ir3n3usz Opublikowano 24 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 W dniu 22.09.2023 o 21:49, KarlosPuzon napisał(a): Dodam od siebie. Forester MY’19. Kupiłem w sierpniu ubiegłego roku w salonie. Znam poprzedniego właściciela, wiec wiem, ze samochód był u nich serwisowany w Ich ASO od nowości, a i raczej życie miał przyjemne (długie trasy, lekka noga). Kupując rozmawiałem o tym, ze w ciągu roku dobrze by było zrobić wymianę oleju w CVT. Z samochodem nic sie nie działo. Skrzynia działała bez zarzutu. Nie mieli maszyny, wiec czekałem i czekałem i w końcu maszynę kupili, wiec pojechałem przy przebiegu 95.000km. Wymienili. Jadąc do domu wjechałem na austostradę i po 15 min kontrolka temperatury się zaświeciła. Dwa razy do nich wracałem, badali, zastanawiali się i mówili, że nie widzą problemu. W końcu nagrałem komórka. Trzy tygodnie ASO zastanawiało się co się stało i wysyłają samochód do zewnętrznych speców od CVT. Generalnie do 120km/h skrzynia działa normalnie, powyżej, zrzuca biegi i trzyma na 4-ce. Na manualu, wszystkie biegi wchodzą. Jak się dowiem, o ile się dowiem, opiszę historię. Całe szczęście na gwarancji. Kontrolka temperatury może oznaczać dwie rzeczy: zbyt wysoką temperaturę albo błędy w sterowniku skrzyni. Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić czy są błędy, jak nie ma to zrobić jazdę testową i sprawdzić jaka jest dokładnie temperatura. Wypadałoby sprawdzić układ chłodzenia oleju, z tego co pamiętam Forester ma małą chłodnicę przed skraplaczem od klimy. Może coś jest zapchane i nie ma chłodzenia. Może tak intensywnie płukali skrzynię, że rozwalił się filtr papierowy i coś zapchał, który jest wewnątrz skrzyni(nie ten w misce). Wymieniam zawsze statycznie olej w CVT i nigdy takich cyrków nie było w żadnym samochodzie. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarlosPuzon Opublikowano 24 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 15 minut temu, ir3n3usz napisał(a): Kontrolka temperatury może oznaczać dwie rzeczy: zbyt wysoką temperaturę albo błędy w sterowniku skrzyni. Trzeba podłączyć komputer i sprawdzić czy są błędy, jak nie ma to zrobić jazdę testową i sprawdzić jaka jest dokładnie temperatura. Wypadałoby sprawdzić układ chłodzenia oleju, z tego co pamiętam Forester ma małą chłodnicę przed skraplaczem od klimy. Może coś jest zapchane i nie ma chłodzenia. Może tak intensywnie płukali skrzynię, że rozwalił się filtr papierowy i coś zapchał, który jest wewnątrz skrzyni(nie ten w misce). Wymieniam zawsze statycznie olej w CVT i nigdy takich cyrków nie było w żadnym samochodzie. Cóż, niestety w ASO się przydażyło. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 24 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 Nie ma takiej rzeczy której w ASO nie potrafią skiepścić... ;-) np mój przypadek ze sprzęgłem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarlosPuzon Opublikowano 27 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2023 (edytowane) Najbardziej mi się w tym wszystkim podoba „nie wiemy dlaczego, wiec wysyłamy do zewnętrznej firmy, która się tym profesjonalnie zajmuje”… Edytowane 27 Września 2023 przez KarlosPuzon 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarlosPuzon Opublikowano 27 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2023 Ponoć naprawili, ale nie przyznają się do tego co się stało. Czy to normalna praktyka ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 27 Października 2023 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2023 Normalne, u mnie zawsze dodatkowo twierdzili że zrobili dobrze, a że nie jeździ dobrze to: tttm ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy87 Opublikowano 3 Stycznia Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia W dniu 27.10.2023 o 18:43, KarlosPuzon napisał(a): Ponoć naprawili, ale nie przyznają się do tego co się stało. Czy to normalna praktyka ASO? W ASO wymieniali mi olej w skrzyni i dyfrach w moim Subaru XV Crosstrek Hybrid 2015 USA przy przebiegu 58 kkm. Po przejechaniu 50 km w trasie od czasu wymiany przy prędkości powyżej 110 km zapaliły się kontrolki temperatury oleju w przekładni i pozostałe kontrolki, wydobył się zapach spalenizny i metaliczny dźwięk. Dodam, że wymiana była statyczna. ASO próbuje się wymigać z tej sytuacji mimo, że zgodnie twierdzą, że przed wymianą skrzynia działała perfekcyjnie. Wierzycie, że to przypadek, że skrzynia padła po 50 km od wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben Opublikowano 3 Stycznia Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia W jaki sposób próbują się wymigać? Jaka jest diagnoza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 9 godzin temu, chudy87 napisał(a): Wierzycie, że to przypadek, że skrzynia padła po 50 km od wymiany? NIE, jak zwykle coś nie wyszło... Dlatego życzę dobrego prawnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 10 Marca Udostępnij Opublikowano 10 Marca Co prawda po rosyjsku, ale chyba jeden z najlepszych materiałów o CVT, jakie widziałem: https://youtu.be/9qTzT6Uz3p8?si=KqxKDzz7FsEBvqVM 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się