Than_Junior Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 No proszę, zwracam honor co zapewne nie zmienia faktu, ze o ile AT na śniegu prowadzą się źle, to MT 30 minut temu, chojny napisał: na śniegu jak na lodzie. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 (edytowane) 54 minuty temu, Than_Junior napisał: oczywiscie! Niemniej nie zapomnę podjazdu w Kaukazie (stroma, mokra łąka), gdzie @przemekka na m/t podjechał jak po szynach, a „nasz” Forek, mimo systemów i ogólnie dużej sprawności terenowej we wszystkich innych warunkach, na A/T bardzo mocno musiał walczyć i szczerzemowiac pewnie niejeden kierownik raczej by w tej sytuacji skapitulował :-) jak chodzi o głośność, no cóż, sądzę ze Coopery w Patrolu tez do cichych nie należą, a da się z tym żyć No i tu cię rozczaruję. To były AT-ki. BFG AT KO2. IMO najlepsze AT-ki na jakich jeździłem. I do Forka w zupełności wystarczające. A tam na Kaukazie najbardziej brakowało krótszego przełożenia i mocy, żeby wyjechać na sam szczyt. Edytowane 2 Września 2020 przez przemekka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krik Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 11 minut temu, przemekka napisał: BFG AT KO2. IMO najlepsze AT-ki na jakich jeździłem. I do Forka w zupełności wystarczające. Zgadzam się! Pomimo ich dużej wagi i wytwarzanego hałasu na asfalcie zdecydowanie rekompensują to w terenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Ktoś mi zaproponował podniesienie samego tyłu w Forku SF ma to sens? (35mm na ironmanach) Ja tak mam. Ogólnie jak napisał@koziolek są twardsze. Czuć jak przejeżdżasz przez śpiących policjantów. Przód miękko przelatuje, tył inaczej. Może też dlatego że jest lżejszy. W terenie nie jeżdżę. Założyłem bo praktycznie je dostałem, a dupka nisko siedziała, teraz siedzi na dobrej wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 9 godzin temu, Than_Junior napisał: AT na śniegu prowadzą się źle AT ze znakiem śnieżynki na tle trzech szczytów prowadzą się w zimie jak dobre opony wielosezonowe. Można je wrzucić na zimę, długie podróże po czarnym itd, a MT oszczędzać w ten sposób na gdy często wyjeżdżamy w teren. Nie jestem za agresywnym AT, gdyż i tak nie dorówna MT, a traci swe cechy AT. Inaczej jednak sprawa się ma w przypadku Forestera, gdyż tak na prawdę AT ma robić w terenie i faktycznie wówczas sens mają BFG KO2, a jeszcze lepiej Wrangler Duratrack czy Cooper Discoverer ST MAXX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Gripmax AT, Bieszczady, śniegu po kolana, na ruchliwszych drogach troszku odśnieżone gdzie nie gdzie ubity śnieg, ciśnienie 0,8 atm. i robiłem co chciałem. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 18 godzin temu, przemekka napisał: No i tu cię rozczaruję. To były AT-ki. BFG AT KO2. IMO najlepsze AT-ki na jakich jeździłem. I do Forka w zupełności wystarczające. A tam na Kaukazie najbardziej brakowało krótszego przełożenia i mocy, żeby wyjechać na sam szczyt. jestem wielce rozczarowany! ;) Żyłem w przekonaniu, ze to był emtek, bo tez mówiliśmy wówczas o tym żeby na nich ma mokrym asfalcie jednak trochę ostrożniej jechać... no ale zmylił mnie bardzo agresywny bieżnik jak na AT! :shock: 9 godzin temu, mechanik napisał: AT ze znakiem śnieżynki na tle trzech szczytów prowadzą się w zimie jak dobre opony wielosezonowe. to mnie akurat nie przekonuje bo wielosezonowe są „do wszystkiego a wiec do niczego” ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 Przez całkiem niezły napęd At na śniegu sprawiają wrażenie całkiem niezłej trakcji... Do pierwszego nagłego hamowania Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 1 godzinę temu, Than_Junior napisał: to mnie akurat nie przekonuje bo wielosezonowe są „do wszystkiego a wiec do niczego” ;-) Na jakiś kompromis trzeba jednak pójść, acz zimówki też można wrzucić. Mnie chodzi o to, że w terenówce AT, mają służyć do wyjazdów na asfalt, długich podróży po czarnym (na przykład gdy jechaliśmy do Albanii), sporadycznego łagodnego offroadu. W przypadku Subaru natomiast AT jest oponą która ma auto uterenowić, jako jedyna opcja, dlatego mile widziane są agresywniejsze AT. W terenówce taka opcja nie ma sensu, ponieważ w terenie ma robić MT Zgadzam się absolutnie z @chojny, że przeprawówki z Forestera nie będzie więc też wkładanie na siłę MT, które są bardzo ciężkie, mają duże średnice to jednak przerost formy nad treścią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 2 godziny temu, Than_Junior napisał: to mnie akurat nie przekonuje bo wielosezonowe są „do wszystkiego a wiec do niczego” ;-) Chyba masz wiedzę na ich temat sprzed 20 lat dzisiaj wielosezonowych typu nokian weatherproof lub michelin crossclimate plus są świetnymi oponami. Do normalnego cywilizowanego samochodu bez rajdowych aspiracji są bardzo dobre. Zauważ również, ze jeśli nie mieszkasz w przysłowiowych Bieszczadach, to ile dni masz śnieg na drogach o temperaturę -20? Ostatnio we Wrocławiu w zimę jest kilka stopni na plusie i do tego czarne drogi. Więcej jest deszczu niż śniegu. Idealne warunki na wielosezonowki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał: Chyba masz wiedzę na ich temat sprzed 20 lat dzisiaj wielosezonowych typu nokian weatherproof lub michelin Muszę przyznać Ci rację. Sam się zdziwiłem zachowaniem moich AT3 4S zimą na śniegu. W przemyśle opon jest ogromny postęp. Tym niemniej jeśli chodzi o przygotowanie auta w teren (o tym jest wątek i dyskusja) należy brać pod uwagę kompromis i zastanowić się nad tym jakie cechy przede wszystkim ma mieć ogumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał: Chyba masz wiedzę na ich temat sprzed 20 lat dzisiaj wielosezonowych typu nokian weatherproof lub michelin crossclimate plus są świetnymi oponami. Do normalnego cywilizowanego samochodu bez rajdowych aspiracji są bardzo dobre. Zauważ również, ze jeśli nie mieszkasz w przysłowiowych Bieszczadach, to ile dni masz śnieg na drogach o temperaturę -20? Ostatnio we Wrocławiu w zimę jest kilka stopni na plusie i do tego czarne drogi. Więcej jest deszczu niż śniegu. Idealne warunki na wielosezonowki. A to sie mozesz klocic z niemieckim ADAC, ktory dopiero w tym roku testowal opony caloroczne i na poczatku wyraznie stwierdza: "Die Allwetterreifen mussten sich mit ihren Fahr- und Sicherheitseigenschaften an den Werten der Spezialisten messen. Das Ergebnis: Keines der sieben Produkte kommt sowohl unter sommerlichen wie winterlichen Bedingungen auch nur im Ansatz an deren Leistungen ran." (https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/235-55-r17/ ) Co w wolnym tlumaczeniu oznacza tyle, co ze caloroczne nie maja absolutnie zadnego podejscia do opon specjalistycznych (czyt. zimowych/letnich) Ale mechanik ma racje, watek nie jest o tego typu oponach. Postep technologiczny na pewno jest, na pewno wszyscy pracuja nad tym, aby minimalizowac wady opon dedykowanych do konkretnych warunkow, ale prawda pozostaje rowniez, ze nie ma jednej opony na wszystkie potrzeby. Moim argumentem za M/Tkiem (nawet w Subaru) jest to, ze jesli chcemy podczas jazdy w terenie relatywnie niskim kosztem zdecydowanie poprawic trakcje, to warto to rozwazyc. MT w terenie zawsze bedzie lepszy od AT bo to wynika z samej zasady. Na pewno bedzie tez gorszy od AT na asfalcie.... a jeszcze gorszy na asfalcie bedzie od zwyklej szosowki Ale w terenie znacznie zwiekszy sprawnosc samochodu. Chyba mozemy sie zgodzic co do tego? AT jest (w wiekszosci przypadkow) polsrodkiem, podobnie jak opona caloroczna. Jest OK we wszystkich warunkach, ale bez rewelacji w zadnych z nich. To rowniez oznacza, ze dla wiekszosci wypraw terenowych w zupelnosci wystarczy. Decyzje na koniec dnia kazdy podejmuje sam! Edytowane 3 Września 2020 przez Than_Junior 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 czy moglibyście zmierzyć mi w waszych SG wysokości od ziemi do nadkola i pod płytą silnika? Mam wrażenie że pomimo 3cm liftu siedzi dość nisko. Ja mam teraz 20 cm do płyty i 74 do brzegu nadkola, tył siedzi ładnie wysoko może sprężyny się zbuntowały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 czy moglibyście zmierzyć mi w waszych SG wysokości od ziemi do nadkola i pod płytą silnika? Mam wrażenie że pomimo 3cm liftu siedzi dość nisko. Ja mam teraz 20 cm do płyty i 74 do brzegu nadkola, tył siedzi ładnie wysoko może sprężyny się zbuntowały Nie tak się mierzy, jak już to od środka piasty do krawędzi rantu błotnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 Nie tak się mierzy, jak już to od środka piasty do krawędzi rantu błotnika. W sumie tak, to jak ktoś może zmierzyć tak i tak, chodzi mi o przybliżona wartość Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 (edytowane) 14 minut temu, coocer napisał: W sumie tak, to jak ktoś może zmierzyć tak i tak, chodzi mi o przybliżona wartość Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Tył:77,5 cm, płyta: 21 cm, przód: 75,5 cm Edytowane 3 Września 2020 przez Daniel Janus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 1 minutę temu, Daniel Janus napisał: 77,5 cm i 21 cm Dzięki Daniel Masz lift czy to std? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 Edytowałem posta wyżej. Przód: 1cm podkładki, tył: sprężyny Pedders pod LPG z tym, że nie mam LPG. Cały zawias (kolumny) ma rok i jakieś 15 kkm nalotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 W sumie tak, to jak ktoś może zmierzyć tak i tak, chodzi mi o przybliżona wartość Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Tylko opony Ci będą przekłamywać. Bo różne rozmiary ludzie mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 Właśnie, mam 225/55/17 co daje dodatkowo ok 1cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 1 minutę temu, ewemarkam napisał: Tylko opony Ci będą przekłamywać. Bo różne rozmiary ludzie mają racja racja, ale jak już Daniel napisał że ma 21 prześwitu przy 1cm liftu to już widzę że coś jest nie tak Z oponami raczej ludzie nie poszaleją, chyba że będą mocne mody ale większość standardowo albo 65 albo 60 na 215 przy 16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 4 minuty temu, Daniel Janus napisał: Właśnie, mam 225/55/17 co daje dodatkowo ok 1cm. ja mam 215/65/16 więc różnica jest 6,6 mm na średnicy czyli 3mm na wysokości zdecydowanie u mnie jest coś nie tak będę więc celować w 24 cm prześwitu, było by miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 Na takich samych oponach i ironmanach mam 76 cm do rantu błotnika, z tyłu dodatkowo 1 cm podkładki, bo lpg, lodówka i zabudowa.Chyba jeszcze go podniosę Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 Na takich samych oponach i ironmanach mam 76 cm do rantu błotnika, z tyłu dodatkowo 1 cm podkładki, bo lpg, lodówka i zabudowa.Chyba jeszcze go podniosę Taptane Tapatalkiem Sweet Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krik Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 46 przod 48 tyl Mierzone od środka piasty Lift 5/6cm Opona BFG 215/65r16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się