turdziGT Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 Młody już testuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tutek Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 21 godzin temu, turdziGT napisał: No jak widać oczekiwania chyba są bo grzeje ławę. Jak widac dla Adamo to nie jest zabawa i oczekuje wyników nawet od 45 latka na sportowej emeryturze. https://pl.motorsport.com/wrc/news/loeb-zrezygnowal-ze-szwecji/4677648/ Można powiedzieć, że Loeb dostał wręcz dyscyplinarkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Tutek napisał: https://pl.motorsport.com/wrc/news/loeb-zrezygnowal-ze-szwecji/4677648/ Można powiedzieć, że Loeb dostał wręcz dyscyplinarkę. A wiesz czy tak było na prawde czy moze jest to sprytnie poprowadzony PR zeby nie robić szumu ? Togo nie wiesz. Wiemy za to to ze absencja w Szwecji jest zapewne konsekwencja mega słabego występu w MC a czy to było inicjatywa Adamo czy samego Loeba tego sie juz nidy nie dowiemy. Edytowane 28 Stycznia 2020 przez turdziGT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Jeszcze jednego nie rozumiem... po co jest kategoria aut R4 jeśli nie ma swojej klasy w WRC ? W monte jechał taki Fiat czy Dacia z kitem R4.... skoro to takie tanie i napęd na wszystkie koła to powinno być porządnie promowane, a właściwie gdyby nie jakiś film z crashami gdzie Fiat wpadł śnieg i wygrzebywał się 4 kołami to nawet bym nie zwrócił uwagi ,że coś takiego jedzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 2 godziny temu, turdziGT napisał: A wiesz czy tak było na prawde czy moze jest to sprytnie poprowadzony PR zeby nie robić szumu ? Togo nie wiesz. Wiemy za to to ze absencja w Szwecji jest zapewne konsekwencja mega słabego występu w MC a czy to było inicjatywa Adamo czy samego Loeba tego sie juz nidy nie dowiemy. Dokładnie , my kibice , możemy sobie tylko pogdybać , robić teorie spiskowe , PR robi swoje , wewnętrzne decyzje zespołu są zupełnie inne , opierające się na tysiącach danych , a nawet na takich jak dany dealer Toyoty, HYU czy innego sprzedaje na danym rynku , Państwie, czy regionie .Jak jest popularny dany zawodnik z zespołu , komu kibicują , itp. Uwierzcie , to masa danych , analitików , a nie tylko sport. Tak jest i będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 17 godzin temu, carfit napisał: decyzje zespołu są zupełnie inne , opierające się na tysiącach danych , a nawet na takich jak dany dealer Toyoty, HYU czy innego sprzedaje na danym rynku , Państwie, czy regionie .Jak jest popularny dany zawodnik z zespołu , komu kibicują Nawet może głównie o to chodzi, dlatego nie chcę gdybać, a większość jest na te czynniki b. podatna. Kiedyś powiedziałem koledze ,który już namierzył auto do kupna ,ze Rajd Polski wygrała jednak inna marka -to zaczął się drapać po głowie. A co do dzwona Tanaka: kocham rajdy, ale chyba trochę te trasy są zbyt szybkie jak na górskie wąskie oesy. Wiem ,że ryzyko tu jest kluczem do piękna ,tyle,że MC dawniej był rajdem po śniegu .Teraz asfalty i osiągi dają to ryzyko b. duże. Przyczepność przez odciązenia jest nieraz taka 0-1 i to daje duże trudności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 16 minut temu, respect napisał: MC dawniej był rajdem po śniegu .Teraz asfalty i osiągi dają to ryzyko b. duże. Przyczepność przez odciązenia jest nieraz taka 0-1 i to daje duże trudności. Monte zawsze było kompilacją przyczepnego ze śliskim. Zawsze było nomen omen swoistą ruletką. Dawniej było znacznie mniej bezpiecznie. Przypomnę grupę B. Moce i osiągi co najmniej, jak dzisiaj, a pozostałe elementy pomagające utrzymać samochód na drodze, z innej epoki. Inna sprawa, to zabezpieczenia. Wszyscy przecieramy oczy, że po takim dzwonię chłopaki wychodzą z auta że słowami ok. Taki Toivonen nie miał tyle szczęścia. Nie ma co narzekać, bo zrobią jak w F1, jak popada to siedzą i gapią się w monitory, aż przestanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 2 godziny temu, Adi napisał: Monte zawsze było kompilacją przyczepnego ze śliskim. Zawsze było nomen omen swoistą ruletką. Dawniej było znacznie mniej bezpiecznie. Przypomnę grupę B. Moce i osiągi co najmniej, jak dzisiaj, a pozostałe elementy pomagające utrzymać samochód na drodze, z innej epoki. Inna sprawa, to zabezpieczenia. Wszyscy przecieramy oczy, że po takim dzwonię chłopaki wychodzą z auta że słowami ok. Taki Toivonen nie miał tyle szczęścia. Nie ma co narzekać, bo zrobią jak w F1, jak popada to siedzą i gapią się w monitory, aż przestanie. Na tle bezpieczeństwa zrobił sie bardzo duży postęp ale to tez w wielu przypadkach kwestia szczęścia. Zazwyczaj tragiczne wypadki kończą sie uzezeniem bocznym , tak jak poleciał Tanak ma ta energia gdzie sie zaabsorbować. Ryzyko ryzykiem ale mysle se FIA patrzy na wypadek przez lupę.To na prawde szczesćie ze nikomu tam sie nic nie stało i to nawet nie chodzi o załogę a kibiców. Odstawiając na bok ze nie ktore partie sa tam potwornie szybkie to problem jest tez w tym ze tam auto zawsze jest na kompromisowych ustawieniach w kazdej sytuacji zarówno zawieszeniowo jak i w kwesti opon co powoduje nieprzewidywalne zachowanie na niektórych nawierzchniach. Wydaje mnie sie ze wyciągną wnioski i troche zwolnią takie partie szykanami następnym razem.Fajnie jest jak nic sie nikomu nie stanie ale juz nie jest nikomu do śmiechu jak jednak cos pójdzie nie tak. Nikomu taka antyreklama nie jest potrzebna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 Odnośnie opon i nieprzewidywalności, to mam pytanie, bo mnie od dawna już nurtuje. Wiadomo, że na Monte Carlo warunki potrafią być skrajne - suchy asfalt, słońce, snieg, lodowisko. Niektórzy robią myki typu dwa slicki na krzyż z kolcami. No i teraz moje wątpliwości - jak takie auto się prowadzi? Czy takie kombinowanie, poza możliwością uszkodzenia mechanizmu i opon, co raczej na tym poziomie zaawansowania i wpompowanej kasy jest bez znaczenia, wpływa na zachowanie się rajdówki w zakręcie, albo podczas mocnego hamowania? Już chyba bardziej nie byłem w stanie skomplikować pytania. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) 4 godziny temu, Adi napisał: Dawniej było znacznie mniej bezpiecznie. Przypomnę grupę B. Moce i osiągi co najmniej, jak dzisiaj, a pozostałe elementy pomagające utrzymać samochód na drodze, z innej epoki. Ale miałem na myśli jeszcze dawniej -FWD i RWD. 39 minut temu, H4lik napisał: Niektórzy robią myki typu dwa slicki na krzyż z kolcami. No i teraz moje wątpliwości - jak takie auto się prowadzi? Można snuć teorie ,ale na forumie to chyba nikt tak nie jeździ . Naszego Roberta trza pytać Edytowane 29 Stycznia 2020 przez respect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 29 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2020 45 minut temu, H4lik napisał: Odnośnie opon i nieprzewidywalności, to mam pytanie, bo mnie od dawna już nurtuje. Wiadomo, że na Monte Carlo warunki potrafią być skrajne - suchy asfalt, słońce, snieg, lodowisko. Niektórzy robią myki typu dwa slicki na krzyż z kolcami. No i teraz moje wątpliwości - jak takie auto się prowadzi? Czy takie kombinowanie, poza możliwością uszkodzenia mechanizmu i opon, co raczej na tym poziomie zaawansowania i wpompowanej kasy jest bez znaczenia, wpływa na zachowanie się rajdówki w zakręcie, albo podczas mocnego hamowania? Już chyba bardziej nie byłem w stanie skomplikować pytania. :P Nie ma co komplikować prowadzi sie na pewno piiiii.... i nieprzewidywalnie. Trik polega na tym ze trzeba to połączyć z opisem danego odcinka i warunkami bo jest to rozwiazanie na niektore zakręty w zależności na jaki krzyż to jest założone.Na dohamowaniach takie auto musi byc masakra ale to triki ktore ćwiczą na testach wiec wiedza jak auto sie zachowuje. Ktos to kiedys wymyślił wcale nie tak dawno i skoro wszyscy to praktykują to znaczy ze cos tam poprawia ale znając życie prawdziwa korzyść z tego czerpią czy dobrzy ktorzy wiedza jak to wykorzystać a reszta sie niepotrzebnie meczy w imię zasady " bo czołówka tak robi " i pewnie pojechali by lepiej bez kombinacji :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2020 (edytowane) Czysto teoretyzując można się domyślić, że na asfalcie na hamowaniu ściąga w tym kierunku gdzie z przodu jest slick, a na śniegu/lodzie w kierunku gdzie z przodu jest kolec. Z kolei w zakrętach będzie bardziej podsterowne tam gdzie na zewnętrznym przodzie jest opona niewłaściwa dla danej nawierzchni, a bardziej nadsterowne tam gdzie na zewnętrznym przodzie jest opona właściwa dla danej nawierzchni. Najwyraźniej jednak w takiej konfiguracji tendencja do ściągania (czy utraty kontroli) na hamowaniu oraz nad/podsterowności jest mniejsza niż w konfiguracji np przód kolce, a tył slicki lub odwrotnie. Edytowane 30 Stycznia 2020 przez Bosman 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szubaru Opublikowano 30 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2020 my tu gadu, gadu o jakimś WRC, RSMP a tymczasem nasz forumowy @beben rusza na podbój takich os-ów ze znakomitym pilotem: https://rallypl.com/rajdy/subaru-s6-wrc-w-mrf-tarmac-masters-2020/ powodzenia !!! 2 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 31 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2020 Przyznam ze mimo ze to Tarmac a nie Rsmp to czuje się jakbym miał w WRC wystartować. Jest dreszczyk 1 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jumpman Opublikowano 1 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 Mam nadzieję, że pilot odpowiednio na Ciebie wpłynie i jednak będziesz szedł ogniem jak opętany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 Jakieś transfery na 2021 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 W dniu 31.01.2020 o 21:18, beben napisał: Przyznam ze mimo ze to Tarmac a nie Rsmp to czuje się jakbym miał w WRC wystartować. Jest dreszczyk Bardzo dobra decyzja. Tylko nie chciej za szybko być za szybkim. Drzewa, rowy, elementy murowane nie wybaczają błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Szwecja odwołana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 1 minutę temu, pablonas napisał: Szwecja odwołana. Cała? Rano widziałem że tylko cześć historyczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Na stronie WRC jest na razie taki komunikat: Cytat So as to enhance the WRC event opportunities, the Rally Sweden Historic event has today (4 February) been cancelled Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Hmmm. Może dałem się nabrać na clickbaitowy tytuł bo dopisku "historyczny" nie było Ehh FB... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 5 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2020 Całkiem niezłe ujęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 5 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2020 Widać że chłopaki z WRCów tez lubią się w wolnych chwilach dobrze pobawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Houdini Opublikowano 5 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2020 22 godziny temu, chojny napisał: Cała? Rano widziałem że tylko cześć historyczna. Szwecja jedzie, skrócona o 8 oesów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 5 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2020 Szykuje się niezła gratka dla miłośników Rajdów sprzed kilku lat!! June’s Rallyday event in Britain will reunite Prodrive and the McRae family when Jimmy gets behind the wheel of that Group A Impreza 555 at Castle Combe. https://www.wrc.com/en/news/season-2020/wrc/mcrae-winning-subaru-impreza/?fbclid=IwAR1tn6hQvNi2Eud1thVvwal34egbcNgYrcRvth6hqcut6cujs6ocgiE7_Js Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się