Skocz do zawartości

niepokojące i smutne


Achitofel Gilonita

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, jak duży był uskok opisany w pierwszym poście, ja dziś robiłem test na krawężniku ze zdjęcia poniżej. OBK wjechał bez zająknięcia przy 1500 obr/min.

Chciałem przetestować na wyższym, ale trudno znaleźć odpowiednie miejsce.

 

DSC_7040.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, spawalniczy napisał:

Nie wiem, jak duży był uskok opisany w pierwszym poście, ja dziś robiłem test na krawężniku ze zdjęcia poniżej. OBK wjechał bez zająknięcia przy 1500 obr/min.

Chciałem przetestować na wyższym, ale trudno znaleźć odpowiednie miejsce.

 

DSC_7040.JPG

Trochę przesadziłeś :D dziury w jezdni są większe ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, elmo napisał:

Próbuj jakoś pod osłoną nocy - mniej siary będzie :P

 

Ale teraz, za radą @Izotom mi się uda, więc będę próbował w czasie największej oglądalności :P

 

Gorzej jak się jednak nie uda ;)

 

7 godzin temu, Giechu napisał:

Nie wiem czy piłowanie silnika na 4tys obr. w środku nocy to dobry pomysł ;)

 

Jak @przemekka wspomniał, więcej niż 2,5 nie chce, mimo pedału gazu w podłodze ;).

 

@spawalniczy, u mnie ten krawężnik wyższy jednak i "kwadratowy", co mam nadzieję widać po ruchu tyłu pojazdu. Zresztą tym tyłem, to też jakoś nie bez bólu wjechałem. 

 

 

 

Edytowane przez B-52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości spróbowałem i ja:idea:. Kwadratowy krawężnik 9,5 cm, zarówno tył jak i przód podjechał bez najmniejszych problemów - jak, to mówią z palcem w d...e:faja:. Kolejna rzecz, która tylko potwierdza, że  stare  sprawdzone rozwiązania (N/A+M/T+reduktor+CMR+wiskoza) swoją prostotą i niezawodnością wygrywają z wszechobecną elektroniką.

 
 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Adasko75 napisał:

taka prawda

 

No prawda. Jednakowoż X Mode to jest bez dwóch zdań fajna rzecz, która udoskonala wspaniały napęd sAWD o możliwość efektywnej jazdy w terenie w momencie oderwania się prawego przedniego i lewego tylnego koła od ziemi. Tego w starszych furach nie było. 
Denerwujące jest tylko to, że robią samochód przede wszystkim idiotoodporny. Soft skrzyni odcina moc bo wydaje mu się że auto stoi przed ścianą.. No błagam... 

 

 

Edytowane przez MartyMcFly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, MartyMcFly napisał:

Jednakowoż X Mode to jest bez dwóch zdań fajna rzecz, która udoskonala wspaniały napęd sAWD o możliwość efektywnej jazdy w terenie w momencie oderwania się prawego przedniego i lewego tylnego koła od ziemi

20 minut temu, MartyMcFly napisał:

Tego w starszych furach nie było. 

...jesteś pewien?

 

Edytowane przez Giresse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Giresse napisał:

...jesteś pewien?

 

Pardą, jak widać w Forku 3 działało to już całkiem całkiem. Ale moja Impreza 06 na bank nie dałaby rady na takiej próbie.  Sprawdzone info :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
22 godziny temu, Giresse napisał:

Kolejna rzecz, która tylko potwierdza, że  stare  sprawdzone rozwiązania (N/A+M/T+reduktor+CMR+wiskoza) swoją prostotą i niezawodnością wygrywają z wszechobecną elektroniką.

Zarówno na Subariadach jak i w różnych przeprowadzonych przez nas ( i nie tylko przez nas ) testach napęd XT z X-Mode niejednokrotnie udokumentował w praktyce swą przewagę nad opisanym rozwiązaniem.

 

 

Jako że nie sprawdzałem podjeżdżania tyłem pod krawężnik w przypadku "oporu" na przednich kołach postanowiłem to sprawdzić.

Forster to nasz mocno eksploatowany XT '14 ( uczestniczył już w 7 Subariadach i służył do przygotowania trasy terenowej Zlotu od 2014 roku ).

Krawężnik ma od strony najazdu 13 cm , czyli nieco więcej, niż w niepokojącym i smutnym przykładzie.

Jaki będzie wynik ? Sam jestem ( a raczej byłem :) ) ciekaw :

 

 

Edytowane przez Dyrekcja
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:02 Dyrekcja gubi listek :D

Cóż, widać niezaprzeczalnie, że aż tak jak do przodu to się on na ten krawężnik nie wyrywa, ale tragedii z tym cofaniem to też nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Zarówno na Subariadach jak i w różnych przeprowadzonych przez nas ( i nie tylko przez nas ) testach napęd XT z X-Mode niejednokrotnie udokumentował w praktyce swą przewagę nad opisanym rozwiązaniem.

 

 

Jako że nie sprawdzałem podjeżdżania tyłem pod krawężnik w przypadku "oporu" na przednich kołach postanowiłem to sprawdzić.

Forster to nasz mocno eksploatowany XT '14 ( uczestniczył już w 7 Subariadach i służył do przygotowania trasy terenowej Zlotu od 2014 roku ).

Krawężnik ma od strony najazdu 13 cm , czyli nieco więcej, niż w niepokojącym i smutnym przykładzie.

Jaki będzie wynik ? Sam jestem ( a raczej byłem :) ) ciekaw :

 

 

Bardzo dziękuje za profesjonalne podejście do tematu. Mam jeszcze tylko jedno meczace mnie pytanie - podczas SJSu wszyscy posiadacze FXT zauważyli te sama przypadłość. Mianowicie po hamowaniu awaryjnym FXT przez dłuższy czas (kilka sekund, ale moim zdaniem to bardzo dużo) nie pozwala ruszyć z miejsca - obroty wchodzą, ale auto stoi w miejscu. Trochę tak jakby potrzebował czasu aż szczęki odpuszcza. Czy mogę prosić o takowy test lub wytłumaczenie? Przyjmuje do wiadomości, ze może to być czas na to, żeby kierowca ochłonął, ale moim zdaniem w pewnych sytuacjach może to być bardzo niebezpieczne - ostre hamowanie, mnie się udało, ale widzę ze

pacjent za mną nie da rady i chce mu uciec. A tu guzik. Na SJSie były same MY15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
9 godzin temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czy mogę prosić o takowy test lub wytłumaczenie?

Niestety nie znam tego tematu. W normalnym ruchu trudno też bezpiecznie przeprowadzić taki test. 

Dlatego będę musiał poczekać na jakąś nadarzającą się okazję. Dopiero wówczas będę mógł to nagrać i przesłać do Japonii z prośbą o komentarz - wyjaśnienie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MartyMcFly napisał:

No to chyba z tematem krawężnika mamy pozamiatane :)  

Są co najmniej trzy rozwiązania:

1. Zaktualizować soft;

2. Kupić wyciągarkę (+20 pkt do terenowego skilla);

3. Wyposażyć się w "pomocną sąsiadkę" ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, elmo napisał:

2. Kupić wyciągarkę (+20 pkt do terenowego skilla);

 

Kupić 2 wyciągarki (przód, tył) a na wszelki wypadek hi-lifta i 30m liny stalowej. Wtedy będziesz mógł pod samo okno podjechać, nawet jeśli mieszkanie jest na 3 piętrze :)

 

A poważnie już, mnie niepokoi inna rzecz: przy ruszaniu na nawierzchni typu szuter, czy posypany piaskiem asfalt następuje uślizg przednich kół - pewnie o jakieś 10 stopni (dokładnie nie sprawdzałem). W SBD z manualem tego nie było. Nie bardzo mi się to podoba.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...