Skocz do zawartości

CVT - awarie


Szmiglo

Rekomendowane odpowiedzi

A czy jest normalne to - stojąc np. na światłach samochód wpada w jakieś takie delikatne wibracje nie trzęsie nim ale czuć że wibruje karoseria. Forester ma przejechane 52.000 i ogólnie tak jakoś niechętnie przyspiesza z niższych obrotów, jest taka chwila zamulenia i dopiero zaczyna nabierać prędkości. Jest to w każdym trybie I S i S#

Edytowane przez Lesiorip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś, po 7 tygodniach odebrałem auto. Początkowo było w serwisie ASB u Norbiego w Łodzi. W grę wchodziła jednak albo włożenie używanej (po sprawdzeniu) albo naprawa na nowych częściach (ponad 20k). Nie udało się znaleść odpowiedniej skrzyni. Sprawdzone zostały około 3/4 sztuki. Każda miała jakiś feler. W związku z tym po 3 tygodniach na lawecie outback przejechał do Warszawy. Tutaj podjęto się naprawy skrzyni. Dziś (równo 3 tygodnie od zostawienia auta) odebrałem samochód.

 

Teraz najważniejsze. Koszt takiego kompletnego remontu CVT w moim Outbacku wyniósł 8 900 zł. Z dodatków i kombinacji widzę po rozpisce, że zamontowano dodatkową chłodnicę oleju. Na skrzynię po remoncie otrzymałem 1 rok gwarancji. Mam nadzieję, że to oznacza spokój na dłuższy czas :D

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.06.2019 o 16:03, Jacocz napisał:

Tak jest w oprogramowaniu fabrycznym silnika  . U mnie podczas mapowania wyeliminowali tą przypadłość :) 

hm

pojawiło się przy przebiegu ok 60kpln

przedtem tego nie czułem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś, po 7 tygodniach odebrałem auto. Początkowo było w serwisie ASB u Norbiego w Łodzi. W grę wchodziła jednak albo włożenie używanej (po sprawdzeniu) albo naprawa na nowych częściach (ponad 20k). Nie udało się znaleść odpowiedniej skrzyni. Sprawdzone zostały około 3/4 sztuki. Każda miała jakiś feler. W związku z tym po 3 tygodniach na lawecie outback przejechał do Warszawy. Tutaj podjęto się naprawy skrzyni. Dziś (równo 3 tygodnie od zostawienia auta) odebrałem samochód.
 
Teraz najważniejsze. Koszt takiego kompletnego remontu CVT w moim Outbacku wyniósł 8 900 zł. Z dodatków i kombinacji widzę po rozpisce, że zamontowano dodatkową chłodnicę oleju. Na skrzynię po remoncie otrzymałem 1 rok gwarancji. Mam nadzieję, że to oznacza spokój na dłuższy czas 
 
 
To w porównaniu nawet znośna kwota wyszła. Rozumiem, że naprawa na nowych częściach. Gdzie robiłeś, jak możesz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem w Maktrans na Ursynowie. Części są używane/refurb. Oczywiście z wyjątkiem filtrów itd. Dużo tego tłuką, widać, że mają inne podejście niż u nas. Masę części sami dorabiają też z tego co widziałem na ich FB. Wyjścia innego niż skorzystać z ich usług nie miałem, więc trzymam kciuki za jakość naprawy :mrgreen:

 

Tutaj jest ich sklep:

 

https://akpp.pl/index.php?route=common/home

 

 

Edytowane przez Szmiglo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2019 o 18:19, Szmiglo napisał:

robiłem w Maktrans na Ursynowie. Części są używane/refurb. Oczywiście z wyjątkiem filtrów itd. Dużo tego tłuką, widać, że mają inne podejście niż u nas. Masę części sami dorabiają też z tego co widziałem na ich FB. Wyjścia innego niż skorzystać z ich usług nie miałem, więc trzymam kciuki za jakość naprawy :mrgreen:

 

Tutaj jest ich sklep:

 

https://akpp.pl/index.php?route=common/home

 

 

 

Koszty konkurencyjne. W Samco 12-14k. Sporo robili już tych skrzyń. Podobno 120-150k to czas kiedy następuje większość awarii wynikających ze zużycia łańcucha/stożków. W moim przypadku gwoździem do trumy była dynamiczna wymiana oleju!!!. W tej skrzyni niszczy ona filterki. Po wymianie cały "śrut" poszedł jeszcze (nieodfiltrowany) do konwertera więc dodatkowy koszt 5k pln. Generalnie odradza się dynamicznej wymiany oleju. Co 60k km wymiana tylko tego co wycieknie i tyle. Mam nadzieję że to pomoże tym którzy nie zmienili oleju po 60k lub myślą o dynamicznej zmiane oleju. Serwisy Subaru powinny zaprzestać tej procedury dla CVT.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Marcin Jakubowski napisał:

W moim przypadku gwoździem do trumy była dynamiczna wymiana oleju!!!. W tej skrzyni niszczy ona filterki. Po wymianie cały "śrut" poszedł jeszcze (nieodfiltrowany) do konwertera więc dodatkowy koszt 5k pln. Generalnie odradza się dynamicznej wymiany oleju. Co 60k km wymiana tylko tego co wycieknie i tyle. Mam nadzieję że to pomoże tym którzy nie zmienili oleju po 60k lub myślą o dynamicznej zmiane oleju. Serwisy Subaru powinny zaprzestać tej procedury dla CVT.

 

To samo mi powiedzieli goście z Maktrans jak zadzwoniłem zapytać kiedy i jak dokonać pierwszej wymiany oleju po remoncie. 

 

Co do Samco. Chciałem początkowo robić u nich, ale jak się naczytałem to.... wybrałem tych drugich :mrgreen: Oby oba Outbacki dzielnie walczyły przez setki tysięcy kilometrów :superhero:

Edytowane przez Szmiglo
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym bardzo chciał żeby np. Panowie z Maktrans porozmawiali sobie z Sosnowskim lub innymi firmami które naprawiają lub remontują CVT i twierdzą coś z goła przeciwnego odnośnie wymiany dynamicznej i statycznej.. Bo jak widać są dwie "szkoły" i różne doświadczenia w tym temacie.

To mogłaby być bardzo ciekawa i pouczająca dyskusja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było, gdyby @Dyrekcja wydała np rekomendacje. Skonczylaby się wówczas dyskusja czy wymieniać a jeśli tak, to dynamicznie czy statycznie. Czy na prawdę taki problem jest z wpisaniem obowiązku wymiany? A może producent wydłuży gwarancje jak u wielkiego brata? 

Tak wiem, można wykupić ubezpieczenie. Zrobilem to i teoretycznie do 150 kkm mam spokój. A co potem? 

Edytowane przez MKK
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem pierwszy raz przy 86kkm dynamicznie, przejechałem potem ok 4kkm i póki co chwalę sobie dynamiczną wymianę.

Do mnie osobiście przemówił argument że statycznie wymienia się max ok. 40% oleju reszta wraz z ewentualnymi zanieczyszczeniami pozostaje w skrzyni.

Czyli rozumiem że rozrzedzamy tylko te zanieczyszczenia częścią nowego oleju..

Taka wymiana ma dla mnie mały sens ..., trochę jak bym wymienił w silniku tylko połowę oleju i filtr.

Albo się coś robi albo nie i tyle. A nie tylko tak trochę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Dzik44 napisał:

Ja wymieniłem pierwszy raz przy 86kkm dynamicznie, przejechałem potem ok 4kkm i póki co chwalę sobie dynamiczną wymianę.

Do mnie osobiście przemówił argument że statycznie wymienia się max ok. 40% oleju reszta wraz z ewentualnymi zanieczyszczeniami pozostaje w skrzyni.

Czyli rozumiem że rozrzedzamy tylko te zanieczyszczenia częścią nowego oleju..

Taka wymiana ma dla mnie mały sens ..., trochę jak bym wymienił w silniku tylko połowę oleju i filtr.

Albo się coś robi albo nie i tyle. A nie tylko tak trochę..

 

Też wyszedłem z takiego założenia i wygląda na to, że procedura dynamiczna niesie ze sobą ryzyko uszkodzenia filtra. Filtr można wymienić tylko przy demontażu skrzyni (wewnętrzny). W moim przypadku tak jak pisałem prawdopodobnie filtr został uszkodzony czy to ciśnieniem, czy detergentem czy preparatem wzmacniającym i wypłukane resztki metalu krążyły i krążą. Jest to na razie teoria, bo skrzynia nie była jeszcze rozłożona i zdiagnozowana. Odnośnie dynamicznej wymiany i wpływu na filtry - wstępna diagnoza Samco. Pierwotna przyczyna - zużycie łańcucha i wariatorów a wtórna (konwerter) uszkodzenie opiłkami niewychwyconymi przez uszkodzony filtr. Zobaczymy jak wyjdzie po rozmontowaniu skrzyni. Mój model to 2.0D 2014. Jeden z ostatnich sprzedanych egzemplarzy BR (2015), przebieg 124k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w CVT (FXT) są podobno dwa filtry w skrzyni.., jeden (dostęp łatwy po odkręceniu miski) i ten był wymieniony wraz z olejem, niestety nie wiem co z drugim.. (jeśli takowy faktycznie jest w tym modelu skrzyni CVT)

Z chęcią będę śledził Twoją relację po zdemontowaniu skrzyni, koniecznie daj znać co i jak zostało ostatecznie potwierdzone..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Szmiglo napisał:

 

 

"Lifitime sealed unit" :wub:

fajny kanał i bardzo ciekawy materiał. Polecam też komentarze pod filmem. Ile tam hejtu ! :krecka_dostal: :mrgreen::biglol:

 

Niestety wydaje mi się, że Subaru celowo unika jasnego określenia kiedy/jak wymieniać płyn. Szczególnie, że klienci otrzymywali różne informacje od swoich ASO. Wydanie oficjalnego oświadczenia umożliwi w USA roszczenia w razie awarii CVT, nawet po okresie przedłużonej gwarancji (w przypadku aut serwisowanych w ASO inaczej niż zaleca producent).  

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2019 o 16:33, Dzik44 napisał:

A ja bym bardzo chciał żeby np. Panowie z Maktrans porozmawiali sobie z Sosnowskim lub innymi firmami które naprawiają lub remontują CVT i twierdzą coś z goła przeciwnego odnośnie wymiany dynamicznej i statycznej.. Bo jak widać są dwie "szkoły" i różne doświadczenia w tym temacie.

To mogłaby być bardzo ciekawa i pouczająca dyskusja.

W poprzednim Foresterze, doświadczyłem wymiany dynamicznej oleju w skrzyni. Skończyło sie wyminą skrzyni. Cały syf został w trudnodostępnych elementch skrzyni i zaczęła szarpać oraz mulić .  Osobiście nie polecam, a wymiany od tego momentu dokonuję w ASO. Sa to porównywalne koszty wymiany niż u kogoś, kto twierdził, że się zna..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2019 o 21:37, Dzik44 napisał:

Ja wymieniłem pierwszy raz przy 86kkm dynamicznie, przejechałem potem ok 4kkm i póki co chwalę sobie dynamiczną wymianę.

Do mnie osobiście przemówił argument że statycznie wymienia się max ok. 40% oleju reszta wraz z ewentualnymi zanieczyszczeniami pozostaje w skrzyni.

Czyli rozumiem że rozrzedzamy tylko te zanieczyszczenia częścią nowego oleju..

Taka wymiana ma dla mnie mały sens ..., trochę jak bym wymienił w silniku tylko połowę oleju i filtr.

Albo się coś robi albo nie i tyle. A nie tylko tak trochę..

Wg ASO, preferowana jest statyczna wymiana, a cały syf który się wytwarza podczas pracy skrzyni, spływa grawitacyjnie z olejem. Po dwóch czy trzech kk, przyjechałem na powtórną wymianę oleju i łącznie zostało wymienione ok 70 % oleju.  We wczesniejszej skrzyni, był wymieniony olej dynamicznie, i cały zebrany syf poprzytykał coś w wewnątrz skrzyni, i od tego moementu nie dało się jeździć pojazdem,  szarpało autem, oraz czasami nie następowała zmiana biegów.. Skończyło się wymianą skrzyni z dawcy z angli, oraz wymiana wg procedur ASO. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2018 o 15:00, markos007 napisał:

niestety w CVT wymiana oleju jest zalecana. Także skrzynia po prostu padła od złego serwisowania..

ASO do końca samo nie wiedziało, że konieczna jest wymian, co 60 kk.  W zeszłym roku pytałem dwóch autoryzowanych serwisów, i jednoznacznie padła informacja zwrotna, że to są skrzynie bezobsługowe i nie ma konieczności wymiany oleju. Po czym, po jakimś czasie, dowiedziałem się, iż jest wdrożona nowa procedura, mówiąca o wymianie oleju w CVT co 60 kk. Jak, dla mnie to brak profesjonalizmu. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2018 o 18:43, OBK CVT napisał:

 

to niech ci pan mechanik naprawi skrzynie skoro 'nie trzeba' ;)

z drugiej strony czasami mam wrazenie, ze serwisujemy auta w roznych galaktykach i czasoprzestrzeniach

ex-forester z cvt faktycznie mial hak (2x holowalem quada) no i 1x przejechalem forkiem terenowe trase w drawsku ale pierwsze slowa w serwisach a.koper i mts to: po 60tys zmieniamy olej

jak pan ma hak - bezwzglednie, gdyby go nie bylo to i tak zalecamy wymiane - koniec - kropka

mialem jasne sytuacje i wybor nalezal do mnie, ewentualne skutki zaniechania - tez moja decyzja

 

 

jak myslisz o aso to zaczalbym od wymienionych przeze mnie plus carfit

 

tapatalked

Też mam wrażenie co ASO, to inny wymiar.  Choć do ASO w Mikołowie mam bardzo duże zaufanie, i rzetelnie podchodzą do swojej pracy. Po za tym ASO, Carfit też mi jakiś czas temu pomógł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, diamond napisał:

ASO, Carfit też mi jakiś czas temu pomógł. 

O ile dobrze pamiętam to właśnie Cafit zaleca dynamiczną wymianę oleju w CVT..

 

48 minut temu, diamond napisał:

niż u kogoś, kto twierdził, że się zna..

Akurat Sosnowski z Gdańska specjalizuje się w skrzyniach automatycznych (wszystkie rodzaje), serwisach, naprawach i remontach  od 1992r.

Prowadzi szkolenia z tego zakresu dla innych warsztatów, jest współprojektantem maszyn do wymiany oleju w skrzyniach..

No ale jak dla Ciebie to mało.., poczytaj jeszcze o tej firmie to może zmienisz zdanie o jego wiedzy i doświadczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dzik44 napisał:

O ile dobrze pamiętam to właśnie Cafit zaleca dynamiczną wymianę oleju w CVT..

 

Akurat Sosnowski z Gdańska specjalizuje się w skrzyniach automatycznych (wszystkie rodzaje), serwisach, naprawach i remontach  od 1992r.

Prowadzi szkolenia z tego zakresu dla innych warsztatów, jest współprojektantem maszyn do wymiany oleju w skrzyniach..

No ale jak dla Ciebie to mało.., poczytaj jeszcze o tej firmie to może zmienisz zdanie o jego wiedzy i doświadczeniu.

Z góry przepraszam za generalizację, ale podałem przykład  warsztatu który miał przekonanie że się zna, z mojego regionu i nie miałem zamiaru urazić piszcząc" kogoś kto towerdzi, że się zna" o innych wyspecjalizowanych warsztatach i ich kompetencjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...