Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Bardziej chodzi o stosunek pracy tarcza/klocki/zacisk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2019 o 09:24, house_1 napisał:

 

To jeszcze zrób "test łosia" przy 60-70km/h i zobacz jak głęboko Ci wpadnie pedał hamulca przy pierwszym wciśnięciu. Bo możesz się zdziwić....

 

Próbowałem zgodnie z instrukcją i nie zauważyłem czegoś nadzwyczajnego. Co miałoby się wydarzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, andrzej080985 napisał:

Próbowałem zgodnie z instrukcją

Za mało agresywnie ;).

 

Łożyska mają taki sam problem jak w Imprezie 1 gen. - luzy technologiczne. Jak zrobisz slalom na suchej nawierzchni na granicy przyczepności tarcze rozpychają klocki i pedał ląduje w podłodze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na seryjnym sprawnym nie wystąpi, bo "pływa" razem z tarczą. A Brembo to zacisk sztywny i tarcza rozpycha klocki, a te wciskają tłoczki.

W seryjnym niesprawnym za to zużyte jarzma oprócz charakterystycznego stukania powodują swego rodzaju "dyndanie" zacisku i w efekcie również tłoczki się cofają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, house_1 napisał:

(...) A Brembo to zacisk sztywny i tarcza rozpycha klocki, a te wciskają tłoczki. (...)

 

A czyż te fabryczne podkładki/"poduchy" nie są po to by eliminować ten efekt?

https://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=12554&cat=96&sub=183&sec=385&var=28&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2019 o 10:01, Dzixd napisał:

Czy czterotłoczek podejdzie do Legacy IV spec b bez problemu? Czy rzeźba jakaś będzie

 

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

 

 

 

 

Ponawiam pytanie. Ktoś montował?

Chodzi głównie o rozstaw śrub zacisku

Edytowane przez Dzixd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dzixd - jeżeli piszesz o zacisku z GTka to gra niewarta świeczki - zacisk wymaga mniejszej tarczy, więc jakość hamowania się nie poprawi, a moze nawet pogorszy - szukałem info na ten temat na zagranicznych forach (chyba głównie w USA) i ogólnie dałem spokój. Jak hamowanie, to albo próba z OEM zaciskami, ale lepszymi tarczami i klockami, albo BBK. Tak ja to przynajmniej rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



@Dzixd - jeżeli piszesz o zacisku z GTka to gra niewarta świeczki - zacisk wymaga mniejszej tarczy, więc jakość hamowania się nie poprawi, a moze nawet pogorszy - szukałem info na ten temat na zagranicznych forach (chyba głównie w USA) i ogólnie dałem spokój. Jak hamowanie, to albo próba z OEM zaciskami, ale lepszymi tarczami i klockami, albo BBK. Tak ja to przynajmniej rozumiem.


Faktycznie średnica tarczy mniejsza w czterotłoczku z wrx niż w legacy spec b bo 294mm w porównaniu do 316mm.


Zastanawiam się czy ktoś zamieniał oem spec B właśnie na czterotłoczka i czy była jakaś różnica na plus czy minus.

Oem zaciski i tak będę regenerować, bo zaciski z diesla poszły do innego auta.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, raci napisał:

Dokłanie tak, zacisk z GTka nie ma sensu. Ale zacisk z STI już tak, tam były tarcze 326mm? Z tego co kojarzę to kolega @R4RE takie montował w Blitzenie i w daily.

 

To prawda, Brembo z STI to jedyne zaciski, które mógłbym polecić (przerabiałem wszystkie możliwe opcje).

DSC_1977-2752x1548.thumb.JPG.3641a1e033dc7145b467a6a4acec4ecc.JPGsuspF.thumb.jpg.6f6c3d29aa4bfef564933e7fc0600cb5.jpg

Screenshot_20190219-115432.thumb.png.32dd767abe5a75f4b14baabf21a6145c.pngspecBbrakes4.jpg.bfe0caeda7ebf2e15b478af720a2ee5c.jpgspecBbrakes2.jpg.f641d8a942729bd89fb81e0c6320fa26.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Bartosz-B napisał:

nie GT tylko spec B   316x30mm

Pisząc o GTku miałem na myśli właśnie Impreze GT z tarczą 294mm ;) - @Dzixd dobrze rozkminił moje intencje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, R4RE napisał:

 (przerabiałem wszystkie możliwe opcje).

Nie przesadzaj, to zaledwie kilka seryjnych rozwiązań ;) bo nie widzę brembo GT , alcon/prodrive ani 6tłoków sti brembo :P
Fajne Tarcze Project µ razem z klockami :twisted:  Jak to hamowało?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Bartosz-B napisał:

Nie przesadzaj, to zaledwie kilka seryjnych rozwiązań ;) bo nie widzę brembo GT , alcon/prodrive ani 6tłoków sti brembo :P

Miałem na myśli raczej bardziej przyziemne opcje B)

 

46 minut temu, Bartosz-B napisał:

Fajne Tarcze Project µ razem z klockami :twisted:  Jak to hamowało?

Hamuje nadal rewelacyjnie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, thomson0073 napisał:

Bardzo twardo czy da się przeżyć? :)

Twardość regulowana, więc jet OK B) Największa bolączka to hałasy, stuki z niego dochądzące. Jak jestem wyspany to ciesze się rewelacyjnym prowadzeniem, jak zmęczony to go nie nawidzę, haha :lol::P

Ostatecznie mam gwint z przodu i Bilstein z tyłu, da się żyć w Daily :D

 

PS: Dodam, że znajomy ma Bilsteiny w połączeniu ze sprężynami H&R (w tym felgi 19") i jest rewelacyjnie, polecam.

Edytowane przez R4RE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje amortyzatory były tam regenerowane jakiś 3 lata temu i jak do tej pory nie narzekam. Ale ostatnio będąc u mojego mechanika rozmowa zeszła się na temat amortyzatorów i zaskoczyła mnie cena jaką powiedział, coś ok. 800-900 złotych za sztukę. Ja zawsze żyłem w świadomości, że to ok. 2500 - 3000 za komplet. 

Edytowane przez szymsocho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...