Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

PatLove, to sa opony do upalania i tylko do upalania. przebieg raczej okresna sie w dniach jazdy. Ten slick jest dobry na treningi i sprinty ale nie masz co sie ludzic ze bedziesz rok na nim jezdzil. Ja potrafie zjechac komplet w jeden dzien. Lepszym rozwiazaniem jest kupowanie używanych slickow do zabawy a konkretnych do wynikow. Nalewki to czysta ekonomia zdzierania gumy przy nauce/treningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PatLove, to sa opony do upalania i tylko do upalania. przebieg raczej okresna sie w dniach jazdy. Ten slick jest dobry na treningi i sprinty ale nie masz co sie ludzic ze bedziesz rok na nim jezdzil. Ja potrafie zjechac komplet w jeden dzien. Lepszym rozwiazaniem jest kupowanie używanych slickow do zabawy a konkretnych do wynikow. Nalewki to czysta ekonomia zdzierania gumy przy nauce/treningu.

 

Dzięki dzioba, tak właśnie myślałem...

Szukam czegoś do codziennej, normalnej(aczkolwiek niekoniecznie spokojniej :mrgreen: ) jazdy więc Profil Sport na pewno odpada. Bardzo dobre opinie słyszałem natomiast o firmie Regal, u nas niekoniecznie popularna ale na zachodzie, a i owszem bo opony robią podobno dobre i za bardzo dobrą cenę więc nie szkoda ich na niespokojną jazdę. Słyszał ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Możecie coś powiedzieć o Federalach 595 Evo, w rozmiarze 205/45 R17 88 Y XL można w dobrej cenie dostać. Podobno dobra alternatywa dla TOYO PROXES T1 SPORT.

 

Też mnie one ciekawią (do turbodziadka) - i 215/45/17 można za 310PLN brutto dostać. Ktoś? Coś? Np. w porównaniu do P0 Nero?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Federale to tylko semi-slick RSR. Oponę której zadaniem jest trzymanie na suchym jest stosunkowo łatwo zrobić i RSR jest dobra i tańszą alternatywą dla R888. Natomiast wersje cywilne opon to już jest duże wyzwanie, bo opona ma byc dobra na suchym i mokrym, precyzyjna i komfortowa, cicha i żywotna itd. czyli same sprzeczności. Do tego trzeba naprawdę dużego doswiadczenia i budżetu na projekt i badania opon, więc tu Federal bedzie reprezentował co najwyżej poziom opon z niższej sredniej pólki lub wręcz budżetówki typu Barum itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

semi-slick RSR
to chyba raczej o te wlasnie chodzi jaki sie porownuje do
P0 Nero

 

TOYO PROXES T1 SPORT.

Zjechałem juz cuba 8 kompletów na różnych autach. Eco rozwizanie na pojezdzawki ale trzeba pamiętać ze to nie jest cywilna opona. Mozna na niej dojchac na pojezdzawke ale powrot nie jest gwarantowany.

Obecnie robię burczydlem na komplecie 800km ale po 400 obracam na felgach bo inaczej wyjdą kłaki na rantach. Myślę ze po zmianie przedniego stabilizatora będzie jeszcze lepiej. Rozmiar 255/35/18 ma obciążenie tylko 91 i nie mogę jeździć na drogach publicznych wiec szukam innej opony do moich wygłupów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass, dzioba dzięki za opinie. Jeśli chodzi o Toyo to na codzień i okazyjne upalanko T1R czy T1S i z jakimi indeksami? T1R występuje tez jako XL, poszedłbym raczej w 215/45/17. Ktoś w pobliżu mnie sprzedaje nowe (dot 5010) TOYO PROXES T1 SPORT 91W za 375 zł, cena atrakcyjna 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie optymalne ciśnienie opon w 225/50/17 ?

 

Zainwestowałeś :?:

 

Podkoniec sierpnia nowe wjadą...

Ale obecne mam też w tym rozmiarze :D

 

-- Wt maja 15, 2012 8:37 pm --

 

jakie optymalne ciśnienie opon w 225/50/17 ?

 

Zainwestowałeś :?:

 

W pompkę ? :mrgreen:

:lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,

 

Pacjent, to Legacy kombi 2.0 N/A AT z 2001. Na progu napisane, rozmiar laczka: 195/60 R15 88H lub V.

Auto czasami pojedzie w trasy, ale 90% to miasto. Sprawa wygląda tak, że w chwili obecnej są felgi stalowe 15''.

Ale ewentualny zakup felgi 16'' i opon w tym rozmiarze też wchodzi w rachubę. Pytanie, czy jest sens wchodzić na 16'', czy pozostać przy 15'', no i jakie oponki polecacie? :)

Cenowo max. 300-350zł za oponę.

 

ps. Czy ceny letnich opon już pospadały, czy dopiero będą spadać? Mam czas do połowy lipca, więc mogę ewentualnie poczekać, jeżeli ceny będą jeszcze spadać. :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przejrzalem juz kilkadziesiat stron w tematach o oponach i tylko mi sie metlik w glowie zrobil.. Obecnie jezdze na Potenzie RE070 i nie chce juz semi-slicka. Zastosowanie tylko daily driving, ale nie tylko do kosciola i z powrotem ;). Na ew. pojezdzawki bede zamienial na wczesniej wspomniane 070.

 

Po lekturze waham sie miedzy:

 

Eagle F1 Asymmetric 2 225/45 R17 91Y 1800 komplet

Potenza RE 050 A 225/45 R17 94Y XL 1650 komplet (sporo dobrych opinii na forum)

Ventus S1 evo K107 225/45 ZR17 94Y XL 4PR 1800 komplet

Firestone SZ90 225/45 R17 91Y 1400 komplet

 

Czy ktos mial stycznosc z tymi oponami?

 

Pacjent: SI STI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kochani, potrzebuję porady w sprawie opon :)

chodzi o letnie do mojego forka 215/60/16 (chcę zostać przy rozmiarze fabrycznym)

opony przeznaczone w 100% na asfalt, na trasę, do spokojnej jazdy i byłoby dobrze żeby wytrzymały kilka sezonów

poszukałem w przedziale cenowym ok. 500 pln za sztukę i jest tego do wyboru do koloru...

z tego co mi wyskoczyło w oponeo z bardziej znanych marek:

 

Goodyear EXCELLENCE - jest kilka wersji:

- 215/60 R16 99 V XL

- 215/60 R16 99 H XL

- 215/60 R16 95 H

Michelin PRIMACY HP 215/60 R16 99 V XL

Michelin ENERGY SAVER 215/60 R16 95 V

ContiPremiumContact 2 215/60 R16 95 V

ContiEcoContact 5 215/60 R16 95 V FR

Bridgestone ER300 215/60 R16 99 H XL

NOKIAN V 215/60 R16 99 V XL

 

która będzie najlepiej pasowała? a jeżeli są jakościowo porównywalne, nie wiem czy warto dopłacać w praktyce za lepszy indeks prędkości i wersję XL (czyli opona mocniejsza), czy kupić taniej z gorszym indeksem, a za to potem szybciej wymienić. Dla przykładu, w goodyearach różnica wychodzi ok. 100 PLN na oponie między wersją najgorszą i najlepszą.

 

dzieki z góry za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firestone SZ90 225/45 R17 91Y 1400 komplet

 

Używam i stwierdzam, że za te pieniądze nie ma chyba nic lepszego.

 

Mają dosyć twarde boki, więc są ok do STi.

 

Sporo osób jeździ na tych oponach.

 

Mając WRXa byłem z nich bardzo zadowolony.

Jedyny mankament który zauważyłem, to od połowy zużycia bieżnika zaczęły się ząbkować :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ContiEcoContact 5 215/60 R16 95 V FR

 

Weź te - starczą na długo, właśiwości jezdne na zadowalającym poziomie i jako jedne z nielicznych w tym rozmiarze mają rant zabepieczający felgę.

 

lukass dzięki za podpowiedź, doczytałem jeszcze trochę testów tych conti, ogólnie pozytywne i brak zastrzeżeń także idę w tą opcję. A oznaczenie FR faktycznie oznacza w tej oponie rant ochronny, o którym napisałeś. Masz ode mnie wirtualnego pomuka (prawdziwego w tym wątku niestety dac nie mogę :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...