tedimy99 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Mnie się wydaje, że problem jest ze sterowaniem skrzynią CVT, a nie samym napędem, bo skoro napęd na przód jest przenoszony stale ,a dołączany za pomocą sprzęgiełka tył, to auto powinno podjechać tak jak FWD, a tu efekt ''ślizgającego sprzęgła'' . W powyższym przypadku napęd na 4 koła nie ma znaczenia (brak uślizgu poszczególnych kół którejś z osi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Z ciekawości się zapytam czy kontrola trakcji była włączona? Jej wyłącznie może pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, RoadRunner napisał: Moim zdaniem idzie to w złym kierunku jeśli musisz iść na kurs aby dowiedzieć się jak cofać pod krawężnik. Otóż to. Nie wiem, czy wszystko jest ok i normalnie, skoro poszukiwane są najrozmaitsze przyczyny, typu kontrola trakcji, albo "patenty" typu ruch kierownicą po to, żeby samochód podjechał pod krawężnik (czy coś takiego). Uważam, że sprawne (w znaczeniu nieuszkodzone) auto powinno bez wysiłku pokonać ten stopień i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Achitofel Gilonita Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 mógłbyś sprawdzić swoim? tak z ciekawości... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Nie wiem jak Wy chcecie wjechać POD krawężnik ... ja swoim OBKiem wjeżdżałam nie raz tyłem NA krawężnik, całym autem ... tylko ja mam stare Subaru i MT 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Achitofel Gilonita Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 22 minuty temu, Aga napisał: ... tylko ja mam stare Subaru i MT wydaje mi się, że gdyby w xt była MT to ten problem by nie istniał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 (edytowane) Nie do końca, bo auto nie podjechało dlatego, że nie pozwolił mu sterownik silnika (maks. obroty 2 tyś.). 4 godziny temu, RoadRunner napisał: Wolnossacy Forek nie miał szpery z tyłu. Turbo miał i by zajechał dalej Na Subariadzie w Mołdawii to nie była kwestia szpery. Perfidne błoto dosłownie "zakleiło koła". W "starym" forku powodowało to palenie sprzęgła a w nowym odcięcie napędu przez komputer. Moim zdaniem drugie rozwiązanie jest bezpieczniejsze dla auta (choć jak widać w przypadku autora wątku nie jest bez wad - cóż komputer jeszcze inteligentny nie jest ). Edytowane 30 Kwietnia 2017 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 (edytowane) 6 godzin temu, Adasko75 napisał: mógłbyś sprawdzić swoim? tak z ciekawości... Pewnie, sprawdzę obydwa forestery w jakimś jednym miejscu tego typu, i dam znać. I żeby nie było, jestem na serio zaniepokojony, czy mój podjedzie. Tzn. XT bo o tego starego jestem dziwnie spokojny . 5 godzin temu, Aga napisał: Nie wiem jak Wy chcecie wjechać POD krawężnik ... ja swoim OBKiem wjeżdżałam nie raz tyłem NA krawężnik Przywiązanie do rozmowy o przyimkach widzę ogromne . To coś jakby podjechać pod górkę, ale OK, "na" jest lepsze . Edytowane 30 Kwietnia 2017 przez B-52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 (edytowane) 5 godzin temu, RoadRunner napisał: Żadne Subaru w historii nie miało blokad dyferencjałów. Najbliżej były modele z dyframi o ograniczonym poślizgu (Forek turbo II gen, Spec B, STi) i były to rozwiązania w pełni mechaniczne (poza DCCD STi). Jesteś pewien? Edytowane 30 Kwietnia 2017 przez Crazy_Ivan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 6 godzin temu, Crazy_Ivan napisał: Jesteś pewien? No patrz nie wiedziałem Co to ? Baja ? Na forum zagranicznym podobny wątek: http://www.subaruforester.org/vbulletin/f102/reverse-cvt-appears-unusable-off-road-493593/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 27 minut temu, RoadRunner napisał: No patrz nie wiedziałem Co to ? Baja? Leone RX Turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeZorro Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Aż wyszedłem się przewietrzyć i mój OBK 4eat z mpt dał radę Dwa razy dla pewności zrobiłem taką próbę z krawężnikiem. Porównanie bez sensu, bo przecież w nowyn XT inna technologia itd... ale sprawdzić nie zaszkodziWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Ivan Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 I Leone. I XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 30 Kwietnia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2017 2014 miały poprawkę oprogramowania. System może rozpoznać próbę podjechania pod krawężnik z niskich obrotów jako "oparcie o ścianę" ( przenośnia ). W takim wypadku : nacisnąć hamulec dodać gazu puścić hamulec Pozdrowienia 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Achitofel Gilonita Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Bóg zapłać Dyrekcji. Dziś sprawdzę ten patent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 1 Maja 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Przy najbliższej wizycie w ASO proszę też sprawdzić, czy zainstalowana jest najnowsza wersja oprogramowania ( 2014 miały z tym pewien problem - za mocno ograniczony moment w opisanych warunkach ) pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Roczniki 2013 i 2014 miały z tym problem. Proponuję też wyłączać kontrolę trakcji, może nawet włączyć X-Mode. Elektronika baaaardzo mocno nadzoruje pracę układu napędowego ale z chęcią widziałbym poprawkę aby mieć możliwość całkowitego wyłączenia kontroli trakcji (dokładnie toru jazdy, ABS niech sobie działa) w trybie manual dla #S - czasami przydałoby się, np. podczas jazdy zabłoconą drogą: każda kontra założona przez kierowcę, powodowała jeszcze większe wytrącenie auta z toru jazdy. W skrajnie trudnych warunkach byłaby to dodatkowa opcja do wykorzystania. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Achitofel Gilonita Opublikowano 1 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 (edytowane) 14 godzin temu, Dyrekcja napisał: nacisnąć hamulec dodać gazu puścić hamulec lewa stópka na hamulcu, prawa stópka na gazie i działa (Forek co prawda przed stopniem się zatrzymał ale po przygazówce i puszczeniu hamulca wjechał) a o firmware update w ASO Grafix zapytam trochę mi ulżyło, że to nie żadna awaria, że tak ma prawo być: " 2014 miały z tym pewien problem - za mocno ograniczony moment w opisanych warunkach" Pozdrowienia Edytowane 1 Maja 2017 przez Adasko75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Co prawda w US OBK'u z CVT z 2013r / model 14 - ale dokładnie to samo miałem, również najazd przodem pod (nawet nie) krawężnik wysokości 5-8cm. Ze startu stojącego, opony oparte o tą "przeszkodę". Natomiast na ostrych podjazdach napęd bez zmian super - wjeżdżałem za Land Cruiserem nad Kotelnicę w Zakopanem ziemia/błoto/kamyki - i mucha nie siadała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartyMcFly Opublikowano 1 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2017 Ciekawe to wszystko. Fajnie że tego typu błędy są naprawiane. Niepokojące moim zdaniem jest jednak to, że nie ma możliwości wyłączenia wszystkich kontroli trakcji w cholerę... ile by to problemów rozwiązało Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 (edytowane) 9 godzin temu, MartyMcFly napisał: Ciekawe to wszystko. Fajnie że tego typu błędy są naprawiane. Niepokojące moim zdaniem jest jednak to, że nie ma możliwości wyłączenia wszystkich kontroli trakcji w cholerę... ile by to problemów rozwiązało Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka Jak taki Janusz Kowalski wyłączy wszystkie systemy żeby mu się 4 koła kręciły ładnie, do oporu i równo i jeśli zapomni tego wyłączyć i przejedzie kreta droga, rozwali układ napędu to do kogo będzie miał pretensje? Kto to bedzie musiał wymieniać na gwarancji? Edytowane 2 Maja 2017 przez Czarne_Koronkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 13 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał: Jak taki Janusz Kowalski wyłączy wszystkie systemy żeby mu się 4 koła kręciły ładnie, do oporu i równo i jeśli zapomni tego wyłączyć i przejedzie kreta droga, rozwali układ napędu to do kogo będzie miał pretensje? Kto to bedzie musiał wymieniać na gwarancji? Subaru nie ma blokad dyfrencjałów więc nie jest możliwy scenariusz o którym piszesz Po drugie nawet teraz może sobie rozwalić jak ma nierówne opony. Ja jestem przeciwny robienia z kierowców bezmózgich Yeti za których trzeba myśleć. Co to w ogóle za patent, że software interpretuje cofanie z oporem jako ścianę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 10 minut temu, RoadRunner napisał: Subaru nie ma blokad dyfrencjałów więc nie jest możliwy scenariusz o którym piszesz Po drugie nawet teraz może sobie rozwalić jak ma nierówne opony. Ja jestem przeciwny robienia z kierowców bezmózgich Yeti za których trzeba myśleć. Co to w ogóle za patent, że software interpretuje cofanie z oporem jako ścianę ? A czy SZEROKO rozumiana "kontrola trakcji" nie odpowiada również za dopasowanie prędkości obracania się kół na tej samej osce? co do softu: może to ten z pacmana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 2 minuty temu, RoadRunner napisał: Subaru nie ma blokad dyfrencjałów więc nie jest możliwy scenariusz o którym piszesz No chyba, że płytki w "centralnym" chwycą na maksa i sprzęgło hydrokinetyczne będzie załączone 3 minuty temu, RoadRunner napisał: Po drugie nawet teraz może sobie rozwalić jak ma nierówne opony. Nie rozwali: inne koło zakładamy na tylną oś, wtedy odcina napęd na tył. Inne koło na przedniej osi: zrobi to samo obcinając obroty do 2000 i wyświetli awarię kół. 5 minut temu, RoadRunner napisał: Ja jestem przeciwny robienia z kierowców bezmózgich Yeti za których trzeba myśleć Ja też ale rozumiem takie nastawienie. Z drugiej strony jak ktoś powyłączałby wszystkie systemy to mógłby wyświetlić się komunikat o konsekwencjach takiego postępowania i w przypadku awarii w takim trybie nie ma gwarancji. Poza tym system może monitorować biernie układy przeniesienia napędu i monitować o problemach. 7 minut temu, RoadRunner napisał: Co to w ogóle za patent, że software interpretuje cofanie z oporem jako ścianę ? Dobry: chodzi o to aby nikogo/niczego nie przejechać cofając. Dlatego w trybie X-Mode ta opcja w sofcie jest wyłączona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 2 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2017 @Izotom czyżby doświadczenia z Subariad? Dzięki za info szkoda tylko ze tego na SJSie nie mówili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się