kokos Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 5 minut temu, Szmiglo napisał: przed remontem moja była zalewana Eneosem do CVT. Po remoncie jest to płyn marki Fosser. ASO też przy zmianie stosuje ENEOSA Fluid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN86 Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Witam, jestem tutaj nowym użytkownikiem i chciałbym zadiegnac opinii od "starych wyjafaczy" otóż stoję przed wyborem auta i moje typy to subaru forester 2.0i lub toyota rav4 2.0 z manualna skrzynią. Kwotowo auta wychodzą podobnie a o wyglądzie się nie dyskutuje pozostaje kwestia awaryjności i kosztów serwisu/napraw, czy jako uzytnicy marki subaru a konkretnie forestera polecili byście to auto? Samochód będzie kupowany w salonie i tam też serwisowany, jestem z okolic Lublina i tu pytanie od razu o ASO w tym mieście - serwis zns się na rzeczy? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Ma to coś wspólnego z awariami CVT ?Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN86 Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Ma to coś wspólnego z awariami CVT ?Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Jak najbardziej tak, w sumie to drugi po silniku ważny element auta i kosztowny w naprawie... Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Toyota to taczka na kołach. Miałem jeździłem wiem co piszę. Trakcja trochę lepsza niż w podobnych ze stajni vw nie mylić że skodami tu jest przepaść w trakcji, ale do naszych aut i tak daleko. Ale niech będzie że to moje subiektywne odczucie. Chociaż mam rację. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezary Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 Jak najbardziej tak, w sumie to drugi po silniku ważny element auta i kosztowny w naprawie... Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Tym bardziej, gdy planujesz manuala Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ThorG. Opublikowano 11 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2019 2 godziny temu, rutek111 napisał: Toyota to taczka na kołach sprecyzuj jak możesz modele, bo właśnie jestem na przedsionku decyzji o T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 7 godzin temu, rutek111 napisał: nie mylić że skodami tu jest przepaść w trakcji, ale do naszych aut i tak daleko. Ale niech będzie że to moje subiektywne odczucie. Dobrze że dodałeś że subiektywne. Moje subiektywne poparte doświadczeniami opartymi na posiadaniu równolegle z Subaru także Skody z haldexem jest takie, że przepaści nie ma na pewno. I w normalnym codziennym użytkowaniu trudno wyczuć. A porównując z OBK z CVT śmiem twierdzić że Skoda lepiej odrobiła lekcje. Kolego @KaliN86 o trwałość silnika i skrzyni raczej nie powinieneś się obawiać. Używać zgodnie ze sztuką i zdrowym rozsądkiem, serwisować, zmieniać olej i jeździć. W górach i na bezdrożach CVT ma zdecydowaną przewagę nad manualem jeśli chodzi o komfort jazdy, ruszania, pokonywania przeszkód terenowych z małymi prędkościami itd. Niestety w połączeniu z dosyć słabym silnikiem działa specyficznie i niektórym kierowcom nie odpowiada. Tylko długie jazdy testowe w zróżnicowanych warunkach odpowiedzą Ci na pytanie, które auto spełnia bardziej Twoje oczekiwania. Najlepiej pożyczyć na weekend. Nie wiem jak w Toyocie, w Subaru to niestety niewykonalne. „Panie testówka dawno sprzedana. Mamy z nabywcą umowę, że za 5 miesięcy nie może mieć przejechane więcej niż X kilometrów...” Co do serwisu w Lublinie się nie wypowiem. W wielu ASO nie jest niestety różowo. Niektórzy radzą sobie z problemem uprawiając turystykę serwisową. Udanych decyzji! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN86 Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Tym bardziej, gdy planujesz manuala Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Nie wiem czy przeczytałeś mój post że zrozumieniem ale WAHAM SIĘ pomiędzy manualem w toyce a cvt w subaru... Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 6 godzin temu, KaliN86 napisał: toyce a cvt CVT w Toyocie to dopiero ,,wyjec". Jak ktoś narzeka na CVT w Subaru to niech pojeździ tymi z Toyoty . Tu dopiero można się zniechęcić do tego typu skrzyń. Co do wcześniejszego porównania z np. Skoda to jeździłem Octawią (Toyotą RAW4 i Avensis) i stwierdzam, że jak chcesz pokonywać dynamicznie zakręty np. w górach i to w zmiennych warunkach to jeżeli chodzi o trakcję Subaru pokonuje wymienione wynalazki, ale wiadomo jak ktoś takie auto ma to zawsze jest NAJ i trudno z takim dyskutować- ja miałem 3 lata Avensis i się męczyłem (może dlatego, ze na podjeździe tał Outback i STI ). W dalszą dyskusję wciągnąć się nie dam (to trochę jak o sytuacji politycznej w PL i ostatnich pomysłach .......) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KaliN86 Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 CVT w Toyocie to dopiero ,,wyjec". Jak ktoś narzeka na CVT w Subaru to niech pojeździ tymi z Toyoty . Tu dopiero można się zniechęcić do tego typu skrzyń. Co do wcześniejszego porównania z np. Skoda to jeździłem Octawią (Toyotą RAW4 i Avensis) i stwierdzam, że jak chcesz pokonywać dynamicznie zakręty np. w górach i to w zmiennych warunkach to jeżeli chodzi o trakcję Subaru pokonuje wymienione wynalazki, ale wiadomo jak ktoś takie auto ma to zawsze jest NAJ i trudno z takim dyskutować- ja miałem 3 lata Avensis i się męczyłem (może dlatego, ze na podjeździe tał Outback i STI ). W dalszą dyskusję wciągnąć się nie dam (to trochę jak o sytuacji politycznej w PL i ostatnich pomysłach .......) . Byłem na jeździe probnej toyata że skrzynia cvt i nigdy więcej w takie auto nie wsiade... Muszę się przejechać subaru ale w nim ludzie narzekają na słaby silnik... Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 Na YT jest pewien facet, prowadzi kanał Pertyn Gledzi czy jakoś tak. Testował swego czasu nowego XV że skrzynią CVT. Warto oglądnąć, facet ma tam parę uwag do tej skrzyni i gada rzeczowo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 12 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2019 . Byłem na jeździe probnej toyata że skrzynia cvt i nigdy więcej w takie auto nie wsiade... Muszę się przejechać subaru ale w nim ludzie narzekają na słaby silnik... Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka 2.0 XV daje radę. Fajne auto do tego Eyesight i jest super. Widziałem też w terenie co potrafi i robi wrażenie. Nic nie odstaje od Forków SG w manualu.Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 13 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 Na co dzień jeżdżę służbowym Avensisem z CVT i powiem tak - do miasta i jako "dziadkowy" dupowóz jest wystarczająca, ale przy wyprzedzaniu i dynamicznej jeździe - tragedia.. Dla porównania w FXT mam też CVT i tu jest w każdym przypadku dla mnie super.. No ale to XT.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 13 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2019 nie wiem jak jest w nowych toyotach (tj. 2019), ale subaru chyba razem z foresterem i nowym Outbackiem wprowadziło emulacje do CVT, która próbuje udawać, że nie jest CVT i ma biegi. Może stąd jest to wrażenie, że skrzynia pracuje klasycznie i nie wyje. Wycie w tym przypadku to naturalna cecha tej skrzyni. Nie ma na co narzekać. To cecha o której wiemy przy zakupie. Co do toyoty to jeździłem eCVT i CVT z aut rocznikowych 2017 i 2018 - ravka, prius - ecvt i aven z cvt i mi to nie przeszkadzało. Może dlatego, że mam outbacka 2010 z pierwszym lineartroniciem, któremu zdarzy się czasem zawyć przy powrocie do prędkości autostradowej na tempomacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jakubowski Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 (edytowane) Wracając do tematu awarii CVT. Jestem już po demontażu skrzyni. We wtorek montaż z powrotem do samochodu. Dodam że u mnie jest 2.0D+CVT. No więc diagnoza - cyt."jak w większości CVT Subaru które do nas przyjeżdża (Maktrans), pierwotną przyczyną jest pompa oleju. Spadek ciśnienia spowodował niewystarczające smarowanie wariatorów i pasa. Opiłki poszły "w obieg" i uszkodziły konwerter i kasetę (elektrozawory). Awaria raczej nie jest związana z dynamiczną wymianą oleju. Te skrzynie tyle przeżywają - 130k km [...] ." Natomiast ciekawe jest to że działała bez zarzutów a po wymianie padła pompa... Chociaż Serwis Subaru wspominał, że w trakcie wymiany mieli spadki ciśnienia. Zatem wygląda na to, że rozszerzenie gwarancji do 150k km na rynku amerykańskim oraz zmiana zaleceń dot. wymiany oleju z 150k km do co 50k km wynika z żywotności tych skrzyń. Podkręcenie Diesela nie powinno mieć znaczenia. Bardziej jak samochód jest eksploatowany i co ile zmieniamy jest olej. Pytanie o ile zmiana co 50k km wydłuży jej żywotność. Tradycyjne skrzynie Subaru wytrzymywały z mojego dośwaidczenia do 200k km. Oczywiście pewnie są przypadki że ludzie jeżdżą wiele więcej. Przypuszczam że wymiana co 50k km może wydłużyć okres pracy bezawaryjnej >150k km, czyli tyle ile dają w Stanach w ramach gwarancji oraz tyle ile w Polsce w ramach ubezpieczenia. Parametry do ww. ustalają Ci którzy mają dostęp do danych statystycznych ilości awarii :). U mnie skończy się na wymianie wariatorów, regeneracji konwertera i regeneracji lub wymianie kasety. Czyli praktycznie pozostaje tylko obudowa a reszta nowa lub regenerowana. Kosztu jeszcze nie znam ale na podstawie innego forumowicza ok 7k pln. Koszt nowej skrzyni w Subaru 22k pln. Remont w Samco 14-16k pln (nowe części). Hawk Edytowane 15 Września 2019 przez Marcin Jakubowski 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 3 godziny temu, Marcin Jakubowski napisał: Awaria raczej nie jest związana z dynamiczną wymianą oleju. To właśnie miałem nadzieję przeczytać.. Dzięki za rzeczową informację. A swoją drogą chciałoby się żeby CVT w Subaru przy odpowiednich cyklach wymian oleju wytrzymywała trochę więcej niż te 150-160kkm.. Ciekawi mnie czy jest jakiś użytkownik z większym przebiegiem tej skrzyni z silnikiem DIT - jeśli tak to jaki przebieg bez problemów..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Górski Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Ja mam ponad 250tyś ale przy 2,5 sohc, na razie, odpukać, wszystko ok. Przy ok 180tyś był wymieniany konwerter i olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jakubowski Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Godzinę temu, Dzik44 napisał: To właśnie miałem nadzieję przeczytać.. Dzięki za rzeczową informację. A swoją drogą chciałoby się żeby CVT w Subaru przy odpowiednich cyklach wymian oleju wytrzymywała trochę więcej niż te 150-160kkm.. Ciekawi mnie czy jest jakiś użytkownik z większym przebiegiem tej skrzyni z silnikiem DIT - jeśli tak to jaki przebieg bez problemów..? Pytanie czy “uszlachetniacze” dodawane podczas wymiany dynamicznej wyszczególnione na fakturze z ASO nie przyczyniły się do awarii pompy :). Myśle jednak że uturbione silniki mocniej obciażaja CVT. Dlatego też jest specjalny olej do CVT+turbo. Mój ma 400Nm a jest to graniczna wartosc dla pojedynczego łańcucha/paska CVT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 Tego nie wiem.., ja takich "uszlachetniaczy" na fakturze z wymiany u Sosnowskiego nie mam.., więc pewnie ich nie było, tylko filtr, olej i usługa. No i mój FXT ma trochę mniej (350) Nm niż Twój Outback to i obciążenie CVT też pewnie trochę mniejsze.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 15 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2019 2 godziny temu, Dzik44 napisał: To właśnie miałem nadzieję przeczytać.. Dzięki za rzeczową informację. A swoją drogą chciałoby się żeby CVT w Subaru przy odpowiednich cyklach wymian oleju wytrzymywała trochę więcej niż te 150-160kkm.. Ciekawi mnie czy jest jakiś użytkownik z większym przebiegiem tej skrzyni z silnikiem DIT - jeśli tak to jaki przebieg bez problemów..? U mnie 230tkm ale jak u kolegi powyżej 2,5 benzyna. Wymiana co 60tkm statyczna, ostatnio przy 220tkm dynamiczna. Jak na razie wszystko działa. Różna trwałość skrzyń automatycznych przy benzynie i dieslu zdarza się u innych marek. Np. w przypadku Fiata Freemonta. Benzyna 3,6 280KM podobno nie ma problemu. Diesel, ponad 100KM mniej, a skrzynie nie dożywają 150tkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jakubowski Opublikowano 16 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2019 W dniu 15.09.2019 o 21:04, alepka napisał: U mnie 230tkm ale jak u kolegi powyżej 2,5 benzyna. Wymiana co 60tkm statyczna, ostatnio przy 220tkm dynamiczna. Jak na razie wszystko działa. Różna trwałość skrzyń automatycznych przy benzynie i dieslu zdarza się u innych marek. Np. w przypadku Fiata Freemonta. Benzyna 3,6 280KM podobno nie ma problemu. Diesel, ponad 100KM mniej, a skrzynie nie dożywają 150tkm. No muszę Cię zmartwić... diesle przynajmniej w Maktrans sa rzadkościa. Wiekszość to 2.5 benzyna przy 130k km i po dynamicznej wymianie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 17 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) 6 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał: No muszę Cię zmartwić... diesle przynajmniej w Maktrans sa rzadkościa. Wiekszość to 2.5 benzyna przy 130k km i po dynamicznej wymianie. bez przesady, mój był u nich przy 190k auto od remontu już 11 tysięcy kilometrów i wszystko działa jak powinno. Edytowane 17 Września 2019 przez Szmiglo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 17 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2019 13 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał: No muszę Cię zmartwić... diesle przynajmniej w Maktrans sa rzadkościa. Wiekszość to 2.5 benzyna przy 130k km i po dynamicznej wymianie. Ufff. Kamień z serca. 130kkm mam już dawno za sobą.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekN Opublikowano 18 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2019 Witam Chciałbym zasięgnąć opinii lepiej poinformowanych w temacie skrzyń CVT ouyback 2015r 2.5 benzyna (bez turbo) wymiana dynamiczna oleju skrzyni. Po przejechaniu około 1000 km od wymiany po odpaleniu (po 3 godzinnym postoju) wrzuceniu na R i lekkim dodaniu gazu (tak jak to się wypełza z pomiędzy samochodów na parkingu) obroty silnika wzrosły do 4-5 tysięcy po czym coś zdrowo pier...ło i samochód ruszył jak bym mu strzelił ze sprzęgła. zaraz po tym zapaliły się kontrolki temperatury oleju skrzyni biegów, check engin, jakaś lampka jak by od hamulca ale pomarańczowa, wyłączył się eyeSight i zaświeciły się wszystkie lampki z nim związane. kod błędu to P0700 (system sterowania skrzynią biegów. usterka historii). Czy ktoś może mi powiedzieć co tu się mogło stać i czy wcześniejsza dynamiczna wymiana oleju mogła mieć na to wpływ? będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się