Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, ewemarkam napisał:

2 litry soku i skrzynkę wódki emoji1787.pngemoji23.pngemoji1787.pngemoji1787.png

A na poważnie do zalania pustego układu wystarczy litr. Ale weź dwa jakby ręką drżała emoji1787.png

A na przepłukanie? Myślę, żeby spuszczać z dołu, lać z góry żeby się nie zapowietrzył 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Danko napisał:

A na przepłukanie? Myślę, żeby spuszczać z dołu, lać z góry żeby się nie zapowietrzył 

Po prawdzie nie wiem jaka jest procedura wymiany płynu. Jak wymieniałem magiel to zlałem płyn. Później nalałem pod korek, zapaliłem na chwile, pokręciłem kierownicą do skrajnych pozycji, coś tam wciągnął i uzupełniłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maross napisał:

Wymieniał ktoś może xenony? Można to ogarnąć samemu? Prawy mi pada, ledwo świeci na fioletowo

Można wymianę ogarnąć samemu. Przy lewej lampie będziesz musiał odchylić wlew płynu do spryskiwaczy a przy prawej zdemontować rurę wlotową powietrzna do filtra. Zdejmujesz pokrywkę reflektora, kostkę na żarniku przekręcasz w prawo lub lewo ( dokładnie nie pamiętam) zdejmujesz sprężynkę i wyjmujesz ostrożnie żarnik.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maross napisał:

Dzięki, spróbuję więc sam.
A jaki żarnik najlepiej kupić?
Znalazłem na allegro jakieś zamienniki D2S Hoalte i ciekaw jestem czy ktoś co na ten temat może powiedzieć?


 

Ja użyłem Osram Xenarc Cool Blue Intense 6000 i mam taki efekt:DIMG_20210408_203955_310.thumb.jpg.b36f7af1032d18969b2c3fe4b55cb248.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo, może ktoś polecić gdzie serwis skrzyni zrobię w legacy 2005 3.0 ukochany automat. Okolice Tomaszowa mazowieckiego lub Poddębic. Wielkie dzięki.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, szybkie pytanko. Podkładka OEM pod korek spustowy oleju, płaską powierzchnią do miski czy do śruby? Znalazłem dwa wątki w których był poruszony ten temat ale odpowiedzi w nich są sprzeczne, a do tej pory stosowałem zwykle podkładki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatkane odpływy szyberdachu w Legacy III kombi. :( Czy macie patenty na oderwanie ich bez rwania podsufitki? Woda pojawiła się przy przedniej lampce i cieknie między przednie fotele. Może od spodu jakoś i w górę przepychać? Gdzie powinno to wychodzić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadz długiego druta w wężyki. Podjedź sobie do sklepu elektrycznego, kup 2-3 metry drutu miedzianego 3x 1.5mm2 w okrągłej izolacji.  i przepchasz tym bez problemów. Jakiś czas temu miałem ten sam problem, nic w zasadzie nie wyleciało, ale po przepchaniu problem znikł. One wychodzą dołem za nadkolami plastikowymi. A widoczne u góry powinny być jak odsuniesz podsufitkę uprzednio odkręcając daszek i cykorchwyt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pininfarin01 napisał:

Wymieniłem silnik w Legacy IV (2,0 137koni) i nie chce odpalić, trzeba przepustnice adaptować czy coś w tym stylu?

Jakieś błedy na ECU masz? Wymieniałem silnik w forku w zeszłym tygodniu i bez problemów odpalił z pół obrotu. Wkładałeś taki sam, czy np z innego subaraka? Czasem jest inne koło rozrządu na wale, inaczej ma ząbki, jeśli był inny silnik to trzeba było przełożyć je. Ja go odpaliłem najpierw bez pasków, alternatora i osprzętu całego, nawet nie zalewałem płynem, tylko olej nowy. Jak odpalił to składałem dalej. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Jakieś błedy na ECU masz? Wymieniałem silnik w forku w zeszłym tygodniu i bez problemów odpalił z pół obrotu. Wkładałeś taki sam, czy np z innego subaraka? Czasem jest inne koło rozrządu na wale, inaczej ma ząbki, jeśli był inny silnik to trzeba było przełożyć je. Ja go odpaliłem najpierw bez pasków, alternatora i osprzętu całego, nawet nie zalewałem płynem, tylko olej nowy. Jak odpalił to składałem dalej. 

Wkładałem słupek od Forestera, wygląda identycznie i mało prawdopodobne by było inne koło rozrządu. Ale trzeba to zweryfikować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, ewemarkam napisał:

Jakieś błedy na ECU masz? Wymieniałem silnik w forku w zeszłym tygodniu i bez problemów odpalił z pół obrotu. Wkładałeś taki sam, czy np z innego subaraka? Czasem jest inne koło rozrządu na wale, inaczej ma ząbki, jeśli był inny silnik to trzeba było przełożyć je. Ja go odpaliłem najpierw bez pasków, alternatora i osprzętu całego, nawet nie zalewałem płynem, tylko olej nowy. Jak odpalił to składałem dalej. 

Faktycznie różnią się znaczniki na lewym kole głowicy i przez to jest problem z odpaleniem. Ale jeszcze jedna sprawa mnie męczy, czy wałki rozrządu będą takie same? Bo różnica mocy tych silników wynosi 12 koni i teraz nie wiadomo czy ta moc jest wygenerowana poprzez inne oprogramowanie czy też różnica w budowie wałka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pininfarin01 napisał:

Faktycznie różnią się znaczniki na lewym kole głowicy i przez to jest problem z odpaleniem. Ale jeszcze jedna sprawa mnie męczy, czy wałki rozrządu będą takie same? Bo różnica mocy tych silników wynosi 12 koni i teraz nie wiadomo czy ta moc jest wygenerowana poprzez inne oprogramowanie czy też różnica w budowie wałka. 

Wałki są inne

http://opposedforces.com/parts/legacy/en_b13/type_42/engine/camshaft_and_timing_belt/illustration_1/

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_1/engine/camshaft_and_timing_belt/illustration_1/

Ale to numery, czy fizycznie są inne to może @mirasek albo @133699 będą wiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trigger zapłonu może być inny (6-7 bądź 36/2/2/2), w nowszych jak pamietam koło rozrządu od czujnika walka może się różnic. Warto sprawdzić punkty pomiarowe. 

 

Co do mocy niemam pojęcia czy walki są inne (zwłaszcza jeśli nie wiadomo z czego ten silnik pochodzi :) ), ale można posiłkować się sprawdzeniem CR silnika. Stare potrafiły mieć 9:4/9:5 nowe znów 10.1/10.5, ponadto inny typ sterowania (pełna sekwencja, wsparcie map sensor, stukowiec wiec tez lżejsze nastaw ecu)

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 133699 napisał:

Trigger zapłonu może być inny (6-7 bądź 36/2/2/2), w nowszych jak pamietam koło rozrządu od czujnika walka może się różnic. Warto sprawdzić punkty pomiarowe. 

 

Co do mocy niemam pojęcia czy walki są inne (zwłaszcza jeśli nie wiadomo z czego ten silnik pochodzi :) ), ale można posiłkować się sprawdzeniem CR silnika. Stare potrafiły mieć 9:4/9:5 nowe znów 10.1/10.5, ponadto inny typ sterowania (pełna sekwencja, wsparcie map sensor, stukowiec wiec tez lżejsze nastaw ecu)

Koło lewej głowicy jest inne i inne jest koło pasowe na wale korbowym. Co to jest CR? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pininfarin01 napisał:

Koło lewej głowicy jest inne i inne jest koło pasowe na wale korbowym

Przełóż koła ze starego silnika i odpali z kopa, resztą się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...