Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.04.2021 o 17:07, czort napisał:

Pytam tutaj, bo szukajka jak i google zawsze ciągnie mnie do tematu braku mocy pomiędzy 2000 -3000 rpm, a nie w tym rzecz.  Niezależnie czy jadę powoli na niskich obrotach, czy szybko na wysokich, czy wolno na wysokich, raz na jakiś czas (powiedzmy tydzień) wywala mi check(kompilacja migający CRUISE, oraz kontrolki check engine i TC). Sam check bym zniósł, ale auto traci moc i nie reaguje na pedał gazu. Gaszę silnik, zapalam i pomimo, że błąd dalej jest, auto jedzie normalnie. Zazwyczaj tego samego dnia po postoju lub na drugi dzień, wszystko gra, kontrolki w normie. OCB? 

 

Dodam jedynie że kupiłem ELMa, ale nie chce się połączyć z kompem - na wyświetlaczu kontrolka od temperatury idzie na max i pojawia się ERR. Wizytę u mechanika mam w poniedziałek, tylko ciekaw jestem czy błąd gdzieś się zapisze? Dzięki za pomoc 

Witam Forumowiczów. Chciałbym się podpiąć pod wątek, gdyż mam identyczna sytuację (dokładnie te same kontrolki), ale auto jeździ normalnie. Na pewno nie działa tempomat. W ogóle dziwna sytuacja, bo kontrolki zapaliły mi się zaraz po tym, jak zjechałem z bardzo kiepskiej, nierównej drogi w remoncie, która jechałem kilka kilometrów. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale porządnie wtedy wytrzepało auto i chwilę po tym pojawiły się kontrolki. Jeszcze nie podpinałem auta pod komputer. Trochę niepokoi mnie ten tempomat, ale może to tylko jakiś czujnik? Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów. Chciałbym się podpiąć pod wątek, gdyż mam identyczna sytuację (dokładnie te same kontrolki), ale auto jeździ normalnie. Na pewno nie działa tempomat. W ogóle dziwna sytuacja, bo kontrolki zapaliły mi się zaraz po tym, jak zjechałem z bardzo kiepskiej, nierównej drogi w remoncie, która jechałem kilka kilometrów. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale porządnie wtedy wytrzepało auto i chwilę po tym pojawiły się kontrolki. Jeszcze nie podpinałem auta pod komputer. Trochę niepokoi mnie ten tempomat, ale może to tylko jakiś czujnik? Pozdrawiam 
Normalna sprawa, jak jest błąd jakiś w ECU to sytuacja wygląda jak wyżej. Podjedź gdzieś i zobacz na błędy. Albo po prostu kup sobie ELM'a kosztuje tyle co jednorazowe podłączenie pod komputer w warsztacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, pawson89 napisał:

Jeszcze nie podpinałem auta pod komputer. Trochę niepokoi mnie ten tempomat, ale może to tylko jakiś czujnik? Pozdrawiam 

Bez odczytu błędów to tylko szklana kula.

Tempomat jest wyłączany przez ecu chyba przy każdym check`u - takie zabezpieczenie przed dalszymi uszkodzeniami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ewemarkam napisał:

Albo po prostu kup sobie ELM'a kosztuje tyle co jednorazowe podłączenie pod komputer w warsztacie.

O ile będzie mu działał. Już pisałem w temacie jakie mi się cyrki dzieją przy zwykłym ELM. Dobrze, że mam mechanika niedaleko, który za diagnozę bierze ode mnie 30 zł. 

 

5 godzin temu, pawson89 napisał:

Na pewno nie działa tempomat. W ogóle dziwna sytuacja, bo kontrolki zapaliły mi się zaraz po tym, jak zjechałem z bardzo kiepskiej, nierównej drogi w remoncie, która jechałem kilka kilometrów. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale porządnie wtedy wytrzepało auto i chwilę po tym pojawiły się kontrolki. Jeszcze nie podpinałem auta pod komputer. Trochę niepokoi mnie ten tempomat, ale może to tylko jakiś czujnik? Pozdrawiam 

a próbowałeś odłączyć klemy na kilka godzin albo na noc? U mnie to nie pomagało, błąd wprawdzie sam się kasował, ale wracał. Po skasowaniu błędu kompem u mechanika, już (tfu, tfu) prawie miesiąc spokoju, nie wraca. 

 

Kurna w Forku przez 6 lat check zapalał mi się kilka razy i sobie gasł. Po diagnozie wyszła sonda, ale to było tak sporadyczne, że mechanik mi poradził, żebym jeszcze dał sobie spokój. W Legacy, widzę więcej "mądrości" elektroniką sterowanych i check ma więcej roboty. 

 

Jeszcze lepsza jest Avensis T25. Wyskoczyło na desce brak TC, ABS i VSC. Co kurna jest? Przez przypadek parkowałem tyłem w garażu, widzę, że nie ma żadnego światła stop. Bezpiecznik się spalił, jak przyczepkę podczepiłem, najważniejsze systemy w aucie szlag trafił, bosko.

Edytowane przez czort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Witam Forumowiczów. Chciałbym się podpiąć pod wątek, gdyż mam identyczna sytuację (dokładnie te same kontrolki), ale auto jeździ normalnie. Na pewno nie działa tempomat. W ogóle dziwna sytuacja, bo kontrolki zapaliły mi się zaraz po tym, jak zjechałem z bardzo kiepskiej, nierównej drogi w remoncie, która jechałem kilka kilometrów. Nie wiem, czy to zbieg okoliczności, ale porządnie wtedy wytrzepało auto i chwilę po tym pojawiły się kontrolki. Jeszcze nie podpinałem auta pod komputer. Trochę niepokoi mnie ten tempomat, ale może to tylko jakiś czujnik? Pozdrawiam 


Idę o zakład, że to błąd P1410 i P0410, prawdopodobnie zawór powietrza wtórnego się nie zamyka lub uszkodzona pompa, ale najlepiej podpiąć pod komputer. U mnie zapaliły się na prostej drodze w trasie.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.04.2021 o 00:03, czekker napisał:

Wygląda na to, że Denso DRA-035 (35cm) powinna pasować więc zamawiam - dam znać..


Założona, pasuje jak ulał :ok:

Nie wiem dlaczego OBK3/Legacy4 nie są wymienione w tabelce zgodności :rolleyes:

 

IMG_20210505_165739724.jpg

 

IMG_20210505_165748117.jpg

 

IMG_20210505_165859195.jpg

 

Edytowane przez czekker
  • Super! 2
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, maross napisał:

Idę o zakład, że to błąd P1410 i P0410, prawdopodobnie zawór powietrza wtórnego się nie zamyka lub uszkodzona pompa, ale najlepiej podpiąć pod komputer.

też tak uważam. Najczęstsza przyczyna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

011.thumb.PNG.fab2411099e86bbd8fa1ea6b8f6eaed8.PNG

Kupował ktoś ten zamiennik z allegro? Nie mam jeszcze dziury w Y pipe, ale korozja jest i zastanawiam się czy warto będzie naprawiać/spawać ori czy zamienić całość, bo cena 200 zł nie jest wysoka i zastanawia mnie jego jakość.

Edytowane przez spiderq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dexter4127 napisał:

Pany i Panewki poszukuje nr sondy regulacyjnej Legacy IV 06 2.0 dohc 165km, najlepiej Denso. Kupiłem Denso dobrana po Vin i wtyczka nie pasuje. Poszukuję z taką wtyczka.

 

U mnie pierwsza sonda jest z taką wtyczką, więc pewnie o tę chodzi. Kupiłem taką i działa. 

Dobra.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, dexter4127 napisał:

Wlaśnie kupiłem dox-0361 z tym, że tam wtyczka jest taka: 

 

A na sondzie nie masz wybitych numerów seryjnych? Moja jak padła i ją wykręciłem miała logo Denso i numer. Pamiętam że po tym numerze szukałem i wyskoczyła mi właśnie ta DOX0361. Inaczej nie mogę Ci pomóc niestety. O, mam jeszcze foto tej, która się zepsuła, zobacz: 

Stara 2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mój pierwszy wpis w tym wątku :D fotele. Spodobała mi się koncepcja pamięci foteli. Wczoraj na spocie u jednego kolegi widziałem, że takie posiada. Przymierzyłem się i cacy - lubię to. Natomiast siedzisko jest tak samo krótkie jak w Forku. Szukając po necie foteli z legacy Iv znajduję identyczne, ale bez pamięci ustawień za to z delikatnie dłuższym siedziskiem. Moje pytanie. Czy wychodziły takie fotele, że jest dłuższe siedzisko i pamięć foteli (przy fotelu kierowcy)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w planach dołożenie spryskiwaczy lamp. Chciałbym zakupić zbiorniczek od wersji z ksenonem w komplecie z pompkami.
I teraz pytanie: na jakiej zasadzie są włączane fabryczne spryskiwacze ksenonów? Co któreś pryśnięcie na szybę, czy może jakiś osobny przycisk? Da się użyć fabryczny moduł/przekaźnik (i jeśli tak, to gdzie on znajduje się)?

Edytowane przez Mnobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Mnobody napisał:

Jest w planach dołożenie spryskiwaczy lamp. Chciałbym zakupić zbiorniczek od wersji z ksenonem w komplecie z pompkami.
I teraz pytanie: na jakiej zasadzie są włączane fabryczne spryskiwacze ksenonów? Co któreś pryśnięcie na szybę, czy może jakiś osobny przycisk? Da się użyć fabryczny moduł/przekaźnik (i jeśli tak, to gdzie on znajduje się)?

Żeby uruchomić spryskiwacze ksenonów trzeba dłużej przytrzymać przycisk od sprysku szyb, czyli prawa wajcha od wycieraczek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...