Skocz do zawartości

CVT - awarie


Szmiglo

Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś już pisał w tym wątku. Dobre warsztaty spuszczają próbkę oleju, oceniają jego stan, w razie potrzeby zdejmują miskę i czyszczą lub wymieniają filtr siatkowy, itp. Ale to wymaga oświadczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2021 o 13:50, Dzik44 napisał:

Aga miała coś na ten temat podać..;) Ale póki co milczy..:foch:;)

Znalazłam fakturę, tzn. przypomniało mi się wczoraj :lol:

 

220 netto za wymianę statyczną mam na fakturze.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Aga napisał:

Później zdobię zdjęcie faktury ;)

Nie, spoko, aż tak dokładnie nie trzeba. 

Właśnie wymieniam w swoim Wranglerze olej w skrzyni biegów i kwota którą podałaś niewiarygodnie atrakcyjna się wydała. 

Olej jest drogi. Do tego filtr. U mnie filtr jest połączony z misą olejową (więc trzeba wymienić oba elementy).

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Dzik44 napisał:

Aga, możesz jeszcze podać ile skasowali Cię za sam olej?

Bo rozumiem że używali OEM  który mieli na stanie..

Tak, olej był OEM, sprawdzę, jak nie zapomnę ;)  fakturę mam w samochodzie. Najdroższe było uszczelnienie skrzyni - to musiałam zrobić, bo mi olej wyciekał. Dam znać :)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ruszyłem Szarego Mnicha po iluś dniach niejeżdżenia i zaobserwowałem coś czego nie było. To drżenie nadwozia wyczuwalne np. podczas postoju na światłach. Drżenie (raczej) znika gdy silnik osiągnie temperaturę powyżej 60 stopni C. Ktoś ma podobną obserwację?

 

PS. Czy to wskazuje na awarię czy tylko mu zimno? :icon_205:

Edytowane przez Szürkebarát
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zauważyłem coś takie go u siebie przy zimnym silniku. Dojeżdżam do skrzyżowania, w momencie spadku obrotów przy zatrzymaniu przez chwilę czuć sporą wibrację, jakby silnik miał za niskie obroty. Miałem wtedy włączone ogrzewanie fotela i kierownicy (zazwyczaj nie używam). Może duże obciążeniu alternatora miało wpływ na jeszcze bardziej niestabilną pracę silnika na zimno niż zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 6.02.2021 o 13:07, spawalniczy napisał:

Niedawno zauważyłem coś takie go u siebie przy zimnym silniku. Dojeżdżam do skrzyżowania, w momencie spadku obrotów przy zatrzymaniu przez chwilę czuć sporą wibrację, jakby silnik miał za niskie obroty. Miałem wtedy włączone ogrzewanie fotela i kierownicy (zazwyczaj nie używam). Może duże obciążeniu alternatora miało wpływ na jeszcze bardziej niestabilną pracę silnika na zimno niż zwykle.

U mnie było podobnie, czyszczenie dolotu i wymiana cewek pomogła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę mętlik w głowie po przeczytaniu całego tematu (trochę mi to zajęło), ale chyba zdecyduje się na wyminę dynamiczną w moim OBK MY10. Pacjent miał wymieniany olej przy 63 tyś km, w ASO w Niemczech teraz ma około 175 tyś.  Mam nadzieję, że w ASO sprawdzą wcześniej stan oleju i zdecydujemy finalnie czy zmieniać dynamicznie czy statycznie. Na razie oznak awarii wymienionych w wątku nie zauważyłem, może poza jednym przypadkiem kiedy auto zgasło przy sekwencji gaz i zaraz hamulec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem do Subaru Europe w tej sprawie: dynamiczna vs. statyczna. Po wymianie uprzejmości odpisali aby stosować się do tego co jest w instrukcji. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FilipBB napisał:

Napisałem do Subaru Europe w tej sprawie: dynamiczna vs. statyczna. Po wymianie uprzejmości odpisali aby stosować się do tego co jest w instrukcji. :/

 

czyli nie wymieniać :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, FilipBB napisał:

Napisałem do Subaru Europe w tej sprawie: dynamiczna vs. statyczna. Po wymianie uprzejmości odpisali aby stosować się do tego co jest w instrukcji. :/

no bo instrukcje są pisane po to, żeby co jakiś czas kupować nowy samochód :D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytańko mam do tych co mieli awarie tych CVT czy jedynymi objawami padania jest piszczenie skrzyni przy odpowiedniej prędkości czy jeszcze w jakiś inny sposób można zdiagnozować rychłą śmierć skrzyni? Pytam bo w niedziele planuje zakup legacy z tą skrzynią z przebiegiem  około 231000  a ponoć olej był wymieniany w skrzyni przy przebiegu 226000 i wdzięczny będę za poradę jak prawidłowo przetestować CVT czy nie jest padnięte po złej wymianie oleju (dynamicznej?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...