Skocz do zawartości

Forester jako samochód terenowo wyprawowy SUBARIADY i inne


herrkam

Rekomendowane odpowiedzi

a czy S-turbo w manualu to przerost formy ? nada się?

 

Trudniej znaleźć w dobrym stanie, tak jak napisał @coocer manual nie ma reduktora. Silnik turbo w tym wieku też może zrobić niespodziankę. Chyba lepsza II generacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy lsd w sg. Jak krecisz z tylu. Jednym kolem to drugie kreci sie w tym samym kiedynku. Mam 2 forka wlasnie 2.0 na i mam lsd. Problem jest w tym ze jest slabe lsd. Lod i snieg ogarnie ale bloto czy wykrzyz juz nie

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając te fakty, to inne przeciwskazania?

turbo większy moment w sumie i manual czemu nie?

 

 

brak reduktora w M/T, wieksze ryzyko przypalenia sprzegla. Jesli mowimy o A/T to ok.

 

Swoja droga na faktycznie dlugie wyjazdy - takie moje zdanie - dodatkowa moc od turbo przyda sie na dojazdowce. Np. na Ukrainie i w Rosji jednak bylo sporo wyprzedzania i XT to w porownaniu do N/A jednak duzy komfort... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mamy lsd w sg. Jak krecisz z tylu. Jednym kolem to drugie kreci sie w tym samym kiedynku. Mam 2 forka wlasnie 2.0 na i mam lsd. Problem jest w tym ze jest slabe lsd. Lod i snieg ogarnie ale bloto czy wykrzyz juz nie

 

Kurczę, muszę pokręcić kołami w takim razie, bo wg kilku źródeł u mnie jest otwarty dyfer.  


Jeśli ma być manual to tylko z reduktorem. A i tak większy komfort i mniejsze narażenie na uszkodzenie auta przy pokonywaniu przeszkód daje automat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od Subariady, ale np. w Gruzji i Armenii bywały podobne odcinki. 


 

 

.w AT oczywiście łatwiej  ;)

 

I przede wszystkim bezpieczniej. Jak coś urwiesz na takiej trasie to serwis może być kłopotliwy. ;)  


Żeby nie być gołosłownym. Na ostatnim wyjeździe zaatakowałem dość agresywnie jeden podjazd z wykrzyżem (przez brak szpery ;) ) i skrzywiłem tylny amortyzator. Dyrekcja pokonał ten podjazd z minimalną prędkością i oczywiście nic nie skrzywił. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obydwa dają radę czyli kwestia kierowcy i umiejętności operowania sprzęgłem...w AT oczywiście łatwiej ;)PS czy takie drogi są na Subariadach?

Masz duze niebezpieczenstwo ze na wyprawie rozwalisz sprzęgło. Tam koles mowi ze juz je czuć i ze na pewno wolalby at albo z reduktorem.

 

Pozatym na at mozesz naprawde jechac wolno a w mt troche bedzie na pale bo w subaru reduktor nie ma az tak dobrego przelozenia. A jak jedziesz na pale to wszystko cierpi. Zawieszenie, opone latwo przeciąć, przywalic spodem itd....

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tu masz po sprzegle:p ten sam gosc

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Problem w tym ze wiekszosc z nas po wydaniu 100k + gora zjechalo by takim autem na trawe..... Albo kupilo prawdziwa wyprawowke

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez coocer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie była to pierwsza i ostatnia subariada beką :)

 

Największa niewiadoma jak opony 255/55/18 będą sie zachowywac. W śniegu idzie jak czołg, ale w błocie?

Kolejny temat to masa i tylny zwis....

 

wysłane z tel.

Lift +20mm już sie robi....

 

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

I przede wszystkim bezpieczniej. Jak coś urwiesz na takiej trasie to serwis może być kłopotliwy.  

 

Przynajmniej w Tbilisi juz mamy kontakt do serwisu Subaru, ktory z checia pomoze :D 


 

 

Lift +20mm już sie robi....

 

staralem sie znalezc przyklady Beki uterenowionej, ale bezskutecznie. Jestem bardzo ciekaw efektu i prosze o sprawozdanie na forum! :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby nie była to pierwsza i ostatnia subariada beką :)

 

Największa niewiadoma jak opony 255/55/18 będą sie zachowywac. W śniegu idzie jak czołg, ale w błocie?

 

Na pierwszą off-roadową "wyprawę" w góry Bułgarii pojechałem (Ssangyongiem) na oponach 255/60R18 (General AT). Inne auta miały duże MT. I mimo, że jechaliśmy wszyscy tą samą trasą, to defender pogiął felgę (235/85R16), a ja przejechałem bez strat. Do końca tych opon nie uszkodziłem, ale też nie szarżowałem. Lepiej mieć więcej gumy, ale 255/55 to więcej niż np. 225/60...

 

Z drugiej strony, jak się forki podnosi o 5 cm, to 20mm wydaje się kosmetyczną zmianą - jak na dystansach to nie wiele zmieni - naładowanie auta na wyjazd to zniweluje, jak dzięki twardszym sprężynom i amortyzatorom, to może poprawić dzielność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon wszystkie poprzednie objechał na zwykłych oponach. ;)

Dokladnie. Bieznika sie nie boje. Bardziej rozmiaru

 

Mysle nad 17....

 

wysłane z tel.

Dystanse mam przygotowane na lift 8x5mm czyli 40mm ale z racji slabo przetartych szlakow bedziemy podejmowac decyzje na biezaco ile w sumie odniesiemy

 

Do tego plyta pod silnik i skrzynie 6mm alu - szkice juz mam

 

Plyta pod dyfer i zbiornik lpg 4mm alu - szkice juz mam

 

Dodatkowy wentylator przed chlodnice - rozwazam czy warto

 

Dodatkowa chlodnica oleju at - to juz jest

 

Mam stare zimowki 18 z jeszcze przezwoitym bieznikiem i pewnie na nich pojade lub trafie jakies 17....

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle sa wrażliwe na jakość paliwa. Dodatkowo 1 modele miały duże problemy z tymi silnikami. Benzyna + gaz jesli ma byc tanio. Subaru lubi gaz :) i nie ma co się wstydzić jak sie nie chce dużo płacić.

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...