radix99 Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 W dniu 28.08.2021 o 11:05, aflinta napisał: W moim XV zmieniłem olej dynamicznie w CVT przy przebiegu 65kkm, od tego czasu nabite 15kkm i brak problemów. Nie mam haka, ale namiętnie używam łopatek do hamowania. Chociaż masz łopatki. W moim 1,6 muszę używać L. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 9 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2021 27 minut temu, radix99 napisał: W moim 1,6 muszę używać L. No niestety to taki półśrodek - testowałem Nowsze 1,6 mają już skrzynię taką jak miały 2.0i. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild_pig Opublikowano 13 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2021 A ja już jakiś czas temu po prostu stwierdziłem, że wymieniam statycznie co 30k, przestałem czytać watki o CVT i jakoś lepiej się czuję :-) A i skrzynia pewnie też:-) 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bootsy Opublikowano 17 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 Mój legaś 2016 przejechane dopiero co 60kkm. Mój mechanik stwierdził, że olej to wymienią statycznie przy 100kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 17 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 1 godzinę temu, Bootsy napisał: Mój legaś 2016 przejechane dopiero co 60kkm. Mój mechanik stwierdził, że olej to wymienią statycznie przy 100kkm. Co 60 tys wymiana statyczna i jest idealnie. 100 tys km to dużo już. Chyba że na prawdę delikatna jazda, a auto garażowane. Ja w obu Wranglerach wymieniam olej w skrzyni biegów co 60 tys statycznie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 17 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2021 6 godzin temu, Bootsy napisał: Mój legaś 2016 przejechane dopiero co 60kkm. Mój mechanik stwierdził, że olej to wymienią statycznie przy 100kkm. Zapytaj go przy okazji , co będzie jak zacznie skrzynia głośniej pracować, będą szarpania, i czy da gwarancję na mechatronikę za 8k, i koła i łańcuchy za 12k, no chyba że ma grube OC warsztatu, wtedy szacun ! 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 18 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2021 8 godzin temu, carfit napisał: Zapytaj go przy okazji , co będzie jak zacznie skrzynia głośniej pracować, będą szarpania, i czy da gwarancję na mechatronikę za 8k, i koła i łańcuchy za 12k, no chyba że ma grube OC warsztatu, wtedy szacun ! Jakby to napisał ktoś inny to może tak bardzo bym się nie przejmował, ale w tym wypadku warto do serca wziąć sobie przesłanie płynące z tej treści. @carfit 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bootsy Opublikowano 18 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2021 @carfit Od ponad 10 lat robię subaraki u tego mechanika (robi tylko subaru) i wszystko jest ok. Ufam mu, a ja nie jeżdżę jak szalony. Spokojna jazda i takie tam Nie rozumiem tego sarkazmu Ale dziękuję za troskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 18 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2021 3 godziny temu, Bootsy napisał: @carfit Od ponad 10 lat robię subaraki u tego mechanika (robi tylko subaru) i wszystko jest ok. Ufam mu, a ja nie jeżdżę jak szalony. Spokojna jazda i takie tam Nie rozumiem tego sarkazmu Ale dziękuję za troskę. To co nazywasz sarkazmem to lata ogromnego doświadczenia . Lepiej zapobiegać niż leczyć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2021 @carfit Od ponad 10 lat robię subaraki u tego mechanika (robi tylko subaru) i wszystko jest ok. Ufam mu, a ja nie jeżdżę jak szalony. Spokojna jazda i takie tam Nie rozumiem tego sarkazmu Ale dziękuję za troskę.Hmm ok Nie moje auto, nie mój problem;). Nadmienię tylko ze ASO Subaru na początku również nie zalecało wymiany oleju w skrzyni, potem przyszły wytyczne oraz urządzenia do dynamicznej wymiany co 50tys. Przypadek ? Nie sadze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 20 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 20 godzin temu, carfit napisał: potem przyszły wytyczne oraz urządzenia do dynamicznej wymiany co 50tys. Przypadek ? Nie sadze W Gdańsku nie ma, wymieniają statycznie i tylko na wyraźne życzenie klienta No chyba, że auto ciąga przyczepę, wówczas zalecają... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 20 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2021 W Lublinie używają polecanej przez SIP maszyny BG i oleju tej samej firmy. Koszt ok 1900 zł brutto. Nie mają oleju OEM !?!?! Karta charakterystyki tego oleju: https://bglsi.com/BGProducts_Oklahoma_Texas/images/PDF/318_Application_Chart-R10.pdf Ciekawe, że Subaru produkuje dwa oddzielne oleje dla skrzyń TR580 i TR690 (high torque), zaś zamienniki na ogół mają spełniać obie specyfikacje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 13 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 No to wygląda na to, że problem z CVT w moim OBK 2010 2.5 US zrobił się jednak duży (pół roku po zakupie auta). Jeszcze kilka miesięcy, tak jak opisywałem to też w tym wątku, przy jednostajnej jeździe skrzynia czasami nagle na ok. 1s zwiększała obroty o 500-700, po czym wracały do początkowej wartości, czemu towarzyszył gumowy pisk. Ok. 3 miesiące temu zapalił mi się check engine (P0420 - katalizator), z którym to ze względu na małe przebiegi i szukanie przyczyny zakończone niepowodzeniem jeździłem do zeszłego tygodnia. Tu bardzo istotna kwestia - przez cały okres jazdy ze świecącą kontrolką, skrzynia pracowała bez jakichkolwiek problemów (brak niespodziewanego zwiększania obrotów i pisku). Kilka dni temu przed ok. 100km trasą usunąłem błąd, żeby zobaczyć czy wróci i...skrzynia przez całą trasę pracowała tragicznie. Problem opisywany na początku przez całą trasę miał miejsce pewnie ponad 100 razy. Wrzucam nagranie tutaj, być może te objawy dla kogoś będą jednoznaczne. Krótko po tym pojawiłem się w MAKTRANS, żeby podpytać o objawy i dostałem szybką odpowiedź - remont skrzyni. Łańcuch, bieżnie, konwerter, elektrozawory...oczywiście wymiana lub regeneracja, w zależności od części. Wstępny koszt: 8-9 tysięcy. 1) Czy taki remont skrzyni ma sens (zakładam, że na zamiennikach) i CVT po takiej operacji raczej będzie jeździć przez kilka kolejnych lat czy za chwilę mogę mieć analogiczny problem? Sam MAKTRANS daje gwarancję na swoją pracę na rok, co jednak przy takim koszcie nie jest zbyt długim okresem. 2) Warto w obecnej sytuacji robić cokolwiek innego ze skrzynią, jak np. wymianę oleju? 3) Nie daje mi spokoju to, że diagnoza to mechaniczna usterka skrzyni. Dlaczego w takim razie ze świecącym się check engine wszystko działało ok? Czy gdzieś w Polsce jest jeszcze sensowny warsztat, który ogarnia temat CVT? e8982995-5c0a-4b19-9598-6c0dd37a25e6.MP4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 Koraszewski wiem, że naprawiał skrzynie CVT od Audi. Był jeszcze gość w okolicach Torunia - Koraszewski będzie wiedział. http://www.koraszewski.com/kas/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yapco Opublikowano 15 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2021 (edytowane) Panowie, a co może być przyczyną, że w OBK 2.0d CVT nie można przerzucić lewarka na położenie D? Wchodzi tylko P i R. Skrzynia do tego momentu chodziła normalnie - żadnych niepokojących odgłosów. Błędów na desce nie wyświetla. To dlaczego jak jest tak dobrze - to jest tak źle? Edytowane 15 Października 2021 przez Yapco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 W dniu 13.10.2021 o 23:59, kvgth napisał: No to wygląda na to, że problem z CVT w moim OBK 2010 2.5 US zrobił się jednak duży (pół roku po zakupie auta). Jeszcze kilka miesięcy, tak jak opisywałem to też w tym wątku, przy jednostajnej jeździe skrzynia czasami nagle na ok. 1s zwiększała obroty o 500-700, po czym wracały do początkowej wartości, czemu towarzyszył gumowy pisk. Ok. 3 miesiące temu zapalił mi się check engine (P0420 - katalizator), z którym to ze względu na małe przebiegi i szukanie przyczyny zakończone niepowodzeniem jeździłem do zeszłego tygodnia. Tu bardzo istotna kwestia - przez cały okres jazdy ze świecącą kontrolką, skrzynia pracowała bez jakichkolwiek problemów (brak niespodziewanego zwiększania obrotów i pisku). Kilka dni temu przed ok. 100km trasą usunąłem błąd, żeby zobaczyć czy wróci i...skrzynia przez całą trasę pracowała tragicznie. Problem opisywany na początku przez całą trasę miał miejsce pewnie ponad 100 razy. Wrzucam nagranie tutaj, być może te objawy dla kogoś będą jednoznaczne. Krótko po tym pojawiłem się w MAKTRANS, żeby podpytać o objawy i dostałem szybką odpowiedź - remont skrzyni. Łańcuch, bieżnie, konwerter, elektrozawory...oczywiście wymiana lub regeneracja, w zależności od części. Wstępny koszt: 8-9 tysięcy. 1) Czy taki remont skrzyni ma sens (zakładam, że na zamiennikach) i CVT po takiej operacji raczej będzie jeździć przez kilka kolejnych lat czy za chwilę mogę mieć analogiczny problem? Sam MAKTRANS daje gwarancję na swoją pracę na rok, co jednak przy takim koszcie nie jest zbyt długim okresem. 2) Warto w obecnej sytuacji robić cokolwiek innego ze skrzynią, jak np. wymianę oleju? 3) Nie daje mi spokoju to, że diagnoza to mechaniczna usterka skrzyni. Dlaczego w takim razie ze świecącym się check engine wszystko działało ok? Czy gdzieś w Polsce jest jeszcze sensowny warsztat, który ogarnia temat CVT? e8982995-5c0a-4b19-9598-6c0dd37a25e6.MP4 Czy dobrze zrozumiałem? Jeździłeś z uszkodzoną skrzynia kilka miesięcy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 16 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2021 W dniu 13.10.2021 o 23:59, kvgth napisał: No to wygląda na to, że problem z CVT w moim OBK 2010 2.5 US zrobił się jednak duży (pół roku po zakupie auta). Jeszcze kilka miesięcy, tak jak opisywałem to też w tym wątku, przy jednostajnej jeździe skrzynia czasami nagle na ok. 1s zwiększała obroty o 500-700, po czym wracały do początkowej wartości, czemu towarzyszył gumowy pisk. Ok. 3 miesiące temu zapalił mi się check engine (P0420 - katalizator), z którym to ze względu na małe przebiegi i szukanie przyczyny zakończone niepowodzeniem jeździłem do zeszłego tygodnia. Tu bardzo istotna kwestia - przez cały okres jazdy ze świecącą kontrolką, skrzynia pracowała bez jakichkolwiek problemów (brak niespodziewanego zwiększania obrotów i pisku). Kilka dni temu przed ok. 100km trasą usunąłem błąd, żeby zobaczyć czy wróci i...skrzynia przez całą trasę pracowała tragicznie. Problem opisywany na początku przez całą trasę miał miejsce pewnie ponad 100 razy. Wrzucam nagranie tutaj, być może te objawy dla kogoś będą jednoznaczne. Krótko po tym pojawiłem się w MAKTRANS, żeby podpytać o objawy i dostałem szybką odpowiedź - remont skrzyni. Łańcuch, bieżnie, konwerter, elektrozawory...oczywiście wymiana lub regeneracja, w zależności od części. Wstępny koszt: 8-9 tysięcy. 1) Czy taki remont skrzyni ma sens (zakładam, że na zamiennikach) i CVT po takiej operacji raczej będzie jeździć przez kilka kolejnych lat czy za chwilę mogę mieć analogiczny problem? Sam MAKTRANS daje gwarancję na swoją pracę na rok, co jednak przy takim koszcie nie jest zbyt długim okresem. 2) Warto w obecnej sytuacji robić cokolwiek innego ze skrzynią, jak np. wymianę oleju? 3) Nie daje mi spokoju to, że diagnoza to mechaniczna usterka skrzyni. Dlaczego w takim razie ze świecącym się check engine wszystko działało ok? Czy gdzieś w Polsce jest jeszcze sensowny warsztat, który ogarnia temat CVT? e8982995-5c0a-4b19-9598-6c0dd37a25e6.MP4 Może wystarczy jakiś update oprogramowania, albo adaptacja. Zwłaszcza jak wspomniasz o tym że gdy był błąd ECU to było dobrze. Remont skrzyni to niestety takie koszty. Jeżdżę teraz samochodem automatem 5 biegowym Aisin, to są jeszcze bardziej awaryjne skrzynie niż CVT od subaru. Mechanik ma podobnego tylko 6 biegowego, robił już naprawę 7 tys pln. w samochodzie z 2005/06 roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 W dniu 16.10.2021 o 12:18, ewemarkam napisał: Może wystarczy jakiś update oprogramowania, albo adaptacja. Zwłaszcza jak wspomniasz o tym że gdy był błąd ECU to było dobrze. Remont skrzyni to niestety takie koszty. Jeżdżę teraz samochodem automatem 5 biegowym Aisin, to są jeszcze bardziej awaryjne skrzynie niż CVT od subaru. Mechanik ma podobnego tylko 6 biegowego, robił już naprawę 7 tys pln. w samochodzie z 2005/06 roku. Czy chodzi o taką adaptację jak tutaj: https://www.subaruoutback.org/threads/reset-cvt-learning.430217/ ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvgth Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 W dniu 16.10.2021 o 10:23, alepka napisał: Czy dobrze zrozumiałem? Jeździłeś z uszkodzoną skrzynia kilka miesięcy? Na to wychodzi, natomiast zupełnie nieświadomie. Przy dużym serwisie po zakupie, w dobrze znanym tutaj warsztacie powiedziano mi, że nie wygląda to na duży problem i mam jeździć. Po tym, tak jak pisałem, świecił już check engine, którego ze względu na rzadką jazdę w ostatnim czasie przez dłuższy czas nie pozbyłem się, chcąć wykonać zalecenia serwisu (inne paliwo, środki do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buc niskopienny Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 2 godziny temu, kvgth napisał: Na to wychodzi, natomiast zupełnie nieświadomie. Przy dużym serwisie po zakupie, w dobrze znanym tutaj warsztacie powiedziano mi, że nie wygląda to na duży problem i mam jeździć. Po tym, tak jak pisałem, świecił już check engine, którego ze względu na rzadką jazdę w ostatnim czasie przez dłuższy czas nie pozbyłem się, chcąć wykonać zalecenia serwisu (inne paliwo, środki do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego). Masz check z błędem P0420? Pojedź do kogoś kto potrafi przeczytać i zinterpretować parametry pracy silnika, bez tego to trochę wróżenie z fusów. Chyba, że już po temacie lub zostało to wykonane:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 18 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2021 3 godziny temu, kvgth napisał: Na to wychodzi, natomiast zupełnie nieświadomie. Przy dużym serwisie po zakupie, w dobrze znanym tutaj warsztacie powiedziano mi, że nie wygląda to na duży problem i mam jeździć. Po tym, tak jak pisałem, świecił już check engine, którego ze względu na rzadką jazdę w ostatnim czasie przez dłuższy czas nie pozbyłem się, chcąć wykonać zalecenia serwisu (inne paliwo, środki do czyszczenia układu paliwowego i wydechowego). Ja miałem podobny problem ze skrzynią. Zaczęło się zimą i tylko na zimnym silniku/skrzyni. Zareagowałem od razu wymieniając olej z czyszczeniem miski. Jak opisywałem wcześniej problem nie od razu ale ustąpił całkowicie i skrzynia w moich rękach przejechała bezawaryjnie ponad 80tkm z wymianą dynamiczną w międzyczasie. Mam nadzieję, że dzielnie służy kolejnemu właścicielowi. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 28 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 To jeszcze i ja się wypowiem A co! Przed przeglądem po 3 latach (42 000 km wyszło) u wspominanego tu i cenionego mistrza Subaru z Łańcuta uzgadnialiśmy zakres prac dodatkowych i doszło do skrzyni. Powiedział, że zrobi wymianę statyczną i zobaczy stan, a jeśli coś będzie nie tak, to się wtedy będziemy martwić. Na moje pytanie o przebieg odrzekł, że producent zaleca częstszą wymianę jeśli samochód jest eksploatowany w trudnych warunkach, a miasto i góry, w których często przebywamy, się do takich zaliczają. I że to już najwyższy czas w moim przypadku. Olej wymieniono, nie stwierdzono niczego złego, napęd stał się cichszy. Następna wymiana zaplanowana jest ponownie za 3 lata, chyba że przebiegi stałyby się znacząco większe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 28 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 @subarutux - jakiego oleju użyto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subarutux Opublikowano 29 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 (edytowane) Nie mam pojęcia. Miał być porządny. Samochód jeździ od czerwca na nim, więc chyba jest taki? Najlepiej zapytać pana serwisanta. Na pewno uczciwie odpowie. Edytowane 29 Października 2021 przez subarutux 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano87 Opublikowano 11 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2021 W Łańcucie leją bodajże Motul Multi CVTF.Mi osobiście za około miesiąc stuknie 60kkm po naprawie skrzyni w Łańcucie i będzie kolejna dynamiczna wymiana (chyba, że boss zaleci statyczną, bo tam chłopakom ufa się w ciemno!) Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się