Skocz do zawartości

Forester 2008 / MY09


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli kupuj teraz, rozumując jak wyżej :cool:

 

No ale zawsze (na razie przynajmniej) jest nadzieja, że nie będzie rewolucji, bo po przyjęciu nowej Imprezy Subaru odpuści rewolucje dizajnerskie i zrobi nieznaczny FL i poprawi największe niedoskonałości.

Najbardziej boję się rewolucji w napędzie/silnikach oraz równania stylistycznego i rozmiarowego do innych z segmentu CRV/RAV/Outlander. Jak zrobią z tego 2 tonową krowę to po ptokach, choćby i stylistycznie było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 907
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No i pytanie czekać czy się spieszyć.

 

ja bym poczekal.

 

Czy na podstawie nowej Imprezy można cokolwiek wywnioskować nt nowego Forestera?

 

jak narazie zdania nt nowej Imprezy sa bardzo bardzo pozytywne (nie mowie o wygladziei niezadowoleniu coponiektorych z "ugrzecznienia" WRXa). Podobno technicznie jest fajna.

 

nowy Forester może odziedziczyć pewne rozwiązania z nowej Imprezy?

 

Forester od zawsze bazowal na Imprezie, w tym przypadku pewnie bedzie podobnie.

 

Rozstaw osi to jedno, lepsze ksenony, audio, poduszki, klimatyzacja, ESP (nieodłączalne?) itp.

 

poduszki beda, ztcw, przednie, boczne plus kurtyny. co do ksenonow i audio to nie wiem, ale podejrzewam ze bedzie lepiej. VDC (nie-ESP) na bank bedzie (takie wymogi rynku...) i dalbym sobie reke uciac ze bedzie odlaczalne, tak jak we wszystkich Subarkach od 2002 roku.

 

Czy należy się obawiać, że nie będzie turbo?

 

Bylbym bardzo zdziwiony, gdyby mialo nie byc! 2.5XT sprzedawaly sie super, silnik ten dostal nagrode engine of the year 2006... Ale takie informacje na pewno pojawia sie na tyle wczesnie, ze w razie gdyby od tego miala zalezec Twoja decyzja, jeszcze bedziesz mogl sie skusic na aktualny model :)

 

problemy wieku dziecięcego, sugerujące, żeby nie kupować pierwszych egzemplarzy i poczekać na poprawki typowych usterek?

 

ja nie pamietam zadnych wiekszych klopotow z tym? Moze ktos inny zna jakies konkrety?

 

mam nadzieje, ze troche pomgolem :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje, ze troche pomgolem

Zdecydowanie. Dzięki za uspokojenie. Spokojniej poczekam do oficjalnych wieści i specyfikacji.

Myśałem, że o nowej Imprezie złe opinie. Skoro technicznie OK, to szansa, że Forestera nie zepsują za bardzo.

W zasadzie najbardziej boję sie braku 2,5 XT, o którym w tym wątku i jeszcze gdzieś ktoś wspominał, bo podobno wymogi europejskie odnośnie emisji spalin czy coś. Świadomej decyzji Subaru w tym względzie raczej nie podejrzewam, gorzej z normami - ten silnik jednak trochę wydycha i miałby problem z normami. Mógłby więc być w USA i JP a EU nie i już.

2.0 jakoś mnie nie kręci (choć o mało nie kupiłem), dizel też będzie dość słabawy więc poza ekonomią to niewiele jak dla mnie za.

Wizualnie to jakoś dla mnie nie problem. Szczytem "niepodobania" jest dla mnie Outlander. Forek byle nie był zbyt krzykliwy i udziwniony to przejdzie.

A techniczne poprawki są zawsze nie do pogardzenia. Szczególnie przydałby się większy bak :) albo chociaż wskaźnik spalania chwilowego, coby nie dostawać nerwów na A4 w okolicach Opola i kurtyny - zawsze to troszkę bezpieczniej.

A czy któryś z modeli Subaru ma nawiew na tył kabiny jak w np. Octavii?

To byłby fajny bajer - dzieci z tyłu dogrzejesz a sam sie nie ugotujesz z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak coś, to najwyżej wybierzesz dotychczasowy model :wink:

Właśnie :)

A jak to jest z terminem wymiany modeli. Wchodzi chyba jakoś na jesieni.Wrzesień?

Do kiedy można zamawiać MY'08 a od kiedy już tylko MY'09.

Czy z Imprezą były problemy z dostępnością "starego" modelu w czasie końcówki oficjalnego figurowania w ofercie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gorzej z normami

 

wiem, co miales na mysli ;) ale o ile w danych warunkach rezygnacja z WRXa byla w miare racjonalnym wyjsciem, bo sie i tak srednio sprzedawala, o tyle podejrzewam ze o Forysia 2.5XT beda walczyc :)

 

dizel też będzie dość słabawy więc poza ekonomią to niewiele jak dla mnie za.

 

no, do turbo nie bedzie mial podejscia, to fakt, ale z tym "slabawy" to bym odczekal, az bedzie sie mozna nim przejechac :)

 

A czy któryś z modeli Subaru ma nawiew na tył kabiny jak w np. Octavii?

 

Legacy i OBK od modelu rocznikowego 2007 maja. Ale szczerze mowiac - slabawy :| Byc moze to poprawia? A jesli chodzi o Forysia, to mysle ze jest duze prawdopodobienstwo, ze sie to tez w nim pojawi.

 

Zwykle sierpień/wrzesień danego roku to już następny MY

 

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tym "slabawy" to bym odczekal

No fakt, charakterystyka może będzie OK. Choć są ograniczenia technologiczne. Problem nowych diesli sczególnie tych bardziej wysilonych jest taki, że są one strojone na wysoką moc do katalogu a nie na charakterystykę. Prywatnie jeżdżę 90 konnym dieslem na z pompą rodzielaczową. Kręci do 4,5 i ciągnie trochę jak benzyna. Firmowo - TDCi 130 KM: do 1800 muł, potem kop w plecy i znowu muł. Wydaje się, że jedzie ale w trasie to jakiś taki niepewny. Ale wszystkie nowe diesle mają (chyba) tak samo, ciągną 1800-3000 i puchną w najgorszym momencie (w połowie ciężarówki).

Wydaje mi sie że bez powiększenia litrażu to będzie tylko większe szarpnięcie w okolicach 2 000 i mielenie biegami.

Albo tylko tak sobie tłumaczę. Jak się nie umi to się nie lubi :)

Chcę benzynę - turbo.

No z nawiewem to nadzieja :) Oddam za to 10 koni. No, może 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z Imprezą były problemy z dostępnością "starego" modelu w czasie końcówki oficjalnego figurowania w ofercie?

 

Oj były były, jak zamawialiśmy Forka to u Kocara sie dowiedziałem, że jak wieść poszła że już końcówka starych to poszły na pniu :twisted:

 

Chociaż patrząc na nową to czemu sie dziwić? :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągną 1800-3000 i puchną w najgorszym momencie

 

wiec wlasnie w tym punkcie ma lezec najwieksza przewaga subarowskiego diesla nad reszta - podobno zakres uzytecznych obrotow jest znacznie wiekszy! To co, moze jednak? ;) Mysle, ze jazda probna rozwieje wszelkie watpliwosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co, moze jednak? ;) Mysle, ze jazda probna rozwieje wszelkie watpliwosci...

Jazda próbna obowiązkowo. Choć jednak technologia ma swoje ograniczenia i wydaje mi się, że przeskoczyć je trudno. Nie twierdzę, że diesle są złe. Po prostu trochę inne przeznaczenie (bardziej do przemieszczania się, mniej do jazdy). Ja chcę 2,5 XT dla frajdy. A choćby nowy diesel był super to musiałby mieć ze 3 litry, żeby konkurować z 2,5 XT osiągami papierowymi. Choć nie przeczę, że może być lepszy niż wolnossąca 2.0. Ale to przecież nie o dane katalogowe chodzi a o wrażenia z jazdy. A tu tylko jazda próbna.

Jestem otwarty choć z niedowierzaniem :) Może jako drugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzech, a moze....

 

samochod A) - na codzien, na narty, na spotkanie rodzinne, na zakupy, na plac zabaw z dziecmi, w teren, na trase terenowa na Plejadach: Forys diesel

 

samochod B) - na klotnie z zona, na narzekajace dzieci, na wkurzajaca tesciowa, na klopoty w pracy, na zly humor: STI

 

:mrgreen:

 

 

Przy takim rozwiazaniu obiecuje, ze postaram sie zalatwic Ci odpowiedni discount! 8) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim rozwiazaniu obiecuje, ze postaram sie zalatwic Ci odpowiedni discount!

Hm,

wodzisz na pokuszenie..

koncepcja dobra, tylko chronologicznie się nie składa,

niestety dwa auta na razie poza zasięgiem portfela (albo realnej wysokości discounta:)) . Dlatego Forek to ma być kompromis - dla zabawy i dla rodziny. W jakiejś przyszłości (min. 2 lata) będę myślał o drugim. Na razie myślałem o drugim Forku lub OBK diesel z nadzieją, że pojawiłby się mocniejszy niż 2.0/150KM. Ale to taka przyszłość, że na razie szkoda się zapędzać, coby nie narobić sobie smaku..

Impreza dla mnie trochę zbyt krzykliwa i pretensjonalna. Poza tym ta nowa jakoś (z obrazków, bo na żywo nie widziałem) mi do gustu nie przypadła.

No i cena wyjeżdża poza racjonalny jak dla mnie poziom....

Hm...... Chyba się wybiorę na oględziny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy, to po prostu ciut rozciagnieta w pionie kia... Reszty nawet nie rozwazam.

 

Ostatnio moja zona (tak, ta co to narzeka, ze za forka mialbym dwa auta i benzyny na 2 auta) stwierdzila, ze te nowe Forestery (MY07) jej sie nie podobaja - maja za okragly nos. Wg niej okragle ksztalty do Forestera nie pasuja i przydalby sie w nowym Forku nos, jak w moim MY99.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał Bajorek, :P

 

rombu, hmmm prawdopodobnie z tego samego wzgledu, dla jakiego nie ma tylnej wycieraczki w Legacy limuzynie: europejscy konsumenci uwazaja, ze to "nie pasuje" (a przynajmniej z takiego zalozenia wychodza producenci) do charakteru auta*.

 

 

* jesli chodzi o wycieraczke, to praktycznie zadna limuzyna jej nie ma

 

Olleo, poka! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydalby sie w nowym Forku nos, jak w moim MY99

Jeszcze fajniejszy był od MY'03

 

o, to, to to :!:

 

najładniejsze forki były '03, '04 :cool:

 

i nie stawiać mi się tu, bo powołam Narodowy Ruch Jakiśtam i zrobie wam tu jazdę :mrgreen:

 

jestem w tym dobry :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olleo, bardzo ladny 8)

 

guma, ja sie stawiam, a oto dlaczego:

 

sportsgrillett2.th.jpg

 

8)

 

 

a tak btw, orginalne zdjecie, na podstawie ktorego ktos zrobil photoshopa pokazanego w pierwszym poscie, jest takie: http://stadium.weblogsinc.com/autoblog/ ... r_cs02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...