Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

lukass powiedział: S001 nie występuje w tym rozmiarze okłamali Ciebie

Uściślę - nie występują z homologacją na UE - dla mnie to jedno i to samo co nie wystepują, bo nie chciałbym nikogo narażać, ze jak nie daj Boże dojdzie do jakiegoś wypadku to ktoś będzie miał z tego powodu problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponizej wrzucam test opon letnich w rozm. 205/55R16 - z polowy 2012 roku. Przetestowali kilkadziesiat roznych modeli (jutro wrzuce liste wszystkich opon), z ktorych wybrali najlepsza 15-stke (przeszly dalej te opony, ktore mialy najkrotsza droge hamowania na suchym oraz mokrym).

 

Oto najlepsza 15-tka:

 

20130212222145.jpg

 

20130212222212.jpg

 

Poszczegolne "konkurencje":

 

20130212222036.jpg

 

20130212222051.jpg

 

20130212222117.jpg

Edytowane przez KamilP
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz pierwszy oglądam ten wątek, nie jest tak okazały jak olejowy, ale przyznam że trochę nie chce mi się czytać całego...

Co doradzicie na lato w rozmiarze 215/45/17?

Biorę pod uwagę: RE05A, Conti5, z opcji trochę tańszych, ale chyba nie gorszych...Nokian ZG2, Toyo Proxes T1 Sport, Uniroyal Rainsport 2?

Co mówi wyrocznia? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno nie UR2

 

bierz re050A

Skłaniam się ku RE05A, tym bardziej że na takich do tej pory jeździłem. Tylko wulkanizator mnie strasznie przestrzega, że te Bridgestone to mają jakąś kiepską kategorię (chyba D jeśli chodzi o jazdę po mokrej nawierzchni) w tych najnowszych, obowiązkowych unijnych nalepkach na opony- takich jak na pralkach ;)

Ale 60 tys. km przejechałem i jakoś tego nie zauważyłem, no ale UE jest mądrzejsza... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąśnie ukazały się tegoroczne testy ADAC. Generalnie widać że przy ocenie największy nacisk kładziony jest na zachowanie na mokrym, co wydaje się być rozsądne w cywilnym uzytkowaniu. Fajnie że produkty GY i Dunlopa (nowe lub prawie nowe modele) w końcu prezentują wysoki poziom po wielu próbach i ciągłych (prawie co sezon) wpadkach z nieudanymi modelami. Conti tradycyjnie w czołówce. Bridgestone standardowo postawił na zachowanie na suchym - to dobra wiadomośc dla "upalaczy". Bardzo pozytywnie Hankook i Nokian - zdecydowanie odcinają się od tego co było w lecie kilka/kilkanaście lat temu. Zaskakująco dobrze Vredek - w końcu porządna opona, a nie wzornictwo. Pozytywnie Michelin do momentu kiedy spojrzymy na cenę. W oponach budżetowych też pojawia się juz lider ;). Pirelli powinno przestać promować opony ekologiczne, bo widać że opony sportowe robią zdecydowanie lepiej :P. Fajnie że niektóre opony pólki środka już osiagami dorównują lub są bardzo blisko opon Premium.

http://www.adac.de/i...rcePageId=31821

http://www.adac.de/i...rcePageId=31821

Edytowane przez lukass
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Zbliża się wiosna i powoli zaczynam się rozglądać za oponkami do swojej wanny N/A AT

Opony po porzednim właścicielu (205/50) na lato z 2005r w dodatku na każdą oś inne. Dojeździłem na nich od czerwca do listopada.

Żebym nie dostał po dupie, to pomierzyłem indywidualnie każdą oponę. Równomierne zurzycie ok 5,5mm bieżnika na każdej a różnica w obwodzie około 1cm - 1,5cm.

 

Zastanawiam się nad oponami 205/55 - balon mi nie przeszkadza, nawet bym wolał bo w mojej okolicy cięzko o kawałek asfaltu bez wielkich dziur.

ET felg na które chcę je założyć to 50.

Jest sens kombinować (widomo przy rozmiarze 55 cena na korzyść), szleństw w samochodzie o mocy 92kW też za dużo nie będzie więc atuty typu sztywny bok opony itd bardzo dużo nie wnoszą do urzytkowania.

 

Samochód to studencki dupowóz, który rocznie mniej więcej będzie się toczył 20kkm.

 

Co do samych opon to celuję w nokiany ZG 2, fuldy sportcontrol, pirelli P7 cinturato, conti premiumcontact 2 (kolejność przypadkowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy naprawdę nie ma innej marki opon lepszej na deszcz niż uniroyal rainexpert, pilne, z góry dzięki za odpowiedzi

Sa zblizone. W aquaplaningu raczej Rain Ezperta nic z drogowych nie pobije, ale moga byc tylko ciut słabsze, a w zamian za to stabilniejsze na suchym. Pytanie tylko o jaki rozmiar się rozchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciut słabsze w aquplaningu, ale będa to topowe wartości, są Goodyeary Optigrip i Semperity Speed Life. GY beda droższe i mniej stabilne na suchym od Semperitów (mniej więcej jak Uni), ale w zamian za to dość wolno się zuzywają. Semperity przezentują taki sam poziom na mokrym jak Optigrip, ale są wyraźnie stabilniejsze od GY jak i Uni. Zużycie będzie gdzieć pośrodku pomiędzy GY a Uni. Cenowo też ponizej GY. Polecam przejrzeć oceny częściowe w tym teście (klikając na konkretna oponę)

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2012_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=113497&SourcePageId=31821

 

Ps. Żadna opona asymetryczna nie zapewni takiej odporności na aquplaning jak opony kierunkowe, ale za to będą trochę stabilniejsze na suchym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od suchego to mam napęd,reduktor i respect ,więc nie szaleję, a w deszczu czasem i to zawodzi

 

wychodzi na to że temat wody jest omijany przez duże koncerny,tylko 3 firmy.

 

 

optigrip podobno na pocztku jest lepszy na suhym,ale potem niewiem czy dorowna rainexpertowi, a sepmerit to prawie value jak uni continetala

 

ze względu na xl t owezme rainexperta,ale te gy mnie korci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim

 

Muszę kupić nowe laczki na wiosnę. Jeżdżę OBK MY2010, teraz mam 17tki z profilem 60. Nie jest super miękko a dziurami i nierównościami się jakoś nie przejmuję. I tu pytanie. Czy warto zmniejszyć profil na gumie z 60 na 50 zakładając fele 18".

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to coś z super miękkimi bokami? ij, zdziwisz się. tzd na nich upalał o ile można tak to nazwać bo kładą się niemiłosiernie a pompowanie powyżej 3 bar to już średnio wogóle się jeździło. Chyba, że takie zachowanie jest mocno uzaleznione od rozmiaru a nie od opony.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...