Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

59 minutes ago, Oczkoo15 said:

To akurat wiem, Zerkopol w Warszawie.
Wysłałem maila do nich, zobaczymy co odpiszą ;)

O to spoko, daj znać plis jak coś się dowiesz w takim razie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, szymsocho napisał:

Moje amortyzatory były tam regenerowane jakiś 3 lata temu i jak do tej pory nie narzekam. Ale ostatnio będąc u mojego mechanika rozmowa zeszła się na temat amortyzatorów i zaskoczyła mnie cena jaką powiedział, coś ok. 800-900 złotych za sztukę. Ja zawsze żyłem w świadomości, że to ok. 2500 - 3000 za komplet. 

 

bo to 1600zl (dwie sztuki przednie) jak kupisz od bilsteina. Od subaru (ASO) wychodzi kolo 3000zl. Sporo szukalem czy sa to identyczne amorki ale ciezko na 100% stwierdzic.

Edited by Tinuviel

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.12.2019 o 18:27, Oczkoo15 napisał:

Orientuje się ktoś może czy jest możliwa regeneracja przednich amortyzatorów Bilstein ze Spec B? :huh:

 

Przód robiłem w Zerkopolu, są do regeneracji. Tylu nie dali rady. Z tego co pamiętaj 250 zł szt.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Przód robiłem w Zerkopolu, są do regeneracji. Tylu nie dali rady. Z tego co pamiętaj 250 zł szt.
Pod warunkiem że nie są skorodowane.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat amorów wraca co i rusz :P Wcześniej już tu podawałem gdzie/co i jak kupować - B8 + B6 to wg forum z UK to najbliższe OEMowi amortyzatory - za wszystko zapłaciłem ~2.5k

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dłuższym "tentegowaniu w mózgu" doszedłem do wniosku, że nie stać mnie na Enkei, Worksy, czy inne ori fele, które w dodatku nie mają 56,1 w dziurze :P. Chciałbym kupić http://www.rota-wheels.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=31&category_id=18&option=com_virtuemart&Itemid=2

Pojawia się pytanie, czy ktoś ma jakieś opinie na temat tego sklepu podanego powyżej - warto tam dokonac zakupum, czy lepiej brać z jakiegoś innego źródła? Zależy mi jednak, żeby obrecze były fabrycznie nowe, sparzyłem się na zimowych używkach (biją do dzisiaj i męcze się z nimi drugi sezon, skutecznie obrzydzają jeżdżenie), więc second-handy odpadają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich serdecznie. Od niedawna borykam się z problemem pękajacego rezonatora. Kleiłem go na różne sposoby( klej na gorąco, rozgrzanym plastikiem( możliwe, że plastik był inny)) i najlepiej wyszło klejem dwuskładnikowym. Ale niedawno znalazłem w necie taki rezonator za 50zł i postanowiłem wymienić. Z zewnątrz są identyczne, ale w środku ten zamówiony ma jeszcze białą wkładkę z otworami. Może ktoś mi wytłumaczy po co ona tam jest i czemu ja w swoim jej nie miałem. Numery też się różnią. Pozdrawiam

20200105_142845.jpg

20200105_142831.jpg

20200105_142817.jpg

20200105_142821.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wygląda pęknięty rezonator.

20191227_150458.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pomogę jeśli chodzi o wnętrze tego elementu, ze swojej strony mogę napisać, że ja też zauważyłem drobne pęknięcie - oddałem do magika od spawania plastików - wstawił jakiś mały wspornik z jakiegoś metalu i zalepił jakimś tam lepidłem - niby ma wytrzymać jakiś czas, zobaczymy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie - czy felgi OEM 18 cali z modelu 2004 są radę pogodzić dystansami z zaciskiem STI?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, dr.elich napisał:

Szybkie pytanie - czy felgi OEM 18 cali z modelu 2004 są radę pogodzić dystansami z zaciskiem STI?

Mialem 18x7 ET53 Prodrive GT1 z dystansami 10mm na Brembo. To raczej minimum dla OEM felg i Brembo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam
Jako że zimy brak, to pewnie lato będzie jeszcze bardziej upalne, a zatem pytanie o chłodzenie H6, 6mt :D
Jakieś sprawdzone kombinacje: chłodnica wody alu, chłodnica oleju, termostat, korek chłodnicy, maska z wlotem? 
Cel to mieć spokój przy jeździe autostradą tak powiedzmy 4200rpm (tak nie za szybko :D) w 30+ °C upału, oraz nie wydłużyć jakoś przesadnie czasu grzania się silnika w zimie.
Maskę z wlotem i tak pewnie po części dla wyglądu założę, dobrze padniętych diesli wystarcza :) 
Oraz czeka mnie co najmniej płukanie chłodnicy wody, zauważyłem, że syf się zbiera w zbiorniczku. 

Jakie macie przemyślenia na ten temat?

Edited by Mnobody

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Mnobody napisał:

Cel to mieć spokój przy jeździe autostradą tak powiedzmy 4200rpm (tak nie za szybko :D) w 30+ °C upału, oraz nie wydłużyć jakoś przesadnie czasu grzania się silnika w zimie.
Maskę z wlotem i tak pewnie po części dla wyglądu założę, dobrze padniętych diesli wystarcza :) 
Oraz czeka mnie co najmniej płukanie chłodnicy wody, zauważyłem, że syf się zbiera w zbiorniczku. 
 

 

Najprościej to po prostu zadbać o stan chłodnicy, czyli czyszczenie w środku i na zewnątrz z całego syfu, żeby poprawić skuteczność chłodzenia. Jeśli chcesz bardziej stabilną temperaturę pracy, to wskazane założenie większej chłodnicy, szczególnie do jazdy autostradowej. Ogólnie spotkałem się z opiniami osób mądrzejszych ode mnie w temacie, że fabryczne chłodnice w Legacy IV są bardzo małe, szczególnie jak na H6 i GT. Mishimoto ma na pewno dedykowaną chłodnicę dla GT, może po jakichś modach podejdzie też pod H6 (Zawsze masz teź chińczyki do wyboru za ok. 1/3 ceny mishimoto).

 

Samo dodanie maski z wlotem to słaby pomysł jeśli nie planujesz tego wlotu w jakiś sposób zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi - w czasie deszczu będziesz po prostu lał wodę na piec i osprzęt - w turbodoładowanych motorach masz w tym miejscu jednak IC.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, frisco napisał:

Najprościej to po prostu zadbać o stan chłodnicy, czyli czyszczenie w środku i na zewnątrz z całego syfu, żeby poprawić skuteczność chłodzenia.

Proponował bym jeszcze wymianę węży chłodniczych na nowe. U mnie były sparciałe, wyciekł płyn chłodniczy i przez to poszło UPG :mellow:

Zaleca się również raz na pół roku umyć chłodnice, często zbiera się między nimi syf.

3 godziny temu, Mnobody napisał:

termostat

Ja mam założony od 2.0 - temperatura otwarcia 78°C. Oryginalnie w H6 otwiera się przy 82°C. 

 

3 godziny temu, Mnobody napisał:

maska z wlotem? 

To raczej nie obniży temperatury, choć dla samego wyglądu chętnie bym taką założył :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, Oczkoo15 napisał:

 

 

To raczej nie obniży temperatury, choć dla samego wyglądu chętnie bym taką założył :)

 

Mam do sprzedania za grosze:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, bikeman1 napisał:

 

Mam do sprzedania za grosze:) 

Jaki kod lakieru? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, bikeman1 napisał:

Mam do sprzedania za grosze:) 

32J mnie interesuje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, frisco napisał:

w turbodoładowanych motorach masz w tym miejscu jednak IC

Hmm... A to IC ma jakieś odprowadzenie wody specjalne? Na logikę powinien być przewiewny tak samo jak chłodnica. Więc woda też powinna przez niego przechodzić i tak samo lecieć na silnik i skrzynie. 
Może faktycznie jest jakieś rozwiązanie dla wpadającej wody, w sumie nigdy na żywo takiego IC nie widziałem.
A jak dodają dodatkowy rozpylacz dla IC (do stania w korkach) to jakoś łapią tą wodę tak żeby nie leciało na silnik? 

Myślałem, że deszcz w ogóle nie jest żadnym problemem.

 

1 godzinę temu, frisco napisał:

Mishimoto ma na pewno dedykowaną chłodnicę dla GT

Z dedykowanych do H6 spotkałem tylko AJS (26mm lub 40mm) ale są pod automat (trzeba jakoś zatkać otworzy od AT żeby używać taką chłodnicę z manualem), no i też wysyłka z Rosji będzie swoje kosztować.  
Więc może faktycznie taniej by wyszło dospawać dodatkowe wejście na górze w takiej dedykowanej do GT. Ale dedykowana do GT jest raczej na 40mm. A to z kolei wydaje mi się już lekka przesada, no i też na styk wejdzie, mało miejsca do silnika zostanie, także wolałbym 26mm. Seryjna chłodnica bodajże 16mm.
Podsumowując nie znam dedykowanego rozwiązania. 
Ale tutaj ważne pytanie, czy chłodnica oleju nie zapewni tej samej wydajności co większa chłodnica wody? 

Znaczy mam na myśli taką wyniesioną przed chłodnice klimatyzacji z przodu. 
I jak jest z czasem grzania się auta zimą z chłodnicą oleju?

 

Godzinę temu, Oczkoo15 napisał:

To raczej nie obniży temperatury, choć dla samego wyglądu chętnie bym taką założył :)

Jakby nie patrzeć, to więcej chłodnego powietrza będzie w komorze silnika oraz większy przepływ powietrza - więc powinno być chłodniej.
No bo z przodu auta powietrze musi przejść przez dwie chłodnice i już cieplejsze wpada do komory. Plastikowa osłona silnika też zakrywa od dołu komorę silnika i utrudnia dostęp powietrza.
A z takiego wlotu wpada chłodniejsze powietrze i szybciej. Chłodzi dolot i wychodzi spodem owiewając skrzynie. Tak mi się wydaję.
A skoro potok powietrza z wlotu jest szybszy, to ciśnienie mniejsze w takim potoku, dlatego ciśnienie w komorze będzie chciało się wyrównać i powietrze z przodu komory będzie zasysane tym potokiem z wlotu i wypychane spodem auta.
Tak to sobie wyobrażam, co oczywiście nie koniecznie ma związek z rzeczywistością :D
 

Edited by Mnobody

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakby nie patrzeć, to więcej chłodnego powietrza będzie w komorze silnika oraz większy przepływ powietrza - więc powinno być chłodniej.
No bo z przodu auta powietrze musi przejść przez dwie chłodnice i już cieplejsze wpada do komory. Plastikowa osłona silnika też zakrywa od dołu komorę silnika i utrudnia dostęp powietrza.
A z takiego wlotu wpada chłodniejsze powietrze i szybciej. Chłodzi dolot i wychodzi spodem owiewając skrzynie. Tak mi się wydaję.
A skoro potok powietrza z wlotu jest szybszy, to ciśnienie mniejsze w takim potoku, dlatego ciśnienie w komorze będzie chciało się wyrównać i powietrze z przodu komory będzie zasysane tym potokiem z wlotu i wypychane spodem auta.
Tak to sobie wyobrażam, co oczywiście nie koniecznie ma związek z rzeczywistością 
 
Jeżeli tak kombinować to jakieś kierownice powietrza jeszcze zrobić w zderzaku na silnik i wtedy przeciąg będzie. Czytałem że problem z chłodzeniem (upg) najczęściej występuje na cylindrach najbliżej kabiny. Jak w starym ej25d :mrgreen: tam też w niektórych wersjach była maska z wlotem.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy może ktoś przerabiał wymianę radia w przedlifcie z podłączeniem sterowania z kierownicy?

 

Zakupiłem taki adapter

 

http://www.caraudiodirect.co.uk/connects2-ctssu002-2-stalk-adapter-for-subaru-outback-6718

 

ale niestety w Legacy wtyczki są inne niż w Foresterze.

 

Wg filmu poniżej wychodzi na to, że trzeba się dobrać do kabli pod kolumną kierownicy.

 

 

Czy może ktoś znalazł inny sposób, wykorzystując wiązkę idącą do OEM radia?

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, dr.elich napisał:

 

Czy może ktoś znalazł inny sposób, wykorzystując wiązkę idącą do OEM radia?

 

 

Jakie radio montujesz? takie co rozpoznaje rezystancje przyciskow z kierownicy? Ja podlączajac "chinczyka" podlączylem jeden przewod z 2óch idących z kierownicy do kabla opisanego Key1 a drugi z kierownicy do masy auta. Po zaprogramowaniu przycisków w menu "chinczyka" wszystko dziala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Jakie radio montujesz? takie co rozpoznaje rezystancje przyciskow z kierownicy? Ja podlączajac "chinczyka" podlączylem jeden przewod z 2óch idących z kierownicy do kabla opisanego Key1 a drugi z kierownicy do masy auta. Po zaprogramowaniu przycisków w menu "chinczyka" wszystko dziala.

Montuję radio Sony WX900 BT. Nie widziałem w opcjach rozpoznawania rezystancji więc zakupiłem adapter jak wyżej.

 

O jakich przewodach z kierownicy piszesz? O tych pod kierownicą?

 

 

3cbeb0ef67ff9001dac839b476d1db69.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, dr.elich napisał:

Montuję radio Sony WX900 BT. Nie widziałem w opcjach rozpoznawania rezystancji więc zakupiłem adapter jak wyżej.

O jakich przewodach z kierownicy piszesz?

wtyczka za stacyjką, o ile dobrze pamiętam to oznaczone przewody 1i 2 powinny być jak poniżej:

1-do masy auta (czerwono czarny)

2-do KEY1 albo Key2 z ''chinczyka" (niebiesko żółty)

 

Nie sugeruj się kolorami przewodów bo te piny sam dokładałem (Blitzen miał na kierownicy zmiane biegów, bez przycisków do radia)

WhatsApp Image 2020-02-22 at 14.16.47.jpeg

Edited by R4RE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, dzięki.
A powiedz, do anteny dokupiwales adapter? W moim jest taka dziwna wtyczka 2pinowa z czego 1 pusty.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, dr.elich napisał:

Super, dzięki.
A powiedz, do anteny dokupiwales adapter? W moim jest taka dziwna wtyczka 2pinowa z czego 1 pusty.

Tak, potrzebowałem taki:

WhatsApp Image 2020-02-22 at 14.49.10.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...