Tommo Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 (edytowane) Więc zdecydowałem się na opony typu MT. Dokładnie będą to Cooper STT Pro. Dlaczego takie? Dlatego że kupiłem samochód w teren, więc potrzebuje opon terenowych a nie uniwersalnych. Nie po to go liftuję, przerabiam etc. żeby jednocześnie pogarszać mu własności w terenie słabszymi oponami. Na zimę mam gumy M+S. Edytowane 4 Września 2020 przez Tommo 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 Audi TTRS będzie śmiesznie na M/Tkach wyglądało, ale kto bogatemu zabroni... ;-) 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 22 godziny temu, Than_Junior napisał: Moim argumentem za M/Tkiem (nawet w Subaru) jest to, ze jesli chcemy podczas jazdy w terenie relatywnie niskim kosztem zdecydowanie poprawic trakcje, to warto to rozwazyc. MT w terenie zawsze bedzie lepszy od AT bo to wynika z samej zasady. Na pewno bedzie tez gorszy od AT Na pewno w kwestii trakcji i uterenowienia auta należy zacząć od opon. Blokady są bardzo drogie i paradoksalnie łatwo nimi zniszczyć elementy/mechanizmy. Wymaga to modyfikacji, których w SUVie nie zrobimy tzn silniejsze mechanizmy różnicowe, połosie. Jednak MT w Subaru też nie będą bezpiecznym zabiegiem. Są one dużo cięższe, mają też większą średnicę - tu trzebaby zmienić przełożenia w mostach i reduktor, dodatkowo też ciąć karoserię żeby wlazły. Jak pisał Chojny, robienie przeprawówki z Forestera sensu nie ma, więc takie mody należy odpuścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 (edytowane) 14 godzin temu, Tommo napisał: Na zimę mam gumy M+S. Mam Cooper Discoverer STT PRO na Rubiconie. One mają oznaczenie M+S. Fajne gumy, nie extremalne, należą do lżejszych, ale mają dość delikatne boki (mnie nie udało się zniszczyć boku w górach więc bardzo słabe z kolei nie są) Jaki rozmiar? Ile waży ten MT, a ile oryginalna opona? Edytowane 4 Września 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 31X10,5R15 wazy ok. 22 kg seria 235/75R15 nie wiem ile waży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 1 minutę temu, Tommo napisał: 31X10,5R15 wazy ok. 22 kg seria 235/75R15 nie wiem ile waży To oryginalne około połowę mniej.. Mają białe napisy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 niebieskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 6 minut temu, Tommo napisał: niebieskie Umyj porządnie Karcherem, a litery zrobią się białe. Niebieski to zabezpieczenie w czasie transportu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 55 minut temu, Tommo napisał: 31X10,5R15 wazy ok. 22 kg seria 235/75R15 nie wiem ile waży Porównanie Tak jak pisałem, przejście na MT w SUVie oznacza znacznie większy rozmiar i ciężar do których mechanizmy nie są przygotowane. Na równym terenie będzie przewaga. Bez zmian w przełożeniach i sofcie skrzyni awaria to tylko kwestia czasu i ciężkiej nogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 @mechanik to jeszcze jedna prośba bo widzę, że chętnie się angażujesz w temat. Odmów zdrowśkę w intencji moich napędów wieczorkiem przed spaniem. 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 Godzinę temu, Tommo napisał: Odmów zdrowśkę w intencji moich napędów wieczorkiem przed spaniem Za łożyska też , i oby zapas nie był potrzebny.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 4 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2020 Zapas wywalam, nie ma sensu wozić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_mi2 Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Ateki w naszych warunkach są bez sensu. W terenie nie robią, jeździ się na nich niewiele lepiej na deszczu/śniegu a kosztują porównywalnie z emtekami. Jeśli używać auta poza drogami to stt pro jest bardzo fajnym wyborem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, miki_mi2 napisał: Jeśli używać auta poza drogami to stt pro jest bardzo fajnym wyborem. Tyle że nadają się do terenówki, ważą dwa razy więcej, mają większe wymiary, wymagają przystosowanego układu napędowego. Jeśli zignorować kwestie techniczne auto osłabnie i narobimy szkody. Ostatnio byłem świadkiem zmielenia dyferencjału. No chyba że MT tylko do fotek i turlania po mieście. 20 godzin temu, Tommo napisał: Zapas wywalam, nie ma sensu wozić Jedyna opcja to dach, mało praktyczne i mało wygodnee rozwiązanie dodatkowo podnosi środek ciężkości). A bez koła zapasowego lipa. Zawsze opona może zejść z felgi (niżej Toyota Land Cruiser opona 33"STT PRO - zapas był konieczny). Edytowane 5 Września 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 54 minuty temu, mechanik napisał: Tyle że nadają się do terenówki, ważą dwa razy więcej, mają większe wymiary, wymagają przystosowanego układu napędowego. Jeśli zignorować kwestie techniczne auto osłabnie i narobimy szkody. Ostatnio byłem świadkiem zmielenia dyferencjału. No chyba że MT tylko do fotek i turlania po mieście. Ja byłem świadkiem jak kobieta na krawężniku spaliła sprzęgło w Matizie. Mogę podać wiele przykładów, po których Twoja teoria bez mrugnięcia okiem wpada do kibla i spuszczana jest woda. Cayenne Turbo na 35 M/T upalany cały dzień w terenwizji. Nic się nie urwało, nie zmieliło i o dziwo nie było tam mostów Patrola. Clou programu jest w tym, że trzeba wiedzieć w każdym przypadku na ile można sobie pozwolić, ile fabryka dała zapasu i jak każde auto reaguje na dane zmiany. Dochodzi jeszcze zmęczenie materiału i los szczęścia lub pecha. Ale na tym polega ta zabawa. Znaleźć tą cienką linie i na niej balansować osiągając brawurowe efekty lub wpaść w otchłań porażki która często jeszcze bardziej motywuje. Rajd czy przeprawa w którym jeżdżą same "Unimogi"w których nic się urwać nie może i wszystko jest takie banalne i oczywiste, jest totalnie bez sensu. Oczywiście mógłbym założyć seryjny rozmiar, nieco agresywniejszy, jeździć długo i bezawaryjnie, omijać głębszy teren itp. Ale ja tego nie chcę, nie potrzebuję, nie sprawia mi przyjemności. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki_mi2 Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 Godzinę temu, mechanik napisał: Tyle że nadają się do terenówki, ważą dwa razy więcej, mają większe wymiary, wymagają przystosowanego układu napędowego. Jeśli zignorować kwestie techniczne auto osłabnie i narobimy szkody. Ostatnio byłem świadkiem zmielenia dyferencjału. No chyba że MT tylko do fotek i turlania po mieście. Jedyna opcja to dach, mało praktyczne i mało wygodnee rozwiązanie dodatkowo podnosi środek ciężkości). A bez koła zapasowego lipa. Zawsze opona może zejść z felgi (niżej Toyota Land Cruiser opona 33"STT PRO - zapas był konieczny). To normalne, że lecą półośki przeguby dyfry itp w terenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 (edytowane) 4 godziny temu, miki_mi2 napisał: To normalne, że lecą półośki przeguby dyfry itp w terenie. Zdjęcie opony w terenie jest normalne. Natomiast ryzyko mielenia dyfrów, ukrecania półosi i wałów po zmianie kół na zbyt duże bez zmiany przełożeń i wzmocnieniu powyższych wzrasta wykładniczo. Oczywiście że w grubym offradzie są awarie mimo wszystko, jednak zbyt duże koła są częstym błędem nowicjuszy. 4 godziny temu, Tommo napisał: Cayenne Turbo na 35 M/T upalany cały dzień w terenwizj To nie offroad tylko popierdółka. Po wtóre byłem świadkiem wyczynów zmotanej w teren BMW X3, przeżyła, ale problemy pojawiły się na kolejny dzień. Nie wszystkie "obrażenia" ujawniają się natychmiast. 4 godziny temu, Tommo napisał: Clou programu jest w tym, że trzeba wiedzieć w każdym przypadku na ile można sobie pozwolić, ile fabryka dała zapasu i jak każde auto reaguje na dane zmiany Tak, dlatego w Terenwizji widzimy Forestera z wyciagarką której nigdy gość nie użył i nawet prośbę Adama zbył milczeniem. Jeśli tak eksploatować auto - to wyciagarka w SUVie może być (dołoży tylko kilogramów na przód). Edytowane 5 Września 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2020 (edytowane) 4 godziny temu, Tommo napisał: Rajd czy przeprawa w którym jeżdżą same "Unimogi" W rajdach przeprawowych jest podział na kilka klas, są auta fabryczne, są ograniczenia średnicy kół, klasa z wyciągarką itd oraz Extrem. Edytowane 5 Września 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 Proszę,, pod koniec roku do Europy trafi nowy ATek o agresywnym profilu od Yokohama - w stanach już jest i zbiera bdb opinie https://www.yokohamatire.com/tires/geolandar-x-at 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 11 godzin temu, Than_Junior napisał: Proszę,, pod koniec roku do Europy trafi nowy ATek o agresywnym profilu od Yokohama - w stanach już jest i zbiera bdb opinie https://www.yokohamatire.com/tires/geolandar-x-at Dawno już słyszałem o tym AT. Kiedy będzie w EU trudno powiedzieć. Jest też XMT, już dostepna https://www.sklepopon.com/opona-letnia/yokohama-geolandar-x-m-t-g005-35x12-50-r17-121-q-fr-130480 Tak przy okazji.. Bfgoodrich MT ma oznaczenie M+S. Specjalnie sprawdziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 No, a te Yokohamy Nie maja i bądź tu mądry :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 6 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2020 26 minut temu, Than_Junior napisał: No, a te Yokohamy Nie maja i bądź tu mądry :-) Nie ma na oponie czy nie ma na opisie na stronie internetowej? W opisach opon MT w sklepach są często bzdury. Wszystkie opony MT jakie widziałem (w realu) miały M+S i jest to norma. Ja mam przecież Yoko g003 i M+S jest jak byk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Wy tu se pitu pitu o najróżniejszych oponach, które nie są dostępne w rozmiarach Foresterowych, tylko dużo większych. Ja tymczasem zakończyłem 1 część zabudowy, oklejone filcem, podmalowane trochę farbką i już. Druga część będzie zamiast tylnych foteli, do szybkiego demontażu, bo fotele czasem się przydają Będzie to skrzynia na torby z ciuchami plus rozkładana część sypialna. 15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 3 minuty temu, koziolek napisał: Wy tu se pitu pitu o najróżniejszych oponach, które nie są dostępne w rozmiarach Foresterowych, tylko dużo większych. Ja tymczasem zakończyłem 1 część zabudowy, oklejone filcem, podmalowane trochę farbką i już. Druga część będzie zamiast tylnych foteli, do szybkiego demontażu, bo fotele czasem się przydają Będzie to skrzynia na torby z ciuchami plus rozkładana część sypialna. Wygląda profi :-) 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 7 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2020 Torby /skrzynki na górę zabudowy? Pomyśl o jakimś solidnym mocowaniu żeby nie przeleciało przez kabinę. Fajna była kratka demontowana która by rozdzielała przestrzeń bagażową, może standardową da się przerobić. Rozumiem że spanie na górze? Na plus szerokość bo kielichy nie przeszkadzają ale może być trochę klaustrofobicznie. Spałem na poziomie podłogi bagażnika i jeszcze było w miarę ok ale tutaj aż się prosi o namiot dachowy i będzie fajna wyprawówka Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się