Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.08.2020 o 20:50, ajax napisał:


Ok czyli po montażu na "zwykłą" geometrię podjechać czy coś muszę kupić ekstra?

Potrzebujesz takie śruby na tył, z przodu są w oryginale.

https://allegro.pl/oferta/sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-forester-8974081301

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat napędzania lodówki i oświetlenia.

Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki.

W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku.

 Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić.:blink:

Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat napędzania lodówki i oświetlenia. Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki.

W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku.

 Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić.default_blink.png

Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane?

 

Pomyśl nad lipo. Prąd maks idzie do samego końca, a waga ponad połowę niższa od kwasiaka o tych samych parametrach. 

http://Www.akumulatory-litowe.pl

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat napędzania lodówki i oświetlenia.
Mam zamontowany dodatkowy malutki aku, który jest ładowany z gniazda zapalniczki.
W czasie jazdy jest ładowany i jednocześnie napędza lodówkę, po wyłączeniu zapłonu odcięte jest ładowanie z auta, więc lodówka chodzi tylko na tym aku.
 Założeniem było żeby lodówka chodziła podczas tankowań i krótkich postojów, oczywiście ten układ działa bez zarzutu, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Chciałbym duży aku żelowy z 40-45Ah, tylko gdzie go wsadzić.:blink:
Macie dodatkowe akumulatory, jak ładowane, gdzie zamontowane?
Hmmm a ile ci pociągnie lodówkę?

Czy 12 - 18h wytrzyma bez ładowania?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, coocer napisał:

Hmmm a ile ci pociągnie lodówkę?

Czy 12 - 18h wytrzyma bez ładowania?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Aktualna lodówka bierze 4A, więc teoretycznie 8-10 godz, jako że to będzie i tak za mało więc trzeba aku z 65Ah a to już porządny kloc.

Jedyne rozwiązanie wtedy, wywalić styropiany z bagażnika(zabierają 10 cm z wysokości) i zrobienie jakiejś zabudowy.

Zmiana lodówki też wchodzi w grę, średnio by brała 2,5A, więc taki aku 40-45Ah dałby rady, ale i tak chyba skończy się zabudową w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A'propos wypraw i ogólnie offroad, czytając forum i na podstawie tych filmów, czy ja dobrze rozumiem że:

1. manuale maja wiskozę w centrum

2. AT maja MPT lub MPT+VTD odpowiednio oznaczenia skrzyni TZ i TV

3. najlepsza do jazdy poza czarnym jest opcja z VTD którą wg filmu można zablokować :wub:

4. VTD w forku 2.0 nie było dostępne

 

Tylko czemu na pierwszym filmie manual i MPT przekazują wszystko na przednie uniesione koło jakby były przednionapędowe?

  

W dniu 11.01.2013 o 10:12, mcbeth napisał:

Podnośnik niepotrzebny. Odczytaj transmission type z tabliczki pod maską obok gniazda lewego amortyzatora. Jeśli będzie TV... to masz VTD czyli dyfer ze szperą sterowaną 45:55. Jeśli TZ... to masz MPT.

 

 

 

 

Edytowane przez Totem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2020 o 00:22, Totem napisał:

Tylko czemu na pierwszym filmie manual i MPT przekazują wszystko na przednie uniesione koło jakby były przednionapędowe?

Przednie dyfry są otwarte. Tutaj przydałaby się tzw. szpera elektroniczna. Można spróbować lekko kopnąć w pedał hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednie dyfry są otwarte. Tutaj przydałaby się tzw. szpera elektroniczna. Można spróbować lekko kopnąć w pedał hamulca.
Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem.

Udało się to kiedyś komuś? Może coś źle robię?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, coocer napisał:

Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem.

Ja miałem WRX ze skrzynią i tylnym dyfrem od Forestera 2.5 XT. A wcześniej oczywiście napęd był typowy od WRX.

Zauważyłem, że auto radzi sobie bardzo dobrze kiedy wszystkie koła buksują - zawsze któreś łapie przyczepność i auto jedzie. Wykrzyże przejężdżałem i starałem się w takiej pozycji nie stawać, a jeśli już to przód musiał stykać się z gruntem - wtedy jedno tylne koło mogło być uniesione (bez styku z podłożem)

Czasami lekkie przyhamowanie pomagało ale pod warunkiem, że nie było dużych oporów: jak auto siedziało w błocie albo w śniegu to nie pomagało. Takie działanie pomagało np. na mokrej trawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ok, mam takie miejsce testowe gdzie specjalnie próbowałem różnych metod.

Powoli rozmyślam nad blokadą z tyłu, albo click albo torsen. Było by przyjemniej :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, coocer napisał:

Kiedyś na wykrzyżu próbowałem z hamulcem i z ręcznym i poległem.

Udało się to kiedyś komuś? Może coś źle robię?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Auto potrzebuje w terenie prawdziwych blokad, najbardziej tylnej. Hamulec pomaga w bardzo lekkich sytuacjach i nie da się po prostu tego robić non stop kolor.

Ważnieszy w Foresterach jest brak wykrzyżu (wynikającego z konstrukcji zawieszenia), małe koła i brak terenowych opon (wynika z małych kół). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz visco w dyfrze, może wystarczy spiąć na 20 kg?
 
Jest to też opcja. Nie wiem na ile torsen spina, bo to też nie będzie 100%.

A click to click :)

Mam ochotę poeksperymentować trochę. W razie czego można wrócić do LSD a kupiec na forum się znajdzie :)

Masz zrobione 20kg?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, coocer napisał:

Jest to też opcja. Nie wiem na ile torsen spina, bo to też nie będzie 100%.

A click to click :)

Mam ochotę poeksperymentować trochę. W razie czego można wrócić do LSD a kupiec na forum się znajdzie :)

Masz zrobione 20kg?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Torsen działa na innej zasadzie niż płytka czy wisko i nie mierzy się go w procentach. Do tego nie nadaje się w teren, bo jedno koło w powietrzu i stoisz. Musi być minimalny opór żeby działał.

Edytowane przez skwaro
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torsen działa na innej zasadzie niż płytka czy wisko i nie mierzy się go w procentach. Do tego nie nadaje się w teren, bo jedno koło w powietrzu i stoisz. Musi być minimalny opór żeby działał.
O dzięki, to już jasne :) albo click albo LSD... Jak by ktoś miał już zrobione jedno albo drugie to z chęcią bym usłyszał jak się spisuje

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, coocer napisał:

O dzięki, to już jasne :) albo click albo LSD... Jak by ktoś miał już zrobione jedno albo drugie to z chęcią bym usłyszał jak się spisuje
 

Zajrzyj do tematu Radzia w nielegalu, zbudował Forka do rajdów terenowych z LSD od KaaZa z przodu i z tyłu.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie mam wzmocnionego, mam seryjne ale działa, kilka razy zadziałało jak powinno i udało się wyszarpać z opresji.
Dopóki nie topisz auta w błocie po klamki, jakoś daje radę vlsd, inaczej torque locker lub click.
Zgodzę sie, zazwyczaj niewielka rezerwa prędkości wystarczy żeby przeskoczyć w miejsce gdzie jest przyczepność.

Dla mnie nie tylko błoto po klamki a bardziej techniczny podjazd pod górę z kamieniami i koleinami jest wyzwaniem.

Tam widzę zalety blokady.



Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu otwarty dyfer to wiem ale czemu to wygląda jakby nic na tył nie szło, cały moment na przód i kręci luźnym kołem? Zbyt duże obciążenie pod taką górkę by wisko cokolwiek pomogła? 

Pisząc click macie na myśli kompresorową pełna blokadę? 

 

Edytowane przez Totem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Totem napisał:

Z przodu otwarty dyfer to wiem ale czemu to wygląda jakby nic na tył nie szło, cały moment na przód i kręci luźnym kołem?

Viskoza to rozwiązanie o innym przeznaczeniu niż offrad i nie sprawdzi się w takich sytuacjach. Potrzebne są pełne blokady gdy koła się unoszą i kompletnie tracą trakcję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mechanik napisał:

Viskoza to rozwiązanie o innym przeznaczeniu niż offrad i nie sprawdzi się w takich sytuacjach. Potrzebne są pełne blokady gdy koła się unoszą i kompletnie tracą trakcję.

 

Viskoza w tylnym moście przekazuje energię na koło z trakcją, pomimo drugiego koła w górze, oczywiście nie jest to pełna blokada tylko sprzęgło cierne, ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...