coocer Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 No ładny forek. To SF, dobrze widzę? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 16 minut temu, coocer napisał: No ładny forek. To SF, dobrze widzę? Kurnik jest, więc prawie Forek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Totem Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 (edytowane) MTeki nie takie straszne jednak..? Słoneczna Australia to inne warunki niż nasze, częściej po mokrym jeździmy, niemniej wyniki ciekawe. Edytowane 5 Października 2020 przez Totem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Czy sprawdzał ktoś opcję przedłużenia wahaczy wzdłużnych? Są jakieś przeciwwskazania? Wiem że można zrobić podkładki pod spód mocowania ale zawsze to coś wystaje dodatkowo Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Totem Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 (edytowane) Panowie, męczę temat kupna auta do szeroko rozumianej turystyki offroad i utknąłem na temacie MPT vs. VTD+VDC.. [już wybrałem kierunek AT w OBKowej budzie] im dalej w las tym więcej drzew. W skrócie: czy VDC [z VTD bo chyba jedno z drugim w parze idzie] jest mega ekstra opcją w porównaniu do MPT i najlepiej szukać takiego egzemplarza bo przyhamowuje "luźne" koło i transferuje moment na obciążone koła czy, jeśli macie porównanie to tylko taki miły dodatek. Bez skrótu: Koleś w starszym Legasiu z VDC Ten sam koleś na testowym wykrzyżu Bardziej realne warunki off road 1. Zakładam że w tym modelu jest VTD [u @kriskristoffers w Legacy jest VDC a skrzynia ma oznaczenie TV] więc po wyłączeniu VDC za rozdział momentu odpowiada tylko VTD - jak te same sytuacje wyglądają na skrzyni z MPT? 2. AT KO2 może nieszczególne na śnieg niemniej wjeżdża pod górkę bez kłopotu, szokująco łatwo w porównaniu do walki bez VDC 3. Jazda na VDC wygląda imponująco spokojnie co mi pasuje, z Waszego doświadczenia jazda na manualu lub bez VDC wymaga po prostu więcej buta i/lub szukania bardziej przyczepnej ścieżki? Dzięki! Edytowane 6 Października 2020 przez Totem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek88 Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 (edytowane) Ok, więc przeczytałem cały wątek i mam kilka pytań do mądrzejszych i bardziej doświadczonych kolegów Do topienia w błocie i ogólnie w teren mam Vitarę, do jeżdzenia po mieście Levorga, ale ostatnio naszło mnie na auto wyprawowe/turystyczne. Oczywiście poszukiwania zaczynałem od Patroli i Pajero w longu, ale natrafiłem na Forki. Auto miało by slużyć na wyjazdy w lekki teren, z córką i może żoną najpeirw po Polsce potem się zobaczy. Pytania: 1) patrzę na forki sg, na początku tylko na 2.0 manuale z reduktorem, ale po przeczytaniu tego wątku zaczynam zastanawiać się nad automatem. Czy naprawde reduktor w Forku jest symboliczny i automat daje rade? 2) na co zwrócić uwagę przy kupnie? liczę się z tym ze nadkola, progi beda pordzewiale i do robienia. Kielichy, co jeszcze? 3)ma ktoś może zabudowe sypialną z tyłu, taka bez demontowania foteli? 4) montowaliście webasto? jakie? z góry dzięki Edytowane 24 Października 2020 przez wojtek88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 24 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2020 1) miałem 2.0 manual i 2,5 bez Turbo automat. Mnie się lepiej jeździ automatem. Nie wiem na ile 2.0 daje radę w automacie.W Bułgarii mieliśmy taki długi podjazd na szczyt góry i miałem wrażenie że powoli mu brakuje pary ale to samo mówili kierowcy manuala z reduktorem. 2) najgorsze są kielichy bo ich nie widać, tak to typowo, centralna wiskoza, upg, napędy, jak auto zadbane to prócz rdzy nic specjalnego się nie dzieje3) dla 1dorosly +1 dziecko można zrobić zabudowę do spania bez foteli i jest całkiem wygodnie, dla 2+1 już za mało miejsca. Może namiot dachowy? 4) sam jestem ciekaw, na grupie RTO pytają się regularnie o chinczyki i ogólnie nie ma większych przeciwwskazań, jedynie musi być na benzynę no i musi być 2 akumulator a to w forku robić się problematyczne że względu na brak miejsca. Najlepiej się do auta przymierzyć. Skąd jesteś? Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Co do webasto to jest odpowiednik rosyjski, nazywa się Planar i podobno nie ustępuje oryginałowi, a jest znacznie tańszy. Oczywiście jest to grzanie "suche" czyli tylko powietrze, bez ogrzewania płynu chłodniczego. Sprawdza się także w ogrzewaniu namiotów dachowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Niestety Planar to dizelek, trzeba dodatkowo dać zbiornik na diesel, a jak wcześniej było napisane krucho z miejscem. Webasto suche na benzynę to co najmniej 5 tyś pln.Modami mojego forka dotarłem do ściany, fajny, wyprawowy ale zbyt mały na dalekie wyprawy w dzikie kraje, więc albo namiot dachowy plus Webasto, albo inna furaTak więc zaczynam budowę mini kampera na bazie VW T5Porządne spanie na pace, webasto, panel słoneczny na dachu, lodówka, kuchenka itd itp.Niestety nie będzie to wyprawówka, raczej zwykły kamper, no może z wyjątkiem opon AT, ale im dalej od domu tym mniej się ryzykuje przepraw przez błoto, wodę czy inny las więc spokojnie wystarczy. Taptane Tapatalkiem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 6 minut temu, koziolek napisał: Niestety Planar to dizelek, trzeba dodatkowo dać zbiornik na diesel, a jak wcześniej było napisane krucho z miejscem. Webasto suche na benzynę to co najmniej 5 tyś pln. Modami mojego forka dotarłem do ściany, fajny, wyprawowy ale zbyt mały na dalekie wyprawy w dzikie kraje, więc albo namiot dachowy plus Webasto, albo inna fura Tak więc zaczynam budowę mini kampera na bazie VW T5 Porządne spanie na pace, webasto, panel słoneczny na dachu, lodówka, kuchenka itd itp. Niestety nie będzie to wyprawówka, raczej zwykły kamper, no może z wyjątkiem opon AT, ale im dalej od domu tym mniej się ryzykuje przepraw przez błoto, wodę czy inny las więc spokojnie wystarczy. Taptane Tapatalkiem ciekawe... jaki harmonogram prac? Będziesz go podnosił? Masz jakiś konkretny budżet? Na jak dalekie wyprawy się oszukujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 ciekawe... jaki harmonogram prac? Będziesz go podnosił? Masz jakiś konkretny budżet? Na jak dalekie wyprawy się oszukujesz?Odszczurzanie, izolacja, wentylacja, zabudowa do spania plus Webasto i wioPierwszy etap zakończonyCo do zawiechy jeszcze nie myślałem, to tylko przód napęd więc nie nabrykam, bardziej zależało na aucie które można naprawić np w Mongolii, czy Azerbejdżanie, dlatego Vw, szukałem T4, wpadło T5.Budżet tu nie ma limitu, 99% robię sam, więc tnę koszty, na tą chwilę zakładam 15 tyś więc wyjdzie 30Zapraszam na fejsa koziol'ek expedition Taptane Tapatalkiem 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KPR Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 dzieki za info. powodzenia. do zobaczenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 44 minuty temu, koziolek napisał: Niestety Planar to dizelek, W końcu SBD nabiera sensu zużycie od 0,12 do 0,5l na 1h, zakładając że nie będziemy spać w zimę to trzeba by było 3 - 5l szukać żeby na 2 - 3 noce starczyło + akumulator. Ciężko będzie wygospodarować tyle miejsca w forku, może gdzieś po bokach albo zamiast kielichów jak je całkiem zeżre rude To pewnie też za duże: A jak by tak.... kupić używane webasto od VW (mokre) i zrobić ogrzewanie podłogowe w namiocie :D.... niby bardzo głupi pomysł.... ale czy na pewno 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Na grupie RTO widziałem wpakowane suche Webasto razem ze zbiornikiem do skrzynki i na dach, działa i grzeje namiot dachowy jak saunę.Mokre bierze więcej prądu bo jeszcze pompka wody musi się kręcić.Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 26 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2020 Na grupie RTO widziałem wpakowane suche Webasto razem ze zbiornikiem do skrzynki i na dach, działa i grzeje namiot dachowy jak saunę.Mokre bierze więcej prądu bo jeszcze pompka wody musi się kręcić. Taptane Tapatalkiem No tak, lipa, czyli z grzejnika nici. Przy namiocie na 4 osoby to w forku nawet maski braknie a co dopiero miejsce na dachu na skrzynie Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 15 godzin temu, koziolek napisał: Tak więc zaczynam budowę mini kampera na bazie VW T5 4x4 czy zwykły? Też mi to ostatnio (w dobie covida) chodzi po głowie. Marzy mi się Norwegia w wakacje. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 4x4 czy zwykły? Też mi to ostatnio (w dobie covida) chodzi po głowie. Marzy mi się Norwegia w wakacje. Ja zaczynam myśleć o namiotach z chłopakami latem 2021 - Finlandia i moze nordkapp. Przejechać lądem i na północ. Nawet zacząłem szukać jakiś tras na wikiloc Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 19 minut temu, przemekka napisał: 4x4 czy zwykły? 15 godzin temu, koziolek napisał: tylko przód napęd Faktycznie Syncro byłby dobrym pomysłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 14 minut temu, przemekka napisał: 4x4 czy zwykły? Też mi to ostatnio (w dobie covida) chodzi po głowie. Marzy mi się Norwegia w wakacje. 15 godzin temu, koziolek napisał: to tylko przód napęd więc nie nabrykam, bardziej zależało na aucie które można naprawić np w Mongolii, czy Azerbejdżanie, dlatego Vw, szukałem T4, wpadło T5 Właśnie ta zaraza mnie zmobilizowała, aczkolwiek zobaczymy jak to się potoczy, kwarantanny itd. Bałkany mamy zjeżdżone w dużej części, też myślę o północy Norwegii jak i dalekim wschodzie. Pierwsza fotka pod domem. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 To co mini Subariada? Z moim znajomym to już 4 auta Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Krupa Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 22 minuty temu, przemekka napisał: 4x4 czy zwykły? Też mi to ostatnio (w dobie covida) chodzi po głowie. Marzy mi się Norwegia w wakacje. Norwegię szczerze polecam ale i przestrzegam Po spędzeniu tam blisko 6 tygodni w czasie ostatnich wakacji po pierwsze primo nie chciałem wracać do Polski, po drugie primo po przyjeździe do Polski cały czas kombinuję jak wrócić do Norwegii 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 20 minut temu, coocer napisał: Ja zaczynam myśleć o namiotach z chłopakami latem 2021 - Finlandia i moze nordkapp. Przejechać lądem i na północ. Jeśli na Nord Kapp to może przez Rosję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Misza. Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 19 minut temu, coocer napisał: Ja zaczynam myśleć o namiotach z chłopakami latem 2021 - Finlandia i moze nordkapp. Przejechać lądem i na północ. Nawet zacząłem szukać jakiś tras na wikiloc Nasze marzenie od dłuższego czasu... Tylko zawsze coś na drodze stanie. Napisz gdzie, co i jak planujesz. Może wspólna wyprawa? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 (edytowane) 8 minut temu, mechanik napisał: Faktycznie Syncro byłby dobrym pomysłem. Niestety inny budżet, dużo pali, brak części zamiennych, 1.9 TDI wszędzie i wszyscy naprawią drutem i elektrodą. Panowie, nie chcę zaśmiecać forum Subaru moim szmelcvagenem, zapraszam na fejsową stronę z mojego podpisu, tam znajdziecie więcej info i postęp prac, oczywiście czekam też na komentarze i porady. Edytowane 27 Października 2020 przez koziolek więcej info 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 27 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2020 Nasze marzenie od dłuższego czasu... Tylko zawsze coś na drodze stanie. Napisz gdzie, co i jak planujesz. Może wspólna wyprawa?Na razie to palcem po mapie ale mniej więcej tak: D1) Kraków - KownoD2) Kowno - Petersburg D3 - D11 - 9 dni na nordkapp i do Helsinek (3k km) D12 Prom z Helsinek do talina I do RygiD13-14 Ryga Kraków Wydaje mi się że plan raczej ciężki do wykonania bo po Finlandii 9dni, 350 km dziennie po 6h jazdy to mocno męczące :/ i należało by ten czas rozszerzyć. Są opcje 2 2 tyg i turlanie się po Finlandii bez ciśnienia albo 2,5 do 3 z atakiem na nordkapp Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się