Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

Reasumując sprawę - dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Moje wnioski są następujące:

Skrzynia 5b powinna pasować.

Jeśli skrzyni nie zmieniam, to i dyfrów. 

Sprzęgło, jeżeli zmienię na jednomas, to podejdzie. 

Coś pominąłem? Pomieszałem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Danko napisał:

Skrzynia 5b powinna pasować.

Pasować fizycznie? Tak. Wymagać np. dłuższego wału napędowego? Wysoce prawdopodobne. Tak jest w SVX. Swapując AT na 5MT trzeba przedłużać wał, przy 6MT nie ma tego problemu.

 

2 minuty temu, Danko napisał:

Jeśli skrzyni nie zmieniam, to i dyfrów. 

Hm?

 

Jeśli nie zmieniasz przełożenia głównego (FD) to nie musisz zmieniać tylnego dyfra.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, BelegUS napisał:

Pasować fizycznie? Tak. Wymagać np. dłuższego wału napędowego? Wysoce prawdopodobne. Tak jest w SVX. Swapując AT na 5MT trzeba przedłużać wał, przy 6MT nie ma tego problemu.

 

Hm?

 

Jeśli nie zmieniasz przełożenia głównego (FD) to nie musisz zmieniać tylnego dyfra.

Skąd potrzeba zmiany wału? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Danko napisał:

Sprzęgło, jeżeli zmienię na jednomas, to podejdzie. 

Musisz mieć sprzęgło od 6mt. Ono jest większe, większy docisk. Widziałem filmik ze swapem samego sprzęgła od 6mt do 5mt w WRX - trzeba było zeszlifować od środka dzwon, żeby zmieścić docisk. A 5mt z reduktorem może być jeszcze inna.


Do tego, tak jak było już wcześniej wspomniane, trzeba uwzględnić że jedno sprzęgło jest pchane, a drugie ciągnione. Stąd pytanie czy da się przerobić jedno na drugie.

Za dużo roboty żeby zmielić skrzynie/pourywać półosie i siedzieć bez samochodu czekając na swapa na 6mt. 
Może by tak kupić padniętego diesla za 4-5k PLN i z nim bawić się? Tam skrzynia lepiej zniesie H6, bo diesel ma większy moment.
A najlepiej doczekać się dawcy 6mt.

Edytowane przez Mnobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Mnobody napisał:

Musisz mieć sprzęgło od 6mt. Ono jest większe, większy docisk. Widziałem filmik ze swapem samego sprzęgła od 6mt do 5mt w WRX - trzeba było zeszlifować od środka dzwon, żeby zmieścić docisk. A 5mt z reduktorem może być jeszcze inna.


Do tego, tak jak było już wcześniej wspomniane, trzeba uwzględnić że jedno sprzęgło jest pchane, a drugie ciągnione. Stąd pytanie czy da się przerobić jedno na drugie.

Za dużo roboty żeby zmielić skrzynie/pourywać półosie i siedzieć bez samochodu czekając na swapa na 6mt. 
Może by tak kupić padniętego diesla za 4-5k PLN i z nim bawić się? Tam skrzynia lepiej zniesie H6, bo diesel ma większy moment.
A najlepiej doczekać się dawcy 6mt.

Co do sprzęgła - nie wiem. Co do padniętego dyszla nie - w tym rzecz, żeby obecny samochód był docelowym i nie rozbierać z niego wszystkich wsadzonych gratów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno sprzęgło z 6MT nie wchodzi do 5MT skrzyni. brakuje miejsca na łożysko oporowe, nie da się wysprzęglić. Koło zamachowe z 6MT ma odsadzony docisk, 5MT płaskie koło. Tu nie ma żadnego problemu, koło zamachowe i sprzągło zostaje to co jest i będzie pasować. Co najwyżej tarczę kewlarem można obić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, st981777 napisał:

Na pewno sprzęgło z 6MT nie wchodzi do 5MT skrzyni. brakuje miejsca na łożysko oporowe, nie da się wysprzęglić. Koło zamachowe z 6MT ma odsadzony docisk, 5MT płaskie koło. Tu nie ma żadnego problemu, koło zamachowe i sprzągło zostaje to co jest i będzie pasować. Co najwyżej tarczę kewlarem można obić.

A kwestia sprzęgła pchanego/ciągnionego przeszkadza? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2021 o 22:56, KGS-R napisał:

Hej, padła mi lambda, potrzebuje się dowiedzieć jaką kupić, wiem że Denso ale nie wiem jaki dox-.....

Błąd: P0030 obwód grzania sondy lambda (rząd 1, czujnik 1)

Legacy BL 2.0 2006r 121kw 165km

Dox-0357 to chyba diagnostyczna (po wyglądzie wtyczki tak mniemam), a nie o taką mi chodzi

 

Edit: prawdopodobnie znalazłem te sondę lambda regulacyjną - Denso dox-0628

Może ktoś potwierdzić czy to ta?

 

Wyjmij starą sondę i przeczytaj na niej numery. Ja mam co prawda polift, ale u mnie pierwsza sonda wygląda tak jak na zdjęciu. Spisałem z niej numery, kupiłem i działa. 
1015127088_Stara2.thumb.jpg.82c8e24c45bffeb6658b65764c573034.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tinuviel napisał:

Hej, czy mogę zamiast takiej nakrętki z długim stożkiem dać taka z krótkim? czy umrę na pierwszym zakręcie? IMG_20210615_123735_332.thumb.jpg.15c8731830d41516ed496b7007afa17f.jpg

Bierz takie jakie być powinny, później będziesz sarkał że ci felgi zjada albo szpilka urwie

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Vercy napisał:

Bierz takie jakie być powinny, później będziesz sarkał że ci felgi zjada albo szpilka urwie

 

Nie wiem co znaczy "sarkać" ale wolę nie sarkać :D  Poszukam takich z dłuższym stożkiem. Problem jest trochę taki że tego chyba nikt nie oznacza. Wszystko to M12 x 1.25, poszukam po zdjęciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tinuviel napisał:

Hej, czy mogę zamiast takiej nakrętki z długim stożkiem dać taka z krótkim? czy umrę na pierwszym zakręcie? IMG_20210615_123735_332.thumb.jpg.15c8731830d41516ed496b7007afa17f.jpg

 

NR OEM 09159-12057

Nakrętka koła SUZUKI [33927 ] (M12x1.25 /19x25,5) srebrna z kołpakiem  09159-12057,0915912057, 0915912043 , 09159-12043 :: hdmot.pl

Edytowane przez ipsx82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Tinuviel napisał:

 

Nie wiem co znaczy "sarkać" ale wolę nie sarkać :D  Poszukam takich z dłuższym stożkiem. Problem jest trochę taki że tego chyba nikt nie oznacza. Wszystko to M12 x 1.25, poszukam po zdjęciach.

a wiesz ze mam gdzieś takie chyba? no chyba że koledze @janekbe oddałem, pójdę sprawdzić

 

Edit:

Tego dusza pragnie?

 

IMG_20210615_152521.jpg

IMG_20210615_152510.jpg

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Neutrino33 napisał:

Podobno nakrętki TPI są dobre, na fotce na aukcji nie widać niestety jak wysoki jest stożek

 

https://www.ebay.co.uk/itm/114623723328

 

Te małe czarne to właśnie TPI tylko ten stożek:)

 

40 minut temu, ipsx82 napisał:

 

NR OEM 09159-12057

 

 

Dzięki, tylko ja potrzebuje czarne a nie OEMowe, to nie są falgi oemowe tylko Roty. 

 

26 minut temu, Vercy napisał:

a wiesz ze mam gdzieś takie chyba? no chyba że koledze @janekbe oddałem, pójdę sprawdzić

 

Jak jakieś fajne czarne to chętnie kupie, jak OEMowe chromowane to nie kłopocz się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Tinuviel napisał:

Dzięki chłopaki - serce rośnie no ale chromowane mi nie podejdą :) 

Albo szprey, albo jak ja, załóż sobie plastikowe kapsle na nakrętkę i git

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Vercy napisał:

Albo szprey, albo jak ja, załóż sobie plastikowe kapsle na nakrętkę i git

 

Mam złe wspomnienia, spray się nie trzyma i łatwo schodzi. Plastidip trochę lepiej ale trzeba dokręcać super delikatnie żeby nie uszkodzić. Próbowałem kiedyś nawet dać do speców którzy robią de-chrom ale też nie wyszło. W innym aucie zrobiłem sobie właśnie kaplsle na nakerętki ale tam są dziwnaczne nakrętki toyoty. Do subaru raczej dostanę czarne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...