Skocz do zawartości

CVT - awarie


Szmiglo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem tutaj nowym użytkownikiem i chciałbym zadiegnac opinii od "starych wyjafaczy" otóż stoję przed wyborem auta i moje typy to subaru forester 2.0i lub toyota rav4 2.0 z manualna skrzynią. Kwotowo auta wychodzą podobnie a o wyglądzie się nie dyskutuje pozostaje kwestia awaryjności i kosztów serwisu/napraw, czy jako uzytnicy marki subaru a konkretnie forestera polecili byście to auto? Samochód będzie kupowany w salonie i tam też serwisowany, jestem z okolic Lublina i tu pytanie od razu o ASO w tym mieście - serwis zns się na rzeczy? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :)

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota to taczka na kołach. Miałem jeździłem wiem co piszę. Trakcja trochę lepsza niż w podobnych ze stajni vw nie mylić że skodami tu jest przepaść w trakcji, ale do naszych aut i tak daleko. Ale niech będzie że to moje subiektywne odczucie.

Chociaż mam rację.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, rutek111 napisał:

nie mylić że skodami tu jest przepaść w trakcji, ale do naszych aut i tak daleko. Ale niech będzie że to moje subiektywne odczucieemoji6.png.

 

Dobrze że dodałeś że subiektywne. Moje subiektywne poparte doświadczeniami opartymi na posiadaniu równolegle z Subaru także Skody z haldexem jest takie, że przepaści nie ma na pewno. I w normalnym codziennym użytkowaniu trudno wyczuć. A porównując z OBK z CVT śmiem twierdzić że Skoda lepiej odrobiła lekcje.

 

Kolego @KaliN86 o trwałość silnika i skrzyni raczej nie powinieneś się obawiać. Używać zgodnie ze sztuką i zdrowym rozsądkiem, serwisować, zmieniać olej i jeździć.

W górach i na bezdrożach CVT ma zdecydowaną przewagę nad manualem jeśli chodzi o komfort jazdy, ruszania, pokonywania przeszkód terenowych z małymi prędkościami itd. Niestety w połączeniu z dosyć słabym silnikiem działa specyficznie i niektórym kierowcom nie odpowiada. Tylko długie jazdy testowe w zróżnicowanych warunkach odpowiedzą Ci na pytanie, które auto spełnia bardziej Twoje oczekiwania.

Najlepiej pożyczyć na weekend. Nie wiem jak w Toyocie, w Subaru to niestety niewykonalne. „Panie testówka dawno sprzedana. Mamy z nabywcą umowę, że za 5 miesięcy nie może mieć przejechane więcej niż X kilometrów...”

Co do serwisu w Lublinie się nie wypowiem. W wielu ASO nie jest niestety różowo. Niektórzy radzą sobie z problemem uprawiając turystykę serwisową.

Udanych decyzji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KaliN86 napisał:

toyce a cvt

CVT w Toyocie to dopiero ,,wyjec". Jak ktoś narzeka na CVT w Subaru to niech pojeździ tymi z Toyoty . Tu dopiero można się zniechęcić do tego typu skrzyń. Co do wcześniejszego porównania z np. Skoda to jeździłem Octawią (Toyotą RAW4 i Avensis) i stwierdzam, że jak chcesz pokonywać dynamicznie zakręty np.  w górach i to w zmiennych warunkach to jeżeli chodzi o trakcję Subaru pokonuje wymienione wynalazki, ale wiadomo jak ktoś takie auto ma to zawsze jest NAJ  i trudno z takim dyskutować- ja miałem 3 lata Avensis i się męczyłem (może dlatego, ze na podjeździe tał Outback i STI :) ).

W dalszą dyskusję wciągnąć się nie dam (to trochę jak o sytuacji politycznej w PL i ostatnich pomysłach .......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CVT w Toyocie to dopiero ,,wyjec". Jak ktoś narzeka na CVT w Subaru to niech pojeździ tymi z Toyoty . Tu dopiero można się zniechęcić do tego typu skrzyń. Co do wcześniejszego porównania z np. Skoda to jeździłem Octawią (Toyotą RAW4 i Avensis) i stwierdzam, że jak chcesz pokonywać dynamicznie zakręty np.  w górach i to w zmiennych warunkach to jeżeli chodzi o trakcję Subaru pokonuje wymienione wynalazki, ale wiadomo jak ktoś takie auto ma to zawsze jest NAJ  i trudno z takim dyskutować- ja miałem 3 lata Avensis i się męczyłem (może dlatego, ze na podjeździe tał Outback i STI  ).
W dalszą dyskusję wciągnąć się nie dam (to trochę jak o sytuacji politycznej w PL i ostatnich pomysłach .......)
. Byłem na jeździe probnej toyata że skrzynia cvt i nigdy więcej w takie auto nie wsiade... Muszę się przejechać subaru ale w nim ludzie narzekają na słaby silnik...

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Byłem na jeździe probnej toyata że skrzynia cvt i nigdy więcej w takie auto nie wsiade... Muszę się przejechać subaru ale w nim ludzie narzekają na słaby silnik...

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

2.0 XV daje radę. Fajne auto do tego Eyesight i jest super. Widziałem też w terenie co potrafi i robi wrażenie. Nic nie odstaje od Forków SG w manualu.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na co dzień jeżdżę służbowym Avensisem z CVT i powiem tak - do miasta i jako "dziadkowy" dupowóz jest wystarczająca, ale przy wyprzedzaniu i dynamicznej jeździe - tragedia..

Dla porównania w FXT mam też CVT i tu jest w każdym przypadku dla mnie super.. No ale to XT.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w nowych toyotach (tj. 2019), ale subaru chyba razem z foresterem i nowym Outbackiem wprowadziło emulacje do CVT, która próbuje udawać, że nie jest CVT i ma biegi. Może stąd jest to wrażenie, że skrzynia pracuje klasycznie i nie wyje. Wycie w tym przypadku to naturalna cecha tej skrzyni. Nie ma na co narzekać. To cecha o której wiemy przy zakupie. Co do toyoty to jeździłem eCVT i CVT  z aut rocznikowych 2017 i 2018 - ravka, prius - ecvt i aven z cvt i mi to nie przeszkadzało. Może dlatego, że mam outbacka 2010 z pierwszym lineartroniciem, któremu zdarzy się czasem zawyć przy powrocie do prędkości autostradowej na tempomacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu awarii CVT. Jestem już po demontażu skrzyni. We wtorek montaż z powrotem do samochodu. Dodam że u mnie jest 2.0D+CVT. No więc diagnoza - cyt."jak w większości CVT Subaru które do nas przyjeżdża (Maktrans), pierwotną przyczyną jest pompa oleju. Spadek ciśnienia spowodował niewystarczające smarowanie wariatorów i pasa. Opiłki poszły "w obieg" i uszkodziły konwerter i kasetę (elektrozawory). Awaria raczej nie jest związana z dynamiczną wymianą oleju. Te skrzynie tyle przeżywają - 130k km [...] ." Natomiast ciekawe jest to że działała bez zarzutów a po wymianie padła pompa... Chociaż Serwis Subaru wspominał, że w trakcie wymiany mieli spadki ciśnienia. Zatem wygląda na to, że rozszerzenie gwarancji do 150k km na rynku amerykańskim oraz zmiana zaleceń dot. wymiany oleju z 150k km do co 50k km wynika z żywotności tych skrzyń. Podkręcenie Diesela nie powinno mieć znaczenia. Bardziej jak samochód jest eksploatowany i co ile zmieniamy jest olej. Pytanie o ile zmiana co 50k km wydłuży jej żywotność. Tradycyjne skrzynie Subaru wytrzymywały z mojego dośwaidczenia do 200k km. Oczywiście pewnie są przypadki że ludzie jeżdżą wiele więcej. Przypuszczam że wymiana co 50k km może wydłużyć okres pracy bezawaryjnej >150k km, czyli tyle ile dają w Stanach w ramach gwarancji oraz tyle ile w Polsce w ramach ubezpieczenia. Parametry do ww. ustalają Ci którzy mają dostęp do danych statystycznych ilości awarii :). 

 

U mnie skończy się na wymianie wariatorów, regeneracji konwertera i regeneracji lub wymianie kasety. Czyli praktycznie pozostaje tylko obudowa a reszta nowa lub regenerowana. Kosztu jeszcze nie znam ale na podstawie innego forumowicza ok 7k pln. Koszt nowej skrzyni w Subaru 22k pln. Remont w Samco 14-16k pln (nowe części).

 

Hawk :)

Edytowane przez Marcin Jakubowski
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Marcin Jakubowski napisał:

Awaria raczej nie jest związana z dynamiczną wymianą oleju.

To właśnie miałem nadzieję przeczytać.. Dzięki za rzeczową informację.

A swoją drogą chciałoby się żeby CVT w Subaru przy odpowiednich cyklach wymian oleju wytrzymywała trochę więcej niż te 150-160kkm..:unsure:

Ciekawi mnie czy jest jakiś użytkownik z większym przebiegiem tej skrzyni z silnikiem DIT - jeśli tak to jaki przebieg bez problemów..? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dzik44 napisał:

 

To właśnie miałem nadzieję przeczytać.. Dzięki za rzeczową informację.

A swoją drogą chciałoby się żeby CVT w Subaru przy odpowiednich cyklach wymian oleju wytrzymywała trochę więcej niż te 150-160kkm..:unsure:

Ciekawi mnie czy jest jakiś użytkownik z większym przebiegiem tej skrzyni z silnikiem DIT - jeśli tak to jaki przebieg bez problemów..? 

 

Pytanie czy “uszlachetniacze”

dodawane podczas wymiany dynamicznej wyszczególnione na fakturze z ASO nie przyczyniły się do awarii pompy :). Myśle jednak że uturbione silniki mocniej obciażaja CVT. Dlatego też jest specjalny olej do CVT+turbo. Mój ma 400Nm a jest to graniczna wartosc dla pojedynczego łańcucha/paska CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem.., ja takich "uszlachetniaczy" na fakturze z wymiany u Sosnowskiego nie mam.., więc pewnie ich nie było, tylko filtr, olej i usługa.

No i mój FXT ma trochę mniej (350) Nm niż Twój Outback to i obciążenie CVT też pewnie trochę mniejsze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dzik44 napisał:

 

To właśnie miałem nadzieję przeczytać.. Dzięki za rzeczową informację.

A swoją drogą chciałoby się żeby CVT w Subaru przy odpowiednich cyklach wymian oleju wytrzymywała trochę więcej niż te 150-160kkm..:unsure:

Ciekawi mnie czy jest jakiś użytkownik z większym przebiegiem tej skrzyni z silnikiem DIT - jeśli tak to jaki przebieg bez problemów..? 

U mnie 230tkm ale jak u kolegi powyżej 2,5 benzyna. Wymiana co 60tkm statyczna, ostatnio przy 220tkm dynamiczna. Jak na razie wszystko działa. Różna trwałość skrzyń automatycznych przy benzynie i dieslu zdarza się u innych marek. Np. w przypadku Fiata Freemonta. Benzyna 3,6 280KM podobno nie ma problemu. Diesel, ponad 100KM mniej, a skrzynie nie dożywają 150tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2019 o 21:04, alepka napisał:

U mnie 230tkm ale jak u kolegi powyżej 2,5 benzyna. Wymiana co 60tkm statyczna, ostatnio przy 220tkm dynamiczna. Jak na razie wszystko działa. Różna trwałość skrzyń automatycznych przy benzynie i dieslu zdarza się u innych marek. Np. w przypadku Fiata Freemonta. Benzyna 3,6 280KM podobno nie ma problemu. Diesel, ponad 100KM mniej, a skrzynie nie dożywają 150tkm.

No muszę Cię zmartwić... diesle przynajmniej w Maktrans sa rzadkościa. Wiekszość to 2.5 benzyna przy 130k km i po dynamicznej wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

No muszę Cię zmartwić... diesle przynajmniej w Maktrans sa rzadkościa. Wiekszość to 2.5 benzyna przy 130k km i po dynamicznej wymianie.

 

bez przesady, mój był u nich przy 190k :mrgreen: auto od remontu już 11 tysięcy kilometrów i wszystko działa jak powinno.

Edytowane przez Szmiglo
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

No muszę Cię zmartwić... diesle przynajmniej w Maktrans sa rzadkościa. Wiekszość to 2.5 benzyna przy 130k km i po dynamicznej wymianie.

Ufff. Kamień z serca. 130kkm mam już dawno za sobą....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Chciałbym zasięgnąć opinii lepiej poinformowanych w temacie skrzyń CVT 

ouyback 2015r 2.5 benzyna (bez turbo) wymiana dynamiczna oleju skrzyni. Po przejechaniu około 1000 km od wymiany po odpaleniu (po 3 godzinnym postoju)  wrzuceniu na R  i lekkim dodaniu gazu (tak jak to się wypełza z pomiędzy samochodów na parkingu) obroty silnika wzrosły do 4-5 tysięcy po czym coś zdrowo pier...ło i samochód ruszył jak bym mu strzelił ze sprzęgła. zaraz po tym zapaliły się kontrolki temperatury oleju skrzyni biegów, check engin, jakaś lampka jak by od hamulca ale pomarańczowa, wyłączył się eyeSight  i zaświeciły się wszystkie lampki z nim związane. kod błędu to P0700 (system sterowania skrzynią biegów. usterka historii). 

Czy ktoś może mi powiedzieć co tu się mogło stać i czy wcześniejsza dynamiczna wymiana oleju mogła mieć na to wpływ? będę wdzięczny za wszystkie konstruktywne informacje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...