Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

54 minuty temu, Than_Junior napisał:


oczywiscie! Niemniej nie zapomnę podjazdu w Kaukazie (stroma, mokra łąka), gdzie @przemekka na m/t podjechał jak po szynach, a „nasz” Forek, mimo systemów i ogólnie dużej sprawności terenowej we wszystkich innych warunkach, na A/T bardzo mocno musiał walczyć i szczerzemowiac pewnie niejeden kierownik raczej by w tej sytuacji skapitulował :-) 

 

jak chodzi o głośność, no cóż, sądzę ze Coopery w Patrolu tez do cichych nie należą, a da się z tym żyć :)

 

No i tu cię rozczaruję. To były AT-ki. :)

BFG AT KO2.

IMO najlepsze AT-ki na jakich jeździłem. I do Forka w zupełności wystarczające. 

 

A tam na Kaukazie najbardziej brakowało krótszego przełożenia i mocy,  żeby wyjechać na sam szczyt. 

 

Edytowane przez przemekka
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, przemekka napisał:

BFG AT KO2.

IMO najlepsze AT-ki na jakich jeździłem. I do Forka w zupełności wystarczające. 

Zgadzam się! Pomimo ich dużej wagi i wytwarzanego hałasu na asfalcie zdecydowanie rekompensują to w terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mi zaproponował podniesienie samego tyłu w Forku  SF ma to sens? (35mm na ironmanach) 
Ja tak mam. Ogólnie jak napisał@koziolek są twardsze. Czuć jak przejeżdżasz przez śpiących policjantów. Przód miękko przelatuje, tył inaczej. Może też dlatego że jest lżejszy. W terenie nie jeżdżę. Założyłem bo praktycznie je dostałem, a dupka nisko siedziała, teraz siedzi na dobrej wysokości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Than_Junior napisał:

AT na śniegu prowadzą się źle

AT ze znakiem śnieżynki na tle trzech szczytów prowadzą się w zimie jak dobre opony wielosezonowe.

Można je wrzucić na zimę, długie podróże po czarnym itd, a MT oszczędzać w ten sposób na gdy często wyjeżdżamy w teren. 

Nie jestem za agresywnym AT, gdyż i tak nie dorówna MT, a traci swe cechy AT.

Inaczej jednak sprawa się ma w przypadku Forestera, gdyż tak na prawdę AT ma robić w terenie i faktycznie wówczas sens mają BFG KO2, a jeszcze lepiej Wrangler Duratrack czy Cooper Discoverer ST MAXX. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, przemekka napisał:

 

No i tu cię rozczaruję. To były AT-ki. :)

BFG AT KO2.

IMO najlepsze AT-ki na jakich jeździłem. I do Forka w zupełności wystarczające. 

 

A tam na Kaukazie najbardziej brakowało krótszego przełożenia i mocy,  żeby wyjechać na sam szczyt. 

 


jestem wielce rozczarowany! ;) Żyłem w przekonaniu, ze to był emtek, bo tez mówiliśmy wówczas o tym żeby na nich ma mokrym asfalcie jednak trochę ostrożniej jechać... no ale zmylił mnie bardzo agresywny bieżnik jak na AT! :shock:

 

9 godzin temu, mechanik napisał:

AT ze znakiem śnieżynki na tle trzech szczytów prowadzą się w zimie jak dobre opony wielosezonowe.


to mnie akurat nie przekonuje bo wielosezonowe są „do wszystkiego a wiec do niczego” ;-) 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Than_Junior napisał:

to mnie akurat nie przekonuje bo wielosezonowe są „do wszystkiego a wiec do niczego” ;-) 
 

Na jakiś kompromis trzeba jednak pójść, acz zimówki też można wrzucić. 

Mnie chodzi o to, że w terenówce AT, mają służyć do wyjazdów na asfalt, długich podróży po czarnym (na przykład gdy jechaliśmy do Albanii), sporadycznego łagodnego offroadu. W przypadku Subaru natomiast AT jest oponą która ma auto uterenowić, jako jedyna opcja, dlatego mile widziane są agresywniejsze AT. W terenówce taka opcja nie ma sensu, ponieważ w terenie ma robić MT 

Zgadzam się absolutnie z @chojny, że przeprawówki z Forestera nie będzie więc też wkładanie na siłę MT, które są bardzo ciężkie, mają duże średnice to jednak przerost formy nad treścią. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Than_Junior napisał:

to mnie akurat nie przekonuje bo wielosezonowe są „do wszystkiego a wiec do niczego” ;-) 

Chyba masz wiedzę na ich temat sprzed 20 lat :) dzisiaj wielosezonowych typu nokian weatherproof lub michelin crossclimate plus są świetnymi oponami. Do normalnego cywilizowanego samochodu bez rajdowych aspiracji są bardzo dobre. Zauważ również, ze jeśli nie mieszkasz w przysłowiowych Bieszczadach, to ile dni masz śnieg na drogach o temperaturę -20? Ostatnio we Wrocławiu w zimę jest kilka stopni na plusie i do tego czarne drogi. Więcej jest deszczu niż śniegu. Idealne warunki na wielosezonowki. 
 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Chyba masz wiedzę na ich temat sprzed 20 lat :) dzisiaj wielosezonowych typu nokian weatherproof lub michelin

Muszę przyznać Ci rację. Sam się zdziwiłem zachowaniem moich AT3 4S zimą na śniegu. W przemyśle opon jest ogromny postęp. 

Tym niemniej jeśli chodzi o przygotowanie auta w teren (o tym jest wątek i dyskusja) należy brać pod uwagę kompromis i zastanowić się nad tym jakie cechy przede wszystkim ma mieć ogumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Chyba masz wiedzę na ich temat sprzed 20 lat :) dzisiaj wielosezonowych typu nokian weatherproof lub michelin crossclimate plus są świetnymi oponami. Do normalnego cywilizowanego samochodu bez rajdowych aspiracji są bardzo dobre. Zauważ również, ze jeśli nie mieszkasz w przysłowiowych Bieszczadach, to ile dni masz śnieg na drogach o temperaturę -20? Ostatnio we Wrocławiu w zimę jest kilka stopni na plusie i do tego czarne drogi. Więcej jest deszczu niż śniegu. Idealne warunki na wielosezonowki. 
 

 

A to sie mozesz klocic z niemieckim ADAC, ktory dopiero w tym roku testowal opony caloroczne i na poczatku wyraznie stwierdza: "Die Allwetterreifen mussten sich mit ihren Fahr- und Sicherheitseigenschaften an den Werten der Spezialisten messen. Das Ergebnis: Keines der sieben Produkte kommt sowohl unter sommerlichen wie winterlichen Bedingungen auch nur im Ansatz an deren Leistungen ran." (https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/ganzjahresreifen/235-55-r17/ )

 

Co w wolnym tlumaczeniu oznacza tyle, co ze caloroczne nie maja absolutnie zadnego podejscia do opon specjalistycznych (czyt. zimowych/letnich) :)

 

Ale mechanik ma racje, watek nie jest o tego typu oponach. Postep technologiczny na pewno jest, na pewno wszyscy pracuja nad tym, aby minimalizowac wady opon dedykowanych do konkretnych warunkow, ale prawda pozostaje rowniez, ze nie ma jednej opony na wszystkie potrzeby.

 

Moim argumentem za M/Tkiem (nawet w Subaru) jest to, ze jesli chcemy podczas jazdy w terenie relatywnie niskim kosztem zdecydowanie poprawic trakcje, to warto to rozwazyc. MT w terenie zawsze bedzie lepszy od AT bo to wynika z samej zasady. Na pewno bedzie tez gorszy od AT na asfalcie.... a jeszcze gorszy na asfalcie bedzie od zwyklej szosowki ;) Ale w terenie znacznie zwiekszy sprawnosc samochodu. 

 

Chyba mozemy sie zgodzic co do tego? AT jest (w wiekszosci przypadkow) polsrodkiem, podobnie jak opona caloroczna. Jest OK we wszystkich warunkach, ale bez rewelacji w zadnych z nich. To rowniez oznacza, ze dla wiekszosci wypraw terenowych w zupelnosci wystarczy. Decyzje na koniec dnia kazdy podejmuje sam!

Edytowane przez Than_Junior
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moglibyście zmierzyć mi w waszych SG wysokości od ziemi do nadkola i pod płytą silnika?

Mam wrażenie że pomimo 3cm liftu siedzi dość nisko. Ja mam teraz 20 cm do płyty i 74 do brzegu nadkola, tył siedzi ładnie wysoko może sprężyny się zbuntowały :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moglibyście zmierzyć mi w waszych SG wysokości od ziemi do nadkola i pod płytą silnika?
Mam wrażenie że pomimo 3cm liftu siedzi dość nisko. Ja mam teraz 20 cm do płyty i 74 do brzegu nadkola, tył siedzi ładnie wysoko może sprężyny się zbuntowały
 
Nie tak się mierzy, jak już to od środka piasty do krawędzi rantu błotnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak się mierzy, jak już to od środka piasty do krawędzi rantu błotnika.
W sumie tak, to jak ktoś może zmierzyć tak i tak, chodzi mi o przybliżona wartość :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, coocer napisał:

W sumie tak, to jak ktoś może zmierzyć tak i tak, chodzi mi o przybliżona wartość :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka
 

Tył:77,5 cm, płyta: 21 cm, przód: 75,5 cm

Edytowane przez Daniel Janus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Tylko opony Ci będą przekłamywać. Bo różne rozmiary ludzie mają :)

racja racja, ale jak już Daniel napisał że ma 21 prześwitu przy 1cm liftu to już widzę że coś jest nie tak :) 

Z oponami raczej ludzie nie poszaleją, chyba że będą mocne mody ale większość standardowo albo 65 albo 60 na 215 przy 16. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Daniel Janus napisał:

Właśnie, mam 225/55/17 co daje dodatkowo ok 1cm.

ja mam 215/65/16 więc różnica jest 6,6 mm na średnicy czyli 3mm na wysokości :) zdecydowanie u mnie jest coś nie tak :D

będę więc celować w 24 cm prześwitu, było by miło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takich samych oponach i ironmanach mam 76 cm do rantu błotnika, z tyłu dodatkowo 1 cm podkładki, bo lpg, lodówka i zabudowa.
Chyba jeszcze go podniosę

Taptane Tapatalkiem


Sweet :)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...