Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

ja i tak wybrałem rainexpert xl plus ciśnienie w oponach przód2.4 i tył 2.3

 

przecież jak będą twarde to na wodzie kiepskie

 

kupię rainexpert 205/55/16 94 v xl.

 

mam forumowe błogosławieństwo?czy kupić 91 v bez xl (może lepsze na deszcz)?

Edytowane przez alcyone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a rantu ochronnego wtedy niema?

 

ogólnie to do kompaktów tą oponę polecają więc jak na tak ciężkie auto plus full paka zapakowana to xl może pomoże?

nie mam wrx żeby toyo ,yokohama i inne kupować...

 

please help,w pn. kupuję muszę zamówić opony, a mam barumu 5mm , ale nie kierunkowe,wieć musze zmienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzioba,

 

napisz coś więcej,tzn

dzioba, napisz coś więcej,tzn

poczytaj wątek, kładą się na zakrętach, miękkie, balonowate, itd. - nie brać

 

I na dodatek bok bieżnika się odrywa. One są za wiotkie do normalnej jazdy. Zabiłem je w pól i to nie letniego. Deszczówki to przereklamowany temat sa lepsze lepsze na mokrym przez pierwsze 5kkm.

 

podpinam pytanie Carlosa

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja właśnie tyle na nich zrobię.jeżdżę tak że sobie radziłem kiedyś z zimówkami w lato,więc raczej na deszczu,jak jadę z rodziną to chcę extra dodatkowej pewności że opony,sa bez zarzutu w trudnym warunkach pogodowych,jak sobie kiedyś kupię 7 samochód sti 333km to może zadam na szacownym forum pyt. o sliki, a tak to cóż ....

 

w słoneczne dni jadę jak emeryt....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja romumiem że osoby nieupalające swoich wrx , to tutaj ewenement,ale jednak chyba opona mi nie zejdzie na zakręcie przy 77km/h?w moim rodzinnym kombi z 138 szkapami

 

wczoraj mi na pireli carvingach auto fajnie pływało,dobra skoro deszczówki są przereklamowane,to coś both of 2 world's,śłońce/deszcz?

 

tylko koło 300 stów.

 

i żeby to produkowali za parę lat.. ;)

 

wszędzie piszą b hamowanie, a co z trakcją w teście łosia na mokro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra carlos kupuję uniroyal i jestem debesciak na wodzie,

over

 

dzięki leon ale ten biźnik za bardzo przypomina mi moje barumy,vredestein już mają chyba lepszy ale niewiem czy mieszanka coś potrafi.

dobra wypisuję się, przecież sam wiem lepiej co nie.

 

;)

 

zresztą marketing(reklamy) uniroyala zrobił mi sieczkę z mózgu i już tylko rainexpert ;)

 

jak se poczytałem po co jest asymetryczny bieżnik ztymi mocnymi barkami itd to śmiać się chce...

 

Nowa opona ContiPremiumContact 2 z rowkami 3D

 

Tegoroczna nowość koncernu Continental, opona letnia ContiPremiumContact 2 (CPC 2) wyznacza nowe standardy skuteczności hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Jej szczególną cechą są rowki 3D o innowacyjnej geometrii krawędzi, które zapewniają dużą stabilność bloków bieżnika nawet w ekstremalnych sytuacjach na drodze. Opracowując nową oponę letnią zaprojektowaną specjalnie dla samochodów klasy średniej i wyższej inżynierowie z firmy Continental położyli nacisk na poprawienie parametrów odporności na aquaplaning, zwiększenie precyzji kierowania i stabilności jazdy oraz obniżenie poziomu szumów toczenia. Połączenie specyficznego konturu opony z III generacją mieszanki silikonowej zaowocowało zwiększeniem przebiegów nowej opony CPC 2.

 

Opona ContiPremiumContact, pierwsza opona o bionicznym profilu, zostaje w 2005 roku zastąpiona nowym modelem. Dotąd Continental wyprodukował ponad 30 milionów sztuk opon tego modelu z czego ponad połowa znalazła nabywców wśród większości renomowanych producentów samochodów w Europie i poza jej granicami. Nowa opona ContiPremiumContact 2 konsekwentnie bazuje na mocnych stronach swojej poprzedniczki. Należą do nich przede wszystkim znakomite właściwości hamowania na suchej i mokrej nawierzchni.

 

Dla nowej ContiPremiumContact 2 inżynierowie z koncernu Continental zaprojektowali nowy rodzaj nacięć bieżnika 3D, które dzięki swoim spadzistym i płaskim bokom podnoszą bezpieczeństwo jazdy na mokrej i suchej nawierzchni.

 

"Spadziste boki rowków bieżnika działają podobnie jak wycieraczka do szyb, która rozdziela warstwę wody i w ten sposób zapewniają oponie bezpośredni kontakt z nawierzchnią", wyjaśnia dr Frank Walloch, projektant nowej opony letniej.

 

Innowacyjna geometria rowków 3D zapewnia stabilność opony i gwarantuje pewne trzymanie się drogi. Bardzo duża powierzchnia kontaktu pomiędzy oponą a nawierzchnią gwarantuje pewność manewrów nawet w najbardziej krytycznych sytuacjach takich jak np. nagła zmiana kierunku jazdy czy też gwałtowne hamowanie.

 

Kolejną zaletą nacięć 3D jest przyśpieszone odprowadzanie wody z powierzchni opony przylegającej do podłoża. Poprzez współdziałanie spadzistych i płaskich boków w rowkach tworzy się zawirowanie, które przyśpiesza odprowadzanie wody. Szerokie, podłużne rowki w bieżniku opony szybko wciągają wodę i w ten sposób gwarantują znakomitą przyczepność bieżnika w jego środkowej części.

 

 

Asymetryczna rzeźba bieżnika zwiększa możliwości manewru na drodze

 

Nadając bieżnikowi asymetryczną rzeźbę projektanci zwiększyli możliwości manewru oraz poprawili komfort jazdy.

 

Aby polepszyć prowadzenie boczne, nałożono na zewnętrznej stronie opony stabilne kloce bieżnikowe. Usztywniają one konstrukcję oraz szybko i precyzyjnie wykonują skręty. Natomiast strona wewnętrzna została wyposażona w większą liczbę bloków bieżnikowych. Taka konstrukcja umożliwia ograniczenie hałasu i dzięki temu poprawia komfort jazdy.

 

 

Nowy rodzaj konturu opony zmniejsza poślizg

 

Wciąż ulepszany kontur bieżnika umożliwia osiągnięcie optymalnego przylegania do podłoża przy równomiernym rozłożeniu ciśnienia. Leżący pod nim płaski kontur opasania redukuje poślizg występujący przy jeździe zarówno na prostej drodze, jak i na zakrętach. Poprzez zastosowanie mieszanki, nowego typu silikonu oraz aktywnej sadzy zwiększono sztywność bieżnika, co sprawiło, że manewry stały się bardziej precyzyjne. W porównaniu ze swoją poprzedniczką opona ContiPremiumContact 2 skróciła o blisko pięć procent drogę hamowania.

 

Koncern Continental, wprowadzając na rynek nową oponę ContiPremiumContact 2 , pragnie poszerzyć swoją pozycję nie tylko na rynku części zamiennych, ale również wśród producentów samochodowych. Ponad 26-procentowy udział w rynku plasuje koncern na pozycji nr 1 na europejskim rynku wyposażenia nowych samochodów. Co czwarte auto zjeżdża z taśm montażowych na oponach Continental.

 

Aktualnie oferta ContiPremiumContact 2 obejmuje 18 rozmiarów i 35 wersji tej opony dostosowanej nawet do jazdy z prędkością 300 km/h. Cena nowych opon skalkulowana została w oparciu o cenę poprzedniego, cieszącego się powodzeniem modelu CPC, którego sprzedaż osiągnęła dotąd ponad 30 milionów sztuk.

 

 

bl bla bla

 

opona musi być prosta kontrukcyjnie niczym cep, to tak jak z tymi całorocznymi niby dobre tu i tu,albo opona na wodę albo na sucho,to jest moj punkt myślenia

 

dlatego,bieżnik kierunkowy i miesznka z czymś tam ale nie ecoblueitd, i problem rozwiązany,to nie olej.

 

szlag mnie trafia że conti ma uniroyala i innej opony z parasolką na świecie nie ma

Edytowane przez alcyone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na dodatek bok bieżnika się odrywa. One są za wiotkie do normalnej jazdy. Zabiłem je w pól i to nie letniego. Deszczówki to przereklamowany temat są lepsze lepsze na mokrym przez pierwsze 5kkm.

chyba tzd musiał pompować 3 bary aby cokolwiek reprezentowała ta guma w zakrętach.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W deszczu podczas cywilnej jazdy ok, ale generalnie nie polecam. Miekkie, klada się, prowadzenie slabe.

 

Fakt w rallylandzie pompowalem 3 bary a i tak bylo slabo. Już nigdy więcej. Chociaż np zimowki uniroyal'e ms plus 66 są calkiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...