STAMINA Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 jeszcze słowo o sprzęgle,właściwie pytanie do właścicieli ; po jakim przebiegu wymienialiście swoje i czy na serie... ( zastanawiam nad nabyciem i martwi mnie ,że w mieście szybko sie skończy ) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roberto Opublikowano 28 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2009 jeszcze słowo o sprzęgle,właściwie pytanie do właścicieli ; po jakim przebiegu wymienialiście swoje i czy na serie... ( zastanawiam nad nabyciem i martwi mnie ,że w mieście szybko sie skończy )pozdrawiam .. 60 kkm (80 % przebiegu w mieście ) bez większych problemów wytrzymuje seria, a i jeszcze sporo wytrzyma :grin: , ale bez strzałów ze sprzęgła itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warp9 Opublikowano 29 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2009 Ok. 120K - większość w trasach, ztcw. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzi Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Hejka Jestem tu nowy, poniewaz zwykle siedzialem na forum nie-ASO z racji posiadania wynalazku w postaci SAABARU . Na poczatek powiem ze chce kupic Legacy 3.0 Spec.B, ale chce je zmodyfikowac ponizej krotki opis dlaczego. Autko które posiadam sprowadzilem ze stanow, po namowie mojego znajomego. Zakupu nie zaluje chcialem miec cos innego niz wszyscy ale zeby to bylo Subaru i tak sie tez stalo. W skrocie powiem ze pomimo obiegowym opiniom o autach na rynek USA, to akurat SAAB'a 9-2x wykonali lepiej i staranniej niz WRX/STi EU, oczywiscie pomijajac hamulce, ktore zostaly szybciutko wymienione na zlote BREMBO z STi. Autko jest swego rodzaju eksperymentem Subaru, zastosowano w nim rozne rozwiazania z roznych modeli od GT przez WRX a na STi skonczywszy, co fajnejsze rozwiazania weszly potem do SUBARU Imprezy i Legacy. Mniejsza z tym, mocy bylo malo wiec wymienilem Intercooler na STi Spec-C, Kolektor wyde., Up-pipe, Down-pipe, nowy wydech zaprojektowany specjalnie od nowa w El-tec'u, sprzeglo AP Racing kute Felgi plus zestrojenie tego wszystkiego. Obecnie autko osiaga setke w okolicach 5 s (najlepszy wynik 4,8), jednak nastapila potrzeba zmiany na cos wiekszego dostojniejszego i takiego co nie zlopie paliwa w miescie jak smok. Zatem pomimo wielkiej milosci do wcisniecia w fotel po uruchomieniu Turbo zapragnalem eleganckiego wolnossaka, najlepiej automatu. Zdazylem juz przeczytac ze automat jest do Bani, wiec pozostaje wolnossacy 3.0 H6 tylko te 244 KM i 300 Nm to troche malo ( obecnie mam na 99 oktanowej benzynie 296 KM i 395 Nm). Pytanie zatem jakie modyfikacje mozna wykonac w takim Legacy i jakiego rezultatu mozna sie spodziewac. Turbo i inne odpadaja, w gre wchodzi tylko poprawnie sprawnosci silnika odetkanie go tak aby wyluskac cala mozliwa moc z niego, na pierwszy ogien na pewno pojdzie wymiana kolektora wydechowego i nowy uklad wydechowy i zestrojenie, co proponujecie jeszcze i jakie rezultaty osiagne ? Ziemowit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
warp9 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Turbo i inne odpadaja, w gre wchodzi tylko poprawnie sprawnosci silnika odetkanie go tak aby wyluskac cala mozliwa moc z niego, na pierwszy ogien na pewno pojdzie wymiana kolektora wydechowego i nowy uklad wydechowy i zestrojenie, co proponujecie jeszcze i jakie rezultaty osiagne ? Mizerne - to tak w skrócie. Wydasz sporo pieniędzy, a efekty w postaci kilku-kilkunastu KM. Ten silnik nie zostało stworzony do modyfikacji N/A. Nie masz co marzyć o prostych receptach jak np. w hondowskich jednostkach. Kiedyś przekopałem dostępne fora zagraniczne i oprócz drobiazgów w stylu zmiana wydechu (głównie celem innego brzmienia) nic poważnego i popartego dowodami nie znalazłem. Polecam lekturę np. : http://legacygt.com/forums/index.php?s= ... 2d95a5f0f7 czy http://www.sl-i.net/FORUM/ A jak chcesz dłubać to 2.5 turbo z US na przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzi Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Mizerne - to tak w skrócie. Wydasz sporo pieniędzy, a efekty w postaci kilku-kilkunastu KM. Ten silnik nie zostało stworzony do modyfikacji N/A. Nie masz co marzyć o prostych receptach jak np. w hondowskich jednostkach. Kiedyś przekopałem dostępne fora zagraniczne i oprócz drobiazgów w stylu zmiana wydechu (głównie celem innego brzmienia) nic poważnego i popartego dowodami nie znalazłem. Polecam lekturę np. : http://legacygt.com/forums/index.php?s= ... 2d95a5f0f7 czy http://www.sl-i.net/FORUM/ A jak chcesz dłubać to 2.5 turbo z US na przykład. Turbo odpada, generalnie troche jestem zawiedziony Turbo, mialem wiele aut i elastycznosc w Turbo jest, ale trzeba silnik krecic, a ze ja lubie szybko wyprzedzac i etc to auto pali jak smok. Dziwi mnie to ze nikt nie rozpracowal tego silnika, troche mnie przerazach ze kilka kilkanascie KM. Nie wiem jaki jest kolektor wydechowy, ale dobrze zrobione barany 3-2-1 powinny porpawic conajmniej o 10 % wartosc nominalna, wywalenie katow, nowy wydech, jakies wywazenie kola zamachowego i jego odciazenie to spowoduje wejscie momentu szybciej, do tego jakies strojenie i pewnie by mi wystarczylo. Nie oczekuje cudow ale wolnossak o mniejszej mocy ale ladnym momencie utrze nosa nie jednemu Turbo. a te 17-20 % wiecej mnie juz zadowoli. Moze i tego silnika nie da sie poprawic, ale z wieloletniej praktyki wiem ze kazdy kolektor Supersprinta w silnikach wolnossacych daje od 9 do 15 % przyrostu. Nie znam silnika ktoremu by to znaczaco nie pomoglo. Pewnie po prostu nikt nie kombinuje z 3.0 bo sa 2,5 Turbo a tam latwiej sie cokolwiek robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Ramzi - nie robiłeś przypadkiem mapowania w czerwcu 2008 ? Widziałem podobnego Saab'a w Poznaniu kiedy poprawiałem swojego WRX'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T8LEK Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 z racji posiadania wynalazku w postaci SAABARU ramzi, zawsze bylem ciekawy tego "wynalazku", moze jakies fotki zapodasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzi Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Ramzi - nie robiłeś przypadkiem mapowania w czerwcu 2008 ? Widziałem podobnego Saab'a w Poznaniu kiedy poprawiałem swojego WRX'a. Tak to ja byłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Pytanie zatem jakie modyfikacje mozna wykonac w takim Legacy i jakiego rezultatu mozna sie spodziewac. Turbo i inne odpadaja witaj kolego z Łodzi to samo pytanie zadawałem ponad rok temu. Pod uwagę brałem wersję 3.0 lub 2.5T. I mi zależało również na modyfikacjach (niestety już taki jestem, że wszystko co seria jest mi niewystarczające ). Zdecydowanie poradzono mi 2.5T, który jest wdzięczniejszym silnikiem pod modyfikację. 2.5T kupiłem rok temu...i nie żałuję ani jednego km przejechanego tym autem! Jeśli chodzi o elastyczność, przyspieszanie, itp - nie wiem skąd takie Twoje zdanie, ale Turbo zwykle nie trzeba kręcić wysoko aby spranie wyprzedzać. Mój ma niesamowitego kopa już od 2.500 RPM i równo ciągnie aż pod 6.000 RPM. aaa i jeszcze jedno: 3.0 łykam jak chcę :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzi Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Pytanie zatem jakie modyfikacje mozna wykonac w takim Legacy i jakiego rezultatu mozna sie spodziewac. Turbo i inne odpadaja witaj kolego z Łodzi to samo pytanie zadawałem ponad rok temu. Pod uwagę brałem wersję 3.0 lub 2.5T. I mi zależało również na modyfikacjach (niestety już taki jestem, że wszystko co seria jest mi niewystarczające ). Zdecydowanie poradzono mi 2.5T, który jest wdzięczniejszym silnikiem pod modyfikację. 2.5T kupiłem rok temu...i nie żałuję ani jednego km przejechanego tym autem! Jeśli chodzi o elastyczność, przyspieszanie, itp - nie wiem skąd takie Twoje zdanie, ale Turbo zwykle nie trzeba kręcić wysoko aby spranie wyprzedzać. Mój ma niesamowitego kopa już od 2.500 RPM i równo ciągnie aż pod 6.000 RPM. aaa i jeszcze jedno: 3.0 łykam jak chcę :razz: Widze ze nie przylozyles sie do testow hehe ustaw 4 bieg na 2000 rpm w Twoim i w 3.0 i gaz do dechy i zobaczymy ktory dojedzie do zdaje sie 90 km/h pierwszy ( to sa takie testy na elastycznosc na 4 i 5 biegu 60-90 km/h 80-120 km/h). Co o wyprzedzania inne sa oczekiwania roznych osob. Ja od wielu lat poruszam sie autami ktore setke zamykaja ponizej 7 s i dopiero moje obecne autko (setka w 4,8 s) oferuje mi zadana elastycznosc przy wyprzedzaniu ale musze miec ze 3500 - 4 000 rpm. Nie wiem czy byles na hamowni bo moje autko przy 2500 rpm to ma ok 200 Nm w serii mialem ok 170 Nm, dopiero w okolicach 3500 rmp ma 360 Nm a przy 4200 max w okolicach 390 Nm. Tu masz link do zmodowanego silnika 2,5 Turbo w legacy http://img339.imageshack.us/img339/7835/hamownia.jpg przy 2500 rpm ma 170 Nm Ty masz pewnie jeszcze mniej, jesli to porownasz do sporo ponad 200 Nm w 3.0 H6 to zrozumiale ze od 2500 rpm na 4 biegu Legacy Cie lyknie . Niestety dobry wolnossak lub kompressor zjada w elastycznosci Turbo, chyba ze masz to i to jak w VW 1,4 TFSI. Chcesz byc lepszy to wachlujesz i krecisz. Ziemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 odnośnie elastyczności turbo to bardzo dużo zależy od strojenia i samej turbiny. Tak przebiega moment w zmapowanym Wrx'e 2.0. http://foto.onet.pl//5i0cv,6h6r7tcgayoy ... html#far0z Odnośnie 'ulepszania" H6 N/A to przedmówcy mają 100% racji. Dużo kasy a efekt niewielki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzi Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 odnośnie elastyczności turbo to bardzo dużo zależy od strojenia i samej turbiny. Tak przebiega moment w zmapowanym Wrx'e 2.0. http://foto.onet.pl//5i0cv,6h6r7tcgayoy ... html#far0z Odnośnie 'ulepszania" H6 N/A to przedmówcy mają 100% racji. Dużo kasy a efekt niewielki. Ten wykres to jest moment na silniku czy jakis inny do przeliczenia bo maly jakis ?? Nie no ja wiem ze efekt nie bedzie jakis cudowny, jak w Turbo z 200 na 295 KM. Ale z 245 na 280 KM mi wystarczy, czytalem na forum angielski, co kolega zapodal i tam o takich wartosciach mowi sie ze do 300 KM z H6 mozna robic, ale jak ktos chce wiecej niz 300 KM to tanim kosztem to nie bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Wykres z programu testującego w firmie w "Poznaniu". Jak u nich stroiłeś to powinieneś mieć taki sam. Chyba, że nie dali Dodajemy niecałe 20% ale nie pamiętam skąd. tak czy inaczej bardziej chodzi i zakres obrotów użytecznych w wyższym wykresie po strojeniu i w niższym przed z wydechem z eltec'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 8 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Panowie, dla takich dyskusji jest dział "Jadę nielegala". Proszę nie tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 8 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2009 Widze ze nie przylozyles sie do testow heheustaw 4 bieg na 2000 rpm w Twoim i w 3.0 i gaz do dechy i zobaczymy ktory dojedzie do zdaje sie 90 km/h pierwszy ( to sa takie testy na elastycznosc na 4 i 5 biegu 60-90 km/h 80-120 km/h) sorki, nie przeprowadzałem takich testów, ale i też nie ma problemu aby podobny przeprowadzić. natomiast pytanie raczej nie jest o taki test, ale o zwykłe zachowanie na drodze - przyspieszanie na biegu, z którego chcemy przyspieszać, aby manewr przeprowadzony był jak najsprawniej. Tak mi się przynajmniej wydaje. Tu masz link do zmodowanego silnika 2,5 Turbo w legacy wykres ten jest dosyć dziwny, strasznie nierówny i poszarpany, jakby niezoptymalizowany. wykres to jedno, realne zachowanie na drodze to druga sprawa :cool: ale ja się może nie znam. wolę realia na drodze, niż teorię na papierze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ramzi Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Wykres z programu testującego w firmie w "Poznaniu". Jak u nich stroiłeś to powinieneś mieć taki sam. Chyba, że nie dali Dodajemy niecałe 20% ale nie pamiętam skąd. tak czy inaczej bardziej chodzi i zakres obrotów użytecznych w wyższym wykresie po strojeniu i w niższym przed z wydechem z eltec'a. No niezle Ci powiem, co Ty oprocz wydechu robiles ? odszukalem swoj z nie-ASO'a i wyglada podobnie, ja sie opieram bardziej na wykresach zrobionych w nie-ASO, tam mam parametry mocy i momentu na silniku bez przeliczania. Woyt > ja Cie rozumiem i wiem co masz na mysli, tylko ze majac praktycznie idealna krzywa momentu w silniku H6, czesto nie bedziesz musial zrobic redukcji do wyprzedzania tylko wcisniesz i te cenne ulamki sekund sa wtedy wazne, w Turbo jak nie przezucisz biegu to bedziesz sie pocil. Efekt bedzie taki, oboje wcisniecie Gaz, H6 pojdzie Ty zmienisz bieg wiec CI odejdzie, owszem potem go dojdziesz a i moze wyprzedzisz, czujesz wtedy ta moc i przyspieszenie, ale H6 zrobi to elegancko plynnie i co wazniejsze, on moze zdazyc sie schowac juz za ciezarowke a Ty goniac go juz nie dasz rady. Mam turbo efekt wciskania w fotel jest piekny, ale czy aby na pewno na drodze lepszy od plynnego przyspieszania w H6 ? Mysle ze mozemy juz skonczyc, bo ja i tak jestem zdecydowany na H6, mam tylko nadzieje ze zabiegi pt. kolektor wydechowy - barany, uklad wydechowy przelotowy ale obliczony, lzejsze kolo pasowem, lzejsze kolo zamachowe, filtr powietrza o bardzo niskim oporze plus mapowanie, dadza sumarycznie te 20 % więcej i dla mnie to bedzie wystarczające, jezdzilem autem o podobnych parametrach masa i moc/moment silnika - Jaguarem XJ8 i to jest rakieta mimo gorszego czasu sprintu o 1 s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 pompa plus przepływka. Than_Junior sorry za OT. To już koniec Chociaż dyskusja zmierza w dobrym kierunku bo następca Spec b. jest GT a tam jest 2.5T. Ciekawe jak wyjdzie porównanie z wcześniejsza wersją. pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 mam tylko nadzieje ze zabiegi pt. kolektor wydechowy - barany, uklad wydechowy przelotowy ale obliczony, lzejsze kolo pasowem, lzejsze kolo zamachowe, filtr powietrza o bardzo niskim oporze plus mapowanie, dadza sumarycznie te 20 % więcej i dla mnie to bedzie wystarczające No sam jestem ciekaw jak te mody wpłyną "rzeczywiście" na moc. Czekam na wątek w nielegalu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 .........bo ja i tak jestem zdecydowanyna H6......... spoko, najważniejsze, to aby samemu wybrać i być zadowolonym, bo tylu ilu jest użytkowników - tyle różnych opinii i każda oczywiście najlepsza baj de łej - zapraszam na spotkania łódzkich juzerów Subarynek. Zobaczysz auto Cybel'a - jedno z najfajniej zmodyfikowanych Imprezek w Polsce (może lekko przesadzone, ale auto jest klasą samą w sobie!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jackk3 Opublikowano 9 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2009 Wg mnie nie ma szans na 20%. Jak kilkanascie KM dostanie to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2009 Uwielbiam swoje H6, ale szczerze mówiąc argument wpływu momentu na poprawę bezpieczeństwa do mnie nie przemawia. Przecież wyprzedzanie to nie jest manewr "od niechcenia" albo wynikający z nagłej potrzeby. Do wyprzedzania trzeba się przygotować: podjechać trochę bliżej do wyprzedzanego, ewentualnie wychylić się, sprawdzić sytuację ORAZ zredukować bieg i przyśpieszyć. Nigdy nie wyprzedzam na przykład na 5 biegu, bo 3 zagwarantuje lepsze "odejście" i to bez wątpienia. W związku z czym czy z turbo czy bez, nie ma większego znaczenia. Inna sprawa, że mocny "dół" mi się podoba, czasem dla samej satysfakcji przyśpieszam przy 60ciu na czwartym biegu i rozkoszuję się tym jak to idzie PS El Nino w Bawarii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mc Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 Witam, Nadejszała zima... tym razem zamierzam dopiąć swego i kupić koła zimow - na początek pytanie: Jaki musi być rozmiar felgi 17"-tki, dla Spec.B. Czy macie jakieś sprawdzone opcje (oprócz Compo)? Z góry dziękuję za info, mc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 17'' -tki stilauto sr700 po tuningu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 17 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 capricorn, dałes sobie moze diamond bright na lakier? ladnie sie blyszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się