Skocz do zawartości

Legacy - szybkie pytania


Danko

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, DETT napisał:

Terefere... :P Do Subaru jest niemal wszystko, kwestia kasy, czasu/cierpliwości i ew. ustalenia czy jakaś część z Imprezy pasuje do innych modeli. Spróbuj za to znaleźć gwint dedykowany do Daihatsu Applause/Charade 3 gdzieś poza Malezją... :mrgreen:

 

https://www.jauce.com/search/Daihatsu+Charade?auccat=26318

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem z 1000 km temu sondę lambda w Legacy IV 2.5, żeby zniknął pomarańczowy check. Pomogło od ręki. Dziś w trasie znowu wywaliło check z tymi samymi objawami (migający Cruise od tempomatu). Mam wrażenie, że drugi raz stało się tak przy jeździe 160 km/h na gazie, ale nie wychwyciłem dokładnego momentu.

WTF, mam sondę co 1000 km wymieniać? O co chodzi? Ten typ tak ma? Rozumiem, że po remoncie silnika mogła wymagać wymiany, więc wymieniłem, ale teraz?

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Hookie napisał:

Wymieniłem z 1000 km temu sondę lambda w Legacy IV 2.5, żeby zniknął pomarańczowy check. Pomogło od ręki. Dziś w trasie znowu wywaliło check z tymi samymi objawami (migający Cruise od tempomatu). Mam wrażenie, że drugi raz stało się tak przy jeździe 160 km/h na gazie, ale nie wychwyciłem dokładnego momentu.

WTF, mam sondę co 1000 km wymieniać? O co chodzi? Ten typ tak ma? Rozumiem, że po remoncie silnika mogła wymagać wymiany, więc wymieniłem, ale teraz?

Takie kontrolki nie oznaczają błędu sondy - to jest tryb awaryjny, aktywujący się, gdy coś jest nie tak. Poza tym sondy są dwie. 

Inna sprawa, jak na gazie - mi tak się działo, gdy wtrysk jeden padł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Danko napisał:

Takie kontrolki nie oznaczają błędu sondy - to jest tryb awaryjny, aktywujący się, gdy coś jest nie tak. Poza tym sondy są dwie. 

Inna sprawa, jak na gazie - mi tak się działo, gdy wtrysk jeden padł 

 

Tak pomyślałem, że szlag pewnie trafił jedną, a teraz drugą - może nie ma co rozpaczać. Przy okazji wizyty w ASO poproszę o diagnozę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Hookie napisał:

 

Tak pomyślałem, że szlag pewnie trafił jedną, a teraz drugą - może nie ma co rozpaczać. Przy okazji wizyty w ASO poproszę o diagnozę. :)

Przyczyn takiego zachowania może być naprawdę wiele, więc bez stresu :ok:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Danko napisał:

Nie wiem, czy pytanie głupie, czy nie.. Jest możliwe sprawdzenie numerów kata bez rozbierania całego burdelu w kanale? Różne rodzaje byly w BL/BP 2.0? Czy jesteście mi w stanie od tak podać, jakie mam/powinienem mieć?

Mam na myśli DOHC

Niestety na kacie nie ma numerów, sam to przerabiałem. Przy przeróbce na bulgot został mi ten pierwszy z kolektora i ku mojemu zaskoczeniu sprzedałem go za 1900 polskich cebulionów :yahoo: Więc tylko demontaż kata i sprawdzenie spektrometrem.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2021 o 09:14, DETT napisał:

Terefere... :P Do Subaru jest niemal wszystko, kwestia kasy, czasu/cierpliwości i ew. ustalenia czy jakaś część z Imprezy pasuje do innych modeli. Spróbuj za to znaleźć gwint dedykowany do Daihatsu Applause/Charade 3 gdzieś poza Malezją... :mrgreen:

no to sprobuj znaleźć lift do outbacka3 40mm na amorach.

 

jest albo jednorazówka albo za cenę wyższą niż wartość auta.

 

I tak jest z połową części tuningowych, tylko ori jest normalnie (z reguły) dostępne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2021 o 15:27, Danko napisał:

Zieloni 200! 

@Vercychcieć to móc, myślę, ze barsziej kwestia cierpliwości i szukania nie tylko w PL

Będę testował. tym bardziej, że wystawiam lochę na handel i szukam Subaraka.

 

Outback 3 albo 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Danko napisał:

Czy EZ30 połączy się bez problemu ze skrzynią mt 5b z reduktorem? W sensie dzwon? Dyfer/dyfry to samo? 

Dyfer tylny jest dobierany do skrzyni, więc jak skrzynia zostaje to dyfra nie trzeba ruszać.

W Legacy H6 skrzynia 6mt taka sama jak w STI (tylko przełożenia inne i pewnie jeszcze jakieś różnice są). Skrzynie 6mt z STI często swapują do WRX. Bloki H4 raczej nie różnią się aż tak, żeby było inne mocowanie skrzyni. Z tego wszystkiego można zrobić wniosek, że skrzynia 5mt z reduktorem fizycznie powinna pasować do EZ30D.

Nie mam pojęcia na ile sprzęgło 5mt godzi się z zamachem od EZ30D.
Z tego co kiedyś tam słyszałem 5mt w WRX lubi posypać się po zwiększeniu mocy z seryjnych 225km do okolicy 300-320km. Raczej taka 5mt robiona pod 165km długo nie pojeździ. 
Tak więc sprzęgło, skrzynia, dyfer, półosie - to wszystko może się poddać po takim zwiększeniu mocy. Szczególnie w starszym samochodzie.

Poza tym to dosyć dziwnie powinno wyglądać od strony przełożeń. Jak u siebie mam na 5-tym biegu przy 2000 obrotów 70km/h (na liczniku, po gps bliżej 60km/h), a przy 4200 obrotów na 6-tym biegu 180km/h na liczniku (jeśli dobrze pamiętam), to już nie chce wracać do 5mt :D

Edytowane przez Mnobody
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Mnobody napisał:

Dyfer tylny jest dobierany do skrzyni, więc jak skrzynia zostaje to dyfra nie trzeba ruszać.

W Legacy H6 skrzynia 6mt taka sama jak w STI (tylko przełożenia inne i pewnie jeszcze jakieś różnice są). Skrzynie 6mt z STI często swapują do WRX. Bloki H4 raczej nie różnią się aż tak, żeby było inne mocowanie skrzyni. Z tego wszystkiego można zrobić wniosek, że skrzynia 5mt z reduktorem fizycznie powinna pasować do EZ30D.

Nie mam pojęcia na ile sprzęgło 5mt godzi się z zamachem od EZ30D.
Z tego co kiedyś tam słyszałem 5mt w WRX lubi posypać się po zwiększeniu mocy z seryjnych 225km do okolicy 300-320km. Raczej taka 5mt robiona pod 165km długo nie pojeździ. 
Tak więc sprzęgło, skrzynia, dyfer, półosie - to wszystko może się poddać po takim zwiększeniu mocy. Szczególnie w starszym samochodzie.

Poza tym to dosyć dziwnie powinno wyglądać od strony przełożeń. Jak u siebie mam na 5-tym biegu przy 2000 obrotów 70km/h (na liczniku, po gps bliżej 60km/h), a przy 4200 obrotów na 6-tym biegu 180km/h na liczniku (jeśli dobrze pamiętam), to już nie chce wracać do 5mt :D

O reszcie napędu nie myślałem.. Tzn myślałem, że jest identyczny. Przewagi skrzyni 6-biegowej nie neguje, popieram jak najbardziej. Aczkolwiek prawdopodobne jest, że najpierw ogarnął bym dawcę z automatem (bo takich więcej) i skrzynie dopiero po jakimś czasie zmienił. Stąd pytanie, bo z pół roku/rok pobujalbym się wtedy takim potworkiem.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Mnobody napisał:

Nie mam pojęcia na ile sprzęgło 5mt godzi się z zamachem od EZ30D.

Zamach musi być komplet ze sprzęgłem, 6MT nie pasuje do 5MT, 5MT ciągnione nie pasuje do 5MT pchanego.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Danko napisał:

O reszcie napędu nie myślałem.. Tzn myślałem, że jest identyczny. Przewagi skrzyni 6-biegowej nie neguje, popieram jak najbardziej. Aczkolwiek prawdopodobne jest, że najpierw ogarnął bym dawcę z automatem (bo takich więcej) i skrzynie dopiero po jakimś czasie zmienił. Stąd pytanie, bo z pół roku/rok pobujalbym się wtedy takim potworkiem.. 


Jak dla mnie to wygląda na temat "swap diesla na spec.b" :D
O tym na forum jest już sporo napisane. I jedyna opłacalna opcja to kupić całego dawce w docelowej kompletacji i robić całego swapa własnoręcznie.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mnobody napisał:


Jak dla mnie to wygląda na temat "swap diesla na spec.b" :D
O tym na forum jest już sporo napisane. I jedyna opłacalna opcja to kupić całego dawce w docelowej kompletacji i robić całego swapa własnoręcznie.

Mniej - więcej tak by to wyglądało. ALE. Dawca najpewniej byłby z automatem, bo mało jest z manualami, stąd pytanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, padła mi lambda, potrzebuje się dowiedzieć jaką kupić, wiem że Denso ale nie wiem jaki dox-.....

Błąd: P0030 obwód grzania sondy lambda (rząd 1, czujnik 1)

Legacy BL 2.0 2006r 121kw 165km

Dox-0357 to chyba diagnostyczna (po wyglądzie wtyczki tak mniemam), a nie o taką mi chodzi

 

Edit: prawdopodobnie znalazłem te sondę lambda regulacyjną - Denso dox-0628

Może ktoś potwierdzić czy to ta?

 

Edytowane przez KGS-R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej - więcej tak by to wyglądało. ALE. Dawca najpewniej byłby z automatem, bo mało jest z manualami, stąd pytanie. 
Jakbym dachowca nie przekładał to miałbyś kompletny SWAP. Silnik h6 + skrzynia 6 mt z tylnym dyfrem i półośkami.
Ale nadal mam chęć przekładki więc nie sprzedam :biglol:

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...