Skocz do zawartości

niepokojące i smutne


Achitofel Gilonita

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie się wydaje, że problem jest ze sterowaniem skrzynią CVT, a nie samym napędem, bo skoro napęd na przód jest przenoszony stale ,a dołączany za pomocą sprzęgiełka  tył, to auto powinno podjechać tak jak FWD, a tu efekt ''ślizgającego sprzęgła'' . W powyższym przypadku napęd na 4 koła nie ma znaczenia (brak uślizgu poszczególnych kół którejś z osi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RoadRunner napisał:

 

Moim zdaniem idzie to w złym kierunku jeśli musisz iść na kurs aby dowiedzieć się jak cofać pod krawężnik. 

 

 

Otóż to. Nie wiem, czy wszystko jest ok i normalnie, skoro poszukiwane są najrozmaitsze przyczyny, typu kontrola trakcji, albo "patenty" typu ruch kierownicą po to, żeby samochód podjechał pod krawężnik (czy coś takiego). Uważam, że sprawne (w znaczeniu nieuszkodzone) auto powinno bez wysiłku pokonać ten stopień i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca, bo auto nie podjechało dlatego, że nie pozwolił mu sterownik silnika (maks. obroty 2 tyś.).

4 godziny temu, RoadRunner napisał:

 Wolnossacy Forek nie miał szpery z tyłu. Turbo miał i by zajechał dalej :)

 

 

Na Subariadzie w Mołdawii to nie była kwestia szpery. Perfidne błoto dosłownie "zakleiło koła". W "starym" forku powodowało to palenie sprzęgła a w nowym odcięcie napędu przez komputer.

 

 

Moim zdaniem drugie rozwiązanie jest bezpieczniejsze dla auta (choć jak widać w przypadku autora wątku nie jest bez wad - cóż komputer jeszcze inteligentny nie jest ;) ).

 

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Adasko75 napisał:

mógłbyś sprawdzić swoim?   tak z ciekawości...

 

Pewnie, sprawdzę obydwa forestery w jakimś jednym miejscu tego typu, i dam znać. I żeby nie było, jestem na serio zaniepokojony, czy mój podjedzie. Tzn. XT bo o tego starego jestem dziwnie spokojny ;).

 

5 godzin temu, Aga napisał:

Nie wiem jak Wy chcecie wjechać POD krawężnik :P ... ja swoim OBKiem wjeżdżałam nie raz tyłem NA krawężnik

 

Przywiązanie do rozmowy o przyimkach widzę ogromne :P. To coś jakby podjechać pod górkę, ale OK, "na" jest lepsze ;).

Edytowane przez B-52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, RoadRunner napisał:

Żadne Subaru w historii nie miało blokad dyferencjałów. Najbliżej były modele z dyframi o ograniczonym poślizgu (Forek turbo II gen, Spec B, STi) i były to rozwiązania w pełni mechaniczne (poza DCCD STi).

 

Jesteś pewien? ;)

RX4.jpg

Edytowane przez Crazy_Ivan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż wyszedłem się przewietrzyć i mój OBK 4eat z mpt dał radę Dwa razy dla pewności zrobiłem taką próbę z krawężnikiem. Porównanie bez sensu, bo przecież w nowyn XT inna technologia itd... ale sprawdzić nie zaszkodzi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

2014 miały poprawkę oprogramowania. 

System może rozpoznać próbę podjechania pod krawężnik z niskich obrotów jako "oparcie o ścianę" ( przenośnia ).

W takim wypadku :

nacisnąć hamulec

dodać gazu

puścić hamulec

 

Pozdrowienia

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Przy najbliższej wizycie w ASO proszę też sprawdzić, czy zainstalowana jest najnowsza wersja oprogramowania ( 2014 miały z tym pewien problem - za mocno ograniczony moment w opisanych warunkach )

 

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roczniki 2013 i 2014 miały z tym problem. Proponuję też wyłączać kontrolę trakcji, może nawet włączyć X-Mode. Elektronika baaaardzo mocno nadzoruje pracę układu napędowego ale z chęcią widziałbym poprawkę aby mieć możliwość całkowitego wyłączenia kontroli trakcji (dokładnie toru jazdy, ABS niech sobie działa) w trybie manual dla #S - czasami przydałoby się, np. podczas jazdy zabłoconą drogą: każda kontra założona przez kierowcę, powodowała jeszcze większe wytrącenie auta z toru jazdy. W skrajnie trudnych warunkach byłaby to dodatkowa opcja do wykorzystania. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Dyrekcja napisał:

nacisnąć hamulec

dodać gazu

puścić hamulec

lewa stópka na hamulcu, prawa stópka na gazie i działa :)  (Forek co prawda przed stopniem się zatrzymał ale po przygazówce i puszczeniu hamulca wjechał)

a o firmware update w ASO Grafix zapytam

trochę mi ulżyło, że to nie żadna awaria, że tak ma prawo być: " 2014 miały z tym pewien problem - za mocno ograniczony moment w opisanych warunkach"

Pozdrowienia

Edytowane przez Adasko75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda w US OBK'u z CVT z 2013r / model 14 - ale dokładnie to samo miałem, również najazd przodem pod (nawet nie) krawężnik wysokości 5-8cm. Ze startu stojącego, opony oparte o tą "przeszkodę".

Natomiast na ostrych podjazdach napęd bez zmian super - wjeżdżałem za Land Cruiserem nad Kotelnicę w Zakopanem ziemia/błoto/kamyki - i mucha nie siadała :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe to wszystko. Fajnie że tego typu błędy są naprawiane. Niepokojące moim zdaniem jest jednak to, że nie ma możliwości wyłączenia wszystkich kontroli trakcji w cholerę... ile by to problemów rozwiązało :)

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Ciekawe to wszystko. Fajnie że tego typu błędy są naprawiane. Niepokojące moim zdaniem jest jednak to, że nie ma możliwości wyłączenia wszystkich kontroli trakcji w cholerę... ile by to problemów rozwiązało :)

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
 

Jak taki Janusz Kowalski wyłączy wszystkie systemy żeby mu się 4 koła kręciły ładnie, do oporu i równo i jeśli zapomni tego wyłączyć i przejedzie kreta droga, rozwali układ napędu to do kogo będzie miał pretensje? Kto to bedzie musiał wymieniać na gwarancji?

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Jak taki Janusz Kowalski wyłączy wszystkie systemy żeby mu się 4 koła kręciły ładnie, do oporu i równo i jeśli zapomni tego wyłączyć i przejedzie kreta droga, rozwali układ napędu to do kogo będzie miał pretensje? Kto to bedzie musiał wymieniać na gwarancji?

Subaru nie ma blokad dyfrencjałów więc nie jest możliwy scenariusz o którym piszesz :)

Po drugie nawet teraz może sobie rozwalić jak ma nierówne opony. 

 

Ja jestem przeciwny robienia z kierowców bezmózgich Yeti za których trzeba myśleć. Co to w ogóle za patent, że software interpretuje cofanie z oporem jako ścianę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, RoadRunner napisał:

Subaru nie ma blokad dyfrencjałów więc nie jest możliwy scenariusz o którym piszesz :)

Po drugie nawet teraz może sobie rozwalić jak ma nierówne opony. 

 

Ja jestem przeciwny robienia z kierowców bezmózgich Yeti za których trzeba myśleć. Co to w ogóle za patent, że software interpretuje cofanie z oporem jako ścianę ?

 

A czy SZEROKO rozumiana "kontrola trakcji" nie odpowiada również za dopasowanie prędkości obracania się kół na tej samej osce?

co do softu: może to ten z pacmana? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, RoadRunner napisał:

Subaru nie ma blokad dyfrencjałów więc nie jest możliwy scenariusz o którym piszesz :)

No chyba, że płytki w "centralnym" chwycą na maksa i sprzęgło hydrokinetyczne będzie załączone

 

3 minuty temu, RoadRunner napisał:

Po drugie nawet teraz może sobie rozwalić jak ma nierówne opony. 

Nie rozwali: inne koło zakładamy na tylną oś, wtedy odcina napęd na tył. Inne koło na przedniej osi: zrobi to samo obcinając obroty do 2000 i wyświetli awarię kół.

 

5 minut temu, RoadRunner napisał:

Ja jestem przeciwny robienia z kierowców bezmózgich Yeti za których trzeba myśleć

Ja też ale rozumiem takie nastawienie. Z drugiej strony jak ktoś powyłączałby wszystkie systemy to mógłby wyświetlić się komunikat o konsekwencjach takiego postępowania i w przypadku awarii w takim trybie nie ma gwarancji. Poza tym system może monitorować biernie układy przeniesienia napędu i monitować o problemach.

 

7 minut temu, RoadRunner napisał:

Co to w ogóle za patent, że software interpretuje cofanie z oporem jako ścianę ?

Dobry: chodzi o to aby nikogo/niczego nie przejechać cofając. Dlatego w trybie X-Mode ta opcja w sofcie jest wyłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...