Skocz do zawartości

Marcin Jakubowski

Nowy
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Warszawa
  • Auto
    Outback 2015 2.0D CVT

Ostatnie wizyty

463 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Marcin Jakubowski

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

10

Reputacja

  1. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    To nie musi być wycie łańcucha tylko np ślizganie lockup'u w konwerterze. U mnie tak było w 2.0D. Ślizganie łańcucha na bieżniach też przeżyłem i to zaczynało się od wolnych obrotów i spokojnego ruszania... kilkanaście km i po łańcuchu i bieżniach (nowo wymienionych).
  2. ja zmieniłem dynamicznie przy 128k km w 2.0D i po kilkuset km padła skrzynia. Remont 9 tys. pln. Przy takim przebiegu bez zmiany ATFa zrób przynajmniej raz grawitacyjnie lub szybko po sobie dwa razy (3 tys. km interwał) a później co 60 tys. zgodnie z obecnymi zaleceniami Subaru. Absolutnie nie dynamicznie - zalecenie trzech zakładów które naprawiają CVT. Świeży ATF wypłukuje osady i pomimo stosowania płukanek przy dynamicznej wymianie te skrzynie padają. Wypłukane osady działają jak ścierniwo i kilkaset km i po skrzyni. Pada wszystko... konwerter bieżnie łańcuch, płyta z elektrozaworami, zatyka się filtr wewnętrzny..
  3. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Nie to się zmieniło. Teraz bez względu na warunki co 50 tys km.
  4. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Maktrans dokończył dzieła. po 50 tys. wymiana oleju i uszczelniacza w konwerterze. Jak na razie działa bardzo ok. Konwerter nie trzymal cisnienia przy dużych prędkościach po 120kmh i myślałem że znowu lańcuch ale jednak nie. Uszczelnienie konwertera pomoglo i jest ok.
  5. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Dynamiczna wymiana to nie jest procedura ASO. Mi tak zniszczyli skrzynię... trudno udowodnić! Dynamiczna może uszkodzić filtr wewnętrzny ponadto świeży ATF wypłukuje opiłki zewsząd i agonia trwa 3 tys. km i szykuj kilkanaście tys. na remont!!
  6. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Dynamiczna wymiana w CVT nie jest procedurą fabryczną! Może ASO na własną rękę ma podpisaną umowę z firmą trzecią z hameryki...
  7. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Wymiana ATF jest rekomendowana co 50k km. jaki jest przebieg? Najlepiej zlać/wlać OEM i zrobić normalizację skrzynki w ASO. Jeżeli problem nie ustąpi to masz rzeczywiście problem z łańcuchem/bieżniami. Mam do oddania skrzynie po 50k ale high torque TR690 do 3.6R/2.0D bez konwrtera.
  8. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Ogólnie dynamiczna wymiana w tej skrzyni to ruletka... nie polecam (zdanie Samco i Maktrans). Lepiej kilka spuszczeń ATF co kilka tys. jeżeli w skrzyni nie był wymieniany ATF co 50 tys. km. Jest kilka warsztatów co zainwestowało w dynamiczną i pewnie się odezwie że jako to... etc.
  9. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Damiano87, przyczyny mogą być dwie. Elektrozawór w kasecie (sprawdza się impedancję przed wymianą) lub uszczelniacz w konwerterze lub ogólnie konwerter. Miałem to samo. Uszczelniacz i nowe okładziny pomogły. Konwerter jak będzie regenerował to koniecznie tam gdzie wyważają... inaczej w połowie obrotów max momentu obrotowego będziesz miał wibracje odczuwalne na pedałach.
  10. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Wraca u mnie kwestia skrzyni CVT w OBK 2014/15 2.0D. Awaria po dynamicznej wymianie oleju przy 126kkm, naprawa i poprawki (kilka) w Maktrans. Remont skrzyni (używane bieżnie i łańcuch), konwerter regenerowany. Przejechane 30k km i znowu zaczyna szarpać powyżej 120kmh. Ciekaw jestem czy to może być lockup (górny) czy początek końca bieżni i łańcucha. Przy okazji jakaś alternatywa dla Maktrans i Samco w Wawie? Po Maktrans mam złe doświadczenia. Poprawiali 3 razy. Samochodu nie miałem 1,5 miesiąca. Samco odradzili mi znajomi. Dzięki,
  11. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Wyglada na to że przy skrzyniach o wiekszym przebiegu i w silnikach uturbionych (czytaj skrzyniach pod woekszym obciażeniem) jest to ryzykowne. Świeży olej lub płukanka stosowana w niektórych procedurach wypłukuje opiłki. W watku wypowiadał sie dostawca technologii do wymiany dynamicznej jak i domniemam osoby ktore wymieniaja atf zatem rozumiem konflikt interesu jak reakcje na mój post. Z mojego doświadczenia oraz informacji od dwóch firm zajmujacych sie naprawa skrzyn - wymiana dynamiczna dla CVT Subaru jest ryzykowna koniec kropka. Każdy zrobi jak uważa. Forum służy do wymiany doświadczeń sami zdecydujcie a wczesniej zasiegnijcie jezyka np w Samco lub Mtrans. Jeżeli macie gwarancje ok jeżeli nie warto ja rozszerzyć. Sama wymiana nie jest ryzkowna jak pisałem. Natomiast lubrykant i świeży olej robi swoje.
  12. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Muszę zrehabilitować Mktrans. Po 5 poprawce skrzynia działa jak fabrycznie nowa... chociaż może już zapomniałem jak powinna działać normalnie. Koszt naprawy 9300 pln netto. Jeszcze raz odradzam dynamiczna wymianę oleju a jeżeli już to bez płukanki i preparatów wzmacniajacych -poprawiajacych lepkość oleju... jak widać po tym watku w przypadku CVT jest to ryzykowne a koszt ponosi właściciel/użytkownik. SIP nie rozszerza gwarancji do 150k jak w Stanach. Pozostaje wykupinie unezpirczenia/rozszerzenia gwarancji przed wiana dynamiczna. pzdr
  13. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    No to masz kilka przypadków tylko w tym wątku. Opieram się na tym co mi powiedzieli ludzie z dwóch firm zajmujący się tylko skrzyniami. Szczerze gdyby to był maj 2019 i chwila decyzji czy wymienić dynamicznie czy statycznie... wybrałbym statycznie bazując na moich dość drogich doświadczeniach. Sama wymiana nie powoduje problemów tylko w jakiś magiczny sposób święży olej wypłukuje opiłki i mamy olej ścierający. 1000km i zaczyna się zabawa. Myślę że uturbione silniki to troche inna bajka niż wolnossaki z uwagi na moment obrotowy i przegrzewanie się ATFa pomimo braku zapalania się kontrolki Oil tmp
  14. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Znaczy że widocznie nie działał w zadanym zakresie. Maktrans regeneruje elektrozawory w kasecie.
  15. Marcin Jakubowski

    CVT - awarie

    Jeżeli jest to wolnossak i nie masz niepokojących objawów po 5k km od wymiany to powinno być ok. Ale wymień za ok 60k km ponownie chociaż przy 150k km możliwości absorbcji opiłków może byc graniczna - zatem filtr wewnętrzny również. Nie jestem ekspertem muszę zaznaczyć...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...