Zyzol Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Nie no bardzo się opłaca, jeżeli za auto segmentu B - skądinąd ładnego Puga 205 - trzeba zapłacić takie pieniądze: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 41 minut temu, niebieski708 napisał: Wcześniej jeździlem min 240km dziennie. Tankowalem w różnych miejscach. Do tego czasem jeździłem ponad 400km w jedną strone, gdzie nie miałem możliwości naładowania auta. Gdzie bym to pudło zatankował jak bedzie połowa baterii i jeszcze trasa do zrobienia... W naszym kraju to jedynie dla lansu lub jak ktoś mało jeździ to mu sie opłaca (narazie...) Jezu, ostatni raz 400km musiałem przejechać na wakacje. Serio nie każdy tłucze się całymi godzinami w tę i z powrotem po kraju, jesteś raczej w mniejszości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Radnor ja pisałem ze swojego punktu widzenia. Co nie oznacza, że każdy ma taki mieć. Mi elektryk nie pasuje, ale Tobie może w zupełności wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 20 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 2 godziny temu, radnor napisał: Jezu, ostatni raz 400km musiałem przejechać na wakacje. Serio nie każdy tłucze się całymi godzinami w tę i z powrotem po kraju, jesteś raczej w mniejszości. Ale przecież on rozważając taki samochód będzie pisał ze swojej perspektywy, a nie kogoś. Mi mimo że większość dni mieszczę się w 200 km to jednak też mi się warto pchać się w elektryka zważywszy że jak przychodzi robić większe przebiegi zależy mi na szybkim pokonaniu trasy. W sumie trochę profanacja ale MX5 w elektryku by mi przypasował, auto którym z zasady się nie spieszę, głównie nie jeżdżę gdzieś daleko, boczne drogi, przyroda, śpiew ptaków, szum wiatru i poza tym cisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 40 minut temu, radekk napisał: Ale przecież on rozważając taki samochód będzie pisał ze swojej perspektywy, a nie kogoś tak, każdy będę podejmował decyzje wg. własnych kryteriów średni roczny przebieg auta osobowego w EU to 13 000 km/rocznie, przytłaczająca większość użytkowników jeździ nie więcej jak chyba 40 km dziennie i to nie na raz najczęściej do tego dochodzą jakieś niewielkie wyjazdy w weekendy też raczej nie za dalekie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 4 godziny temu, Zyzol napisał: Nie no bardzo się opłaca, jeżeli za auto segmentu B - skądinąd ładnego Puga 205 - trzeba zapłacić takie pieniądze: Jak popatrzysz na Leafa to fajnie wygląda. Po dopłacie 83 - 85 tyś za auto wielkości golfa świetnie wyposażone jeżdżące jak GTI (8 sek do 100). Bardzo chciałem kupić nowego Forestera, ale różnica 40 tyś (w przypadku auta na firmę) i świadomość 90% jazdy po mieście mnie przekonała do niego. Za zaoszczędzone pieniądze raz na jakiś czas mogę wynająć Tfu Octavie na 2 tyg a i tak większość wakacji to formuła Lot + wynajem na miejscu... Co nie zmienia faktu że Forestera z US za jakiś czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radnor Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 2 godziny temu, radekk napisał: Ale przecież on rozważając taki samochód będzie pisał ze swojej perspektywy, a nie kogoś. Mi mimo że większość dni mieszczę się w 200 km to jednak też mi się warto pchać się w elektryka zważywszy że jak przychodzi robić większe przebiegi zależy mi na szybkim pokonaniu trasy. W sumie trochę profanacja ale MX5 w elektryku by mi przypasował, auto którym z zasady się nie spieszę, głównie nie jeżdżę gdzieś daleko, boczne drogi, przyroda, śpiew ptaków, szum wiatru i poza tym cisza Zwracam honor, masz oczywiście rację. Pozostaje zaczekać na rozwój sieci superchargerów w Polsce. No i oczywiście technologii baterii, już dzisiaj Tesle korzystają z ładowarek 150kw/h - 50% zasięgu w 20 minut, 80% zasięgu w 40 minut... Jeśli trasy po kilkaset km są sporadyczne, to jest to sposób na nadrobienie czasu który normalnie traci się na szukaniu stacji benzynowej, niekoniecznie akurat po drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 A ja sie wczoraj rozmyslilem i jednak zwolnilem rezerwacje na Etrona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikeman1 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Ooo...a co się stało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Pewnie pokrywa od koła zapasowego nie ma siłowników 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 21 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 1 godzinę temu, bikeman1 napisał: Ooo...a co się stało? pewnie odpalił RS4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 1 godzinę temu, bikeman1 napisał: Ooo...a co się stało? Po wakacjach otwieraj ksiazki zamowien na wersje S a to zapewne auto kore bardziej bedzie mnie pasowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 @radekk to tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Na czasie. Mój kolega z pracy ma takiego Jaga. Odebrał koniec listopada i na 2 miesiące posiadania auto miał tydzień. Resztę przestał w serwisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 27 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 I rybki można w aucie pohodować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 27 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2020 https://autogaleria.pl/doplaty-do-samochodow-elektrycznych-2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Czyli wychodzi na to że na razie najlepszym rozwiązaniem jest hybryda plug in z niewielką bateria ktora mozna naladowac do pełna w kilka godzin ew. szybciej z siły. I tylko w domciu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 W dniu 21.01.2020 o 10:37, turdziGT napisał: Mój kolega z pracy ma takiego Jaga. Odebrał koniec listopada i na 2 miesiące posiadania auto miał tydzień. Resztę przestał w serwisie Mówiąc szczerze i mając Jaguara w garażu jakoś wierzę Ci i koledze też , Co prawdą u mnie nigdy nie kleknął tak żeby serwis był konieczny ( sam pewne rzeczy wykonuję ) ale gdyby ze mnie był lekarz , prawnik , czy kompletne zero motoryzacyjne, a gdyby moja żonka mnie nie miała , to laweta była już nie raz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Sebastian32 napisał: Czyli wychodzi na to że na razie najlepszym rozwiązaniem jest hybryda plug in z niewielką bateria ktora mozna naladowac do pełna w kilka godzin ew. szybciej z siły. I tylko w domciu. To zależy , ja w 90 % ładuję w firmie ze swojego wallboxa , reszta z gniazdka w domu , reszta z darmowych ładowarek, i to jest super rozwiązanie, pod warunkiem że sie jeździ wokół komina, no ale Smart raczej nie jest pojazdem w trasy . Przejechanie ok 100km kosztuje mnie od 7-10zł więc wiecie , drogo nie jest . Edytowane 28 Stycznia 2020 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 Niestety trwalosc Jaguara pozostawia wiele do zyczenia - uzywany 2017 Jaguar F-pace 6 cylindrowy kosztuje tyle samo co 2017 OBK 3.6 - z takimi samymi przebiegami w US... a roznica w cenie zakupu jednak jest... Takze utrata wartosci Jaguara jest dosc drastyczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 7 godzin temu, Michał W. napisał: nie wiem kto ten filmik zrobił ale - są już auta które ładują się prądem większym jak 150kW (w filmie pada info że takowych teraz nie ma) - Ionity tak ma drogi cennik ale "dla obcych" dla swoich ceny są całkiem inne i tak jak jest to w euro stawka 0,79 to dla "swoich" od 0,29 do 0,33 - w przypadku ładowania prądem zmiennym przez wbudowany w auto zasilacz są straty niewielkie ale są można przyjąć 15% poniżej film z ładowania Tesli Model 3 na Ionity tak obecnie szybkie ładowanie to "luksus" tylko że to się będzie zmieniało przeważająca większość użytkowników aut osobowych w UE dziennie przejeżdża może 50 km (podobno średni przebieg osobówki to 13 tyś km rocznie) 50 km nawet w "paliwożernym" EV SUV to 30-33 kWh połowa z tego jest bez większego problemu do podładowania w domu z gniazdka 230V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 8 minut temu, carfit napisał: To zależy , ja w 90 % ładuję w firmie ze swojego wallboxa , reszta z gniazdka w domu , reszta z darmowych ładowarek, i to jest super rozwiązanie, pod warunkiem że sie jeździ wokół komina, no ale Smart raczej nie jest pojazdem w trasy . Przejechanie ok 100km kosztuje mnie od 7-10zł więc wiecie , drogo nie jest . W marcu odbieram xc60 t8. Ładowanie ze zwykłego gniazdka około 5 godzin, z siły pewnie 3 godzinki. Na szczęście mam siłę w garażu. Pełne ładowanie około 6 zł i zasięg około 40 km. Dziennie robię powiedzmy 15 km czyli starczy na trochę. 100 km wyjdzie około 15 zł zamiast 55 zł legacy. U mnie na wsi nie ma niestety ładowarki a przy takim czasie ładowania pewnie nie chcialo by mi sie na nia jezdzic. A smart fajny. Jezdziłem tym bialo czerwonym przez pare dni. Najlepsze jest zawracanie w miejscu a i 150 po autostradzie tez bez problemu i komfortowo. Choinkę przewiozłem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 4 minuty temu, ketivv napisał: przeważająca większość użytkowników aut osobowych w UE dziennie przejeżdża może 50 km (podobno średni przebieg osobówki to 13 tyś km rocznie) 50 km nawet w "paliwożernym" EV SUV to 30-33 kWh połowa z tego jest bez większego problemu do podładowania w domu z gniazdka 230V Mozna chyba przyjac ze EV SUV'y to nie suvy tylko auta rodzinne, w takim przypadku masz absolutnie racje. Jesli natomiast ktos przyjmie ze jego EV SUV ma za zadanie zabrac rodzine na wakacje na kilka dni poza dzienny zasieg takiego auta - to wtedy to auto niespelnia swej funkcji. Slowo utility kojarzy mi sie z wszechstronna uzytkownoscia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 28 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2020 5 minut temu, Eryk napisał: Jesli natomiast ktos przyjmie ze jego EV SUV ma za zadanie zabrac rodzine na wakacje na kilka dni poza dzienny zasieg takiego auta - to wtedy to auto niespelnia swej funkcji. Slowo utility kojarzy mi sie z wszechstronna uzytkownoscia... ta technologia nie stoi w miejscu, tak potrzebna jest infrastruktura ale już można "wrzucić" 400 km zasięgu w 30 min https://insideevs.com/news/356710/tesla-model-3-test-v3-supercharger/ "Battery highlights 2% - 10 miles - 0 mins (126 kW) 5% - 16 miles - 1 min (250 kW) 20% - 62 miles - 4 mins (250 kW) 21% - 65 miles - 4.5 mins (Taper from peak starts - 248 kW) 30% - 92 miles - 6 mins (218 kW) 40% - 123 miles - 8.5 mins (179 kW) 50% - 153 miles - 11 mins (142 kW) 60% - 184 miles - 14.5 mins (108 kW) 70% - 213 miles - 19 mins (87 kW) 80% - 245 miles - 24.5 mins (56 kW) 90% - 275 miles - 34 mins (36 kW)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się