Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, dlatego piszę że na nordkapp to 2,5 albo 3 tyg. Trasa do ustalenia.

Alternatywnie 2 tyg bez ciśnienia tylko po Finlandii bez specjalnego celu.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@coocer jak bez celu  to koniecznie wstąpcie tu https://goo.gl/maps/VvQNZAEk7KoUPiS58 (olejcie Mikołaja ale tej restauracji nie można ominąć )
 
Jechal bym z 5 latkiem, jeszcze Mikołaj musiał by być :) chyba że z planu by wyszło że nie damy rady

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem o podróży wokół Morza Bałtyckiego - ok. 8k km. Zwiedzając, tak pod dzieci Legoland w Danii, wioskę Bullerbyn w Szwecji i parę innych widokowych miejsc :) oraz wiadomo stolice krajów nadbałtyckich. Problem w czasie. Myślałem o podziale podróży na 2 etapy, ale prom z autem przez Bałtyk sporo kosztuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2020 o 10:53, koziolek napisał:

Panowie, nie chcę zaśmiecać forum Subaru moim szmelcvagenem, zapraszam na fejsową stronę z mojego podpisu, tam znajdziecie więcej info i postęp prac,

 

Zalajkowane. :)

Czekam z popcornem na następne posty. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wiem że to temat rzeka ale czas się zdecydować na jakieś ATeki, dla Forestera SH rozmiar 215/65/r16 lub zbliżone. 

- Jako że trasy dojazdowe są długie myślę nad czymś co będzie jak najlepsze na asfalcie (trzymanie się drogi/hałas) 

- druga ważna spraw to jak największa wytrzymałość, właściwości terenowe raczej są drugorzędne bo każdy atek jest lepszy od szosowej opony, a w razie W ktoś pomoże:) 

Moje typy to:
Toyo Open Counry AT (ktoś polecał na Forum jako dobre na asfalcie, ale opinie w necie są takie, że to średnia opona na asfalt)
Cooper Discoverer AT3 (znalazłem testy gdzie miała bardzo dobre wyniki na asfalcie) 

Nokian Rotiiva AT (z tego co rozumiem opona zaprojektowana właśnie pod kątem asfaltu) 
General Tire Grabber AT3 (klasa B hamowania na mokrym asfalcie)


Myślałem też nad taką oponą również do jazdy na co dzień ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji jak jest z wytrzymałością w stosunku do klasycznych AT

Michelin Latitude Cross
Bridgestone Dueler H/T 684

Macie jakieś swoje typy dla takich założeń? 

Edytowane przez ajax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ajax napisał:

Michelin Latitude Cross

Dobra opona. Przejechała w moim Forku Subariadę w Albanii, Rumunii, Gruzji. W 2020 Bułgaria indywidualnie. Twarda, cicha w stosunku do AT, dobra na mokrym asfalcie. Raz gwoździa złapałem i przejechałem z nim 3300km (powrót z Gruzji).

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Toyo przejechałem ponad 30 tyś km, teraz przełożyłem je do busa.
Świetna opona na każdą pogodę i teren, cicha, jeździłem na nich od Albanii po Estonię.

Teraz mam General Grabber i hałasuje dużo bardziej, na długie dojazdy będzię męcząca.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, koziolek napisał:

Na Toyo przejechałem ponad 30 tyś km, teraz przełożyłem je do busa.
Świetna opona na każdą pogodę i teren, cicha, jeździłem na nich od Albanii po Estonię.

Teraz mam General Grabber i hałasuje dużo bardziej, na długie dojazdy będzię męcząca.

Taptane Tapatalkiem
 


Ok w takim razie General odpada. Miałeś styczność z pozostałymi oponami z listy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił bfg jeśli planujesz jeździć dalej bo powinny być dostępne wszędzie w razie przebicia. Z każdą inna może być problem a bfg nawet nalewkę kupisz żeby dokończyć wyprawę.

Ja mam grabbera at2 i już jej nie produkują i nie dokupie zapasu.

Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koziolek napisał:

Cooper Discoverer też od razu skreśl, będzie głośna, B dueler miałem ale za krótko żeby coś powiedzieć bo założyłem BFG.

Taptane Tapatalkiem
 


Hmmm to zabiłeś mi ćwieka, zadałem pytanie na RTO podając te same kryteria i większość poleca właśnie Cooper Discoverer AT jako najlepiej spełniającą moje wymogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Hmmm to zabiłeś mi ćwieka, zadałem pytanie na RTO podając te same kryteria i większość poleca właśnie Cooper Discoverer AT jako najlepiej spełniającą moje wymogi. 
Sorry myślałem o stt pro, a Ty o At3, mój błąd.
Nic nie wiem o tych oponach, ale z pewnością będą głośniejsze od Toyo.
W Usa już jest nowe Toyo at3, ale chyba jeszcze w EU niedostępne, a takie brałbym w ciemno.

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawieniu nie ma ale może weź pod uwagę Geolandar G015? Na pewno jest cicha. Na pewno ogarnia jak tako teren. Niby jest jakaś wersja wzmocniona.

Je zdecydowałem się na nią, bo w mojej ocenie jest najbardziej szosowa z ATków. Do daily car założone. Moje wymagania wypełniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wiem że to temat rzeka ale czas się zdecydować na jakieś ATeki, dla Forestera SH rozmiar 215/65/r16 lub zbliżone. 

- Jako że trasy dojazdowe są długie myślę nad czymś co będzie jak najlepsze na asfalcie (trzymanie się drogi/hałas) 
- druga ważna spraw to jak największa wytrzymałość, właściwości terenowe raczej są drugorzędne bo każdy atek jest lepszy od szosowej opony, a w razie W ktoś pomoże:) 

Moje typy to:
Toyo Open Counry AT (ktoś polecał na Forum jako dobre na asfalcie, ale opinie w necie są takie, że to średnia opona na asfalt)
Cooper Discoverer AT3 (znalazłem testy gdzie miała bardzo dobre wyniki na asfalcie) 
Nokian Rotiiva AT (z tego co rozumiem opona zaprojektowana właśnie pod kątem asfaltu) 
General Tire Grabber AT3 (klasa B hamowania na mokrym asfalcie)

Myślałem też nad taką oponą również do jazdy na co dzień ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji jak jest z wytrzymałością w stosunku do klasycznych AT

Michelin Latitude Cross
Bridgestone Dueler H/T 684

Macie jakieś swoje typy dla takich założeń? 

Ja śmigam na Nokianach rotiva At i powiem tak w teren super na asfalcie tez daje radę całkiem przyjemnie , jedyny problem jaki zauważyłem jak wracałem z Zakopanego w obfitym deszczu to musiałem uważać bo czułem jak się ślizga całe auto , ale to urok takich opon. Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2021 o 15:48, ajax napisał:


Bridgestone Dueler H/T 684

 

Taki trochę lepiej trzymający na mokrym i o dziwo całkiem całkiem na śniegu fabryczny geolandar 91/ 95

Głośny prawie tak samo jak AT yokohama g015/ g017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...