Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Jest uzalężnione i od rozmiaru i od opony. Ale nie każdy upala i nie potrzebuje "sztywnej" opony. Pełne deszczówki z F1 tez nie nadają się do jazdy ekstremalnej po suchym. Zawsze jest coś za coś i pytanie jest czego konkretny uzytkownik potrzebuje i oczekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass ,a czy masz jakieś zdanie o Falkenach ZE914 ?

 

ja potrzebuję opon raczej tanich ze względu na to ,że pomimo drugiego kompletu do upalania to "cywilne" opony wytrzymują u mnie 1-1,5 sezonu czyli 10-15 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass ,a czy masz jakieś zdanie o Falkenach ZE914 ?

 

ja potrzebuję opon raczej tanich ze względu na to ,że pomimo drugiego kompletu do upalania to "cywilne" opony wytrzymują u mnie 1-1,5 sezonu czyli 10-15 kkm

Moja opinia jest raczej że to opona na poziomie jakościowym budżetówek, a nie pólki średniej. Tanio to znaczy ile chcesz wydać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle ile potrzeba ,żeby opony dały się użytkować. Falkeny wypatrzyłem po 335/szt. brutto

 

Obecnie zmęczyłem opony typu Riken maystorm2 b2 i powiem, że nie jest to zła opona. Wiadomo, że daleko jej do premium ale na moje zużycie opon była ok

 

Dodam tylko, że te Rikeny wyszły mi jakoś ekstremalnie tanio - około 250 brutto (225/45/17)

 

Teraz zastanawiam się czy nie wziąć ich jeszcze raz ale nie widzę ich w 94Y XL albo zobaczyć ile trzeba dopłacić do czegoś ciut lepszego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel na fuldach 3 razy się rozwalił - totalnie nie hamowały na deszczu ale może to jakiś syfiasty model.

 

Przejechalismy jako "zerowka" na jednym komplecie tych opon wszystkie asfaltowe edycje RSMP 2011

Na Dolnośląskim złapaliśmy kapcia na cięciu (w tym samym miejscu gdzie kilkanaście innych załóg)

Być może trafiliśmy jakis specjalny komplet ale byłem zaskoczony mechaniczna wytrzymaloscia tych opon

Edytowane przez Lynx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass a co byś polecił w OEM rozmiarze 215/55r17?

jazda typowa normalna, aby opona starczyła na parę lat (o ile to możliwe w subaru :D )

 

pozdrawiam

Adaś - dla Ciebie to jeżeli jesteś na to gotowy to RE002 - ale na bank nie będzie to najzywotniejsza opona, no i aquplaning tez bez rewelacji, na wilgotnym ok. Jak coś bardziej cywilnego to Turanza T001 - będzie najsztywniejsza z cywili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Pacjent Impreza STi -> 225/45/17 indeks prędkości sądzę że "W" wystarczy.

 

Opcje:

 

Firestone Firehawk Sz90u

Bridgestone Potenza Adrenalin RE002

Vredestein Ultrac Cento

Pirelli P Zero Nero

Toyo Proxes C1S

myślałem jeszcze o Federal 595-RS ale zostanę chyba przy bardziej uniwersalnych oponach.

 

Co byście polecili z w/w? Zależy mi na twardym boku aby się nie kładły przy szybszych zakrętach oraz dobrej przyczepności głównie na suchym (mam dość notorycznego hamowania z ABS). Na żywotności mi nie zależy specjalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo zadowolony z SZ90u, mam w SI i kupiłem też do służbówki :) Przyczepność moim zdaniem b.dobra, boki twarde a i żywotność zaskakująco duża. Federale znam z fotela pilota Type-RA JD555. Na suchym kleją fajnie, ale w deszczu ciężko jechać na nich 90/h :) Raczej opcja na pojeżdżawki i ew. dojazdy do nich.

Edytowane przez mzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Pacjent Impreza STi -> 225/45/17 indeks prędkości sądzę że "W" wystarczy.

 

Opcje:

 

Firestone Firehawk Sz90u

Bridgestone Potenza Adrenalin RE002

Vredestein Ultrac Cento

Pirelli P Zero Nero

Toyo Proxes C1S

myślałem jeszcze o Federal 595-RS ale zostanę chyba przy bardziej uniwersalnych oponach.

 

Co byście polecili z w/w? Zależy mi na twardym boku aby się nie kładły przy szybszych zakrętach oraz dobrej przyczepności głównie na suchym (mam dość notorycznego hamowania z ABS). Na żywotności mi nie zależy specjalnie.

Bierz RE002 - da sie je kupic za około 400zł/szt - jeżeli chodzi o jazdę qasi-sportową po suchym to grają w innej lidze niz reszta, a i na mokrym nie ma dramatu, w każdym razie sporo lepiej niz na Federalach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nawet trzeba żeby nie obcieralo np przy pełnym skręcić kierownica.

Ja bym nie zmieniał na 18. Szkoda sie męczyć (i auta). To nie sti i tak...(wysokość, elektryczne wspomaganie itp).

 

Chyba gumiarz wprowadził mnie w błąd - powiedział, że 225/50/18 spokojnie wejdzie. Teraz siedzę na oponeo.pl i do tego auta wybiera mi opony 225/60/17 albo 225/45/18. 45 profil to jak na polskie drogi ryzykowne do tego auta.

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam prozbe o pomoc w wyborze opony do zupełnie cywilnej jazdy foresterem MY 02 NA, Jest dosc mała oferta opon w standardowym rozmiarze i dosc mało opini o nich , co byscie polecali ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dobrych (bo tanich!!) laczków na wiosnę polecam wsuwki KUBOTA. Bardzo wygodne, gładziutko przechodzą wszystkie nierówności, bardzo leciutkie.

 

Jedyna wada to że dosyć szybko się deformują eksponując bardzo wydatnie przednią część stopy, czyli palce, które po jakimś czasie wychodzą srogo poza obrys laczka.

 

Przykładowa trasa -> zakręt z przedpokoju do kuchni pokonywany po polakierowanej klepce przechodzą bez uślizgu jak i zaraz ostry nawrót już po posadzce do lodówki z browarem (nawet przy znacznej prędkości).

post-4069-0-48042900-1362754047_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo sobie chwalę moje letnie Micheliny Pilot Sport w rozmiarze 225/45/17. Znakomicie trzymają w mokrych zakrętach, są bardzo ciche i świetnie się wyważają.

Edytowane przez sebachon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waham się między Continental ContiSportContact 3 i 5. Są między nimi jakieś znaczące różnice? Bo w cenie tego nie widać. A może coś bardziej pasującego do mojego autka? Continentale od dawna świetnie wypadają w testach ADAC, ale jednak bardziej wierzę w opinie doświadczonych użytkowników. Ostatnio wyczytałem, że te wszystkie etykiety ABCD to można sobie podarować, bo np. aby podnieść klasę w oporach toczenia, zmniejsza się wysokość bierznika. Więc to by był kolejny gniot narzucony przez Unię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to możecie się ze mnie pośmiać. Kolejny rak kupiłem P7 215/55r17 W sumie jestem z nich super zadowolony bo je mordowałem a i tak przeżyły no i mają twarde boki. W moim przypadku zadecydowała cena. 250 pln za "nową" opnę to jak za darmo. rocznik opon 2006. Poprzednio też kupiłem nie świeże opony i nie było problemów. 1k za 4 opony to nawet syf ciężko kupić. Na zabawy będę miał swoje p7 z bieżnikiem mniej niż 3mm :evil: a na co dzień nówki sztuki. Tak swoją drogą, ciekawe ile taka już 8 lenia opona straciła do nowej przeliczając na procenty o ile da się to w ogóle przeliczyć. Optycznie opony wyglądają bardzo dobrze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...