Skocz do zawartości

Wydech do Forestera


Hogi

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

Witajcie czyli z tego co czytam to jak wymienię DP to muszę zrobić remap

 

Raczej tak.

No to narazie muszę się wstrzymać bo funduszy brak na remap. Dzięki za odpowiedź

 

 

A jak wymienię cały wydech wraz z DP ale mającym katalizator? :)

 

 

Zależy jaki downpipe i jaki katalizator.

Generalnie aftermarketowe dp nawet ze sportowym katem i tak są dużo mniej restrykcyjne od oem i remap może być konieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze jedno pytanie, ten remap po zmianie wydechu na przelot musi być natychmiastowo zrobiony czy jak to wygląda? Bo mam w sumie już kompletny przelot ale trzeba przerobić mocowania i jakieś inne pierdoły, więc wygodnie by było to założyć i przygotować wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Forumowicze, przymierzam się do remapu Forka SG 2.0 XT i w tym celu gromadzę niezbędne części.

Pytanie moje - wielokrotnie z pewnością zadawane, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi:

 

Co w wydechu wymienić?

- UP, DP, CP i backbox?

- DP, CP i backbox?

- tylko CP i backbox?

 

Cel: ok. 220-230KM na TD04L

Przeznaczenie auta: jazda codzienna, w tym żona + dziecko

Oczekiwania: nie chcę znacząco zwiększać turbodziury - auto ma wciąż dobrze jechać z dołu. Ma być trochę głośniej i rasowo, ale auto musi być znośne w trasie.

 

 

 

Z innej beczki - czy ktoś miał do czynienia z takim tłumikiem?

 

http://allegro.pl/tlumik-koncowy-subaru-forester-2-0-i6108190326.html#thumb/2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w wydechu wymienić?

- UP, DP, CP i backbox?

- DP, CP i backbox?

- tylko CP i backbox?

 

UP w SG5 chyba miało katalizator? - jeżeli tak to trzeba by wyrzucić.

Seryjny DP najbardziej ogranicza przepływ spalin, CP ma 2.5" i przelotowy tłumik więc może zostać.

BB to w zasadzie głównie akustyka.

Tak więc na początek uppipe i downpipe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Wybaczcie jeśli debilne, ale podobno nie ma głupich pytań.

Przeszkadza mi, że na niższych obrotach Forek jest mułowaty. @Mkow podesłał mi info odnośnie Invidii Q300 i twierdzi, że urwał około 1 sek podczas startu 0-100 km/h, więc teoretycznie byłoby to spełnienie moich marzeń. Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Wybaczcie jeśli debilne, ale podobno nie ma głupich pytań.

Przeszkadza mi, że na niższych obrotach Forek jest mułowaty. @Mkow podesłał mi info odnośnie Invidii Q300 i twierdzi, że urwał około 1 sek podczas startu 0-100 km/h, więc teoretycznie byłoby to spełnienie moich marzeń. Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?

 

Mułowaty jest póki turbina się nie rozkręci. Fizyki nie oszukasz.

Sama wymiana wydechu niewiele da - trudno uwierzyć, że te -1 sek. to sam wydech.

Fabryczne komponenty dostosowane są do fabrycznej mocy, przepisów dot. emisji spalin, ludzkiego poziomu głośności, itp.

Przy podnoszeniu mocy (remap, większe turbo) trzeba też zadbać o większą przepustowość wydechu. W serii nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tuning to poradzenie sobie z problemem dzwięku seryjnego wydechu forestera XT czyli brzmienia skody fabii 1,2 :)

Tanio, szybko, prosto ;)

 

W Hołku jest tak jak bozia przykazała, czyli MG ;)

W sti wygląda fajnie, ale do Forka jakos mi nie leży.

Nie leży bo trzeba zderzak przyciąć żeby się zmieściły dwie rurki, mój zderzak i tak jest do wymiany więc na chwile może być dwururka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tuning to poradzenie sobie z problemem dzwięku seryjnego wydechu forestera XT czyli brzmienia skody fabii 1,2 :)

Tanio, szybko, prosto ;)

 

W Hołku jest tak jak bozia przykazała, czyli MG ;)

W sti wygląda fajnie, ale do Forka jakos mi nie leży.

Nie leży bo trzeba zderzak przyciąć żeby się zmieściły dwie rurki, mój zderzak i tak jest do wymiany więc na chwile może być dwururka ;)

 

A napisz proszę szczegóły, bo mam chyba taką samą potrzebę. Czy wymieniłeś tylko puszki końcowe, czy od DP?

Co można zrobić, żeby nie ciachać zderzaka? Masz juz jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co w wydechu wymienić?

- UP, DP, CP i backbox?

- DP, CP i backbox?

- tylko CP i backbox?

 

UP w SG5 chyba miało katalizator? - jeżeli tak to trzeba by wyrzucić.

Seryjny DP najbardziej ogranicza przepływ spalin, CP ma 2.5" i przelotowy tłumik więc może zostać.

BB to w zasadzie głównie akustyka.

Tak więc na początek uppipe i downpipe.

 

Czy szerszy UP nie sprawi, że turbo będzie później wstawać?

Co do DP - potrafisz coś konkretnego zasugerować? Chciałbym wspawać w DP sondę szerokopasmową.

 

Np. taki DP bez katów? To chyba OEM wypatroszony...

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6147027696&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

Lub taka opcja, tylko to już pewnie za głośno będzie:

 

http://allegro.pl/kompletny-uklad-wydechowy-subaru-forester-2-0-i6148457527.html#thumb/2

 

 

Czy z uppipe jest sens wydłubywać kata?

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beavis wymieniłem wydech aż do dp czyli środkowy wydech tez jest z sti. Żona stwierdziła ze jest miodzio bulgocze i buczy ale nie ogłusza. Mozna zrobic dłuższe wieszaki i powiesić wydech pod zderzakiem.

 

 

DP tez mam od sti arenie zdecydowałem sie zamontować.. Bo nie wiem z czym to sie je :) czy trzeba mapowac, czy idzie lepiej, gorzej... Nie tykalem ;)

Edytowane przez Premo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, czyli mojej małżowince też by to samo pewnie odpowiadało. DP nie chciałem ruszać z tych samych powodów.

Tylko jak by rozwiązać problem końcówek tłumików? Zderzaka nie chcę ciąć, powiesić pod zderzakiem tym bardziej - dla mnie wiocha. Mam co rozkminiać... :unsure:

Może się da cokolwiek wyrzeźbić z końcówkami? Ale to już pewnie zmieni brzmienie...

 

Czy wydech jest ORI? Zdobyłeś używkę, czy nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mam pytanie. Wybaczcie jeśli debilne, ale podobno nie ma głupich pytań.

Przeszkadza mi, że na niższych obrotach Forek jest mułowaty. @Mkow podesłał mi info odnośnie Invidii Q300 i twierdzi, że urwał około 1 sek podczas startu 0-100 km/h, więc teoretycznie byłoby to spełnienie moich marzeń. Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?

 

Mułowaty jest póki turbina się nie rozkręci. Fizyki nie oszukasz.

Sama wymiana wydechu niewiele da - trudno uwierzyć, że te -1 sek. to sam wydech.

Fabryczne komponenty dostosowane są do fabrycznej mocy, przepisów dot. emisji spalin, ludzkiego poziomu głośności, itp.

Przy podnoszeniu mocy (remap, większe turbo) trzeba też zadbać o większą przepustowość wydechu. W serii nie trzeba.

 

@ ForekXT No jakos Mkow ma racje, ja swojego nie mierzylem ze stoperem w reku ale wyraznie jest lepszy "but" od dolu. 

 

@ Czarne_Koronkowe Chyba sie bedziemy widziec na Plejadach wiec bedziesz mogl ocenic czy jest lepiej czy gorzej (BTW o ile sie nie myle to bedziemy koczowac w tym samym hotelu ;) ).

 

"Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?" - hahahha badz Pan madry i zrozum FHI   ;)  .

Edytowane przez Tommi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, czyli mojej małżowince też by to samo pewnie odpowiadało. DP nie chciałem ruszać z tych samych powodów.

Tylko jak by rozwiązać problem końcówek tłumików? Zderzaka nie chcę ciąć, powiesić pod zderzakiem tym bardziej - dla mnie wiocha. Mam co rozkminiać... :unsure:

Może się da cokolwiek wyrzeźbić z końcówkami? Ale to już pewnie zmieni brzmienie...

 

Czy wydech jest ORI? Zdobyłeś używkę, czy nowy?

 

Używkę, każdy w sti zmienia i mu potem zalega seria w piwnicy :)

 

Albo wycinają zderzak, albo wieszają niżej, albo kupują takie nakładki.

post-708-0-21642700-1462174761.jpg

post-708-0-57271000-1462174796_thumb.jpg

post-708-0-67296000-1462174809.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, czyli jest plan. Nawet te podwieszone niżej źle nie wyglądają. Myślałem, że będzie tragedia. Ale pewnie skończy się na wycięciu zderzaka...

Rozumiem, że wydech pochodzi z sedana STI 2009..13? Czy WRX nie wchodzi w grę, czy jest taki sam jak w STI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...