Jump to content

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


Recommended Posts

Jakie dacie ZA a jakie PRZECIW odnośnie podwyższonego Forestera 2.0 158 KM z reduktorem ze snorklem (w razie dużej draki)  na AT 15" z małą wyciągarką jako samochodu zabawowego?

Jeżdżę Gelendą na wyprawy (raz lub dwa w roku) i uważam że w sumie Forester byłby tańszy do takiego stania w garażu :) a na wyprawach i tak poradzi sobie w terenie (nie chodzi o extremalne jakieś wyjazdy).

OK napęd może nie jest jak w prawdziwych terenówkach choć jak by może szperę z tyłu dołożyć?

 

Jakie macie opinie i UWAGA nie rozpatrujemy ilości miejsca w kabinie w tym przypadku.  

Link to post
Share on other sites
  • Replies 674
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wy tu se pitu pitu o najróżniejszych oponach, które nie są dostępne w rozmiarach Foresterowych, tylko dużo większych. Ja tymczasem zakończyłem 1 część zabudowy, oklejone filcem, podmalowane troch

Z grubsza tak to wygląda, nad dużą szufladą udało się wcisnąć wysuwany blacik( na foto wysunięty tylko kawałek) Taptane Tapatalkiem

Widzę że temat prowadzony jest już kilka lat. Opowiem swoja historię. Na różnych filmach widać przerabianie forestera. Ja postanowiłem przerobić legacy. Właśnie z uwagi że jest dłuższy i będzie służył

Posted Images

Czemu wyciągarka się ma nie nadać? Jakby mu zrobić porządny zderzak to nie czemu nie.

Co do szpery, z tego co wiem to wersje turbo mają szperę z tyłu (nie wiem ile % spięcia i czy to w ogóle prawda)

post-24949-0-95663900-1484662377_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Mam taki zestaw:

 

'05 2.5 xs na automacie

+ 3 cm na zawieszeniu

Plyta alu pod silnik

General grabber at2 na 16

Nie dawno zalozylen snorkel ale jeszcze musze dopiescic bo brzydko wyszlo

Mam mala wyciagarke ale przenosna wiec mozna wyciagac w rozne strony :)

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Co do blokady. Mam pomysl na lsd ale nie mam czasu na proby. Przydal by sie jakis uszkodzony zeby ustrojstwo zobaczyc.

 

W teorii mozna by wymienic silikon czy co tam w lsd jest tak zeby z 4kg zrobic 15

 

Jest jeszcze abs ktory mozna by zaprzac do hamowania kol ale tez nie mam czasu

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Mam taki zestaw:

 

'05 2.5 xs na automacie

+ 3 cm na zawieszeniu

Plyta alu pod silnik

General grabber at2 na 16

Nie dawno zalozylen snorkel ale jeszcze musze dopiescic bo brzydko wyszlo

Mam mala wyciagarke ale przenosna wiec mozna wyciagac w rozne strony :)

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Pokaż go, bo mam bardzo podobny zestaw tylko starszy :)

Link to post
Share on other sites

wyciągarkę zaczepiasz pod ucha holownicze?

Tak. Albo do drzewa na przeciwko. Tak ostatnio robilem jak wyciagalem corse z rowu.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Wybor 2.5 AT + lift 4cm + szpery (przod i tyl) z sti w/g mnie jest lepszy

 

2.0 MT ma mimo reduktora za dlugi 1 bieg i czesc przeszkod trzeba isc "ogniem" bo zdycha a to nie do konca dobrze konczy sie dla zawieszenia

 

wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites

Wybor 2.5 AT + lift 4cm + szpery (przod i tyl) z sti w/g mnie jest lepszy

 

2.0 MT ma mimo reduktora za dlugi 1 bieg i czesc przeszkod trzeba isc "ogniem" bo zdycha a to nie do konca dobrze konczy sie dla zawieszenia

 

wysłane z tel.

4-biegowy AT ma też bardzo długą jedynkę, przez co ostre zjazdy bywają niebezpieczne bo trzeba dużo hamować. To jedyny minus tej skrzyni

Link to post
Share on other sites

 

Wybor 2.5 AT + lift 4cm + szpery (przod i tyl) z sti w/g mnie jest lepszy

 

2.0 MT ma mimo reduktora za dlugi 1 bieg i czesc przeszkod trzeba isc "ogniem" bo zdycha a to nie do konca dobrze konczy sie dla zawieszenia

 

wysłane z tel.

4-biegowy AT ma też bardzo długą jedynkę, przez co ostre zjazdy bywają niebezpieczne bo trzeba dużo hamować. To jedyny minus tej skrzyni
To fakt

 

wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites

co to za wyciągara? jak do drzewa to czym zasilasz?

 

Podpina sie do aku. Ja dokupilem kable rozruchowe 6m wiec tak z 7 - 8 mam zasieg. Na tyl tez starczy jak by trzeba bylo.

 

Do drzewa pasem i szekla. Wyciagarka ma swoje ucho.

 

Wiem ze offroader bedzie sie smiac ale forestera po klamki topic nie bedziemy

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Nie dawno zalozylen snorkel ale jeszcze musze dopiescic bo brzydko wyszlo

 

Pochwal się. :drool: 

 

 

 

Co do blokady. Mam pomysl na lsd ale nie mam czasu na proby. Przydal by sie jakis uszkodzony zeby ustrojstwo zobaczyc. W teorii mozna by wymienic silikon czy co tam w lsd jest tak zeby z 4kg zrobic 15 Jest jeszcze abs ktory mozna by zaprzac do hamowania kol ale tez nie mam czasu

 

 

Też myśle o wsadzeniu szpery do tyłu. Niektórzy twierdzą, że jest za słaba. Ale przy wykrzyżach chyba dała by radę. ;)

 

 

 

Jakie dacie ZA a jakie PRZECIW odnośnie podwyższonego Forestera 2.0 158 KM z reduktorem ze snorklem (w razie dużej draki)  na AT 15" z małą wyciągarką jako samochodu zabawowego?

 

Mamy takiego i objechał dwie subariady bez problemów. Raz jeden poległ przy bardzo stromym podjeździe na Kaukazie (na ponad 2000m.n.p.m. i z brudnym filtrem powietrza ;) ). No ale było tak stromo, że Dyrekcja prawie zagotowała tam nowego XT-ka.  

2.5 AT jest drugą opcją, ale szczerze nie wiem czy przełożenia w tej skrzyni są krótsze niż w MT z reduktorem. 

Link to post
Share on other sites

8012ac0c375815f659da53dd9d1e610a.jpg

818b29e32470e610960f555c515cd08d.jpg

 

Jakos tak ale niestety snorkel nie jest dobrze zalozony i musze porpawic... Nie ma szablonow i troche rzeźba

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Co to za model i do czego? Ładnie wyszło. Wpływa jakoś negatywnie na dynamikę auta?

 

 

Jeśli chodzi o wyciągarkę ma Miłosz w Landku, więc na subariady jest zbedna. ;)


Jeszcze odnośnie przełożeń. Myslałem o zrobieniu skrzyni 4.44 i poszukaniu takiego mostu ze szperą. Wtedy przełożenia byłyby krótsze o 10% (może na tym podjeździe by wystarczyło). Tyle, że jest to dosyć droga opcja i w tym roku raczej sobie odpuszczę.

 

Druga opcja to znalezienie skrzyni z Subaru Leone - tam reduktor ma przełożenie 1.59:1 zamiast 1.45:1 i podobno pasuje. Ale z tym byłby chyba jeszcze większy problem. Szpera z przodu w Forku to byłby chyba przerost formy. ;) Natomiast jakby był jakiś uniwersalny moduł, któy można by połączyć z ABS-em, i który emulował by szpery tak jak np. w nowym Forku to chętnie bym zamontował. ;)


@@herrkam, tutaj masz linka do wątku o naszym forku.

 

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/87679-obie%C5%BCy%C5%9Bwiat-czyli-taki-sobie-subariadoforek/ 

Edited by przemekka
Link to post
Share on other sites

Snorkel jest z pajero 1 z wąskim blotnikiem. Kupione w janpol4x4. 270 pln wiec tanio :). Mnie wyciagarka bardzie pasuje na samodzielne jeżdżenia.

 

Co do abs jak masz jakiegos elektronika to mozna by pokombinowac. Specjalnie kupilem do tego audrino :)

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Po co wam snorkel w silniku benzynowym ?

 

Taki zderzak ala rama jest cholernie nie legany w EU z powodu bezpieczeństwa pieszych jak niebiescy złapią leci dowód od razu (nie mówiąc o problemach z ubezpieczycielem ) 

wyciągarka na uchu holowniczym to bardzo słabo pomysł , uchu ma słabe mocowanie 

 

Co do blokady mostów to co najwyżej lsd , są firmy które to produkują ale większość jest radziecka a że subaru w tamtych stronach nie jest zbyt popularne to niestety zostają tylko projekty na zamówienie = bardzo drogie 

Są firmy robiące auta kompleksowo np 

http://overlimit.com/pl

Link to post
Share on other sites

oo nie poszukałem a tematy są... Gelenda jest boskim samochodem ale na Subariadę nie chcieliście mnie zabrać :P i generalnie nie jeżdżę częściej jak raz dwa max trzy w roku. Z 2.0 MT z reduktorem mam dobre wspomnienia i dlatego idę w tym kierunku, prosty samochód prosty motor ile Forek waży 1400 kg?

Link to post
Share on other sites

Forek ma nisko zaciaganie powietrza niestety sie o tym przekonalem:(

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Lsd mamy. Chcialbym je wzmocnic. W teorii jesli jest rozbieralne to powinno sie dac

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...