Skocz do zawartości

CVT - awarie


Szmiglo

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.08.2021 o 11:05, aflinta napisał:

W moim XV zmieniłem olej dynamicznie w CVT przy przebiegu 65kkm, od tego czasu nabite 15kkm i brak problemów. Nie mam haka, ale namiętnie używam łopatek do hamowania.

 

Chociaż masz łopatki. W moim 1,6 muszę używać L.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bootsy napisał:

Mój legaś 2016 przejechane dopiero co 60kkm. Mój mechanik stwierdził, że olej to wymienią statycznie przy 100kkm. 

Co 60 tys wymiana statyczna i jest idealnie. 

100 tys km to dużo już. Chyba że na prawdę delikatna jazda, a auto garażowane. 

Ja w obu Wranglerach wymieniam olej w skrzyni biegów co 60 tys statycznie. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bootsy napisał:

Mój legaś 2016 przejechane dopiero co 60kkm. Mój mechanik stwierdził, że olej to wymienią statycznie przy 100kkm. 

Zapytaj go przy okazji ;) , co będzie jak zacznie skrzynia głośniej pracować, będą szarpania, i czy da gwarancję na mechatronikę za 8k, i koła i łańcuchy za 12k, no chyba że ma grube OC warsztatu, wtedy szacun ! ;)

 

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, carfit napisał:

Zapytaj go przy okazji ;) , co będzie jak zacznie skrzynia głośniej pracować, będą szarpania, i czy da gwarancję na mechatronikę za 8k, i koła i łańcuchy za 12k, no chyba że ma grube OC warsztatu, wtedy szacun ! ;)

 

Jakby to napisał ktoś inny to może tak bardzo bym się nie przejmował, ale w tym wypadku warto do serca wziąć sobie przesłanie płynące z tej treści. @carfit :hi:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

3 godziny temu, Bootsy napisał:

@carfit Od ponad 10 lat robię subaraki u tego mechanika (robi tylko subaru) i wszystko jest ok. Ufam mu, a ja nie jeżdżę jak szalony. Spokojna jazda i takie tam :) Nie rozumiem tego sarkazmu :) Ale dziękuję za troskę.

 

To co nazywasz sarkazmem to lata ogromnego doświadczenia ;). Lepiej zapobiegać niż leczyć ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carfit Od ponad 10 lat robię subaraki u tego mechanika (robi tylko subaru) i wszystko jest ok. Ufam mu, a ja nie jeżdżę jak szalony. Spokojna jazda i takie tam  Nie rozumiem tego sarkazmu  Ale dziękuję za troskę.

Hmm ok :) Nie moje auto, nie mój problem;). Nadmienię tylko ze ASO Subaru na początku również nie zalecało wymiany oleju w skrzyni, potem przyszły wytyczne oraz urządzenia do dynamicznej wymiany co 50tys. Przypadek ? Nie sadze ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, carfit napisał:

potem przyszły wytyczne oraz urządzenia do dynamicznej wymiany co 50tys. Przypadek ? Nie sadze ;)

W Gdańsku nie ma, wymieniają statycznie i tylko na wyraźne życzenie klienta ;)

No chyba, że auto ciąga przyczepę, wówczas zalecają... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lublinie używają polecanej przez SIP maszyny BG i oleju tej samej firmy. Koszt ok 1900 zł brutto. Nie mają oleju OEM !?!?!

Karta charakterystyki tego oleju: https://bglsi.com/BGProducts_Oklahoma_Texas/images/PDF/318_Application_Chart-R10.pdf 

Ciekawe, że Subaru produkuje dwa oddzielne oleje dla skrzyń TR580 i TR690 (high torque), zaś zamienniki na ogół mają spełniać obie specyfikacje. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No to wygląda na to, że problem z CVT w moim OBK 2010 2.5 US zrobił się jednak duży (pół roku po zakupie auta). Jeszcze kilka miesięcy, tak jak opisywałem to też w tym wątku, przy jednostajnej jeździe skrzynia czasami nagle na ok. 1s zwiększała obroty o 500-700, po czym wracały do początkowej wartości, czemu towarzyszył gumowy pisk. Ok. 3 miesiące temu zapalił mi się check engine (P0420 - katalizator), z którym to ze względu na małe przebiegi i szukanie przyczyny zakończone niepowodzeniem jeździłem do zeszłego tygodnia. Tu bardzo istotna kwestia - przez cały okres jazdy ze świecącą kontrolką, skrzynia pracowała bez jakichkolwiek problemów (brak niespodziewanego zwiększania obrotów i pisku). 

Kilka dni temu przed ok. 100km trasą usunąłem błąd, żeby zobaczyć czy wróci i...skrzynia przez całą trasę pracowała tragicznie. Problem opisywany na początku przez całą trasę miał miejsce pewnie ponad 100 razy. Wrzucam nagranie tutaj, być może te objawy dla kogoś będą jednoznaczne. 

Krótko po tym pojawiłem się w MAKTRANS, żeby podpytać o objawy i dostałem szybką odpowiedź - remont skrzyni. Łańcuch, bieżnie, konwerter, elektrozawory...oczywiście wymiana lub regeneracja, w zależności od części. Wstępny koszt: 8-9 tysięcy. 

1) Czy taki remont skrzyni ma sens (zakładam, że na zamiennikach) i CVT po takiej operacji raczej będzie jeździć przez kilka kolejnych lat czy za chwilę mogę mieć analogiczny problem? Sam MAKTRANS daje gwarancję na swoją pracę na rok, co jednak przy takim koszcie nie jest zbyt długim okresem. 
2) Warto w obecnej sytuacji robić cokolwiek innego ze skrzynią, jak np. wymianę oleju? 
3) Nie daje mi spokoju to, że diagnoza to mechaniczna usterka skrzyni. Dlaczego w takim razie ze świecącym się check engine wszystko działało ok? Czy gdzieś w Polsce jest jeszcze sensowny warsztat, który ogarnia temat CVT?
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a co może być przyczyną, że w OBK 2.0d CVT nie można przerzucić lewarka na położenie D?

Wchodzi tylko P i R.  :)

Skrzynia do tego momentu chodziła normalnie - żadnych niepokojących odgłosów. 

Błędów na desce nie wyświetla. 

To dlaczego jak jest tak dobrze - to jest tak źle? 

Edytowane przez Yapco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2021 o 23:59, kvgth napisał:

No to wygląda na to, że problem z CVT w moim OBK 2010 2.5 US zrobił się jednak duży (pół roku po zakupie auta). Jeszcze kilka miesięcy, tak jak opisywałem to też w tym wątku, przy jednostajnej jeździe skrzynia czasami nagle na ok. 1s zwiększała obroty o 500-700, po czym wracały do początkowej wartości, czemu towarzyszył gumowy pisk. Ok. 3 miesiące temu zapalił mi się check engine (P0420 - katalizator), z którym to ze względu na małe przebiegi i szukanie przyczyny zakończone niepowodzeniem jeździłem do zeszłego tygodnia. Tu bardzo istotna kwestia - przez cały okres jazdy ze świecącą kontrolką, skrzynia pracowała bez jakichkolwiek problemów (brak niespodziewanego zwiększania obrotów i pisku). 

Kilka dni temu przed ok. 100km trasą usunąłem błąd, żeby zobaczyć czy wróci i...skrzynia przez całą trasę pracowała tragicznie. Problem opisywany na początku przez całą trasę miał miejsce pewnie ponad 100 razy. Wrzucam nagranie tutaj, być może te objawy dla kogoś będą jednoznaczne. 

Krótko po tym pojawiłem się w MAKTRANS, żeby podpytać o objawy i dostałem szybką odpowiedź - remont skrzyni. Łańcuch, bieżnie, konwerter, elektrozawory...oczywiście wymiana lub regeneracja, w zależności od części. Wstępny koszt: 8-9 tysięcy. 

1) Czy taki remont skrzyni ma sens (zakładam, że na zamiennikach) i CVT po takiej operacji raczej będzie jeździć przez kilka kolejnych lat czy za chwilę mogę mieć analogiczny problem? Sam MAKTRANS daje gwarancję na swoją pracę na rok, co jednak przy takim koszcie nie jest zbyt długim okresem. 
2) Warto w obecnej sytuacji robić cokolwiek innego ze skrzynią, jak np. wymianę oleju? 
3) Nie daje mi spokoju to, że diagnoza to mechaniczna usterka skrzyni. Dlaczego w takim razie ze świecącym się check engine wszystko działało ok? Czy gdzieś w Polsce jest jeszcze sensowny warsztat, który ogarnia temat CVT?
 

 

Czy dobrze zrozumiałem? Jeździłeś z uszkodzoną skrzynia kilka miesięcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2021 o 23:59, kvgth napisał:

No to wygląda na to, że problem z CVT w moim OBK 2010 2.5 US zrobił się jednak duży (pół roku po zakupie auta). Jeszcze kilka miesięcy, tak jak opisywałem to też w tym wątku, przy jednostajnej jeździe skrzynia czasami nagle na ok. 1s zwiększała obroty o 500-700, po czym wracały do początkowej wartości, czemu towarzyszył gumowy pisk. Ok. 3 miesiące temu zapalił mi się check engine (P0420 - katalizator), z którym to ze względu na małe przebiegi i szukanie przyczyny zakończone niepowodzeniem jeździłem do zeszłego tygodnia. Tu bardzo istotna kwestia - przez cały okres jazdy ze świecącą kontrolką, skrzynia pracowała bez jakichkolwiek problemów (brak niespodziewanego zwiększania obrotów i pisku). 

Kilka dni temu przed ok. 100km trasą usunąłem błąd, żeby zobaczyć czy wróci i...skrzynia przez całą trasę pracowała tragicznie. Problem opisywany na początku przez całą trasę miał miejsce pewnie ponad 100 razy. Wrzucam nagranie tutaj, być może te objawy dla kogoś będą jednoznaczne. 

Krótko po tym pojawiłem się w MAKTRANS, żeby podpytać o objawy i dostałem szybką odpowiedź - remont skrzyni. Łańcuch, bieżnie, konwerter, elektrozawory...oczywiście wymiana lub regeneracja, w zależności od części. Wstępny koszt: 8-9 tysięcy. 

1) Czy taki remont skrzyni ma sens (zakładam, że na zamiennikach) i CVT po takiej operacji raczej będzie jeździć przez kilka kolejnych lat czy za chwilę mogę mieć analogiczny problem? Sam MAKTRANS daje gwarancję na swoją pracę na rok, co jednak przy takim koszcie nie jest zbyt długim okresem. 
2) Warto w obecnej sytuacji robić cokolwiek innego ze skrzynią, jak np. wymianę oleju? 
3) Nie daje mi spokoju to, że diagnoza to mechaniczna usterka skrzyni. Dlaczego w takim razie ze świecącym się check engine wszystko działało ok? Czy gdzieś w Polsce jest jeszcze sensowny warsztat, który ogarnia temat CVT?
 

 

Może wystarczy jakiś update oprogramowania, albo adaptacja.  Zwłaszcza jak wspomniasz o tym że gdy był błąd ECU to było dobrze.

Remont skrzyni to niestety takie koszty. Jeżdżę teraz samochodem automatem 5 biegowym Aisin, to są jeszcze bardziej awaryjne skrzynie niż CVT od subaru. Mechanik ma podobnego tylko 6 biegowego, robił już naprawę 7 tys pln. w samochodzie z 2005/06 roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2021 o 12:18, ewemarkam napisał:

Może wystarczy jakiś update oprogramowania, albo adaptacja.  Zwłaszcza jak wspomniasz o tym że gdy był błąd ECU to było dobrze.

Remont skrzyni to niestety takie koszty. Jeżdżę teraz samochodem automatem 5 biegowym Aisin, to są jeszcze bardziej awaryjne skrzynie niż CVT od subaru. Mechanik ma podobnego tylko 6 biegowego, robił już naprawę 7 tys pln. w samochodzie z 2005/06 roku. 


Czy chodzi o taką adaptację jak tutaj: https://www.subaruoutback.org/threads/reset-cvt-learning.430217/ ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.10.2021 o 10:23, alepka napisał:

Czy dobrze zrozumiałem? Jeździłeś z uszkodzoną skrzynia kilka miesięcy?

Na to wychodzi, natomiast zupełnie nieświadomie. Przy dużym serwisie po zakupie, w dobrze znanym tutaj warsztacie powiedziano mi, że nie wygląda to na duży problem i mam jeździć. Po tym, tak jak pisałem, świecił już check engine, którego ze względu na rzadką jazdę w ostatnim czasie przez dłuższy czas nie pozbyłem się, chcąć wykonać zalecenia serwisu (inne paliwo, środki do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kvgth napisał:

Na to wychodzi, natomiast zupełnie nieświadomie. Przy dużym serwisie po zakupie, w dobrze znanym tutaj warsztacie powiedziano mi, że nie wygląda to na duży problem i mam jeździć. Po tym, tak jak pisałem, świecił już check engine, którego ze względu na rzadką jazdę w ostatnim czasie przez dłuższy czas nie pozbyłem się, chcąć wykonać zalecenia serwisu (inne paliwo, środki do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego).

Masz check z błędem P0420? Pojedź do kogoś kto potrafi przeczytać i zinterpretować parametry pracy silnika, bez tego to trochę wróżenie z fusów. Chyba, że już po temacie lub zostało to wykonane:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kvgth napisał:

Na to wychodzi, natomiast zupełnie nieświadomie. Przy dużym serwisie po zakupie, w dobrze znanym tutaj warsztacie powiedziano mi, że nie wygląda to na duży problem i mam jeździć. Po tym, tak jak pisałem, świecił już check engine, którego ze względu na rzadką jazdę w ostatnim czasie przez dłuższy czas nie pozbyłem się, chcąć wykonać zalecenia serwisu (inne paliwo, środki do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego).

Ja miałem podobny problem ze skrzynią. Zaczęło się zimą i tylko na zimnym silniku/skrzyni. Zareagowałem od razu wymieniając olej z czyszczeniem miski. Jak opisywałem wcześniej problem nie od razu ale ustąpił całkowicie i skrzynia w moich rękach przejechała bezawaryjnie ponad 80tkm z wymianą dynamiczną w międzyczasie. Mam nadzieję, że dzielnie służy kolejnemu właścicielowi.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To jeszcze i ja się wypowiem A co!

 

Przed przeglądem po 3 latach (42 000 km wyszło) u wspominanego tu i cenionego mistrza Subaru z Łańcuta uzgadnialiśmy zakres prac dodatkowych i doszło do skrzyni. Powiedział, że zrobi wymianę statyczną i zobaczy stan, a jeśli coś będzie nie tak, to się wtedy będziemy martwić. Na moje pytanie o przebieg odrzekł, że producent zaleca częstszą wymianę jeśli samochód jest eksploatowany w trudnych warunkach, a miasto i góry, w których często przebywamy, się do takich zaliczają. I że to już najwyższy czas w moim przypadku.

 

Olej wymieniono, nie stwierdzono niczego złego, napęd stał się cichszy. Następna wymiana zaplanowana jest ponownie za 3 lata, chyba że przebiegi stałyby się znacząco większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W Łańcucie leją bodajże Motul Multi CVTF.
Mi osobiście za około miesiąc stuknie 60kkm po naprawie skrzyni w Łańcucie i będzie kolejna dynamiczna wymiana (chyba, że boss zaleci statyczną, bo tam chłopakom ufa się w ciemno!)


Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...