koziolek Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 W dniu 14.08.2020 o 20:50, ajax napisał: Ok czyli po montażu na "zwykłą" geometrię podjechać czy coś muszę kupić ekstra? Potrzebujesz takie śruby na tył, z przodu są w oryginale. https://allegro.pl/oferta/sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-forester-8974081301 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Temat napędzania lodówki i oświetlenia. Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki. W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku. Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić. Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JobForACowboy Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Temat napędzania lodówki i oświetlenia. Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki. W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku. Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić. Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane? Pomyśl nad lipo. Prąd maks idzie do samego końca, a waga ponad połowę niższa od kwasiaka o tych samych parametrach. http://Www.akumulatory-litowe.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Temat napędzania lodówki i oświetlenia. Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki. W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku. Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić. Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane? Hmmm a ile ci pociągnie lodówkę? Czy 12 - 18h wytrzyma bez ładowania? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 1 minutę temu, coocer napisał: Hmmm a ile ci pociągnie lodówkę? Czy 12 - 18h wytrzyma bez ładowania? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Aktualna lodówka bierze 4A, więc teoretycznie 8-10 godz, jako że to będzie i tak za mało więc trzeba aku z 65Ah a to już porządny kloc. Jedyne rozwiązanie wtedy, wywalić styropiany z bagażnika(zabierają 10 cm z wysokości) i zrobienie jakiejś zabudowy. Zmiana lodówki też wchodzi w grę, średnio by brała 2,5A, więc taki aku 40-45Ah dałby rady, ale i tak chyba skończy się zabudową w bagażniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Dzięki za info Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Totem Opublikowano 22 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2020 (edytowane) A'propos wypraw i ogólnie offroad, czytając forum i na podstawie tych filmów, czy ja dobrze rozumiem że: 1. manuale maja wiskozę w centrum 2. AT maja MPT lub MPT+VTD odpowiednio oznaczenia skrzyni TZ i TV 3. najlepsza do jazdy poza czarnym jest opcja z VTD którą wg filmu można zablokować 4. VTD w forku 2.0 nie było dostępne Tylko czemu na pierwszym filmie manual i MPT przekazują wszystko na przednie uniesione koło jakby były przednionapędowe? W dniu 11.01.2013 o 10:12, mcbeth napisał: Podnośnik niepotrzebny. Odczytaj transmission type z tabliczki pod maską obok gniazda lewego amortyzatora. Jeśli będzie TV... to masz VTD czyli dyfer ze szperą sterowaną 45:55. Jeśli TZ... to masz MPT. Edytowane 22 Sierpnia 2020 przez Totem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Nie trzeba robić przycisku bo na 1 i 2 biegu wartości przekazywane do dyfra są podobne. Gdzieś na którymś forum US czytałem. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 W dniu 23.08.2020 o 00:22, Totem napisał: Tylko czemu na pierwszym filmie manual i MPT przekazują wszystko na przednie uniesione koło jakby były przednionapędowe? Przednie dyfry są otwarte. Tutaj przydałaby się tzw. szpera elektroniczna. Można spróbować lekko kopnąć w pedał hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Przednie dyfry są otwarte. Tutaj przydałaby się tzw. szpera elektroniczna. Można spróbować lekko kopnąć w pedał hamulca. Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem. Udało się to kiedyś komuś? Może coś źle robię? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 34 minuty temu, coocer napisał: Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem. Ja miałem WRX ze skrzynią i tylnym dyfrem od Forestera 2.5 XT. A wcześniej oczywiście napęd był typowy od WRX. Zauważyłem, że auto radzi sobie bardzo dobrze kiedy wszystkie koła buksują - zawsze któreś łapie przyczepność i auto jedzie. Wykrzyże przejężdżałem i starałem się w takiej pozycji nie stawać, a jeśli już to przód musiał stykać się z gruntem - wtedy jedno tylne koło mogło być uniesione (bez styku z podłożem) Czasami lekkie przyhamowanie pomagało ale pod warunkiem, że nie było dużych oporów: jak auto siedziało w błocie albo w śniegu to nie pomagało. Takie działanie pomagało np. na mokrej trawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 A ok, mam takie miejsce testowe gdzie specjalnie próbowałem różnych metod. Powoli rozmyślam nad blokadą z tyłu, albo click albo torsen. Było by przyjemniej Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Godzinę temu, coocer napisał: Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem. Udało się to kiedyś komuś? Może coś źle robię? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Auto potrzebuje w terenie prawdziwych blokad, najbardziej tylnej. Hamulec pomaga w bardzo lekkich sytuacjach i nie da się po prostu tego robić non stop kolor. Ważnieszy w Foresterach jest brak wykrzyżu (wynikającego z konstrukcji zawieszenia), małe koła i brak terenowych opon (wynika z małych kół). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 28 minut temu, coocer napisał: Powoli rozmyślam nad blokadą z tyłu, albo click albo torsen Masz visco w dyfrze, może wystarczy spiąć na 20 kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Masz visco w dyfrze, może wystarczy spiąć na 20 kg? Jest to też opcja. Nie wiem na ile torsen spina, bo to też nie będzie 100%. A click to click Mam ochotę poeksperymentować trochę. W razie czego można wrócić do LSD a kupiec na forum się znajdzie Masz zrobione 20kg? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 (edytowane) 33 minuty temu, coocer napisał: Jest to też opcja. Nie wiem na ile torsen spina, bo to też nie będzie 100%. A click to click Mam ochotę poeksperymentować trochę. W razie czego można wrócić do LSD a kupiec na forum się znajdzie Masz zrobione 20kg? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Torsen działa na innej zasadzie niż płytka czy wisko i nie mierzy się go w procentach. Do tego nie nadaje się w teren, bo jedno koło w powietrzu i stoisz. Musi być minimalny opór żeby działał. Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez skwaro 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Torsen działa na innej zasadzie niż płytka czy wisko i nie mierzy się go w procentach. Do tego nie nadaje się w teren, bo jedno koło w powietrzu i stoisz. Musi być minimalny opór żeby działał. O dzięki, to już jasne albo click albo LSD... Jak by ktoś miał już zrobione jedno albo drugie to z chęcią bym usłyszał jak się spisuje Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Teraz, coocer napisał: O dzięki, to już jasne albo click albo LSD... Jak by ktoś miał już zrobione jedno albo drugie to z chęcią bym usłyszał jak się spisuje Zajrzyj do tematu Radzia w nielegalu, zbudował Forka do rajdów terenowych z LSD od KaaZa z przodu i z tyłu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Nie, nie mam wzmocnionego, mam seryjne ale działa, kilka razy zadziałało jak powinno i udało się wyszarpać z opresji. Dopóki nie topisz auta w błocie po klamki, jakoś daje radę vlsd, inaczej torque locker lub click. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Można wrzucić torsena na przód ale trzeba liczyć się, że wiskoza w centralnym szybciej się podda. Chyba lepszym rozwiązaniem jest przeniesienie napędu ze STI Marzy mi się takie autka na bazie XV... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Nie, nie mam wzmocnionego, mam seryjne ale działa, kilka razy zadziałało jak powinno i udało się wyszarpać z opresji. Dopóki nie topisz auta w błocie po klamki, jakoś daje radę vlsd, inaczej torque locker lub click. Zgodzę sie, zazwyczaj niewielka rezerwa prędkości wystarczy żeby przeskoczyć w miejsce gdzie jest przyczepność. Dla mnie nie tylko błoto po klamki a bardziej techniczny podjazd pod górę z kamieniami i koleinami jest wyzwaniem. Tam widzę zalety blokady. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 W Rosji zrobili parę fajnych rozwiązań do Subaru za ciekawe pieniądze. Trzeba tylko poszukać otwartego dyfra https://www.val-racing.ru/differentsial-povyshennogo-treniya-subaru-zadniy-reduktor-r160.-stepen-blokirovaniya-srednyayahttps://izh-techno.ru/series/blokka-subaru-/ 900 PLNhttps://www.diffblock.com/lokrajt 900 PLNhttps://meta-s.ru/product/blokirovka_differentsiala_subaru_r160_reduktor_vintovaya_valracing/Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Totem Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 (edytowane) Z przodu otwarty dyfer to wiem ale czemu to wygląda jakby nic na tył nie szło, cały moment na przód i kręci luźnym kołem? Zbyt duże obciążenie pod taką górkę by wisko cokolwiek pomogła? Pisząc click macie na myśli kompresorową pełna blokadę? Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez Totem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 15 minut temu, Totem napisał: Z przodu otwarty dyfer to wiem ale czemu to wygląda jakby nic na tył nie szło, cały moment na przód i kręci luźnym kołem? Viskoza to rozwiązanie o innym przeznaczeniu niż offrad i nie sprawdzi się w takich sytuacjach. Potrzebne są pełne blokady gdy koła się unoszą i kompletnie tracą trakcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2020 1 minutę temu, mechanik napisał: Viskoza to rozwiązanie o innym przeznaczeniu niż offrad i nie sprawdzi się w takich sytuacjach. Potrzebne są pełne blokady gdy koła się unoszą i kompletnie tracą trakcję. Viskoza w tylnym moście przekazuje energię na koło z trakcją, pomimo drugiego koła w górze, oczywiście nie jest to pełna blokada tylko sprzęgło cierne, ale jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się