Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli opony były odpowiedni składowane i nie narażone na słońce, wilgoć, wysoką czy bardzo niską temperaturę oraz żadną chemię to generalnie ich jakość bardzo odbiegać nie będzie, pewnie postarzały się jak takie co 2 lata jeździły na kołach. To co napewno się pogorszyło to ich dalsza odporność na upływający czas. Pewnie 2-3 sezony zchowają się jeszcze w miare przyzwoicie, ale na bank nie da się na nich super bezpiecznie jeździć jak na totalnych nówkach 5-7 lat. Pierwsze co się da odczuć ze starzenia to pogorszy sie przyczepnośc na wilgotnym/mokrym.

Taka ciekawostka - z 10 lat temu trafił sie klient z kompletem 4szt Michelinów używanych od 5 lat od nowości auta (Reno Megane I). Wszystkie miały dopiero co liźniety bieznik, ale 2 szt wyglądały idealnie, a 2 miały tak sparciały jeden bok, że prawie się sypały w rękach. Okazało się że właścicielem auta jest emeryt i bardzo mało jeździ, auto stoi na parkingu zawsze wtym samym miejscu i tak samo kierunkowo. Te dwie idealne opony zawsze były w cieniu, a te dwie sparciałe zawsze stały od stony słonecznej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony wybrać:

 

http://www.dunloptires.com/en-US/tires/sp-sport-600-tires - na tych auto wyjechało z fabryki i byłem z nich zadowolony, chociaż tylko 3 miesiące używałem

 

lub

 

http://www.dunlop.eu/dunlop_plpl/tires/passenger/sp-sport-maxx-rt/index.jsp?from=browse - może będą nieco lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli opony były odpowiedni składowane i nie narażone na słońce, wilgoć, wysoką czy bardzo niską temperaturę oraz żadną chemię to generalnie ich jakość bardzo odbiegać nie będzie, pewnie postarzały się jak takie co 2 lata jeździły na kołach. To co napewno się pogorszyło to ich dalsza odporność na upływający czas. Pewnie 2-3 sezony zchowają się jeszcze w miare przyzwoicie, ale na bank nie da się na nich super bezpiecznie jeździć jak na totalnych nówkach 5-7 lat. Pierwsze co się da odczuć ze starzenia to pogorszy sie przyczepnośc na wilgotnym/mokrym.

 

Dzięki lukass. Te co mam to są tak zwane dojazdówki z peugota 407. Na oko wyglądają super.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie opony wybrać:

 

http://www.dunloptir...sport-600-tires - na tych auto wyjechało z fabryki i byłem z nich zadowolony, chociaż tylko 3 miesiące używałem

 

lub

 

http://www.dunlop.eu...jsp?from=browse - może będą nieco lepsze?

 

Do STI brałbym Bridgestone Potenza RE002 - dodatkowo mają teraz dobrą cenę - da sie je kupić za około 600zł/szt, niestety Dunlopa za tyle nie kupisz :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do STI brałbym Bridgestone Potenza RE002 - dodatkowo mają teraz dobrą cenę - da sie je kupić za około 600zł/szt, niestety Dunlopa za tyle nie kupisz :(

 

Bridgestone Potenza RE002 nie występują w rozmiarze 245/45r18 (chyba że wujek g kłamie).

 

Zatem ponowie pytanie, czy może ktoś używał tych opon:

 

http://www.dunloptir...sport-600-tires - na tych auto wyjechało z fabryki i byłem z nich zadowolony, chociaż tylko 3 miesiące używałem

 

lub

 

http://www.dunlop.eu...jsp?from=browse - może będą nieco lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktos z Was moze podpowiedzieć czy do forka mozna założyć opony o nośności 95? Wagowo sie lapie ale zalecana jest 98 i to jeszcze xl. Cięższe auta od forka maja sugerowane opony 95. Może to jest założenie związane z tym, że auto ma tez jeździć po bezdrożach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falken FK 452

 

Firestone FHSZ80

 

Hankook Ventus V12 Evo

 

uniroyal rainexpert

 

Kumho KU31 205/55 R16 91 W

 

205/55R16 Riken Maystorm2 B2

 

uniroyal rainsport

 

uniroyal rainsport2,

 

na mokrym łuku i podczas wyprzedzania które , lepiej trzymają?

Edytowane przez alcyone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, wymagane jest chyba 94 czy 91

W Forku drugiej generacji były 96 dla 15", 95 dla 16" i 94 dla 17"

Natomiast to pytanie

A czy ktos z Was moze podpowiedzieć czy do forka mozna założyć opony o nośności 95? Wagowo sie lapie ale zalecana jest 98 i to jeszcze xl. Cięższe auta od forka maja sugerowane opony 95. Może to jest założenie związane z tym, że auto ma tez jeździć po bezdrożach?

tyczy się Forka trzeciej generacji. A tam jest dla 16" 98 i dla 17" 97.

Pamiętajcie ze te liczby oznaczają maksymalną nośność opony przy maksymalnym cisnieniu jakie jest w stanie wytrzymać dana opona - więc te przykłądowe 700 kg uzuskiwane jest przy ciśnieniu rzędu 3-3,5 bara, a tyle nikt nie pompuje i producent też nie zaleca.

Te indeksy bardziej wynikają z zastosowanego rozmiaru opon przez fabrykę i potem dobiera sie ciśnienie, aby było odpowiednie do masy auta i zapewniało odpowiednią wytrzymałość opony oraz jej prawidłowe przyleganie.

W skrócie odpowiadając na głowne pytanie - nie mozna stosować mniejszej nośności niz przewidział producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, się zastanawiam czy Adrenaliny RE002 215/55/17 to do Forka 2.5T będzie rozsądny wybór? . Do tej pory miałem letnie ER 300 - w zasadzie byłem zadowolony z użytkowania .

Adrenaliny kupiłem w ub. roku do żonowozu - zasadniczo nie mam zastrzeżeń - ale żonowozem sporadzycznie jeżdżę B) . Nie wiem czy do Forka się nada ta guma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję kupić Michelin Latitude Tour HP do mojego Forka MY06 2.0 N/A, rozmiar 215/60/16. Samochód jeździ głównie po asfalcie, czasem jednak zjeżdżam w błoto, piach czy żwir, więc nie chcę zwykłej opony szosowej.

 

1. Czy te Micheliny rzeczywiście są bardziej odporne na uszkodzenia, zarówno o kamienie na gruntowej drodze, jak i np. przy podjeżdżaniu na krawężnik?

 

2. Czy nie są nadmiernie głośne w trasie? Forek jest ogólnie dość głośny, więc wyeliminowanie zbyt dużego hałasu wytwarzanego przez opony nie jest bez znaczenia. Dane znalezione w internecie wskazują, że jak na oponę do SUVa ta jest jedną z cichszych, ale może to nieprawda?

 

3. Czy na mokrym będą lepsze od Geolandarów G900, które kupiłem razem z samochodem, a które są jednymi z najgorszych opon, jakie kiedykolwiek miałem, zwłaszcza na mokrym? Pewnie tak, ale wolę się upewnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na mokrym będą lepsze od Geolandarów G900, które kupiłem razem z samochodem, a które są jednymi z najgorszych opon, jakie kiedykolwiek miałem, zwłaszcza na mokrym?

walę w ciemno, są lepsze bo nie wyobrażam sobie gorszych od seryjnch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uniroyal rainsport uniroyal rainsport2,
raczej nie te. Mam złe doświadczenia.

 

 

@@Chefofrats, zobacz na "TOYO proxes ST". Właśnie zmieniam na drugi komplet taki sam bo bylem mega zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass. Szukam do swojego Forestera letnich w rozmiarze 215/55/17.

 

W cenie około 400-450 PLN znalazłem coś taiego

 

 

Bridgestone ER300

215/55 R17 94 V

 

 

 

 

 

 

Toyo Proxes C1S

215/55 R17 98 W

 

 

Nokian Line

215/55 R17 94 V

 

 

 

 

Co byś z nich najbardziej polecał. Jazda w 80 % po asfalcie bez mocnego upalania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyo - odpuść

Nokian - ja osobiście jakoś nie kocham tej marki, ale ten model uczciwie mówiąc jest ok. Z tym biężnikiem nie ma co liczyć na bardzo dobra trakcję poza asfaltem

Bridgestone ER300 - to już wychodzący model - pytanie co będzie np z dostepnością za rok,dwa w razie rozcięcia. Cena w stosunku do nowej T001 baaardzo atrakcyjna - może być z jakiś starszych dostaw. Jak DOT będzie znośny to chyba bym brał to.

No chyba że szukasz czegoś co by było bardziej uniwersalne asfalt/nie asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...