diamond Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 W dniu 21.05.2019 o 21:18, Mariusz12209 napisał: W MM CARS sama wymiana oleju w skrzyni 2 300 zł W Mikołowie nie mają maszyny więc trzeba jechać w Polskę . W Mikołowie, zaproponowano mi wymiane oleju w CVT w granicach 1000 zł netto. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 (edytowane) Rozumiem, z warsztatami niestety jest różnie.., są dobre i sprawdzone ale są też takie (niestety w większości..) którym się tylko wydaje że się znają i wiedzą dokładnie dla czego i co robią.. PS. Sosnowski w Gdańsku robi to poniżej 1400 zł (brutto) filtr (OEM) już wliczony.. Edytowane 5 Lipca 2019 przez Dzik44 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diamond Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 7 minut temu, Dzik44 napisał: Rozumiem, z warsztatami niestety jest różnie.., są dobre i sprawdzone ale są też takie (niestety w większości..) którym się tylko wydaje że się znają i wiedzą dokładnie dla czego i co robią.. PS. Sosnowski w Gdańsku robi to poniżej 1400 zł (brutto) filtr (OEM) już wliczony.. Mam wersję Forestera US, tam są ponoć trochę inne skrzynie CVT, bez chłodnicy oleju... Może to mieć wpływ na cenę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 3 minuty temu, diamond napisał: Mam wersję Forestera US, tam są ponoć trochę inne skrzynie CVT, bez chłodnicy oleju... Może to mieć wpływ na cenę. Być może.., ale zawsze można zadzwonić podać nr VIN i oni określą orientacyjny koszt dla konkretnego modelu skrzyni.. Przynajmniej jak tak najpierw zrobiłem w Gdańsku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, diamond napisał: Wg ASO, preferowana jest statyczna wymiana, a cały syf który się wytwarza podczas pracy skrzyni, spływa grawitacyjnie z olejem. Po dwóch czy trzech kk, przyjechałem na powtórną wymianę oleju i łącznie zostało wymienione ok 70 % oleju. Czy teraz we wszystkich ASO tak jest (statyczna razy dwa)? O@DZIAŁ TECHNICZNY nie odpowiada co powinno zrobić każde ASO Myślę, że czas żeby wypowiedziała się @Dyrekcja. Edytowane 5 Lipca 2019 przez Urbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 No jak tyle razy wymienisz statycznie co napisałeś odpowiedzi to będzie czyściej w skrzyni niż po dynamice.. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 5 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2019 1 minutę temu, Dzik44 napisał: No jak tyle razy wymienisz statycznie co napisałeś odpowiedzi to będzie czyściej w skrzyni niż po dynamice.. Nie no mój telefon albo system oszalał. Postaram się wykasować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 W dniu 5.07.2019 o 19:21, Urbi napisał: Czy teraz we wszystkich ASO tak jest (statyczna razy dwa)? O@DZIAŁ TECHNICZNY nie odpowiada co powinno zrobić każde ASO Myślę, że czas żeby wypowiedziała się @Dyrekcja. Mnie EF powiedzieli że teraz wymieniają dynamicznie. W sobotę mam termin na wymianę i nie wiem co robić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Ja bym wymienił.., tak z resztą zrobiłem i póki co nie żałuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Mnie problem wymiany oleju w CVT na razie jeszcze nie dotyczy ale z tego co zrozumiałem czytając informacje na forum to wymiana statyczna wydaje się być mniej skuteczna ale zarazem bezpieczniejszą metodą. Zapewne łatwiej by było gdyby zostalo to jasno określone przez producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urbi Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 2 godziny temu, Michał W. napisał: Zapewne łatwiej by było gdyby zostalo to jasno określone przez producenta. Nie może być tak, że każde ASO robi to inaczej (statyczna / statyczna x2 / dynamiczna). Ja kupiłem auto od SIP i od SIP oczekuję jednolitej strategii w polskich ASO. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MKK Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Jakis czas temu takze apelowałem o rekomendacje SIP dotyczącą wymiany oleju w CVT. Już nie czekam na odpowiedź. Wyjscien jest wykupienie ubezpieczenia do 150kkm i ewentualnie wymiana co 60-90 kkm. To wychodzi ok 10kpln do ceny zakupu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 W sobotę wymieniłem dynamicznie. Olej czarny (do tej pory tylko statyczne ostatnia 60tkm temu,przebieg 230tkm). Jak na razie trasa Kraków-Trogir i same +. Jest DUŻO ciszej. Po statycznej też na początku było ale w porównaniu do dynamicznej przepaść. Zobaczymy co dalej..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 16 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 co oznacza zwrot, że jest dużo ciszej? przecież ta skrzynia nie wyje, ani nie wydaje dźwięków jak poprawnie pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 1 godzinę temu, Szmiglo napisał: co oznacza zwrot, że jest dużo ciszej? przecież ta skrzynia nie wyje, ani nie wydaje dźwięków jak poprawnie pracuje. Nie wyła i nie wyje. Dzwięki natomiast wydaje jak każdy mechanizm szczególnie taki gdzie jakość czynnika roboczego ma podstawowe znaczenie. Różnica jest np. przy zjeździe stromą droga albo przy gwałtownym przyspieszaniu. Nie wiem dlaczego ale jest po prostu ciszej. Decydując się na taką wymianę przejrzałem różne fora gdzie wielokrotnie znalazłem informacje ze jest ciszej i płynniej. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Jest ciszej bo w oleju zapewne są dodatki zmniejszające tarcie ale zwykle szybko się zużywają i wszystko wraca do normy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Jakubowski Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 W dniu 27.06.2019 o 16:33, Dzik44 napisał: A ja bym bardzo chciał żeby np. Panowie z Maktrans porozmawiali sobie z Sosnowskim lub innymi firmami które naprawiają lub remontują CVT i twierdzą coś z goła przeciwnego odnośnie wymiany dynamicznej i statycznej.. Bo jak widać są dwie "szkoły" i różne doświadczenia w tym temacie. To mogłaby być bardzo ciekawa i pouczająca dyskusja. Z faktami się nie dyskutuje... niestety... a są takie że zarówno w Samko jak i Maktrans powiedzieli mi że większość awarii CVT Subaru jest po wymianie dynamicznej. Może mieć na nią wpływ dodawanie preparatów wzmacniających CVT (zatarcie zaworów w kasecie), uszkodzenie filtra wewnętrznego. Być może wpływ na awaryjność ma sam sposób wymiany lub to że producent zmienił zdanie i już nie wskazuje na pierwszą wymianę po 150k. Zarówno Samko jak i Maktrans zalecają, na bazie doświadczeń naprawianych przez siebie skrzyń, wymianę statyczną co 50 tys. km. Gdybym miał drugi raz wybierać to zrobiłbym dwie statycznie w krótkim odstępie czasu/przebiegu (przy przebiedu 120k km). Zobaczymy co dzieje się w mojej w środku. 12 września jestem umówiony na naprawę w Maktrans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 (edytowane) Wiesz, wydaje mi się że gdyby te "fakty" to były pewne i sprawdzone informacje to SUBARU zarówno w Polsce jak i innych krajach na podstawie takich potwierdzonych doświadczeń o których wspominasz kategorycznie zabroniła by lub przynajmniej zdecydowanie odradzała dynamiczną wymianę. A tak póki co raczej tak nie jest.., wręcz niektóre ASO same robią taką wymianę.., więc chyba to o czym piszesz nie jest tak jednoznaczne. Ps. Koniecznie daj znać co wyjdzie "na jaw" w trakcie i po naprawie - bardzo jestem ciekaw.. Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez Dzik44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Gdyby producent zalecał wymianę dynamiczną, to byłaby podana w podręczniku serwisowym procedura tej wymiany, a także dopuszczone modele urządzeń do tej czynności (albo wręcz model opatrzony numerem Subaru, jak inne narzędzia specjalne). Obawiam się, że nie ma jednolitego wyposażenia ASO w tym zakresie. Przyznaję, że nie widziałem aktualnego podręcznika serwisowego, a jedynie manual dla USA z 2015 roku. Tam jest tylko instrukcja wymiany statycznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alepka Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2019 8 godzin temu, Marcin Jakubowski napisał: Z faktami się nie dyskutuje Poproszę więcej szczegółów jeśli można. Co konkretnie psuje się po wymianie dynamicznej, czy zawsze to samo, czy za każdym razem co innego, przy jakim przebiegu. 1 godzinę temu, TOMA52 napisał: Gdyby producent zalecał wymianę dynamiczną, to byłaby podana w podręczniku serwisowym procedura tej wymiany, Statycznej też nie zalecał...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 (edytowane) 9 godzin temu, alepka napisał: Poproszę więcej szczegółów jeśli można. Co konkretnie psuje się po wymianie dynamicznej, czy zawsze to samo, czy za każdym razem co innego, przy jakim przebiegu. Statycznej też nie zalecał...... nie zalecal na naszym rynku, ale na innych rynkach (bardziej "czulych" i wymagajacych ) moze byc ZUPELNIE inaczej - jak np. z zalecanymi interwalami wymiany oleju silnikowego... p.s. w Rosji wymiana plynu w CVT nie jest zalecana przez producenta, natomiast podejscie wiekszosci ASO jest takie, ze swym klientom sugeruja wymiane statyczna co ok. 60 tys. km Edytowane 27 Sierpnia 2019 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2019 10 godzin temu, alepka napisał: Statycznej też nie zalecał...... Ja w polskiej instrukcji OBK MY 17 mam takie zalecenie (pod warunkiem ciągnięcia przyczepy), więc odpowiednia procedura musi być w manualu serwisowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luksp Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 W dniu 19.05.2019 o 21:47, carfit napisał: producent FHI , jak i większość innych producentów skrzyń , typu ZF , najpierw podawali że wymiana oleju nie jest potrzebna , potem okazało się że jednak trzeba w subaru co 45 tys. , w europejskich markach co 60 tys. , tak to mniej wiecej wyglada . Pisałem o tym kilka lat temu ....... że wymiana oleju w CVT jest konieczna , podobnie jak w innych skrzyniach ZF , ale widocznie jestem bardziej papieski jak sam papież Valvoline CVT - będzie dobry do wymiany w forku SJ XT '17 ?? https://filtrytotu.pl/pl/oleje-przekladniowe/39404-valvoline-maxlife-cvt-5l.html?search_query=cvt&results=54 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 (edytowane) Nie byłbym pewien.., ale może i tak. Najlepszy na pewno będzie OEM dedykowany do FXT. (jest inny niż ten do 2.0 N/A) - tylko ta cena.., zwłaszcza przy dynamicznej wymianie. Sam akurat mam ten https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Top-Tec-ATF-1400-/246 Póki co jest wszystko ok( od wymiany przejechane 5kkm.) Edytowane 1 Września 2019 przez Dzik44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 2 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 przed remontem moja była zalewana Eneosem do CVT. Po remoncie jest to płyn marki Fosser. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się