Jump to content

Marcin Jakubowski

Nowy
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

About Marcin Jakubowski

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Outback 2015 2.0D CVT

Recent Profile Visitors

49 profile views
  1. Też wyszedłem z takiego założenia i wygląda na to, że procedura dynamiczna niesie ze sobą ryzyko uszkodzenia filtra. Filtr można wymienić tylko przy demontażu skrzyni (wewnętrzny). W moim przypadku tak jak pisałem prawdopodobnie filtr został uszkodzony czy to ciśnieniem, czy detergentem czy preparatem wzmacniającym i wypłukane resztki metalu krążyły i krążą. Jest to na razie teoria, bo skrzynia nie była jeszcze rozłożona i zdiagnozowana. Odnośnie dynamicznej wymiany i wpływu na filtry - wstępna diagnoza Samco. Pierwotna przyczyna - zużycie łańcucha i wariatorów a wtórna (konwerter) uszkodzenie opiłkami niewychwyconymi przez uszkodzony filtr. Zobaczymy jak wyjdzie po rozmontowaniu skrzyni. Mój model to 2.0D 2014. Jeden z ostatnich sprzedanych egzemplarzy BR (2015), przebieg 124k km.
  2. Koszty konkurencyjne. W Samco 12-14k. Sporo robili już tych skrzyń. Podobno 120-150k to czas kiedy następuje większość awarii wynikających ze zużycia łańcucha/stożków. W moim przypadku gwoździem do trumy była dynamiczna wymiana oleju!!!. W tej skrzyni niszczy ona filterki. Po wymianie cały "śrut" poszedł jeszcze (nieodfiltrowany) do konwertera więc dodatkowy koszt 5k pln. Generalnie odradza się dynamicznej wymiany oleju. Co 60k km wymiana tylko tego co wycieknie i tyle. Mam nadzieję że to pomoże tym którzy nie zmienili oleju po 60k lub myślą o dynamicznej zmiane oleju. Serwisy Subaru powinny zaprzestać tej procedury dla CVT.
  3. Sorry ale pachnie mi to komunistycznym konformizmem cyt"Ponaglanie jest niegrzeczne."... 5 dni oczekiwania na odpowiedź daje podstawę do ponaglenia. Odpowiedź po 12 dniach... Z czego wynika różnica w podejściu do rynków? Akcje serwisowe są np. globalnie podejmowane...
  4. No tak nie do końca odebrałem z uszkodzoną... po wymianie działało ok. Tak ok 1000km po serwisie zaczęły się problemy. No zobaczymy co wyniknie z testu. Ja Dawoja nie winię. Jedni z leszych i bardziej doświadczonych mechaników Subaru. Może zbieg okoliczności. W każdym razie moje objawy są książkowe wg biuletynu z USA. Tam podlegała wymianie cała skrzynia. Podam Wam błędy jak tylko wrócę do serwisu. Poza tym da tym rade jeździć tylko na światłach, na postoju wygląda to to tak jakby dostawał Outback ataku epilepsji... takie drgawki po czy przestaje. No i ewidentnie nie trzyma momentu bo zwykle w okolicach 2100 jakby ślizgało sie/odbijało sprzegło.
  5. Sprawdziłem i jest CVT Turbo przy pierwszej wymianie i drugiej. Ponadto preparaty wzmacniające i czyszczące CVT. Mam zaufanie do serwisu (Dawoj). Niestety, ale w dwóch Legacy skrzynie "planetarne" padły mi po wymianie oleju. Podobna tak jest bardzo często wg jednego mechanika-praktyka. Wykonano ponowne testy. Wynikało z nich, że czujnik do wymiany. Wymieniłem czujnik ~800pln, ale to nic nie zmieniło. Muszę jeszcze podjechać raz na pełny test drogowy. Objawy wg innych forów wskazują na elektrozawór - błędy Lock-on czy jakoś tak (do wymiany kaseta), konwerter (czasami dziwnie się zachowuje przy gwałtownym hamowaniu) lub te nietrzymanie obrotów i szarpanie przy obciążeniu - łańcuch. Czujnik podaje o jakieś 50% większe ciśnie niż powinno być... Wg statystyk niestety Outback BR mojego rocznika ma największą awaryjność na rynku amerykańskim. No ale nie mają tam SBD więc dotyczy to pewnie trochę innych obciążeń i skrzyń. Przed wymianą oleju chodził tak pocisk - bez absolutnie żadnych nawet drobnych szarpnięć.
  6. Witam, Chciałem zapytać czy Importer również planuje rozszerzenie gwarancji na skrzynie CVT jak to nastąpiło na rynku amerykańskim tj. do 160k km (100k mil) i 10 lat? Pozdrawiam, Halo jest tu kto?
  7. No ale co to zmienia? Awaria nastąpiła, zadałem konkretne pytania... zmieniłem olej wtedy kiedy serwis ASO poinformował mnie o zmianie z 150k km na 60k km. W momencie zakupu było wskazanie na 150k km. Awaria nastapiła po zmianie oleju. Czy mam czuć się winny? Nie rozumiem.
  8. Pierwsza wymiana. Żyłem w przekonaniu utwierdzany przez serwis że zmiana przy 150k km. Zrobiłem wcześniej i klops id razu...
  9. Olej Subaru w serwisie Subaru.
  10. Awaria CVT :). 2015 Outback Diesel, 126k. Mam go od nowości. Serwisowany regularnie. Objawy pojawiły się po dynamicznej wymianie oleju przy 120k (tak z 1000 km po). Po trasie 700km, następnego dnia zaświeciły się wszystkie kontrolki przy próbie wyjechania z garażu. Objawy to szarpanie na D i na postoju, szarpanie przy ruszaniu, falowanie obrotów lub brutalne szarpnięcia przy dynamicznym przyspieszaniu. Szarpanie przy wolnym poruszaniu się bez gazu. Wymieniony powtórnie drugi raz olej (na moją prośbę - czasem wg różnych forów to pomagało) oraz czujnik ciśnienia. Nic to nie dało. Zastanawiam się czy ktoś miał podobne objawy i na wymianie czego się skończyło - konwerter, kaseta, czy może rozciągnięty łańcuch. Czy polecacie jakiś serwis od automatów w Warszawie i okolicach? Serwis SUB wg testów wskazuje na wymianę skrzyni. Zatem szukam alternatywy.
×
×
  • Create New...