Skocz do zawartości

Forester 2008 / MY09


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

zczerze mowiac mnie juz odrzuca sam tyl - krotki zderzak, maly wizualnie przeswit (dotychczasowe forki mialy mocno zadarty tyl, przez co przeswit wydaje sie wiekszy)

Nie chcę bronić, bo sam zachwycony nie jestem, ale mogło być gorzej.

Na tych zdjęciach perspektywa jest na prawdę kiepska. Na "odliczaniu" prześwit, zwis itp. nie wyglądają tak źle. Poza tym tył jest trochę poobklejany więc może normalnie nie będzie tragedii.

tylne okno bez uszczelki (taka glupia moda teraz) i te fikusne lampy - z tylca male, a z boku jakies takie... ble.

No tu nic już nie powiem, bo fakt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 907
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oficiální představení nového Foresteru by se mělo odehrát již kolem Vánoc. V Japonsku se čekají tyto verze :

 

2.0X: 2.0L 140ps 5MT/4AT

2.5X: 2.5L 165ps 5MT/4AT

2.5XT: 2.5L turbo 230ps 5MT/5AT

 

 

Z tego co Czesi piszą 2,0 słabnie. Przy większej masie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to akurat i tak nie ma znaczenia - moc byla na wyrost, a moment dalej taki, jak w silnikach ~130KM.

..tak, jeśli czegoś nie przeprogramowali z przebiegiem czy zasilaniem. 18 KM to dość dużo. Moment zawsze był lekko poniżej średniej dla takiego litrażu. Ale jak zrobili ruchy ekologiczne...

Ale nic o dieslu. Może nie będzie na początku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZTCP diesel ma zadebiutować najpierw w Legacy/OBK.

To chyba byłaby marketingowo dziwna filozofia. Dwie odrębne akcje promocyjne. A nowy model w prasie jest lepiej zauważany niż nowy silnik, więc łatwiej wypromować jedno i drugie.

Powiedziałbym, że obniżenie mocy benzynowego 2.0 byłoby po to, żeby diesel był silniejszy. To właściwie silnik tylko na Europę, więc trzeba go trochę sprzedać, żeby zarobić na fabrykę, więc zdecydowanych na Forestera trzeba popchnąć w pożądanym kierunku. Choć to daleko idące dywagacje nie widzę innego powodu osłabiania benzyny... W katalogu 140 KM dość kiepsko wygląda teraz, szczególni jak rośnie masa. Stawiam, że diesel będzie.

Ciekawe czy dilerzy coś wiedzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem wzrost z 125 do 158KM nastapil dzieki podniesieniu obrotow, przy ktorych nastepuje odciecie. Niestety za tym nie poszedl wzrost momentu - moze tym razem (chcialbym, choc to nie uratuje Forestera, jesli bedzie wygladal jak kupa) podniesli moment kosztem mocy? Tak z 200Nm by sie przydalo do takiej kulumbryny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byłby dość duży wzrost momentu. Bez kombinacji może być trudne. Forester będzie większy i cięższy od CRV i RAV4 (które były do tej pory większe od Forestera). 140 KM to po prostu słabo. Z AWD to wyjdzie jakieś 11,5 do 100 (wiem, że nie o to chodzi, poza tym przełożenia itp., ale chcę zobrazować problem). To po prostu w wersji benzynowej N/A będzie ociężały samochód. Poza tym istotny spadek mocy przy większych gabarytach odbije sie na prędkości maksymalnej, co może sprowokować zmiany przełożeń itp.

Wytłumaczeniem może być jeszcze to, że to jakaś specyfikacja japońska wynikająca z ichnich przepisów, poza tym to się ładu i składu nie trzyma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponowal wersje gornicza. Oni mogli do Warszawy, to my mozemy skoczyc na Tokyo, czy gdzie tam glowna siedziba FHI bytuje. Jakis tam bruk chyba maja?

 

A tak swoja droga, to sie zastanawiam, jak dlugo bedzie dalo rade przedluzac zywot Forkowi z roku 1998.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Was bardzo proszę!!!! Nie używajcie słowa kupa, mówcie gówno, szajs, czy jak tam chcecie, kupa kojarzy mi się z dyskusjami młodych matek na temat zawartości pieluchy.

A co do nowego Forestera - wydaje się że będzie większy bagażnik i to jest plus. Będzie miał ramki i to jest minus. Będzie większy - i dobrze, że gorzej będzie jeździł, o sorry kupcie sobie Imprenosa. Bądźmy uczciwi. Obecny Forek miał masę wad. Bagażnik - jakiś żart, środek - nawet fajny, ale 10 lat temu. Masę innych szczegółow jest do poprawienia. A jak mi ktoś zechce udowodnić, że forek -2002 był ładny - zapraszam do okulisy na mój koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że gorzej będzie jeździł, o sorry kupcie sobie Imprenosa.

Impreza nie nadaje się do lasu, a forkiem dało się tam pojechać. Dobrze też sobie radził na asfalcie. Subaru, które dobrze nie jeździ przestaje współgrać z filozofią firmy: Active Driving - Active Safety. Tak to jest zdaje się reklamowane u nas? Więc po co takie słabo jeżdżące auto? Konkurentów o równie nędznych parametrach będzie multum, mniej palących, w dyszlu, równie nijakich. Nowa impreza podobno jeździ lepiej od starej (piszę podobno, bo sam nie sprawdzałem), myślę więc, że nowy forester pod tym względem nie będzie gorszy. A obniżenie mocy silnika nastąpiło nie tylko w Foresterze, w Legacy tak samo. W zamian jest nieco większy moment obrotowy, nieco niższa emisja CO2 i nieco niższe spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka że Subaru poszło w stronę zwykłego przeciętnego Kowalskiego który chce mieć samochód z dużym bagażnikiem, tak żeby nie budził dla zwykłego użytkownika żadnych kontrowersji tylko żeby sie po prostu dobrze sprzedawał.

Na pewno jeszcze 2 lata temu gdyby ktoś zobaczył na żywo nową Impreze albo Forestera to by nie uwierzył że to może być Subaru.

Niestety czasy sie zmieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak mi ktoś zechce udowodnić, że forek -2002 był ładny - zapraszam do okulisy na mój koszt.

 

ładna to jest alfa,

mowa o foresterze w kategorii ładny/brzydki :shock: w 95% ocen będzie brzydki, ale w kategorii "spotkanie z ciekawym samochodem"/wrażenia z jazdy(turboszczególnie) może się zakończyć stwierdzeniem: no to jednak ładny kawał porządnego auta,

 

edit: p.s. ja noszę okularu aforek MY 02/03-05 bardzo mi się podoba, ale udowadniać tego że "ładny", nikomu nie mam zamiaru, to mnie ma sie podobać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd wyglądem choć tez wazny ale dla mnie wązniejsze jest zachowanie świetnych walorów użytkowych tego pojazdu. Jeśli tego nie będzie to naprawdę papa. Z drugiej strony dziwi mnie jakaś totalna zmiana i zerwanie z dotychczasową linią - jednak takie zmiany radykalne i robienie całkowicie nnych aut nie nawiązujących nawet wyglądem do swoich jakże udanych poprzedników to jakaś kompletna bzdura. Współczuje pomysłodawcy - jakoś przychodzi mi do głowy takie powiedzonko - jak Bóg chce kogoś ukarać to mu rozum odbiera. Po doswiadczeniach z Imprezą jeśli nawet Forester zostanie jakoś oszczedzony to mniemam, że niesmak i tak pozostanie. Na razie nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, trzeba poczekać i łudzić sie, że bedzie to fajne auto. mam w planie mieć je kiedyś pod domem - jeszcze mam w planie, jak długo-okaże sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo ma rację. Kupa straszna i tyle. Strasznie taki "okrągły" jest, zero agresywności.

 

No tak, stary był strasznie agresywny, lodówka zombie po prostu :lol:

Mi tam nowy nawet się podoba, choć podchodzę do tego na zasadzie że jak go nie spiep..ą tak jak Imprezę, to będzie lepiej niż dobrze. Trochę przeraża 10 cm więcej we wzroście z powiększonym jednocześnie prześwitem. Może się bujać jak Ikarus. Oby nie. Światła z przodu mają coś z obecnego modelu. Grill mi się nie podoba. Halogeny coś mi przypominają, chyba CR-V. Teraz czekam na zdjęcia środka. Życzyłbym sobie jakieś 450 l w bagażniku, zwyczajną po ludzku działającą klimę (mogą kupić od żabojadów, wszystko mi jedno, byle działała), kurtyny, poduszki z tyłu byłyby mile widziane. Styl środka może zostać. Mimo że trąca myszką, jednak jest zaskakująco ergonomiczny. Może przełączniki świateł przeciwmgielnych daliby gdzieś wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo ma rację. Kupa straszna i tyle. Strasznie taki "okrągły" jest, zero agresywności.

 

Odnoszę wrażenie, że my się jednak nie znamy. Nowa Impreza sprzedaje się podobno lepiej, niż którakolwiek poprzednio. Pewnie nowy Forester też będzie. A ramki sami sobie wytniemy w garażu. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo ma rację. Kupa straszna i tyle. Strasznie taki "okrągły" jest, zero agresywności.

 

No tak, stary był strasznie agresywny, lodówka zombie po prostu :lol:

Mi tam nowy nawet się podoba, choć podchodzę do tego na zasadzie że jak go nie spiep..ą tak jak Imprezę, to będzie lepiej niż dobrze. Trochę przeraża 10 cm więcej we wzroście z powiększonym jednocześnie prześwitem. Może się bujać jak Ikarus. Oby nie. Światła z przodu mają coś z obecnego modelu. Grill mi się nie podoba. Halogeny coś mi przypominają, chyba CR-V. Teraz czekam na zdjęcia środka. Życzyłbym sobie jakieś 450 l w bagażniku, zwyczajną po ludzku działającą klimę (mogą kupić od żabojadów, wszystko mi jedno, byle działała), kurtyny, poduszki z tyłu byłyby mile widziane. Styl środka może zostać. Mimo że trąca myszką, jednak jest zaskakująco ergonomiczny. Może przełączniki świateł przeciwmgielnych daliby gdzieś wyżej.

Poprzedni też był lekko gejowy z przodu :lol::mrgreen: Agresja biła z MY03-05 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak źle jak mogło być :???: ale chciałbym zobaczyc na żywo, wtedy się zobaczy czy całość gra czy nie...

 

a tak na marginesie to przyjdzie sie chyba pogodzic ze zmianą stylistyki Subów, myśle, że gdzies tak za 2 lata większośc z nas zmiany zaakceptuje :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...