TOMA52 Opublikowano 19 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2019 Słabo. Na jakiej maszynie była wymiana dynamiczna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 Ja mam ponad 170k i przynajmniej od 149k słychać wycie skrzyni (opisywałem w innym temacie). Byłem na odsłuchaniu skrzyni stetoskopem i wycie jest z wnętrza skrzyni, na pewno nie dyferencjał i nie łańcuch bo ręczna zmiana "biegów" czyli zmiana pozycji łańcucha względem bieżni nie wpływa na ton dźwięku. Na forum zagranicznym doszukałem się tematu gdzie goście rozebrali skrzynie i okazało się że huczało łożysko na wałku wchodzącym do dyfra. Nam niestety nie udało się na szybko ogarnąć rozbiórki a samochodu potrzebuje to też nie mogę sobie pozwolić na rozkręcenie i czekanie. Samochód jeździ więc temat przeniesiony został na wiosnę ale znalazłem coś takiego i nie zawaham się tego użyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 20 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 2 godziny temu, Damiano87 napisał: Ja mam ponad 170k i przynajmniej od 149k słychać wycie skrzyni (opisywałem w innym temacie). Byłem na odsłuchaniu skrzyni stetoskopem i wycie jest z wnętrza skrzyni, na pewno nie dyferencjał i nie łańcuch bo ręczna zmiana "biegów" czyli zmiana pozycji łańcucha względem bieżni nie wpływa na ton dźwięku. Na forum zagranicznym doszukałem się tematu gdzie goście rozebrali skrzynie i okazało się że huczało łożysko na wałku wchodzącym do dyfra. Nam niestety nie udało się na szybko ogarnąć rozbiórki a samochodu potrzebuje to też nie mogę sobie pozwolić na rozkręcenie i czekanie. Samochód jeździ więc temat przeniesiony został na wiosnę ale znalazłem coś takiego i nie zawaham się tego użyć ulala.... czy ten lubrykant był w zestawie z dodatkową turbiną do motoru napędzaną bateriami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 (edytowane) to nie tak, że wierzę, że to naprawi skrzynie i zamiast 9k na remont wydam 90 zł na rewitalizant ALE o ile w obecnym stanie skrzynia dotrzyma do wiosny to i tak ja rozbieramy. Jeżeli nie wytrzyma to będzie szybki i nieplanowany remont więc mając na uwadze, że w każdej chwili skrzynia może się wyspać niczym nie ryzykuje wlewając te cuda. Gorzej nie będzie a jak uciszy to będzie to super Tak czy inaczej nie omieszkam napisać jak się ma skrzynia po jakimś czasie. Filmik z wyciem jest na forum więc będzie do czego mieć ewentualnie odniesienie PS. Poza tym to właśnie nie lubrykant czyli modyfikator tarcia a renowator powierzchni metalowych Edytowane 20 Września 2019 przez Damiano87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekN Opublikowano 20 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 W dniu 19.09.2019 o 08:42, TOMA52 napisał: Słabo. Na jakiej maszynie była wymiana dynamiczna? tego nie wiem. wymiana w autoryzowanym serwisie przy 116 tyś. na poniedziałek jestem umówiony na odstawienie auta. ciekaw jestem co powiedzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 20 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2019 5 godzin temu, Damiano87 napisał: to nie tak, że wierzę, że to naprawi skrzynie i zamiast 9k na remont wydam 90 zł na rewitalizant ALE o ile w obecnym stanie skrzynia dotrzyma do wiosny to i tak ja rozbieramy. Jeżeli nie wytrzyma to będzie szybki i nieplanowany remont więc mając na uwadze, że w każdej chwili skrzynia może się wyspać niczym nie ryzykuje wlewając te cuda. Gorzej nie będzie a jak uciszy to będzie to super Tak czy inaczej nie omieszkam napisać jak się ma skrzynia po jakimś czasie. Filmik z wyciem jest na forum więc będzie do czego mieć ewentualnie odniesienie PS. Poza tym to właśnie nie lubrykant czyli modyfikator tarcia a renowator powierzchni metalowych to dobrze. Modyfikator tarcia lepiej w innych miejscach stosować trzymam kciuki za skrzynię i łączę się w troskach. Dwie subaryny z forum zawitały już do wawy na ursynów. Jest jeszcze podobno dobre miejsce w okolicach gdańska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 (edytowane) Efektu tego xado nie będzie , to jest za mała dawka, w cvt jest 8-10 l oleju czyli to będą 2 opakowania xado 1 stage gdzie każdy ma 27ml , a twój 9 Ja już jedną skrzynie w SG tym uratowałem , na razie ma 500 km i łożyska sie nie odzywają. Edytowane 21 Września 2019 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 16 godzin temu, Karenz napisał: Efektu tego xado nie będzie , to jest za mała dawka, w cvt jest 8-10 l oleju czyli to będą 2 opakowania xado 1 stage gdzie każdy ma 27ml , a twój 9 Ja już jedną skrzynie w SG tym uratowałem , na razie ma 500 km i łożyska sie nie odzywają. Dałem 2 dawki bo wg instrukcji do 12l przychodzą 2 dawki więc w sumie 18ml. W piątek najlepszy serwis Subaru na Podkarpaciu (info na priv) pomógł mi w tej czynności stwierdzając, że skoro i tak na wiosnę robimy skrzynie to faktycznie niczym nie ryzykuje. Nawet tak błachą czynność zrobili wg mnie bardzo profesjonalnie. Odessali trochę oleju alby wizualnie stwierdzić czy nie ma opiłków itp, potem z niewielką ilością wymieszali xado i wszystko trafiło znowu do skrzyni. Zrobiłem jakieś 170km i jak na razie jest sup... a nie, zapędziłem się, na razie nic się nie zmieniło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Jak nic się nie zmieniło to raczej już lepiej nię będzie , zwykle pomaga od razu albo w ogóle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 23 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 (edytowane) Wchodzę napisać coś a tu komentarz... 12 godzin temu, Karenz napisał: Jak nic się nie zmieniło to raczej już lepiej nię będzie , zwykle pomaga od razu albo w ogóle. ... a napisać chciałem, że dziś żona pojechała Subaru do pracy (od aplikacji środka nie jeździła nim) i pisze mi, że wycie jest dużo mniejsze i już nie irytuje już tak bardzo! I teraz bądź tu mądry albo ja wypieram możliwość poprawy lub jeżdżąc te 170km nie zauważyłem powolnej zmiany wycia albo moja żona słyszy co chciałaby słyszeć choć ogólnie w ogóle nie interesowała się tym problemem ani aplikacją środka... No nic, do 1500 km jeszcze długa droga PS. Ja jedyną zmianę jaką zauważyłem, to taka, że wycie pojawiało się jakieś 400m po wyjeździe z domu (akurat ciągle pod górę) natomiast teraz wycie zaczyna się ciszej dopiero gdzieś 1km od domu ale ja to tłumaczyłem sobie obniżeniem temperatury i większą gęstością oleju. Choć jak auto jest garażowane to różnica w temperaturze oleju chyba nie jest tak duża... Jak wspomniałem jeździmy dalej! Edytowane 23 Września 2019 przez Damiano87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 Kolejny kwiatek po wymianie dynamicznej w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 W dniu 28.09.2019 o 09:40, TOMA52 napisał: Kolejny kwiatek po wymianie dynamicznej w ASO. i wlasnie dlatego m.in. zdecydowalem sie na wymiane statyczna po 60 tys. km moze to efekt placebo, ale po wymianie skrzynia dziala jakby jeszcze plynniej (choc tak naprawde nigdy nie narzekalem na jej prace, chyba ze podczas surowszych mrozow) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 ASO nie potrafią wymieniać dynamicznie? w dwóch trzodach miałem dynamicznie u Carfita i auta jeżdżą bez żadnych problemów, a pewnie na początku roku w jednym znowu się szykuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 (edytowane) Nie mam dostępu do aktualnych podręczników serwisowych, ale jeszcze niedawno nie było opisanej procedury dynamicznej, jedynie statyczna. Z tego co wiem, różne ASO zaopatrują się na własną rękę w różne urządzenia (Motul, BG, Ravenol ...) i raczej posługują się procedurami opracowanymi przez producentów tych urządzeń. Aby wymiana dynamiczna była wspierana przez Subaru, to rozumiem, że albo byłaby dostępna maszyna opatrzona numerem części Subaru (jak każde bardziej skomplikowane narzędzie, np. ściągacz łożysk, blokada rozrządu itp) albo byłyby podane oficjalnie zatwierdzone urządzenia i w podręczniku serwisowym podana byłaby procedura wymiany. Z tego co pisał @Marcin Jakubowski przyczyną awarii może być spadek ciśnienia oleju podczas wymiany - maszyna wtłacza olej pod zbyt niskim ciśnieniem? Edytowane 30 Września 2019 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 A czy są na forum osoby, których CVT przeżyły wymianę dynamiczną? Ja jestem już ok 5tkm po ale zaczynam się bać..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 12 minut temu, alepka napisał: A czy są na forum osoby, których CVT przeżyły wymianę dynamiczną? Ja jestem już ok 5tkm po ale zaczynam się bać..... Tak, dwa posty wczesniej masz taki przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Miałem dynamiczną wymianę jakieś 20tys km temu i na razie wszystko ok.Jednak cały czas mam poczucie lęku, że kiedyś coś się zesr... no bo przecież to cvt, to musi. Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 (edytowane) 24 minuty temu, alepka napisał: A czy są na forum osoby, których CVT przeżyły wymianę dynamiczną? Ja jestem już ok 5tkm po ale zaczynam się bać..... Miałem wymianę dynamiczną (u Sosnowskiego w Gdańsku) przy 86kk, po wymianie przejechane ponad 7kk i wszystko jest super. Następną też planuję taką zrobić. Podstawa to dobra firma która zna się na rzeczy i ma odpowiedni sprzęt, taki warsztat daje nawet gwarancję na wykonaną usługę (chyba rok czasu..) Edytowane 30 Września 2019 przez Dzik44 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 30 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Wydaje się, że wymiana dynamiczna będzie bezpieczna, jeśli jest przeprowadzana od początku (tzn. od przebiegu 60 tys. km) i regularnie. Problemy prawdopodobnie pojawiają się, jeśli dynamiczna jest jako pierwsza po długim okresie bez wymiany (lub w ogóle pierwsza). Ktoś tu pisał, że może to wynikać ze wzruszenia starych osadów, które idą później w elektrozawory. Może to dobra teoria..? Czy przy jednej bądź drugiej metodzie wymiany ASO wymienia również wewnętrzny filtr ATF? Czy w ogóle jego wymiana jest przewidziana przez producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 1 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 5 godzin temu, Kambol napisał: Wydaje się, że wymiana dynamiczna będzie bezpieczna, jeśli jest przeprowadzana od początku (tzn. od przebiegu 60 tys. km) i regularnie. Problemy prawdopodobnie pojawiają się, jeśli dynamiczna jest jako pierwsza po długim okresie bez wymiany (lub w ogóle pierwsza). Ktoś tu pisał, że może to wynikać ze wzruszenia starych osadów, które idą później w elektrozawory. Może to dobra teoria..? Czy przy jednej bądź drugiej metodzie wymiany ASO wymienia również wewnętrzny filtr ATF? Czy w ogóle jego wymiana jest przewidziana przez producenta? żeby wymienić wewnętrzny filtr trzeba rozebrać skrzynię Podczas wymiany nawet nie jest zdejmowana miska olejowa celem sprawdzenia magnezu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 38 minut temu, Szmiglo napisał: żeby wymienić wewnętrzny filtr trzeba rozebrać skrzynię Podczas wymiany nawet nie jest zdejmowana miska olejowa celem sprawdzenia magnezu. Ja miałem pierwszą dynamiczną przy 225tkm. Wcześniej statyczna ale z odkręcaniem miski i jej czyszczeniem. Syfu było sporo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 1 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Godzinę temu, alepka napisał: Ja miałem pierwszą dynamiczną przy 225tkm. Wcześniej statyczna ale z odkręcaniem miski i jej czyszczeniem. Syfu było sporo... W ASO taka usługa? fajnie. W Łodzi niestety takiej opcji nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rejkowic Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Ja miałem dynamiczną wymianę oleju 20tkm temu w Dzierżoniowie i wszystko jest ok. Możliwe, że to była pierwsza wymiana dla mojej skrzyni. Aktualny przebieg 200tkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 3 godziny temu, Szmiglo napisał: żeby wymienić wewnętrzny filtr trzeba rozebrać skrzynię Są dwa filtry "wewnętrzne". Jeden - jak piszesz, drugi to po prostu "smok" oleju: 31728AA180. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 1 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 3 godziny temu, Szmiglo napisał: Podczas wymiany nawet nie jest zdejmowana miska olejowa celem sprawdzenia magnezu. U mnie podczas wymiany dynamicznej odkręcano miskę i wymieniono filtr, ale to był taki płaski z łatwym dostępem.. Podobno jest jeszcze drugi i to tamten żeby się do niego dostać wymaga demontażu skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się