Skocz do zawartości

CVT - awarie


Szmiglo

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.05.2019 o 21:18, Mariusz12209 napisał:

W MM CARS sama wymiana oleju w skrzyni 2 300 zł :hmm:

W Mikołowie nie mają maszyny więc trzeba jechać w Polskę .

W Mikołowie, zaproponowano mi wymiane oleju w CVT w granicach 1000 zł netto. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, z warsztatami niestety jest różnie.., są dobre i sprawdzone ale są też takie (niestety w większości..) którym się tylko wydaje że się znają i wiedzą dokładnie dla czego i co robią..

PS. Sosnowski w Gdańsku robi to poniżej 1400 zł (brutto) filtr (OEM) już wliczony..

Edytowane przez Dzik44
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Dzik44 napisał:

Rozumiem, z warsztatami niestety jest różnie.., są dobre i sprawdzone ale są też takie (niestety w większości..) którym się tylko wydaje że się znają i wiedzą dokładnie dla czego i co robią..

PS. Sosnowski w Gdańsku robi to poniżej 1400 zł (brutto) filtr (OEM) już wliczony..

Mam wersję Forestera US, tam są ponoć trochę inne skrzynie CVT, bez chłodnicy oleju...  Może to mieć wpływ na cenę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, diamond napisał:

Mam wersję Forestera US, tam są ponoć trochę inne skrzynie CVT, bez chłodnicy oleju...  Może to mieć wpływ na cenę. 

Być może.., ale zawsze można zadzwonić podać nr  VIN i oni określą orientacyjny koszt dla konkretnego modelu skrzyni..

Przynajmniej jak tak najpierw zrobiłem w Gdańsku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, diamond napisał:

Wg ASO, preferowana jest statyczna wymiana, a cały syf który się wytwarza podczas pracy skrzyni, spływa grawitacyjnie z olejem. Po dwóch czy trzech kk, przyjechałem na powtórną wymianę oleju i łącznie zostało wymienione ok 70 % oleju. 

 

Czy teraz we wszystkich ASO tak jest (statyczna razy dwa)? O@DZIAŁ TECHNICZNY nie odpowiada co powinno zrobić każde ASO  

Myślę, że czas żeby wypowiedziała się @Dyrekcja.

Edytowane przez Urbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dzik44 napisał:

No jak tyle razy wymienisz statycznie co napisałeś odpowiedzi to będzie czyściej w skrzyni niż po dynamice..:thumbup:

 

:)

Nie no mój telefon albo system oszalał. Postaram się wykasować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2019 o 19:21, Urbi napisał:

 

Czy teraz we wszystkich ASO tak jest (statyczna razy dwa)? O@DZIAŁ TECHNICZNY nie odpowiada co powinno zrobić każde ASO  

Myślę, że czas żeby wypowiedziała się @Dyrekcja.

Mnie EF powiedzieli że teraz wymieniają dynamicznie. W sobotę mam termin na wymianę i nie wiem co robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie problem wymiany oleju w CVT na razie jeszcze nie dotyczy ale z tego co zrozumiałem czytając informacje na forum to wymiana statyczna wydaje się być mniej skuteczna ale zarazem bezpieczniejszą metodą. 

Zapewne łatwiej by było gdyby zostalo to jasno określone przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michał W. napisał:

Zapewne łatwiej by było gdyby zostalo to jasno określone przez producenta.

 

Nie może być tak, że każde ASO robi to inaczej (statyczna / statyczna x2 / dynamiczna). Ja kupiłem auto od SIP i od SIP oczekuję jednolitej strategii w polskich ASO. 

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis czas temu takze apelowałem o rekomendacje SIP dotyczącą wymiany oleju w CVT. Już nie czekam na odpowiedź. Wyjscien jest wykupienie ubezpieczenia do 150kkm i ewentualnie wymiana co 60-90 kkm. To wychodzi ok 10kpln do ceny zakupu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W sobotę wymieniłem dynamicznie. Olej czarny (do tej pory tylko statyczne ostatnia 60tkm temu,przebieg 230tkm). Jak na razie trasa Kraków-Trogir i same +. Jest DUŻO ciszej. Po statycznej też na początku było ale w porównaniu do dynamicznej przepaść. Zobaczymy co dalej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szmiglo napisał:

co oznacza zwrot, że jest dużo ciszej? przecież ta skrzynia nie wyje, ani nie wydaje dźwięków jak poprawnie pracuje. 

Nie wyła i nie wyje. Dzwięki natomiast wydaje jak każdy mechanizm szczególnie taki gdzie jakość czynnika roboczego ma podstawowe znaczenie. Różnica jest np. przy zjeździe stromą droga albo przy gwałtownym przyspieszaniu. Nie wiem dlaczego ale jest po prostu ciszej. Decydując się na taką wymianę przejrzałem różne fora gdzie wielokrotnie znalazłem informacje ze jest ciszej i płynniej.

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 27.06.2019 o 16:33, Dzik44 napisał:

A ja bym bardzo chciał żeby np. Panowie z Maktrans porozmawiali sobie z Sosnowskim lub innymi firmami które naprawiają lub remontują CVT i twierdzą coś z goła przeciwnego odnośnie wymiany dynamicznej i statycznej.. Bo jak widać są dwie "szkoły" i różne doświadczenia w tym temacie.

To mogłaby być bardzo ciekawa i pouczająca dyskusja.

 

Z faktami się nie dyskutuje... niestety... a są takie że zarówno w Samko jak i Maktrans powiedzieli mi że większość awarii CVT Subaru jest po wymianie dynamicznej. Może mieć na nią wpływ dodawanie preparatów wzmacniających CVT (zatarcie zaworów w kasecie), uszkodzenie filtra wewnętrznego. Być może wpływ na awaryjność ma sam sposób wymiany lub to że producent zmienił zdanie i już nie wskazuje na pierwszą wymianę po 150k. Zarówno Samko jak i Maktrans zalecają, na bazie doświadczeń naprawianych przez siebie skrzyń, wymianę statyczną co 50 tys. km. Gdybym miał drugi raz wybierać to zrobiłbym dwie statycznie w krótkim odstępie czasu/przebiegu (przy przebiedu 120k km). Zobaczymy co dzieje się w mojej w środku. 12 września jestem umówiony na naprawę w Maktrans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, wydaje mi się że gdyby te "fakty" to były pewne i sprawdzone informacje to SUBARU zarówno w Polsce jak i innych krajach na podstawie takich potwierdzonych doświadczeń o których wspominasz kategorycznie zabroniła by lub przynajmniej zdecydowanie odradzała dynamiczną wymianę.

A tak póki co raczej tak nie jest.., wręcz niektóre ASO same robią taką wymianę.., więc chyba to o czym piszesz nie jest tak jednoznaczne.

Ps.

Koniecznie daj znać co wyjdzie "na jaw" w trakcie i po naprawie - bardzo jestem ciekaw..

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby producent zalecał wymianę dynamiczną, to byłaby podana w podręczniku serwisowym procedura tej wymiany, a także dopuszczone modele urządzeń do tej czynności (albo wręcz model opatrzony numerem Subaru, jak inne narzędzia specjalne). Obawiam się, że nie ma jednolitego wyposażenia ASO w tym zakresie. Przyznaję, że nie widziałem aktualnego podręcznika serwisowego, a jedynie manual dla USA z 2015 roku. Tam jest tylko instrukcja wymiany statycznej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał:

Z faktami się nie dyskutuje

Poproszę więcej szczegółów jeśli można. Co konkretnie psuje się po wymianie dynamicznej, czy zawsze to samo, czy za każdym razem co innego, przy jakim przebiegu.

 

1 godzinę temu, TOMA52 napisał:

Gdyby producent zalecał wymianę dynamiczną, to byłaby podana w podręczniku serwisowym procedura tej wymiany,

Statycznej też nie zalecał......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, alepka napisał:

Poproszę więcej szczegółów jeśli można. Co konkretnie psuje się po wymianie dynamicznej, czy zawsze to samo, czy za każdym razem co innego, przy jakim przebiegu.

 

Statycznej też nie zalecał......

 

nie zalecal na naszym rynku, ale na innych rynkach (bardziej "czulych" i wymagajacych ;) ) moze byc ZUPELNIE inaczej - jak np. z zalecanymi interwalami wymiany oleju silnikowego...

 

 

 

p.s. w Rosji wymiana plynu w CVT nie jest zalecana przez producenta, natomiast podejscie wiekszosci ASO jest takie, ze swym klientom sugeruja wymiane statyczna co ok. 60 tys. km

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.05.2019 o 21:47, carfit napisał:

producent FHI , jak i większość innych producentów skrzyń , typu ZF , najpierw podawali że wymiana oleju nie jest potrzebna , potem okazało się że jednak trzeba :) w subaru co 45 tys. , w europejskich markach co 60 tys. , tak to mniej wiecej wyglada . 

Pisałem o tym kilka lat temu ....... że wymiana oleju w CVT jest konieczna , podobnie jak w innych skrzyniach ZF , ale widocznie  jestem bardziej papieski jak sam papież ;) 

 

 

Valvoline CVT    -  będzie dobry do wymiany w  forku SJ   XT  '17 ??   https://filtrytotu.pl/pl/oleje-przekladniowe/39404-valvoline-maxlife-cvt-5l.html?search_query=cvt&results=54

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie byłbym pewien.., ale może i tak. Najlepszy na pewno będzie OEM dedykowany do FXT. (jest inny niż ten do 2.0 N/A) - tylko ta cena.., zwłaszcza przy dynamicznej wymianie.

Sam akurat mam ten https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-ATF-1400-/246

Póki co jest wszystko ok( od wymiany przejechane 5kkm.)

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...