Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

8 godzin temu, dr.elich napisał:
13 godzin temu, taxus napisał:
Drodzy Specowicze emoji4.png, niby nie rozważałem SPECa, ale znalazłem jedno ogłoszenie, warte to coś emoji6.png?
https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-legacy-iv-spec-b-2005-3-0-bokser-245-km-4x4-ID6BUK8J.html

Tylne lampy wyglądają jak ze zwykłego H6

A była różnica w lampach między Spec B a zwykłym?

Moje wyglądają tak samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, raci napisał:

A była różnica w lampach między Spec B a zwykłym?

Moje wyglądają tak samo.

Ja też żyłem w przeświadczeniu, że lampy niczym się nie różniły.

Cena wg mnie atrakcyjna, ale opis, delikatnie mówiąc - ubogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, exit napisał:

Ja też żyłem w przeświadczeniu, że lampy niczym się nie różniły.

Cena wg mnie atrakcyjna, ale opis, delikatnie mówiąc - ubogi.

Porównując z innymi dostępnymi specami, to cena jest dość niska, także przed zakupem chyba konkretne oględziny wskazane, no i historia serwisowa, bo przy tym przebiegu to sporo rzeczy zaczyna się sypać.

Piszę to na podstawie własnych doświadczeń, kupiłem przy przebiegu 215kkm, teraz mam prawie 300kkm, sporo rzeczy w tym czasie się poddało.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja też żyłem w przeświadczeniu, że lampy niczym się nie różniły.
Cena wg mnie atrakcyjna, ale opis, delikatnie mówiąc - ubogi.
Ja mam inne, ciemniejsze. L1070174.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, dr.elich napisał:

Ja mam inne, ciemniejsze. L1070174.jpg

Wydaje mi się, że jeśli występuje jakaś różnica kolorystyczna, to raczej nie powinna ona świadczyć o tym, czy są one ze Speca, czy ze zwykłej wersji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może i tak. Ja jednak widziałem ciemne lampy tylko w specach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może któryś z kolegów/koleżanek - właścicieli SpecB, reflektuje na koła z zimówkami:

Polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, raci napisał:

Porównując z innymi dostępnymi specami, to cena jest dość niska, także przed zakupem chyba konkretne oględziny wskazane, no i historia serwisowa, bo przy tym przebiegu to sporo rzeczy zaczyna się sypać.

Piszę to na podstawie własnych doświadczeń, kupiłem przy przebiegu 215kkm, teraz mam prawie 300kkm, sporo rzeczy w tym czasie się poddało.

Nie wiem czemu się czepiasz przebiegu, jak ktoś serwisuje sumiennie to HA sześć robi duże przebiegi. Może miałeś szafę kręconą? Ja mam co prawda nie Speca ale OBK H6 05r i ma 320kkm i nie ma z nim żadnych problemów.. Ale był serwisowany wg zaleceń.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Oktan napisał:

Nie wiem czemu się czepiasz przebiegu, jak ktoś serwisuje sumiennie to HA sześć robi duże przebiegi. Może miałeś szafę kręconą? Ja mam co prawda nie Speca ale OBK H6 05r i ma 320kkm i nie ma z nim żadnych problemów.. Ale był serwisowany wg zaleceń.

Nie wiem czemu uważasz, że czepiam się przebiegu. To chyba normalne, że w samochodzie, który ma przejechane 300tyś ma prawo coś się zużyć na tyle, że wymaga wymiany. Dlatego napisałem, że dobrze byłoby mieć udokumentowaną historię serwisową.

Ja serwisuję swojego w MTS i ponoć padające UPG przy przebiegach powyżej 200k to norma, a nie widziałem nigdzie zaleceń, żeby profilaktycznie przy okazji serwisu wymienić uszczelkę pod głowicą.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja akurat potwierdzę słowa @raci . Ja mam niższy przebieg, a już trochę rzeczy wyszło. Także egzemplarz egzemplarzowi nie równy ;). Jeśli chodzi o tylne klosze - mam zwykłe :P

Edited by kudlatypawelek

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, dr.elich napisał:

Tylne lampy wyglądają jak ze zwykłego H6

 

Spece nie miały dedykowanych lamp, po prostu było kilka różnych modeli dla różnych roczników stąd zamieszanie. Najlepiej to widać po numerach części, jest lekki misz masz, szczególnie w przedliftach:

 

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_24/electronic/lamp_rear/illustration_1/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, raci napisał:

Nie wiem czemu uważasz, że czepiam się przebiegu. To chyba normalne, że w samochodzie, który ma przejechane 300tyś ma prawo coś się zużyć na tyle, że wymaga wymiany. Dlatego napisałem, że dobrze byłoby mieć udokumentowaną historię serwisową.

Ja serwisuję swojego w MTS i ponoć padające UPG przy przebiegach powyżej 200k to norma, a nie widziałem nigdzie zaleceń, żeby profilaktycznie przy okazji serwisu wymienić uszczelkę pod głowicą.

Z upg masz rację, ale i tak wiemy że jak się dba tak się ma, niemniej nie raz warto kupic auto z dużym przebiegiem ale z dobrą historią jak piszesz, niż z małym i 'zadbane' a w gruncie rzeczy mina..

Podstawa to dobry przegląd przed zakupem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja po latach poszukiwań tego jedynego dołączam do Spec Grupy:

 

 

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój spec ma klapnięte tylne sprężyny w bilsteinach, być może z powodu obecności butli w bagażniku.
Jak można ten problem rozwiązać? Gdzieś tu ktoś pisał o wzmocnionych sprężynach ale nie mogę znaleźć

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprężyny to lesjofors 4288331.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
sprężyny to lesjofors 4288331.
Rozumiem,że zakładamy do seryjnego Bilsteina?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, dr.elich napisał:
11 godzin temu, Slawskip napisał:
sprężyny to lesjofors 4288331.

Rozumiem,że zakładamy do seryjnego Bilsteina?

 

Zgadza się. Też jeździłem na takim zestawie z rok czasu i auto nie siadało nawet przy dociążony tyle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak prowadzenie? Nie ucierpiało ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zakrętach ładnie się trzymał:evil2: 

 

Twardo będzie ale nie beton. Teraz mam różowe sti plus stab 20mm i jest podobnie, nie czuje jakiejś znacznej różnicy (ale różowych do LPG nie polecam - siada od razu).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kudlatypawelek zakładał niedawno lesjo wzmocnione. Może się podzieli spostrzeżeniami;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeździłem na tych Lesjofors w Legacy wagon 2.0 z LPG, miałem bilsteiny b4 i mocowania KYB (wszystko nowe) i auto bardzo fajnie zachowywało się w zakrętach, nie ważne czy pełny, czy załadowany po dach. No i najważniejsze, że nie siadał tył jak się trochę więcej wrzuciło do bagażnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To jak już w temacie wzmocnionych sprężyn jesteśmy, zakładał ktoś do sedana bez LPG i może się podzielić wrażeniami?

 

Dopiero teraz zauważyłem, że @frisco masz sedana i z tego co wyczytałem, jeździłeś na wzmocnionych?

Edited by raci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam i jest spoko, ale generalnie auto po założeniu nowych amorków przód/tył + Lesjo na tył jest dość twardy; u mnie pewnie jeszcze rozpórki przód/tył robią swoje, ale w mieście jest dla mnie chyba zbyt hardcore'owo, albo cały zestaw jest "za nowy". Jeździłem ostatnio z @WaldekW i u niego chyba jakos ciszej/"mięcej" to wszystko działało. Jeśli chodzi o same spręzyny to ładnie trzymają poziom moim zdaniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...