Skocz do zawartości

CVT - awarie


Szmiglo

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.09.2023 o 21:49, KarlosPuzon napisał(a):

Dodam od siebie. Forester MY’19. Kupiłem w sierpniu ubiegłego roku w salonie. Znam poprzedniego właściciela, wiec wiem, ze samochód był u nich serwisowany w Ich ASO od nowości, a i raczej życie miał przyjemne (długie trasy, lekka noga). Kupując rozmawiałem o tym, ze w ciągu roku dobrze by było zrobić wymianę oleju w CVT. Z samochodem nic sie nie działo. Skrzynia działała bez zarzutu. Nie mieli maszyny, wiec czekałem i czekałem i w końcu maszynę kupili, wiec pojechałem przy przebiegu 95.000km. Wymienili. Jadąc do domu wjechałem na austostradę i po 15 min kontrolka temperatury się zaświeciła. Dwa razy do nich wracałem, badali, zastanawiali się i mówili, że nie widzą problemu. W końcu nagrałem komórka. Trzy tygodnie ASO zastanawiało się co się stało i wysyłają samochód do zewnętrznych speców od CVT. Generalnie do 120km/h skrzynia działa normalnie, powyżej, zrzuca biegi i trzyma na 4-ce. Na manualu, wszystkie biegi wchodzą. Jak się dowiem, o ile się dowiem, opiszę historię. Całe szczęście na gwarancji. 

 

Kontrolka temperatury może oznaczać dwie rzeczy: zbyt wysoką temperaturę albo błędy w sterowniku skrzyni. Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić czy są błędy, jak nie ma to zrobić jazdę testową i sprawdzić jaka jest dokładnie temperatura. 
Wypadałoby sprawdzić układ chłodzenia oleju, z tego co pamiętam Forester ma małą chłodnicę przed skraplaczem od klimy. Może coś jest zapchane i nie ma chłodzenia. Może tak intensywnie płukali skrzynię, że rozwalił się filtr papierowy i coś zapchał, który jest wewnątrz skrzyni(nie ten w misce).
Wymieniam zawsze statycznie olej w CVT i nigdy takich cyrków nie było w żadnym samochodzie. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ir3n3usz napisał(a):

 

Kontrolka temperatury może oznaczać dwie rzeczy: zbyt wysoką temperaturę albo błędy w sterowniku skrzyni. Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić czy są błędy, jak nie ma to zrobić jazdę testową i sprawdzić jaka jest dokładnie temperatura. 
Wypadałoby sprawdzić układ chłodzenia oleju, z tego co pamiętam Forester ma małą chłodnicę przed skraplaczem od klimy. Może coś jest zapchane i nie ma chłodzenia. Może tak intensywnie płukali skrzynię, że rozwalił się filtr papierowy i coś zapchał, który jest wewnątrz skrzyni(nie ten w misce).
Wymieniam zawsze statycznie olej w CVT i nigdy takich cyrków nie było w żadnym samochodzie. 

Cóż, niestety w ASO się przydażyło.

  • Facepalm 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
W dniu 27.10.2023 o 18:43, KarlosPuzon napisał(a):

Ponoć naprawili, ale nie przyznają się do tego co się stało. Czy to normalna praktyka ASO?

W ASO wymieniali mi olej w skrzyni i dyfrach w moim Subaru XV Crosstrek Hybrid 2015 USA przy przebiegu 58 kkm. Po przejechaniu 50 km w trasie od czasu wymiany przy prędkości powyżej 110 km zapaliły się kontrolki temperatury oleju w przekładni i pozostałe kontrolki, wydobył się zapach spalenizny i metaliczny dźwięk. Dodam, że wymiana była statyczna. ASO próbuje się wymigać z tej sytuacji mimo, że zgodnie twierdzą, że przed wymianą skrzynia działała perfekcyjnie. Wierzycie, że to przypadek, że skrzynia padła po 50 km od wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, chudy87 napisał(a):

Wierzycie, że to przypadek, że skrzynia padła po 50 km od wymiany?

 

NIE, jak zwykle coś nie wyszło...

 

Dlatego życzę dobrego prawnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...