Skocz do zawartości

Wydech do Forestera


Hogi

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

 

 

Mam pytanie. Wybaczcie jeśli debilne, ale podobno nie ma głupich pytań.

Przeszkadza mi, że na niższych obrotach Forek jest mułowaty. @Mkow podesłał mi info odnośnie Invidii Q300 i twierdzi, że urwał około 1 sek podczas startu 0-100 km/h, więc teoretycznie byłoby to spełnienie moich marzeń. Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?

Mułowaty jest póki turbina się nie rozkręci. Fizyki nie oszukasz.

Sama wymiana wydechu niewiele da - trudno uwierzyć, że te -1 sek. to sam wydech.

Fabryczne komponenty dostosowane są do fabrycznej mocy, przepisów dot. emisji spalin, ludzkiego poziomu głośności, itp.

Przy podnoszeniu mocy (remap, większe turbo) trzeba też zadbać o większą przepustowość wydechu. W serii nie trzeba.

@ ForekXT No jakos Mkow ma racje, ja swojego nie mierzylem ze stoperem w reku ale wyraznie jest lepszy "but" od dolu.

 

@ Czarne_Koronkowe Chyba sie bedziemy widziec na Plejadach wiec bedziesz mogl ocenic czy jest lepiej czy gorzej (BTW o ile sie nie myle to bedziemy koczowac w tym samym hotelu ;) ).

 

"Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?" - hahahha badz Pan madry i zrozum FHI ;) .

Ależ z miła chęcią rzucę na to okem ;) rozumiem ze mam szykować jakieś %? ;)

EEE tam pewnie jakies % sie zorganizuja same :)

Wiec jestesmy umowieni :D

No i co z tym wydechem? ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

 

Mam pytanie. Wybaczcie jeśli debilne, ale podobno nie ma głupich pytań.

Przeszkadza mi, że na niższych obrotach Forek jest mułowaty. @Mkow podesłał mi info odnośnie Invidii Q300 i twierdzi, że urwał około 1 sek podczas startu 0-100 km/h, więc teoretycznie byłoby to spełnienie moich marzeń. Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?

Mułowaty jest póki turbina się nie rozkręci. Fizyki nie oszukasz.

Sama wymiana wydechu niewiele da - trudno uwierzyć, że te -1 sek. to sam wydech.

Fabryczne komponenty dostosowane są do fabrycznej mocy, przepisów dot. emisji spalin, ludzkiego poziomu głośności, itp.

Przy podnoszeniu mocy (remap, większe turbo) trzeba też zadbać o większą przepustowość wydechu. W serii nie trzeba.

@ ForekXT No jakos Mkow ma racje, ja swojego nie mierzylem ze stoperem w reku ale wyraznie jest lepszy "but" od dolu.

 

@ Czarne_Koronkowe Chyba sie bedziemy widziec na Plejadach wiec bedziesz mogl ocenic czy jest lepiej czy gorzej (BTW o ile sie nie myle to bedziemy koczowac w tym samym hotelu ;) ).

 

"Pytanie więc jest takie: skoro to takie proste, to czemu nie robi tego producent? Chodzi i jakieś debilne normy spalania?" - hahahha badz Pan madry i zrozum FHI ;) .

Ależ z miła chęcią rzucę na to okem ;) rozumiem ze mam szykować jakieś %? ;)

EEE tam pewnie jakies % sie zorganizuja same :)

Wiec jestesmy umowieni :D

No i co z tym wydechem? ;)

Poszlo na Priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradźcie proszę co zrobić z sondą lambda w downpipe przelotowym. Czytałem o różnych opcjach - opornik, tulejka, wyłączenie błędu softowe.

Co najlepsze? Czy jest ona do czegokolwiek po lub w trakcie remapu potrzebna?

Mój DP gniazda na sondę nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem przypadkowo swojego Forka kupiłem z bardzo przyjemnym wdechem: "Invidia N1 Cat Back Exhaust Titanium Tip" https://www.rallysportdirect.com/part/cat-back-exhaust-system/inv-hs11stigtt-invidia-n1-cat-back-exhaust-titanium-tip

Głęboki, gardłowy, ciemny bas nie jest uciążliwy w dłuższej trasie, nie jest też ani wulgarny ani nazbyt głośny ale wręcz przeciwnie - spokojny, stonowany, majestatyczy...

Polecam z pełną odpowiedzialnością - pozwala wydobyć to co w dźwięku boksera najpiękniejsze. 

Jeżeli chodzi o osiągi to z tego co udało mi się ustalić to jest lepszym rozwiązaniem od Invidii Q300 - przynajmniej w przypadku mojego modelu.

Edytowane przez KRWI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem przypadkowo swojego Forka kupiłem z bardzo przyjemnym wdechem: "Invidia N1 Cat Back Exhaust Titanium Tip" https://www.rallysportdirect.com/part/cat-back-exhaust-system/inv-hs11stigtt-invidia-n1-cat-back-exhaust-titanium-tip

Głęboki, gardłowy, ciemny bas nie jest uciążliwy w dłuższej trasie, nie jest też ani wulgarny ani nazbyt głośny ale wręcz przeciwnie - spokojny, stonowany, majestatyczy...

Polecam z pełną odpowiedzialnością - pozwala wydobyć to co w dźwięku boksera najpiękniejsze. 

Jeżeli chodzi o osiągi to z tego co udało mi się ustalić to jest lepszym rozwiązaniem od Invidii Q300 - przynajmniej w przypadku mojego modelu.

Witaj,

 Szukam coś fajnego , co brzmi basowo,ale nie męcząco. Widzę,że masz invidię N1. Osobiście chciałem wybrać 300-kę. Jeśli możesz to nagraj dzwięk wydechu i zaprezentuj. Będę wdzięczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Całkiem przypadkowo swojego Forka kupiłem z bardzo przyjemnym wdechem: "Invidia N1 Cat Back Exhaust Titanium Tip" https://www.rallysportdirect.com/part/cat-back-exhaust-system/inv-hs11stigtt-invidia-n1-cat-back-exhaust-titanium-tip

Głęboki, gardłowy, ciemny bas nie jest uciążliwy w dłuższej trasie, nie jest też ani wulgarny ani nazbyt głośny ale wręcz przeciwnie - spokojny, stonowany, majestatyczy...

Polecam z pełną odpowiedzialnością - pozwala wydobyć to co w dźwięku boksera najpiękniejsze. 

Jeżeli chodzi o osiągi to z tego co udało mi się ustalić to jest lepszym rozwiązaniem od Invidii Q300 - przynajmniej w przypadku mojego modelu.

Witaj,

 Szukam coś fajnego , co brzmi basowo,ale nie męcząco. Widzę,że masz invidię N1. Osobiście chciałem wybrać 300-kę. Jeśli możesz to nagraj dzwięk wydechu i zaprezentuj. Będę wdzięczny. Pozdrawiam

 

OK - postaram się nagrać w jakiejś rozsądnej jakości, ale ... najpierw to go muszę z warsztatu odebrać  :unsure: już trochę w 4T stoi i niestety końca nie widać... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Wiecie może czy podejdzie bez problemu taki końcowy do Forka SG 2005 NA 2.0 ?? Moze ma ktos doswiadczenie z tym tlumikiem jak brzmi itd.

 

http://allegro.pl/sportowy-tlumik-mugen-apexi-turboworks-fi100-108-i5671988783.html

 

Mam już kolektor zmieniony na bulgota ale chciałbym jeszcze uatrakcyjnić bulgot ☺

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na mega głośny. No i weź pod uwagę, as ktoś Ci będzie musiał rury do tego wyspawać, co może Cię wynieść dużo więcej niż tłumik.

Rozważ gotowca, moim zdaniem warto

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz więc szukać tłumika przelotowego. 

Moim zdaniem rozwiązanie typu "bolt-on" jest optymalne. 

WRX/GT/STI zdaje się wszystkie są komorowe (choć pewien nie jestem) i pewnie nie spełnią Twoich oczekiwań. No, może STI.

 

Szukałbym używki np. Prodrive czy czegoś innego z Imprezy - wymaga niewielkich przeróbek.

 

Ja zrobiłem wydech od turbiny do końca w firmie RM Motors pod Olsztynem - polecam. Był to custom z puchą taką jak chciałem, średnicami, końcówką (tu nie mieli większych niż 9cm niestety). Ale mają też gotowce i co więcej, można je zmodyfikować wedle własnego życzenia. Aczkolwiek tutaj brzmienie jest niewiadomą - w przeciwieństwie do sprawdzonych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interesująca końcówka,tylko ciekawe jak to brzmi,bo ja miałbym kogoś kto by mógł ogarnąć ta przeróbke we własnym zakresie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z ciekawości zapytam: czy ktos z Was ma zamontowany końcowy RM-Motorsport (firma spod Olsztyna)?

 

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6321348894#thumb/4

 

Caly czas szukam końcowego dedykowanego do Forka najchętniej H&S takze jakby ktos miał to proszę o kontakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem u nich pełen wydech. Jestem bardzo zadowolony. Nie wiem jak się to ma do tego co sprzedają, ale użyli tej samej formy. Moim życzeniem była kultura pracy przy zachowaniu bulgotu. Mój na przelocie jest ponad 10 dB cichszy niż STurbo znajomego na przelocie i Prodrive backbox. A nie zdążyli wyciszyć końcówki - twierdzą, że to też zrobi różnicę (w ich ocenie zdaje się 10%, ale nie wiem czego).

 

Z tego co z nimi pogadałem można ustalić pewien zakres modyfikacji tego co sprzedają "na ilość". Np większą czy mniejszą puszkę.

 

A czego oczekujesz?

 

 

H & S widziałem wczoraj w giełdzie albo na graciarni

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem, HKS,mój błąd. Ale forumowicz Yaro rozważał sprzedaż H &Sa, nie wiem czy aktualne.

 

Tak jak napisałem wcześniej ja chciałem cichy setup - zastosowali wiec odpowiednie modyfikacje , w tym autorski ciuchy wkład. Napisz, popytaj, są elastyczni. Jedno, z czym się nie zgodziliśmy to średnica końcówek. Chciałem 10 jak w Prodrive, ale w ich ocenie to wiocha. Jako, że musiałem zamknąć się w 1 dniu stanęło na 90mm. W sumie jest ok.

 

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...