Skocz do zawartości

Wszystko o LETNICH oponach do subaru


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

RE050A to najlepsza opona, w kategorii "zawsze się sprawdzam", na jakiej jeździłem... polecam każdemu, bije na łeb np. CSC5

Wiesz Piotrek wszystko zalezy od kryteriów i tego komu na czym zależy.

Oczywiście masz rację że to opona która daje bardzo fajny feeling i precyzję szczególnie na suchym i tu na bank żaden Dunlop, GY czy Conti tego tak nie zapewni. Oczywiście są to subiektywne odczucia, bo czasy na róznych testach są duzo bardziej zblizone niz mogłoby się to wydawać po odczuciach. Mi w RE050A zawsze przeszkadzło to że jednak była zbyt mało uniwersalna do dupowozu (szczególnie jak nim jeździ żona) - jednak na wodzie jej odprowadzanie jest przeciętne. No i potrzebuje ona temperatury - na jesienny chłód i wilgoć to nie jest idealna opona. Powiem szczerze że w aucie FWD na wilgotnym i zimnym asfalcie bywa że brak jej trakcji - choć tego w Subarakach się nie odczuwa akurat. Jeżeli dzisiaj miałbym wybierać Bridgestona i akceptowałbym jego wymagania co do temparatury i przeciętności(nie mylić z specjalną słabością) w aquaplaningu to zdecydowanie wybrałbym RE002 - na wodzie w moim odczuciu nie jest słabsza od RE050A, a na suchym to juz jednak klasa RE070. Dla niektórych może byc mankamentem jej zdecydowana twardość i mniejszy komfort.

 

A tu najświeższy test, jakby na potwierdzenie moich słów:

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-Sport-Auto-Max-Performance-Summer-Tyre-Test.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

po zmianie z opon zimomych 205/55/16 na letnie 215/45/17 czuje że auto jest strasznie nerwowe i na zwykłej drodze ( wiadomo zawsze są jakieś koleiny) ściąga to w lewo to w prawo, na zimówkach tego nie było . I teraz nie wiem , czy to kwestia szerokośći opon? Bo jeżeli tak to bym założył 205/50/17 , ale nie chcę kupować nowych opon jak nie jestem pewien czy to poprawi prowadzenie. Dodam ,że na autostradzie i gładkich drogach auto jedzie prościutko. Geometria też jest ok. Może ktoś przerabiał podobny problem.

Edytowane przez BIG J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po zmianie z opon zimomych 205/55/16 na letnie 215/45/17 czuje że auto jest strasznie nerwowe i na zwykłej drodze ( wiadomo zawsze są jakieś koleiny) ściąga to w lewo to w prawo, na zimówkach tego nie było . I teraz nie wiem , czy to kwestia szerokośći opon? Bo jeżeli tak to bym założył 205/50/17 , ale nie chcę kupować nowych opon jak nie jestem pewien czy to poprawi prowadzenie. Dodam ,że na autostradzie i gładkich drogach auto jedzie prościutko. Geometria też jest ok. Może ktoś przerabiał podobny problem.

To normalne przy tym rozmiarze opony. Czy zmiana na rozmiar 205/50/17 pomoże to Ci nie powiem, bo nigdy na takiej nie jeździłem. Ale zanim zmienisz opony to może warto jeszcze trochę pojeździć, przyzwyczaisz się :)

 

Zmieniając temat, to w weekend miałem w końcu okazję sprawdzić nowe oponki Bridgestone Potenza Adrenalin re002. Pierwsze wrażenia baardzo pozytywne. Na razie testowałem na suchym, przy ładnej pogodzie i trzymają jak dla mnie rewelacyjne :yahoo: Zobaczymy co będzie na mokrym, ale jeśli nie będą odstawały znacząco od poprzednich moich re050A, to będę mega zadowolony z zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalne ale to jest jeszcze nic:

fxt 215/55r17 oem geometria - nie walczy się z kierą na koleinach itp

txt +sti fxt springi ta sama geometria - walka z koleinami na całego.

 

Taka ciekawostka

 

pozdrawiam

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne odczucie miałem kiedyś w Audi A4 , dokładnie ten sam rozmiar, zima 205/55/16 a lato 215/45/17 i problem był w lekkich koleinach. Pytanie tylko czy wpływa na takie zachowanie ma szerokość opony czy jej profil (wysokość) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

po zmianie z opon zimomych 205/55/16 na letnie 215/45/17 czuje że auto jest strasznie nerwowe i na zwykłej drodze ( wiadomo zawsze są jakieś koleiny) ściąga to w lewo to w prawo, na zimówkach tego nie było . I teraz nie wiem , czy to kwestia szerokośći opon? Bo jeżeli tak to bym założył 205/50/17 , ale nie chcę kupować nowych opon jak nie jestem pewien czy to poprawi prowadzenie. Dodam ,że na autostradzie i gładkich drogach auto jedzie prościutko. Geometria też jest ok. Może ktoś przerabiał podobny problem.

 

Mam takie same wrażenia. To niestety pochodna szerokości opony - gorzej na koleinach, ale za to lepsze trzymanie w zakrętach... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się już przyzwyczaiłem, ale w koleinach i tak jest kiepsko, wydaje mi się ,że niski profil i sztywny bok opony nie pozwalają się tak układać do powierzchni jak opony o wyższym profilu. Oczywiście jak jest gładko to po zakrętach jedzie jak przyklejony. Dzisiaj obieram zawieszenie od spec B więc dopiero będzie twardo. Jak założe to się odezwę i opiszę moje wrażenia z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś,jeżdżąc jeszcze youngtimerem bmw 6 miałem dokładnie te same odczucia,objawy przy przejściu z kół 16 na 17 z oponami o profilu 45.W koleinach i nierównej drodze była ciągle walka i duży dyskomfort (ten był prawie zawsze z powodu bardzo twardego zawieszenia bilstein) za to na dobrym asfalcie prowadziło się idealnie,a jazda w zakrętach to była czysta przyjemność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z małym opóźnieniem, ale też chciałbym podziękować lukassowi, za Sportivy w pasztetowej cenie, które nie ustępują specjalnie moim poprzednim Continentalom CEC3, no i do tego montaż od ręki!

Edytowane przez JJacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie: RE050, S001, RE002 czy jakieś inne do legaca?

 

W chwili obecnej można te opony znaleźć w cenie poniżej 400 za sztuke, kwestia które są lepsze do normalnej jazdy?

 

I jeszcze jedno, obecnie mam RE050 215/45/17 ale przydało by się więcej "mięsa" bo zawieszenie mocno obrywa na "wspaniałych" polskich drogach... Czy jest sens pakowania się w profil 50 na tej samej feldze? niby różnica w obwodzie jest tylko 3% ale czy to się sprawdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mam gorącą prośbę, czy ktoś zna te opony :

 

Dunlop Direzza Sport Z1?

czy cena za komplet 2000 zł nowych jest dobrą ?

czy może dopłacić 300zł do RE 050A ?

będą jeżdziły na Forku głównie po mieście, czasem krótka trasa...

Edytowane przez KACPERO_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam gorącą prośbę, czy ktoś zna te opony :

 

Dunlop Direzza Sport Z1?

czy cena za komplet 2000 zł nowych jest dobrą ?

czy może dopłacić 300zł do R050A ?

będą jeżdziły na Forku głównie po mieście, czasem krótka trasa...

Ten Dunlop to taki bardziej semi-slick, więc raczej nie opona do codziennej jazdy po bulki. A jaki rozmiar do tego Forka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ten Dunlop to taki bardziej semi-slick, więc raczej nie opona do codziennej jazdy po bulki. A jaki rozmiar do tego Forka?

 

lukass jak zwykle ma rację, to opona raczej do STI niż do Forka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ależ zapomniałem napisać

kupiłem właśnie koła 18tki, więc 225/25, lub 215/45

szer felgi to 7,5 cala

Coś namieszałeś z tymi rozmiarami. Jaki to Forek konkretnie (rocznik).

tzn ?

lepiej trzyma, a jest troszkę głośniejsza

Głośnośc to akurat najmniejszy problem. Ta opona trzyma na asfalcie, najlepiej suchym i po dogrzaniu. Na zimno i mokro mógłbyś się mocno zdziwić, że o kałuzach i koleinach z woda nie wspomnę. To nie jest opona która stanowi kompromis do codziennej jazdy. Tak jak napisał Lynx to cos bardziej do STi, ale też takiego które lekkiego żywota nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...