koziolek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 10 minut temu, coocer napisał: nawet nie zjechali na grupie że Subaru do ofrołdu się nie nadaję Może i się nie nadaje, ale jak się nie wie że się nie nadaje to się nadajeHa ha ha 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 A widzisz na komórce mi umknęło. Właśnie się zastanawiam czy np 2 po 15ah połączone równolegle i schowane w boczkach dały by radę. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 11 minut temu, coocer napisał: Właśnie się zastanawiam czy np 2 po 15ah połączone równolegle i schowane w boczkach dały by radę. Jaka lodówka, ile ciągnie wat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Jaka lodówka, ile ciągnie wat? Lodówki jeszcze nie mam, ale podobna do twojej albo taka z Juli. Myślę że zużycie prądu będzie podobne, a użytkowanie typowo subariadowe, cały dzień jazdy i nocleg czyli tak żeby do rana wytrzymała . Może dla bezpieczeństwa 24h Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 2 minuty temu, coocer napisał: Lodówki jeszcze nie mam, ale podobna do twojej albo taka z Juli. Myślę że zużycie prądu będzie podobne, a użytkowanie typowo subariadowe, cały dzień jazdy i nocleg czyli tak żeby do rana wytrzymała . Może dla bezpieczeństwa 24h Moja lodówka jest mniejsza od tej z Juli bo ta to straszny grzmot, ale do meritum. Moc tych lodówek oscyluje w granicach 45-55W, czyli mniej więcej 4 ampery na godzinę co by wyssało dwa aku 15Ah w 7 godzin, ale.. Lodówka po schłodzeniu do nastawionej temperatury, dajmy na to 2 stopni C, wyłącza kompresor i nie pobiera energii z aku. Przy temperaturze na zewnątrz 27 stopni, agregat uruchamia się 2-3 razy na godzinę po 5 minut, daje nam to średnio 15 min pracy na godzinę czyli 1 amper. Schłodzona lodówka w czasie jazdy, w idealnych warunkach na dwóch akumulatorach 15Ah chodziła by 30 godzin, niestety tak nie będzie. Lodówka ma zabezpieczenie żeby nie rozwalić akumulatorów, i się nie uruchamia jeżeli napięcie spada poniżej 11,6-11,8V. Reasumując, na takich dwóch aku lodówka jak moja powinna chodzić 12-15 godzin, więc takie rozwiązanie jak najbardziej zda egzamin. Lodówka z zabezpieczeniem nie rozładuje też głównego akumulatora, więc w zasadzie dodatkowe nie są potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Dzięki! Muszę sobie pomierzyć czy się zmieszczą takie Aku po bokach i będziemy coś myśleć Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 W dniu 25.08.2020 o 22:38, mechanik napisał: Spotkaliśmy ostatnio na offradzie w Beskidach Mitsubishi Pajero w manuału. W stromym terenie bardzo duży problem do tego niebezpieczne za nim jechać. Nie może ruszyć, zsuwa się. Dramat. Swoją drogą ów kolega już zamówił nowego Wranglera w Navarze mam hill-holder Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Ktos zadal pytanie, na ktore chyba nie otrzymal odpowiedzi: AT czy MT? Bazujac moje wnioski na podstawie ponizszego testu (ten sam kanal YT, ktory juz wklejalem), jak mamy zamiar jechac w terenie, to tak naprawde nie ma powodu, dlaczego by nalezalo brac AT. MT zawsze bedzie lepszy w terenie, a na szosie nowoczesne opony niewiele odstaja od ATkow. (notatka: nie testowali w deszczu, sadze ze tu bedzie troche na niekorzysc MT). Jeden aspekt dochodzi w kwestii legalnosci: ATki czesto maja symbol M+S, co pozwala im rowniez poruszac sie w warunkach zimowych (choc, jak potwierdzi @Dyrekcja, wlasiciwosci zimowe AT-kow sa czysto symboliczne), a MTki do zimy sie nie nadaja. Ja w zwiazku z tym bede kupowal do Betsy MTki na lato, a zima bede zakladal zwykle zimowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 2 minuty temu, Than_Junior napisał: Ja w zwiazku z tym bede kupowal do Betsy MTki na lato, a zima bede zakladal zwykle zimowki MT-ki są tak bardzo do bani na asfalcie, że po przejściu na ATki nie wrócę do MTków nigdy. Zamiast MTków bym wolał dołożyć blokady do napędów i jeździć na ATkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 (edytowane) 3 godziny temu, koziolek napisał: Może i się nie nadaje, ale jak się nie wie że się nie nadaje to się nadajeHa ha ha Kiedyś po luźnym śniegu moim starym zielonym forczysławem wjechałem na górkę, na którą wg lokalsów w zimie tylko traktory wjeżdżają, na pytanie jak to zrobiłem odpowiedziałem że nie wiedziałem że się nie da i wjechałem Niestety nie mam fotki podjazdu, tylko już na górze Edytowane 1 Września 2020 przez skwaro 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Z grubsza tak to wygląda, nad dużą szufladą udało się wcisnąć wysuwany blacik( na foto wysunięty tylko kawałek) Taptane Tapatalkiem 11 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Ktoś mi zaproponował podniesienie samego tyłu w Forku SF ma to sens? (35mm na ironmanach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 8 godzin temu, Than_Junior napisał: MT zawsze bedzie lepszy w terenie Podobno na piasku AT lepiej się spisują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 9 godzin temu, ajax napisał: Ktoś mi zaproponował podniesienie samego tyłu w Forku SF ma to sens? (35mm na ironmanach) Irony są dużo bardziej twarde, zmieni to charakterystykę auta, będzie bardziej nerwowy. Powinno się zmieniać 4 sztuki od razu, ale dużo ludzi ma założone Irony tylko na tył i nic się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 (edytowane) 21 godzin temu, chojny napisał: MT-ki są tak bardzo do bani na asfalcie, że po przejściu na ATki nie wrócę do MTków nigdy. O jakich dokładnie MT piszesz - marka, model, rozmiar? Nowoczesne MT są bardzo ciche. Na przykład szczególnie ciche są nowe modele Yokohama Geolandar g003 MT, BF Goodrich KM3, Cooper Discoverer STT PRO. Jazda z prędkościami w okolicach 160 - 170 km/h bez problemu. Zresztą indeks prędkości to Q czyli 160 km/h 21 godzin temu, Than_Junior napisał: ATki czesto maja symbol M+S, Wszystkie MT mają index M+S, AT w zależności od modelu mają dodatkowo oznaczenie TPMSF (trzy szczyty ze sniezynką). 21 godzin temu, chojny napisał: Zamiast MTków bym wolał dołożyć blokady do napędów i jeździć na ATkach. Trakcję przede wszystkim zapewnia opona, później ważny jest prześwit (lift), umiejętności kierowcy a na końcu blokada tylna (przednia to opcja, można zmielić dydfer dość łatwo). Poza tym koszt jednej blokady to około 4.5 k PLN, dodaj koszt łożysk, kompresora i montażu. Fakt - blokady bardzo poprawiają trakcję, jednak bez MT w błocie nie pojedziesz, bardziej wyciagarka pomoże jeśli jest o co się wyciągnąć.. Stwierdzenie blokady zamiast opon bardzo odważne... Edytowane 2 Września 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 21 godzin temu, chojny napisał: MT-ki są tak bardzo do bani na asfalcie, że po przejściu na ATki nie wrócę do MTków nigdy. Zamiast MTków bym wolał dołożyć blokady do napędów i jeździć na ATkach. może zależy jakie MT-ki? ;-) nie twierdze, ze moja prawda jest najprawdziwsza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 14 minut temu, mechanik napisał: O jakich dokładnie MT piszesz - marka, model, rozmiar? Nowoczesne MT są bardzo ciche. Na przykład szczególnie ciche są nowe modele Yokohama Geolandar g003 MT, BF Goodrich KM3, Cooper Discoverer STT PRO. Jazda z prędkościami w okolicach 160 - 170 km/h bez problemu. Zresztą indeks prędkości to Q czyli 160 km/h Kumho KL71. Oczywiście na początku było znośnie ale wraz ze zużyciem opon hałas narastał. Przy BF Goodrich AT problem nie występuje. 15 minut temu, mechanik napisał: Trakcję przede wszystkim zapewnia opona, później ważny jest prześwit (lift), umiejętności kierowcy a na końcu blokada tylna (przednia to opcja, można zmielić dydfer dość łatwo). Poza tym koszt jednej blokady to około 4.5 k PLN, dodaj koszt łożysk, kompresora i montażu. Fakt - blokady bardzo poprawiają trakcję, jednak bez MT w błocie nie pojedziesz, bardziej wyciagarka pomoże jeśli jest o co się wyciągnąć.. Stwierdzenie blokady zamiast opon bardzo odważne... Bez blokad i na ATkach Land idzie w błocie jak zły. Dla mnie, wyprawowo MTki są bez sensu. W przeprawy się nie bawię. 3 minuty temu, Than_Junior napisał: może zależy jakie MT-ki? ;-) nie twierdze, ze moja prawda jest najprawdziwsza... Każdy dobiera zbrojenia do auta i potrzeb. Umówmy się. Forek w przeprawie nie ma racji bytu więc rozpatrujemy go w lekkim terenie i wyprawowo raczej. Każdy robi jak chce. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 15 minut temu, mechanik napisał: Wszystkie MT mają index M+S, o? Możesz wskazać? Bo na BFG nie widziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Nie wiem na ile nasze napędy i półosie wytrzymają MT z blokadą gdzie całe auto przez przeszkodę napędza tylko jedno koło. To już wolę chyba żeby mi zamielilo niż urwałoWysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 1 minutę temu, chojny napisał: Forek w przeprawie nie ma racji bytu więc rozpatrujemy go w lekkim terenie i wyprawowo raczej. Każdy robi jak chce. oczywiscie! Niemniej nie zapomnę podjazdu w Kaukazie (stroma, mokra łąka), gdzie @przemekka na m/t podjechał jak po szynach, a „nasz” Forek, mimo systemów i ogólnie dużej sprawności terenowej we wszystkich innych warunkach, na A/T bardzo mocno musiał walczyć i szczerzemowiac pewnie niejeden kierownik raczej by w tej sytuacji skapitulował :-) jak chodzi o głośność, no cóż, sądzę ze Coopery w Patrolu tez do cichych nie należą, a da się z tym żyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 3 minuty temu, coocer napisał: Nie wiem na ile nasze napędy i półosie wytrzymają MT z blokadą gdzie całe auto przez przeszkodę napędza tylko jedno koło. To już wolę chyba żeby mi zamielilo niż urwało Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka to chyba coś za coś i zawsze będzie ta zagwozdka: coś wzmocnisz/poprawisz, to w razie czego klęknie kolejna najsłabsza rzecz. Pod kreska zawsze zależy jak się sprzętem posługujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 27 minut temu, mechanik napisał: Wszystkie MT mają index M+S, Niemożliwe... Kumho na mokrym zachowywało się jak na śniegu, na śniegu jak na lodzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargond Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 S to sugestia że ta opono powinna poradzić sobie na śniegu i z takim oznaczeniem w PL nie można jeździć zimą. Oznaczeniem opon zimowych jest śnieżynka i szczyty górskie - z tego co się orientuję.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hellrazor Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Nie ma w Polsce obowiązku używania opon 3PMSF (śnieżynka w trzech szczytach). Problem pojawi się z pewnością przy odszkodowaniu, bo firmy ubezpieczeniowe mogą odstąpić od wypłaty odszkodowania w przypadku ich braku w warunkach zimowych. Ja wybrałem Falkeny Wildpeak AT3WA, poza M+S maja również 3PMSF. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Than_Junior napisał: o? Możesz wskazać? Bo na BFG nie widziałem Yokohama geolandar g003 MT i Cooper Discoverer STT PRO na pewno mają M+S Radar Renegade R7 też ma. BFG KM3 nie jestem pewny bo nie mam jej, ale sprawdzę bo coraz więcej kolegów je ma. Edytowane 2 Września 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się