Skocz do zawartości

Rajdowe dyskusje 2020


Dehnel

Rekomendowane odpowiedzi

Chwilę mnie tu nie było, ale jako honorowy "zakładacz" wątku rajdowego, wpadłem na chwilę.

 

Mamy nowy kalendarz WRC na 2020.

Round Rally Date
1. Monte-Carlo 23 - 26 January
2. Sweden 13 - 16 February
3. Mexico 12 - 15 March
4. Chile 16 - 19 April
5. Argentina 30 April - 3 May
6. Portugal 21 - 24 May
7. Italy 4 - 7 June
8. Kenya 16 - 19 July
9. Finland 6 - 9 August
10. New Zealand 3 - 6 September
11. Turkey 24 - 27 September
12. Germany 15 - 18 October
13. Great Britain 29 October - 1 November

14.

 

 

 

Japan

 

 

 

19 - 22 November

 

  

16919_Season_Calendar_896x504.jpg.a202d0099ae230a3e290a9840f5e0ee6.jpg

Nowe "stare" rundy w Kenii i Nowej Zelandii. Niemcy w nowym terminie, upadająca od lat Turcja i na koniec Japonia, która sucha na bank nie będzie. Będzie się działo.

Jako miłośnik starszego rajdowania, już z uśmiechem wyobrażam sobie odpadające elementy aerodynamiki na szutrach.

A poza WRC?

 

Nasze szanowne podwórko rośnie, mimo, że wszyscy piszą, że rajdy umierają.

Kalendarze HSRMP i RSMP zostana opublikowane jak zwykle na wręczeniu tytułów mistrzowskich, ale po tym sezonie widać kilka rzeczy.

HRSMP przeżyło podział. Mamy ciągle około 20 załóg, a nowe samochody powstają, więc jest szansa na większe emocje. Zarówno dla kibiców, jak i dla załóg. Nowe Audi Grzegorza Olchawskiego robi robotę :)

RSMP- Robot zwany MIko zrobił robotę. Ciężko wypracowany tytuł, do tego team przez duże T. Przemyślany, szybki sezon.

Historyczny Puchar Południa- przez niektórych bardzo reklamowany jako tania alternatywa dla HRSMP, jest niewypałem. Max 5 załóg na starcie rundy to mała wtopa.

Amatorki-  RO jak zwykle, dużo i nieprzewidywalnie, ale 92 załogi na WIśle robi wrażenie.

Tarmac Masters. Temat osobny.

Mamy tu jakiś "Tarmakowców"?. Chciałbym pogadać na normalnym poziomie, bo na FB grupka fanbojów wyznających religię TM skutecznie zabija każdą dyskusję.

 

Regularność- turystyka, ale ze sportowym zacięciem.

Miły wstęp do ścigania się, może nie na szybkość, ale na kalkulator. Dla pilota przefantastyczna zabawa, dla kierowcy mniej ;) Ale dlatego mamy najfajniejszy rajd, czyli Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych. ponad 1000km rajdu, z próbami sportowymi na torach. Generalnie mam plan na przyszły rok pojawić się i tam.

MPHRR - cykl który jest piaskownicą dla naszych przed Monte Carlo Historique, zasadniczo już nie istnieje. Rajd Polski Historyczny- masa mieszanych opinii, syf z wynikami na koniec, do tego brak informacji online. Jak dla mnie impreza na równi z cyklem MPHRR- tendencja spadkowa.

 

Trochę prywaty. Po ostatniej serii awarii Fiata 850, podjąłem decyzję o budowie Łady Samary na A grupowej homologacji. Będzie trzecia Rosjanka w HRSMP.  Samochód zaraz się klatkuje, a plan jest śmiały, bo w kalendarzu mam wpisaną Barbórkę Cieszyńską. Trzymajcie kciuki za starą Rosjankę.

 

 

 

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

 

Edytowane przez Dehnel
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Dehnel napisał:

Trochę prywaty. Po ostatniej serii awarii Fiata 850, podjąłem decyzję o budowie Łady Samary na A grupowej homologacji. Będzie trzecia Rosjanka w HRSMP.  Samochód zaraz się klatkuje, a plan jest śmiały, bo w kalendarzu mam wpisaną Barbórkę Cieszyńską. Trzymajcie kciuki za starą Rosjankę.

 

Szkoda że nie RWD ale ważne że się wkręciłeś. 

 

Kto Ci robi? Sam czy Witki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kto robi, jest skomplikowane. Witek pokazuje palcem, wymyśla co można, a czego nie, a ja krecę śrubki.
Ja nie umiem w rwd. Sprawna Samara, ze szperą będzie dawała radę. Grunt, żeby się nie psuła o tak planujemy ją zrobić- żeby nie trzeba było maski otwierać na rajdzie;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
z Rosjanką i nie otwieranie maski raczej będzie problem tam zawsze jest co pokręcić
 


Z tym nieotwieraniem maski, to troche nawiązanie do taktyki Chojnego;)
Wczoraj wyciąłem wzmocnienia maski, więc otwieranie będzie łatwiejsze


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dehnel napisał:

Z tym nieotwieraniem maski, to troche nawiązanie do taktyki Chojnego;)

 

Z żartu w 2016 na pytanie dlaczego nie mamy ze sobą serwisu zrobiła się taktyka. 

 

A taktyka jest prosta.

 

Przyjeżdżamy na rajd w 100% sprawnym autem, nie psujemy auta, nie podnosimy maski. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

No to już oficjalnie.

 

 

I am really excited to announce that I will join Hyundai Motorsport from the 2020 WRC season. 

The vision that Andrea Adamo has set out is very promising and matches my own ambitions for the future. It’s a big honour for me to have the opportunity to join the team at this exciting stage of our respective careers. 

I have big respect for what Hyundai has accomplished; we’ve been fighting closely against each other for a number of seasons. They have always had a competitive team and car, so now it will be interesting to see things from the other side. The driver line-up is good and I am looking forward to seeing what we can achieve together over the coming years.

#OttTänak #HMSGOfficial #WRC #Season2020

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno o ile juz nie dzwonił  ale ciezko tak na prawde ocenić tempo Evansa ktory siedzi tylko w jednym samochodzie.Tanak w Fordzie tez wygrał tylko jeden rajd po czym wsiadł do Toyoty i odleciał. Po tylu latach w jednym zespole tez następuje pewnie zmęczenie materiału.

Mysle ze miejsce w innym zespole dało by boost kariery.

Edytowane przez turdziGT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cytryna odchodzi z WRC??!?!

 

Jedno z naszych źródeł donosi, że Citroen „na 99 procent jest poza rajdami”.

 

 

https://pl.motorsport.com/wrc/news/citroen-odchodzi-z-wrc/4596703/?fbclid=IwAR3ST8crOUJIz3cUYYeGf-oeKMHrWpnP6AzJJ-LNyOp9grzaN9UPlVIk0yU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2019 o 17:14, Jumpman napisał:

Moim zdaniem Ogier powinien zadzwonić do Tommiego. Zostali bez lidera. Evans ? Proszę Cię.... chyba że Latvala też out ale zakladam ze są juz dogadani z młodym Rovanperą.

 

 

Chyba zadzwonił. 

 

 

 

Toyota could reveal Ogier and Evans as 2020 WRC drivers within week

 

https://www.autosport.com/wrc/news/147136/toyota-could-announce-evansogier-within-week?fbclid=IwAR1OkjEWtHq4hp5w5ngooAD3t-VFA3vGlsRvH1-SlPAhiRwrv-M_pLsNsjI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, chojny napisał:

Cytryna odchodzi z WRC??!?!

 

Jedno z naszych źródeł donosi, że Citroen „na 99 procent jest poza rajdami”.

 

 

https://pl.motorsport.com/wrc/news/citroen-odchodzi-z-wrc/4596703/?fbclid=IwAR3ST8crOUJIz3cUYYeGf-oeKMHrWpnP6AzJJ-LNyOp9grzaN9UPlVIk0yU

Upadek jak Lancia. Od Hero to zero :(

Jeżeli tak to znaczy że Ogier w Toyocie i myślę że Ott będzie się musiał trochę więcej napracować niż w tym roku żeby obronić tytuł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda bo to zawsze czwarty zespół był i zawsze dwa dodatkowe miejsca ale to też pokazuje jaki jest obecnie poziom WRC. Tu szkłem teraz dupy nie wytrzesz i niedoinwestowanego samochodu nie poprawiać umiejętnościami typowego kierowcy.

Szczerze mówiąc nie wiem kto tym bajzlem tam zarządza ale widac ktoś mało kompetentny. Na tym szczeblu nie da się nic robić na pół gwizdka bo to po prostu nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, chojny napisał:

Cytryna odchodzi z WRC??!?!

 

Jedno z naszych źródeł donosi, że Citroen „na 99 procent jest poza rajdami”.

 

 

https://pl.motorsport.com/wrc/news/citroen-odchodzi-z-wrc/4596703/?fbclid=IwAR3ST8crOUJIz3cUYYeGf-oeKMHrWpnP6AzJJ-LNyOp9grzaN9UPlVIk0yU

 

Szkoda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jumpman napisał:

Bez przesady, to można powiedzieć o Williamsie.

Citroen jak by nie patrzeć kilka rajdów C3 wygrał.

No moze tak ale z tak utytułowanego zespołu tak na prawde pozarobnymi wyjątkami szli cały czas po równi pochyłej a zawieszenie działaności po odejściu Ogiera pokazuje tylko ze przyszły zezem to była by katastrofa bez dalszego rozwoju bo prawdopodobnie mieli to juz w planach na 2021. Tak na prawde ruch Tanaka uratował mu ostatni sezon.Ciekawe co teraz Lapi wymyśli.Ten to dopiero wpadł z deszczu pod rynnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda z jednej strony Citroena, a z drugiej strony byli nastawieni w tym roku na mistrzostwo, nie udało się z Ogierem to co ma być bez niego. Toyota to bardzo dobry ruch jak to mówią umarł Król niech żyje Król, oby jeszcze jakaś fabryka doszła do rywalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...