Skocz do zawartości

niepokojące i smutne


Achitofel Gilonita

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

co do softu: może to ten z pacmana? ;)

 

To co, ja udostępniam soft Forka, a Ty jak znasz pacmana to może ogarniesz ten z FXT?:P

1 minutę temu, Czarne_Koronkowe napisał:

@Izotom czyżby doświadczenia z Subariad? Dzięki za info :) szkoda tylko ze tego na SJSie nie mówili :)

Coś w tym stylu:)

No cóż, instruktorzy z SJSu na Subariady nie jeżdżą. A niektóre rzeczy wychodzą "w praniu". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Izotom napisał:

 

To co, ja udostępniam soft Forka, a Ty jak znasz pacmana to może ogarniesz ten z FXT?:P

Coś w tym stylu:)

No cóż, instruktorzy z SJSu na Subariady nie jeżdżą. A niektóre rzeczy wychodzą "w praniu". 

To prawda, wiec może warto, żeby @Dyrekcja dostarczyła dodatkowe info instruktorom?

widze dwa "zagrożenia":

1) jeśli ktoś nie dopyta na TF to zarówno właściciel Forka jak i jego koledzy, którym opowie o tym stwierdza, ze Subaru to badziewie;

2) miałem podobna niebezpieczna sytuacje - opisywałem już ją gdzieś. Wjechałem na stromy wał przed którym był niewielki row, ale taki na styk. W połowie podjazdu napęd odmówił bezpieczeństwa i ugrzazlem. Jedyna opcja to do tylu przez ten rów, którego oczywiście teraz nie widziałem... zrobiło mi się ciepło ale udało się niczego nie urwać. Potem zapytałem o to na TH i Dyrekcja podrzuciła "patent" ze strzałem z hamulca - pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Izotom napisał:

Nie rozwali: inne koło zakładamy na tylną oś, wtedy odcina napęd na tył. Inne koło na przedniej osi: zrobi to samo obcinając obroty do 2000 i wyświetli awarię kół.

 

od czego mamy mechanizmy różnicowe na osiach ?

 

jak jadąc pod górkę jedno koło zacznie buksować a drugie nie to też rozepnie napęd ?

 

 

bardziej chodzi o działanie eLSD lepiej chwilowo wyłączyć system jak cały czas hamować szybciej obracające się koło 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielokrotnie to było opisywane na TF: przynajmniej od 2 lat. 

Strzał ze sprzęgła to chyba żadna nowinka: w zasadzie typowe zachowanie z manuali i wszyscy to stosują np. przy zakopaniu się w śniegu oraz ... w starcie spod świateł na skrzyżowaniu;)

Niestety ten patent nie zadziała jak odetnie napęd na wszystkie koła: przypadek z ostatniej Subariady przy totalnym, dosłownie, zabetonowaniu kół przez błoto.

Przez 4 lata użytkowania FXT, nigdy nie mieliśmy problemów jak opisane na początku wątku, nie licząc zabaw w terenie: jeden przypadek podczas I Subariady i druga niespodzianka przy obklejeniu kół i nadkoli błotem podczas Subariady w Mołdawii.

Zawsze używamy X-Mode z wyłączoną trakcją. Czasami manual na #S z wyłączona trakcją.

1 minutę temu, ketivv napisał:

 

od czego mamy mechanizmy różnicowe na osiach ?

 

jak jadąc pod górkę jedno koło zacznie buksować a drugie nie to też rozepnie napęd ?

 

 

bardziej chodzi o działanie eLSD lepiej chwilowo wyłączyć system jak cały czas hamować szybciej obracające się koło 

 

Tak jest i koniec w przypadku gdy jedziesz normalnie  i wszystkie koła toczą się z tą samą prędkością z tym, że: jeśli dwa koła tej samej osi toczą się po asfalcie i różnica prędkości obrotowej jest zbyt duża - np. 130 mm różnicy w obwodzie  i trwa to dłużej niż ileś czasu - to rozłączy i tyle. Albo wyświetli komunikat o problemach z kołem. Testowane na żywca.

Twój przykład zakłada inną sytuację: jak koło zaczyna buksować to system wie, że nie ma przyczepności - skoro drugie nie obraca się. Stąd przyhamowuje koło, które nie ma przyczepności aby ruszyło to, które ma potencjalnie przyczepność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

A czy SZEROKO rozumiana "kontrola trakcji" nie odpowiada również za dopasowanie prędkości obracania się kół na tej samej osce?

Nie no, jak? ;) Przy normalnym otwartym dyfrze działanie kontroli trakcji w ramach jednej ośki ograniczy się jedynie do przyhamowania któregoś z kół. Kontrola trakcji może jedynie zmienić ŚREDNIĄ prędkość obracania się kół względem siebie poprzez zablokowanie (do 0) któregoś z nich na chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Izotom napisał:

Dobry: chodzi o to aby nikogo/niczego nie przejechać cofając. Dlatego w trybie X-Mode ta opcja w sofcie jest wyłączona.

 Dyrekcja wspomniała o naciśnięciu hamulca, dodaniu gazu i odpuszczeniu hamulca. O X-Mode nie było mowy.

Ja wierzę, że to zwyczajny babol w sofcie bo co to za różnica czy ktoś przejedzie kogoś/coś z XModem czy bez ?

Nie wydaje mi się aby każdy wysiadał zobaczyć czemu nie może podjechać. Po prostu by włączył XMode czy zaaplikował inną procedurę i cofnął bez wysiadania. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30 kwietnia 2017 o 10:29, Adasko75 napisał:

mógłbyś sprawdzić swoim?   tak z ciekawości...

 

I niestety to samo. Tył wjechał, przód nie chciał. Obroty jakoś do dwóch i pół i maszyna stała w miejscu.

Nie pomogło mi:

- wyłącznie kontroli trakcji,

- włączenie xmode,

- ruszanie kierownicą,

- wciskanie hamulca (albo czegoś nie umiem).

Mam film z tych zmagań, ale nie jest porywający, gdyż samochód głównie stoi w miejscu ;). Drugą główną rolę zagrała przemiła sąsiadka, która chciała popchnąć ;):P.

 

Stary forester podjechał bez wysiłku, tak mi się wydawało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Dyrekcja wspomniała o naciśnięciu hamulca, dodaniu gazu i odpuszczeniu hamulca. O X-Mode nie było mowy.

I czy ja neguje rozwiązanie Dyrekcji? Jest to typowe dla zwiększenia chwilowego momentu obrotowego. Jak ktoś nie potrafi taj zrobić to cały manewr może wykonać z X-Mode z wyłączoną kontrolą trakcji. U nas działa. Często tak robimy zimą jak trzeba wbić się w zaspę tyłem albo nieco wjechać w miękki śnieg.

 

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Ja wierzę, że to zwyczajny babol w sofcie bo co to za różnica czy ktoś przejedzie kogoś/coś z XModem czy bez ?

X-Mode był pomyślany do jazdy w terenie żeby auto dawało sobie radę z różnymi, nietypowymi sytuacjami. W normalnej jeździe nacisk jest położony na bezpieczeństwo kierującego, otoczenia i auta. Chodzi o to żeby samochód był idiotoodporny. Być może faktycznie soft jest zbyt opiekuńczy ale nikomu przez to krzywda się nie stanie. Co najwyżej parę osób sobie na jakimś forum pojęczy.

 

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

 

Nie wydaje mi się aby każdy wysiadał zobaczyć czemu nie może podjechać. Po prostu by włączył XMode czy zaaplikował inną procedurę i cofnął bez wysiadania. :)

Każdy inaczej interpretuje rzeczywistość. Ja zastanowiłbym się. Nie jestem chojrakiem, a ponoć ci bojaźliwsi żyją dłużej:biglol:;)

 

1 godzinę temu, B-52 napisał:

- wciskanie hamulca (albo czegoś nie umiem).

Włącz P. Wciśnij hamulec. Wrzuć D. Wciśnij pedał gazu ile się da ale nie więcej jak do 2000-2500 obr. Sekundę później puść hamulec. Ale pilnuj żeby nie wjechać tyłem w coś twardego;)Więc nóżka na hamulcu czuwa:biglol:

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć R. D do przodu. Dobrze jest wrócić do P bo wtedy auto nie pamięta co robiło - pomimo, że ECU tego nigdzie nie sygnalizuje to jednak takie zdarzenia są zapisywane w pamięci. Auto "uczy" się pewnych zachowań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Izotom napisał:

Tak jest i koniec w przypadku gdy jedziesz normalnie  i wszystkie koła toczą się z tą samą prędkością z tym, że: jeśli dwa koła tej samej osi toczą się po asfalcie i różnica prędkości obrotowej jest zbyt duża - np. 130 mm różnicy w obwodzie  i trwa to dłużej niż ileś czasu - to rozłączy i tyle. Albo wyświetli komunikat o problemach z kołem. Testowane na żywca.

 zgadzam się, że jest to elektroniczne zabezpieczenie 

 

natomiast dla samych otwartych mechanizmów różnicowych róznice w ilości obrotów nie są żadnym dramatem 

żeby kompensować róznce prędkości obrotowych na kołach osi nie trzeba odłączyć samego AWD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ketivv napisał:

natomiast dla samych otwartych mechanizmów różnicowych róznice w ilości obrotów nie są żadnym dramatem 

Ale centralny w FXT nie jest otwarty :) Tzn., jak się otworzy to ... nie przenosi napędu.

 

24 minuty temu, ketivv napisał:

żeby kompensować róznce prędkości obrotowych na kołach osi nie trzeba odłączyć samego AWD

Jeśli wszystkie dyfry są otwarte to nie. Gorzej jak masz gdzieś wiskozę albo taki układ jak w FXT: na pewno zagotuje się. Słowo B)

Dlatego w AWD - a zwłaszcza w Subaru - koło o znacząco innym rozmiarze (nie pamiętam do ilu procent na średnicy może być różnicy, 1,5%, 2%?)np. dojazdowe montujemy na tylnej osi i staramy się jechać na nim jak najkrócej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy większe czy mniejsze ale przy większym można łatwo zniwelować taką różnicę. Zdarzyło nam się mieć jedno koło o większej średnicy i żeby sprostać wymaganiom równych średnic po prostu zmniejszyłem ciśnienie w tym kole tak, aby wysokość osi piasty tego koła była taka sama jak reszty kół. Zrobiłem to za pomocą patyka. Wystarczyło. Bez problemu przejechaliśmy 500 km.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dla mnie sprawa jasna. Skoro Pan Hiroyuku Kiryu z działu "Total Vehicle Performance" mówi, że jednym z celów wprowadzenia X-mode było

Cytat

"...to deliver performance rivaling that of the mechanical LSD"

 

to oznacza, że czasami jest tak dobry jak mechaniczne rozwiązania :) 

 

(4:40 

)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę że fajne by było kiedyś zrobić małą ustawkę i przegadać / posprawdzać to wszystko na żywo :)

Mam nadzieję że obędzie się bez mordobicia :)))

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Tak sobie myślę że fajne by było kiedyś zrobić małą ustawkę i przegadać / posprawdzać to wszystko na żywo :)

W zeszłym roku, podajże w sierpniu była taka ustawka zrobiona i ... niewielu z Nas przyjechało. Może teraz na Zlocie ponownie będzie trzeba coś takiego zrobić łącznie z krótkim szkoleniem?

 

 

13 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Mam nadzieję że obędzie się bez mordobicia :)))

Jeśli pomoże :biglol:;)

 

 

50 minut temu, B-52 napisał:

 

O, tak to było:

 

Próbowałeś ponownie tak jak opisałem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, szkoda że nie "wykorzystałeś" pomocy sąsiadki.  Wtedy na pewno by wjechał, a skoro sąsiadka chciała się "włączyć" to można by ją zaliczyć do systemów wspomagających Forestera. 

 

Jakkolwiek zabrzmiał ten wpis.:biglol: :ph34r:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...