darek-1978 Opublikowano 12 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 Witam wszyskich Mój FXT w moich rękach od nowości, użytkowany w normalnych warunkach bez przyczep i terenu. Przy 46tys wymiana oleju dynamiczna w cvt w serwisie. I po wymianie dziwny gwizd zaczął się wydobywać ze skrzyni przy dynamicznym ruszaniu. Auto przyspiesza nie szarpie wszystko działa ok. Tylko ten dziwny dźwięk którego przed wymianą nie było. I moje obawy czy nie pada skrzynia. Serwis mówi żeby jeździć ze to dźwięk pracy skrzyni. Może i tak ale nic takiego nie było wcześniej. Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami. Za odpowiedz dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 12 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2022 (edytowane) Ma nie wyć, a serwis kłamie. Napisz dla potomnych jaki serwis i gdzie, aby tam nikt inny nie pojechał, i z problemem nie wyjechał... Edytowane 12 Lutego 2022 przez artaa 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy87 Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 W dniu 28.08.2021 o 11:05, aflinta napisał: W moim XV zmieniłem olej dynamicznie w CVT przy przebiegu 65kkm, od tego czasu nabite 15kkm i brak problemów. Nie mam haka, ale namiętnie używam łopatek do hamowania. A gdzie wymieniałeś olej? Jaki był użyty? Ile kosztowało pln? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 2 godziny temu, chudy87 napisał: A gdzie wymieniałeś olej? Jaki był użyty? Ile kosztowało pln? Akurat mi wypadło poza ASO, nie był mocno zużyty, ale też nie pierwszej świeżości, cena była atrakcyjna, najlepiej zadzwonić do kilku ogarniających serwisów i się dowiedzieć. I nie wiem jaki olej dostałem, ale z pewnością właściwy - mam pełne zaufanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy87 Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 4 godziny temu, aflinta napisał: Akurat mi wypadło poza ASO, nie był mocno zużyty, ale też nie pierwszej świeżości, cena była atrakcyjna, najlepiej zadzwonić do kilku ogarniających serwisów i się dowiedzieć. I nie wiem jaki olej dostałem, ale z pewnością właściwy - mam pełne zaufanie Atrakcyjna? Czyli dokładnie ile bo nie wiem jakich rzędów się spodziewać? 1 tys zł, 2 tys. Zł, 3 tys zł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2022 Wtedy okolice 1k. Może być też drożej jak serwis robi jakieś dodatkowe płukanie i schodzi więcej oleju i jakiś środek czyszczący, nic nie jest za darmo. Ja miałem prosty wariant bo olej był w dobrym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkowalczyk Opublikowano 28 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2022 W dniu 12.02.2022 o 15:49, darek-1978 napisał: Witam wszyskich Mój FXT w moich rękach od nowości, użytkowany w normalnych warunkach bez przyczep i terenu. Przy 46tys wymiana oleju dynamiczna w cvt w serwisie. I po wymianie dziwny gwizd zaczął się wydobywać ze skrzyni przy dynamicznym ruszaniu. Auto przyspiesza nie szarpie wszystko działa ok. Tylko ten dziwny dźwięk którego przed wymianą nie było. I moje obawy czy nie pada skrzynia. Serwis mówi żeby jeździć ze to dźwięk pracy skrzyni. Może i tak ale nic takiego nie było wcześniej. Może ktoś spotkał się z podobnymi objawami. Za odpowiedz dziękuje mam to samo. przy przebiegu 50k wymieniłem olej dynamicznie (ASO Dzierżoniów). po wymianie przy dynamicznej jezdzie w trybie S i #S słychać gwizd, wycie paska ... nie zauważyłem spadku mocy, auto zbiera się dobrze ale dźwięku nie było przed wymianą oleju.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Października 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2022 W dniu 28.09.2022 o 14:47, kkowalczyk napisał: wycie paska W skrzyni jest łańcuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jakubowski Opublikowano 16 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2023 W dniu 28.09.2022 o 14:47, kkowalczyk napisał(a): mam to samo. przy przebiegu 50k wymieniłem olej dynamicznie (ASO Dzierżoniów). po wymianie przy dynamicznej jezdzie w trybie S i #S słychać gwizd, wycie paska ... nie zauważyłem spadku mocy, auto zbiera się dobrze ale dźwięku nie było przed wymianą oleju.... To nie musi być wycie łańcucha tylko np ślizganie lockup'u w konwerterze. U mnie tak było w 2.0D. Ślizganie łańcucha na bieżniach też przeżyłem i to zaczynało się od wolnych obrotów i spokojnego ruszania... kilkanaście km i po łańcuchu i bieżniach (nowo wymienionych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasiu z lasu Opublikowano 30 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2023 (edytowane) Witam Mam takie pytanie olej w skrzyni wymieniony 30kkm temu, przez poprzedniego właściciela na co mam stosowna dokumentacje, wynika z niej że zostało wlane 7l wiec wymiana statyczna sadząc po ilości. Ostatnio zauważyłem nadmienię że nie jest to częste raczej sporadyczne ale przy hamowaniu , dojeżdżając do świateł , jazda w korku ogólnie wytracając prędkość obroty potrafią spaść do tego stopnia że chciałby zgasnąć ale nie gaśnie i zaraz wracają do normy i odczuwalne są niewielkie wibracje w trybie D stojąc na światłach czy w korku Wątek dość długi i cos kojarzę że któraś z osób wspomniała o podobnych objawach i problemem był akumulator i cewki Moje pytanie od czego zacząć aby trafnie zdiagnozować problem alby potem nie obudzić się z ręką w nocniku . Forester SJ 2.5 przebieg 150.000 km Pozdrawiam. Edytowane 30 Marca 2023 przez Stasiu z lasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 @Stasiu z lasu - przyczyn może być wiele, np. również np. złe luzy zaworowe (miałem tak w imprezie GH z przebiegiem ok 160 kkm). Trafna diagnozę (wraz z pomiarem ciśnienia) postawiło ASO Adamski. Jak zbliża się okres wymiany świec to zacząłbym od nich - bo najtaniej. Takie objawy (gaśnięcie przy wytracaniu obrotów) to też często brudna przepustnica (zaczynają się po odłączeniu akumulatora), ale ona się adaptuje do swojego "brudu" po pewnym czasie i objaw ustępuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasiu z lasu Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 3 godziny temu, TOMA52 napisał(a): @Stasiu z lasu - przyczyn może być wiele, np. również np. złe luzy zaworowe (miałem tak w imprezie GH z przebiegiem ok 160 kkm). Trafna diagnozę (wraz z pomiarem ciśnienia) postawiło ASO Adamski. Jak zbliża się okres wymiany świec to zacząłbym od nich - bo najtaniej. Takie objawy (gaśnięcie przy wytracaniu obrotów) to też często brudna przepustnica (zaczynają się po odłączeniu akumulatora), ale ona się adaptuje do swojego "brudu" po pewnym czasie i objaw ustępuje. No ale u mnie nie gaśnie, spadają tylko do około 500 i jest wrażenie tak jakby chciał zgasnąć. Swiece wymieniałem z 3k km temu przy okazji oleju, chyba że ten typ tak ma i się nie przejmować bo żadnych szarpan przy przyspieszaniu albo falujących obrotów przy równomiernej jeździe nie mam a tymbardziej dziwnych odgłosów co by mogło świadczyć o konwerterze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 W dniu 30.03.2023 o 13:06, Stasiu z lasu napisał(a): Witam Mam takie pytanie olej w skrzyni wymieniony 30kkm temu, przez poprzedniego właściciela na co mam stosowna dokumentacje, wynika z niej że zostało wlane 7l wiec wymiana statyczna sadząc po ilości. Ostatnio zauważyłem nadmienię że nie jest to częste raczej sporadyczne ale przy hamowaniu , dojeżdżając do świateł , jazda w korku ogólnie wytracając prędkość obroty potrafią spaść do tego stopnia że chciałby zgasnąć ale nie gaśnie i zaraz wracają do normy i odczuwalne są niewielkie wibracje w trybie D stojąc na światłach czy w korku Wątek dość długi i cos kojarzę że któraś z osób wspomniała o podobnych objawach i problemem był akumulator i cewki Moje pytanie od czego zacząć aby trafnie zdiagnozować problem alby potem nie obudzić się z ręką w nocniku . Forester SJ 2.5 przebieg 150.000 km Pozdrawiam. wyczyść przepustnicę, typowy objaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasiu z lasu Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 19 godzin temu, ir3n3usz napisał(a): wyczyść przepustnicę, typowy objaw Ok dzieki bardzo, jakaś potem procedura adaptacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 4 godziny temu, Stasiu z lasu napisał(a): Ok dzieki bardzo, jakaś potem procedura adaptacji ? Odłącz akumulator podczas czyszczenia, a potem jak już wszystko zrobisz odpal samochód i poczekaj aż obroty ustabilizują się na biegu jałowym. To tyle, będzie chodził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stasiu z lasu Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 59 minut temu, ir3n3usz napisał(a): Odłącz akumulator podczas czyszczenia, a potem jak już wszystko zrobisz odpal samochód i poczekaj aż obroty ustabilizują się na biegu jałowym. To tyle, będzie chodził. Dziękuję bardzo za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2023 W dniu 30.03.2023 o 13:06, Stasiu z lasu napisał(a): Ostatnio zauważyłem nadmienię że nie jest to częste raczej sporadyczne ale przy hamowaniu , dojeżdżając do świateł , jazda w korku ogólnie wytracając prędkość obroty potrafią spaść do tego stopnia że chciałby zgasnąć ale nie gaśnie i zaraz wracają do normy Miewam dokładnie tak samo w 2.0 DIT. Sądziłem, że TTTM, ale mówicie, że przepustnica do czyszczenia? Pewnie przy najbliższych wymianach olejów zlecę mechanikowi, zobaczymy, czy się coś zmieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2023 U mnie było podobnie . Nie do końca tak jest że wystarczy odłączyć akumulator i jest prosta adaptacja. U mnie było czyszczenie przepustnicy ale warto ją minimalnie potraktować czymś ściernym bo czasami i tak dalej łapie. Do tego doszła wymiana przepływki . Adaptację najlepiej zrobić komputerem - jest procedura. Efekt taki że auto pali 2 l mniej . Wydech jak nowy zero sadzy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Ale ta adaptacja przepustnicy nawet brudnej robi się sama nawet bez czyszczenia po odłączeniu akumulatora, tylko dłużej trwa. Więc jeśli u Was jest to permanentne, to może jednak coś innego (np. zawory?). W dniu 4.04.2023 o 18:34, Stasiu z lasu napisał(a): No ale u mnie nie gaśnie, spadają tylko do około 500 i jest wrażenie tak jakby chciał zgasnąć. No tak chodziło mi o to samo, czasem zgaśnie, ale na ogół tylko "jakby chciał zgasnąć". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 18 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2023 W dniu 4.04.2023 o 21:41, ir3n3usz napisał(a): wyczyść przepustnicę, typowy objaw Bardzo dziękuję za podpowiedź, pomogło w 100 procentach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ORDEC Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Witam Podbiję do tematu. Poszukuję pilnej pomocy odnośnie CVT Forester SJ 2.0 N/A, 130000km Skrzynia strasznie szumi, hałasuje przy jeździe na wolniejszych obrotach albo przy zwalnianiu przed skrzyżowaniem, ale nie szarpie, brak żadnych świecących kontrolek itp. Przesiadłem się z 4AT i strasznie mnie to martwi. Gdzie mogę najszybciej uderzyć na diagnozę, podpowie ktoś coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2023 16 minut temu, ORDEC napisał(a): Witam Podbiję do tematu. Poszukuję pilnej pomocy odnośnie CVT Forester SJ 2.0 N/A, 130000km Skrzynia strasznie szumi, hałasuje przy jeździe na wolniejszych obrotach albo przy zwalnianiu przed skrzyżowaniem, ale nie szarpie, brak żadnych świecących kontrolek itp. Przesiadłem się z 4AT i strasznie mnie to martwi. Gdzie mogę najszybciej uderzyć na diagnozę, podpowie ktoś coś? Jeśli skrzynia jest tylko głośna, brak check, to są dwie możliwości tylko. łańcuch + koła, lub ich łożyska. Innej opcji nie ma. Niestety będzie drogo. Łożyska ni występują osobno, ale mamy na to patenty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ORDEC Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2023 Gdzieś natknąłem się na wontek padających łożysk w CVT ( produkcja 13-14 rok ) bodaj że Subaru Serwis w Łańcucie jeżeli dobrze pamiętam. Mój jest 14rok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ORDEC Opublikowano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2023 23 godziny temu, carfit napisał(a): Jeśli skrzynia jest tylko głośna, brak check, to są dwie możliwości tylko. łańcuch + koła, lub ich łożyska. Innej opcji nie ma. Niestety będzie drogo. Łożyska ni występują osobno, ale mamy na to patenty . Witam A ile to jest drogo? Mogę prosić o szacunkowe koszty na priv? Jak wygląda taka naprawa ( regeneracja... ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarlosPuzon Opublikowano 22 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2023 Dodam od siebie. Forester MY’19. Kupiłem w sierpniu ubiegłego roku w salonie. Znam poprzedniego właściciela, wiec wiem, ze samochód był u nich serwisowany w Ich ASO od nowości, a i raczej życie miał przyjemne (długie trasy, lekka noga). Kupując rozmawiałem o tym, ze w ciągu roku dobrze by było zrobić wymianę oleju w CVT. Z samochodem nic sie nie działo. Skrzynia działała bez zarzutu. Nie mieli maszyny, wiec czekałem i czekałem i w końcu maszynę kupili, wiec pojechałem przy przebiegu 95.000km. Wymienili. Jadąc do domu wjechałem na austostradę i po 15 min kontrolka temperatury się zaświeciła. Dwa razy do nich wracałem, badali, zastanawiali się i mówili, że nie widzą problemu. W końcu nagrałem komórka. Trzy tygodnie ASO zastanawiało się co się stało i wysyłają samochód do zewnętrznych speców od CVT. Generalnie do 120km/h skrzynia działa normalnie, powyżej, zrzuca biegi i trzyma na 4-ce. Na manualu, wszystkie biegi wchodzą. Jak się dowiem, o ile się dowiem, opiszę historię. Całe szczęście na gwarancji. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się