Skocz do zawartości

CVT - awarie


Szmiglo

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam ponad 170k i przynajmniej od 149k słychać wycie skrzyni (opisywałem w innym temacie). Byłem na odsłuchaniu skrzyni stetoskopem i wycie jest z wnętrza skrzyni, na pewno nie dyferencjał i nie łańcuch bo ręczna zmiana "biegów" czyli zmiana pozycji łańcucha względem bieżni nie wpływa na ton dźwięku. Na forum zagranicznym doszukałem się tematu gdzie goście rozebrali skrzynie i okazało się że huczało łożysko na wałku wchodzącym do dyfra. 

Nam niestety nie udało się na szybko ogarnąć rozbiórki a samochodu potrzebuje to też nie mogę sobie pozwolić na rozkręcenie i czekanie. Samochód jeździ więc temat przeniesiony został na wiosnę ale znalazłem coś takiego i nie zawaham się tego użyć;)

20190919_192106.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Damiano87 napisał:

Ja mam ponad 170k i przynajmniej od 149k słychać wycie skrzyni (opisywałem w innym temacie). Byłem na odsłuchaniu skrzyni stetoskopem i wycie jest z wnętrza skrzyni, na pewno nie dyferencjał i nie łańcuch bo ręczna zmiana "biegów" czyli zmiana pozycji łańcucha względem bieżni nie wpływa na ton dźwięku. Na forum zagranicznym doszukałem się tematu gdzie goście rozebrali skrzynie i okazało się że huczało łożysko na wałku wchodzącym do dyfra. 

Nam niestety nie udało się na szybko ogarnąć rozbiórki a samochodu potrzebuje to też nie mogę sobie pozwolić na rozkręcenie i czekanie. Samochód jeździ więc temat przeniesiony został na wiosnę ale znalazłem coś takiego i nie zawaham się tego użyć;)

20190919_192106.jpg

 ulala....

 

czy ten lubrykant był w zestawie z dodatkową turbiną do motoru napędzaną bateriami? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: to nie tak, że wierzę, że to naprawi skrzynie i zamiast 9k na remont wydam 90 zł na rewitalizant ALE o ile w obecnym stanie skrzynia dotrzyma do wiosny to i tak ja rozbieramy. Jeżeli nie wytrzyma to będzie szybki i nieplanowany remont więc mając na uwadze, że w każdej chwili skrzynia może się wyspać niczym nie ryzykuje wlewając te cuda. Gorzej nie będzie a jak uciszy to będzie to super:dance: 

 

Tak czy inaczej nie omieszkam napisać jak się ma skrzynia po jakimś czasie. Filmik z wyciem jest na forum więc będzie do czego mieć ewentualnie odniesienie:P

 

PS. Poza tym to właśnie nie lubrykant czyli modyfikator tarcia a renowator powierzchni metalowych :superhero:

Edytowane przez Damiano87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Damiano87 napisał:

:mrgreen: to nie tak, że wierzę, że to naprawi skrzynie i zamiast 9k na remont wydam 90 zł na rewitalizant ALE o ile w obecnym stanie skrzynia dotrzyma do wiosny to i tak ja rozbieramy. Jeżeli nie wytrzyma to będzie szybki i nieplanowany remont więc mając na uwadze, że w każdej chwili skrzynia może się wyspać niczym nie ryzykuje wlewając te cuda. Gorzej nie będzie a jak uciszy to będzie to super:dance: 

 

Tak czy inaczej nie omieszkam napisać jak się ma skrzynia po jakimś czasie. Filmik z wyciem jest na forum więc będzie do czego mieć ewentualnie odniesienie:P

 

PS. Poza tym to właśnie nie lubrykant czyli modyfikator tarcia a renowator powierzchni metalowych :superhero:

 

to dobrze. Modyfikator tarcia lepiej w innych miejscach stosować :yahoo:trzymam kciuki za skrzynię i łączę się w troskach. Dwie subaryny z forum zawitały już do wawy na ursynów. Jest jeszcze podobno dobre miejsce w okolicach gdańska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efektu tego xado nie będzie , to jest za mała dawka, w cvt jest 8-10 l oleju czyli to będą 2 opakowania xado 1 stage gdzie każdy ma 27ml , a twój 9

Ja już jedną skrzynie w SG tym uratowałem , na razie ma 500 km i łożyska sie nie odzywają.

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Karenz napisał:

Efektu tego xado nie będzie , to jest za mała dawka, w cvt jest 8-10 l oleju czyli to będą 2 opakowania xado 1 stage gdzie każdy ma 27ml , a twój 9

Ja już jedną skrzynie w SG tym uratowałem , na razie ma 500 km i łożyska sie nie odzywają. 

Dałem 2 dawki bo wg instrukcji do 12l przychodzą 2 dawki więc w sumie 18ml. 

W piątek najlepszy serwis Subaru na Podkarpaciu (info na priv) pomógł mi w tej czynności stwierdzając, że skoro i tak na wiosnę robimy skrzynie to faktycznie niczym nie ryzykuje. Nawet tak błachą czynność zrobili wg mnie bardzo profesjonalnie. Odessali trochę oleju alby wizualnie stwierdzić czy nie ma opiłków itp, potem z niewielką ilością wymieszali xado i wszystko trafiło znowu do skrzyni. 

Zrobiłem jakieś 170km i jak na razie jest sup... a nie, zapędziłem się, na razie nic się nie zmieniło :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzę napisać coś a tu komentarz...

12 godzin temu, Karenz napisał:

Jak nic się nie zmieniło to raczej już lepiej nię będzie , zwykle pomaga od razu albo w ogóle.

... a napisać chciałem, że dziś żona pojechała Subaru do pracy (od aplikacji środka nie jeździła nim) i pisze mi, że wycie jest dużo mniejsze i już nie irytuje już tak bardzo! I teraz bądź tu mądry:blink: albo ja wypieram możliwość poprawy lub jeżdżąc te 170km nie zauważyłem powolnej zmiany wycia albo moja żona słyszy co chciałaby słyszeć choć ogólnie w ogóle nie interesowała się tym problemem ani aplikacją środka... No nic, do 1500 km jeszcze długa droga:coffee:

 

PS. Ja jedyną zmianę jaką zauważyłem, to taka, że wycie pojawiało się jakieś 400m po wyjeździe z domu (akurat ciągle pod górę) natomiast teraz wycie zaczyna się ciszej dopiero gdzieś 1km od domu ale ja to tłumaczyłem sobie obniżeniem temperatury i większą gęstością oleju. Choć jak auto jest garażowane to różnica w temperaturze oleju chyba nie jest tak duża... Jak wspomniałem jeździmy dalej! 

Edytowane przez Damiano87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2019 o 09:40, TOMA52 napisał:

Kolejny kwiatek po wymianie dynamicznej w ASO.

 

i wlasnie dlatego m.in. zdecydowalem sie na wymiane statyczna po 60 tys. km

 

moze to efekt placebo, ale po wymianie skrzynia dziala jakby jeszcze plynniej (choc tak naprawde nigdy nie narzekalem na jej prace, chyba ze podczas surowszych mrozow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam dostępu do aktualnych podręczników serwisowych, ale jeszcze niedawno nie było opisanej procedury dynamicznej, jedynie statyczna.

Z tego co wiem, różne ASO zaopatrują się na własną rękę w różne urządzenia (Motul, BG, Ravenol ...) i raczej posługują się procedurami opracowanymi przez producentów tych urządzeń.

Aby wymiana dynamiczna była wspierana przez Subaru, to rozumiem, że albo byłaby dostępna maszyna opatrzona numerem części Subaru (jak każde bardziej skomplikowane narzędzie, np. ściągacz łożysk, blokada rozrządu itp) albo byłyby podane oficjalnie zatwierdzone urządzenia i w podręczniku serwisowym podana byłaby procedura wymiany.

 

Z tego co pisał @Marcin Jakubowski przyczyną awarii może być spadek ciśnienia oleju podczas wymiany - maszyna wtłacza olej pod zbyt niskim ciśnieniem?

Edytowane przez TOMA52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, alepka napisał:

A czy są na forum osoby, których CVT przeżyły wymianę dynamiczną? Ja jestem już ok 5tkm po ale zaczynam się bać.....

Miałem wymianę dynamiczną (u Sosnowskiego w Gdańsku) przy 86kk, po wymianie przejechane ponad 7kk i wszystko jest super.

Następną też planuję taką zrobić.

Podstawa to dobra firma która zna się na rzeczy i ma odpowiedni sprzęt, taki warsztat daje nawet gwarancję na wykonaną usługę (chyba rok czasu..)

Edytowane przez Dzik44
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się, że wymiana dynamiczna będzie bezpieczna, jeśli jest przeprowadzana od początku (tzn. od przebiegu 60 tys. km)  i regularnie. Problemy prawdopodobnie pojawiają się, jeśli dynamiczna jest jako pierwsza po długim okresie bez wymiany (lub w ogóle pierwsza). Ktoś tu pisał, że może to wynikać ze wzruszenia starych osadów, które idą później w elektrozawory. Może to dobra teoria..?

Czy przy jednej bądź drugiej metodzie wymiany ASO wymienia również wewnętrzny filtr ATF? Czy w ogóle jego wymiana jest przewidziana przez producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kambol napisał:

Wydaje się, że wymiana dynamiczna będzie bezpieczna, jeśli jest przeprowadzana od początku (tzn. od przebiegu 60 tys. km)  i regularnie. Problemy prawdopodobnie pojawiają się, jeśli dynamiczna jest jako pierwsza po długim okresie bez wymiany (lub w ogóle pierwsza). Ktoś tu pisał, że może to wynikać ze wzruszenia starych osadów, które idą później w elektrozawory. Może to dobra teoria..?

Czy przy jednej bądź drugiej metodzie wymiany ASO wymienia również wewnętrzny filtr ATF? Czy w ogóle jego wymiana jest przewidziana przez producenta?

 

żeby wymienić wewnętrzny filtr trzeba rozebrać skrzynię ;)Podczas wymiany nawet nie jest zdejmowana miska olejowa celem sprawdzenia magnezu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Szmiglo napisał:

 

żeby wymienić wewnętrzny filtr trzeba rozebrać skrzynię ;)Podczas wymiany nawet nie jest zdejmowana miska olejowa celem sprawdzenia magnezu. 

Ja miałem pierwszą dynamiczną przy 225tkm. Wcześniej statyczna ale z odkręcaniem miski i jej czyszczeniem. Syfu było sporo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, alepka napisał:

Ja miałem pierwszą dynamiczną przy 225tkm. Wcześniej statyczna ale z odkręcaniem miski i jej czyszczeniem. Syfu było sporo...

 

W ASO taka usługa? fajnie. W Łodzi niestety takiej opcji nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Szmiglo napisał:

Podczas wymiany nawet nie jest zdejmowana miska olejowa celem sprawdzenia magnezu. 

U mnie podczas wymiany dynamicznej odkręcano miskę i wymieniono filtr, ale to był  taki płaski z łatwym dostępem..

Podobno jest jeszcze drugi i to tamten żeby się do niego dostać wymaga demontażu skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...