Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

stuki

metaliczne czy coś innego?

co do sprzęgła to zastanawiam się czy jest coś fajniejszego od serii...

A ile przebiegu ma ten egzemplarz który oglądasz?, może problem leży w tym że jest ono już zużyte. Seria jest bardzo przyzwoita, jeszcze nikt chyba nie narzekał na sprzęgło w Spec B MT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też nie rozumiem, co ma być nie tak ze sprzęgłem...

 

a gałka zmiany biegów robi delikatne "klyk-klyk", ale nigdy nie sądziłem, że może to kogoś wkurzać! Jest to japoński samochód i jako taki ma to do siebie, że czuć i słychać jak pracuje. Tak ma być i basta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do skrzyni ...

stuki powodowane są lewarkiem a nie pracą samej przekładni (sorrki ale w takim aucie to NIE WYPADA)

co do sprzęgła...

LegacY o jakim mówie miało nówke sprzęgło (seria) ja bardzo dynamicznie przemieszczam się po mieście i nie jestem przezwyczajony do tak działającego pedału

zastanawiam się czy jak kupie sobie to autko czy sprzegło starczy mi na 5tyś. czy na 2tys.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam info o amorach w spec. B, bo właśnie przerabiam temat, a było trochę nieścisłości.

Kompletnej regeneracji można poddać tylko przód w cenie 320 PLN/sztuka.

Tył niestety tylko do wymiany. Amortyzatory do mojego (wersja EU), było robione w US i niestety tylne są nie do rozebrania (tzn. rozebrać można, ale złożyć już nie :wink: ).

Symbole amorów z katalogu Bilsteina:

PP VE3-B831

PL VE3-B832

Tył BE5-B832 (L i P)

 

Errata: Zamówione z DE amortyzatory na tył okazały się już serwisowalne ! Tak więc w przyszłości koszt naprawy jeszcze mniejszy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieszczam info o amorach w spec. B, bo właśnie przerabiam temat, a było trochę nieścisłości.

Kompletnej regeneracji można poddać tylko przód w cenie 320 PLN/sztuka.

Tył niestety tylko do wymiany. Amortyzatory do mojego (wersja EU), było robione w US i niestety tylne są nie do rozebrania (tzn. rozebrać można, ale złożyć już nie :wink: ).

Symbole amorów z katalogu Bilsteina:

PP VE3-B831

PL VE3-B832

Tył BE5-B832 (L i P)

 

a nie lepiej kupić nowe AGX regulowane ? co prawda to ponad 600 pln za sztukę ale dłużej wytrzymają niż seria po regeneracji.

Chyba, że nie ma pasujących do mocowania pod Bilsteina .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej kupić nowe AGX regulowane ? co prawda to ponad 600 pln za sztukę ale dłużej wytrzymają niż seria po regeneracji.

Chyba, że nie ma pasujących do mocowania pod Bilsteina .....

Tego nie wiem, ale z doświadczenia i unikatowości rozwiązań w tym aucie obstawiam, że nie ma.

Natomiast po regeneracji amortyzator jest praktycznie jak nowy, a nowy przeżył spokojnie 130 tys. km ( i żyłby pewnie jeszcze, ale ja jestem nadgorliwy).

 

btw. nowy tylny Bilstein w ASO 1500 PLN, poza - 750 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie wiedziałem, że się da żywotność tak dokładnie określić w procentach :shock:

 

może nie żywotność, tylko stopień przyczepności amortyzatora (koła) wyrażony w %, oddzielnie podawany dla osi przedniej i tylnej, a także lewej i prawej strony. Badanie takie mozna zrobić w serwisie, w trakcie przeglądu.

Wskaźnik <20 % ---- to masz..... przerąbane... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roberto, procenty z trzepaczki są delikatnie mówiąc mało obiektywną metodą oceny sprawności.

Szef serwisu Bilsteina opowiadał mi jak kiedyś tym samym autem podjeżdzał na szarpaki trzy razy i za każdym razem inny wynik. Wystarczy też np. zmienić ciśnienie w oponach i już masz wahnięcia rzędu 20-30% :roll:

Bilsteiny mają to do siebie, że ich sprawność nie spada liniowo jak na przykład w KYB. Bardzo trudno wyczuć zmniejszanie efektywności, a jak już się skończy to gwałtownie :twisted:

U mnie nie było żadnych stuków, po prostu zacząłem odczuwać lekkie "pływanie" na nierównościach i nieco mniejszą stabilność na zakrętach. A że, akurat listopad i trzeba koszty robić, to zdecydowałem się na serwis :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...