Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Przegon go porządnie na ekspresie. Jak Ci wyrzuci płyn ze zbiornika to pewnie UPG. Korek nie zaszkodzi wymienić. Test robiłeś rozumiem na gorącym silniku.

Jak robiłem u Siebie test (wyszedł pozytywny) wsadziłem tester zamiast korka od chłodnicy. Jeśli Tu Ci się wydobywaja bąbelki tym w wężykiem to pewnie korek tylko uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bąbelki i wyrzut płynu z chłodnicy do wyrównawczego oznaczał UPG. Nie grzeje ci się? Może to początkowe objawy? Mój po mieście, na krótkich odcinkach z początku się nie grzał ale z czasem było coraz gorzej.:wacko:
Nie zauważyłem żeby się grzał.
Wiem dokładnie jak wyglądają objawy UPG, przerabiałem temat niejednokrotnie.
Tu nie ma wzrostu temperatury, płyn w przelewowym w normie. Nic się nie przelewa.
I zastanawia mnie to bąblowanie i zasysanie powietrza.
Może być tak że to dopiero początki złego.
Na pierwszy ogień wymienię korek i będę czuwał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegon go porządnie na ekspresie. Jak Ci wyrzuci płyn ze zbiornika to pewnie UPG. Korek nie zaszkodzi wymienić. Test robiłeś rozumiem na gorącym silniku.
Tak, gorący silnik po trasie i kilka km w mieście.
Właśnie wracając z pracy zrobiłem dodatkowe km expresówka, tempem szybszym niż zwykle i zajrzałem pod maskę z ciekawości czy nie zrobiłem mu tym krzywdy. Temp na zewnątrz dopiero ok 20 stopni, zobaczę jak sytuacja się rozwinie gdy zrobi się cieplej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki, potrzebuje pomocy w kilku tematach:

pyt1. forester xt '07 manual - czytajac forum znalazlem watek ze forek ma bagnet do sprawdzanie poziomu oleju w skrzyni. Udalo mi sie go namierzyc choc przy turbo jest troche gorze. No i tutaj pytanie - jakiego koloru powinien byc olej w skrzyni manualnej? U mnie jest ewidentnie niebieski, czysciutki i przejrzysty. Zapach ma znacznie bardziej intensywny od zwyklego oleju silnikowego. Czy tak byc powinno?????

 

pyt2. stuki  przednim zawieszeniu na dolkac i nierownosciach. Bujalem fura na prawo i lewo - cisza, przy zmiane kol ogladalem i wyginalem wszystkie dostepne z poziomu kola gumy - sztywno, na przegladzie 5 miesiecy temu na szarpakach - tez cisza. Owszem, stukaja zaciski ale to nie ten dzwiek. Dodam, ze auto ma rozporke kielichow o ile to istotne. Jedyne co zauwazylem, to na postolu przy wylaczonym silniku jak macham mocno kierownica prawo-lewo slychac stuk. Czyzby maglownica? Co wiecej, lapiac za poloske czuc wyrazny luz wdluzny po obu stronach (porownujac z zonowozem gdzie jest sztywno - akurat mnie to zaintrygowalo) - czy to mozliwe ze poloski tak mocno klepią przy niewielkich predkosciach przejezdzajac przez nierownosci? Macie jakies pomysl co jeszcze moze stukac oraz jak to zdiagnozowac?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Wally666 napisał:

U mnie jest ewidentnie niebieski

To pewnie motul gear competition

 

1 godzinę temu, Wally666 napisał:

Macie jakies pomysl co jeszcze moze stukac oraz jak to zdiagnozowac?

Zaciski masz dwu- czy czterotłoczkowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dwutloczki - wlasnie zamawial nowe prowadnice z gumkami. Ale to na pewno nie ten dzwiek, to na pewno cos w zawieszeniu. Gadalem wlasnie z mechanikiem, wieszal sie na wszystkich elementach jak samochod byl na podnosniku i jest sztywno. Przychodzmi mi na mysl mocowanie amora - jak auto bedzie w gorze na podnosniku to raczej nie ma jak sprawdzic czy to to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie Forka SF 2.0 N/A

Sytuacja jest taka - pierwsza jazda po odstaniu przez noc wszystkie jest ok. Natomiast po zgaszeniu silnika, a następnie kontynuowaniu jazdy dzieją się dziwne rzeczy.

Wciskając jednostajnie pomału gaz obroty rosną normalnie do 2 tyś, po czym po przekroczeniu tej granicy spadają do 1 tyś i mimo dalszego wciskania gazu cały czas trzyma 1 tyś, jedynie coraz bardziej się dusi i trzęsie budą. Po przekroczeniu kolejnej granicy obroty skaczą powyżej 3 tyś i dalej już stosunkowo normalnie rosną wraz ze wciskaniem gazu.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że nie występuje po nocnym odstaniu - pierwsza jazda danego dnia jest normalna.

Jakaś od koncepcja? Kłopot z przepustnicą, linką od gazu?

Świece nowe, sytuacja jest identyczna na LPG i PB.

Dorzucę zaraz filmik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

Witam.

Wymieniał ktoś u siebie w wolnossaku okładziny hamulcowe w bębnach??? Ktoś coś może polecić???

Jak już to bierz takie z tymi ramionami, lub febi chyba ma nawet złożone w całość razem ze sprężynkami tylko wkładasz i wciskasz gwózdki na sprężynkach i gotowe.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, yaroz napisał:

Jak już to bierz takie z tymi ramionami, lub febi chyba ma nawet złożone w całość razem ze sprężynkami tylko wkładasz i wciskasz gwózdki na sprężynkach i gotowe.

Yyy z jakimi ramionami, jaki gwóźdź? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie Forka SF 2.0 N/A

Sytuacja jest taka - pierwsza jazda po odstaniu przez noc wszystkie jest ok. Natomiast po zgaszeniu silnika, a następnie kontynuowaniu jazdy dzieją się dziwne rzeczy.

Wciskając jednostajnie pomału gaz obroty rosną normalnie do 2 tyś, po czym po przekroczeniu tej granicy spadają do 1 tyś i mimo dalszego wciskania gazu cały czas trzyma 1 tyś, jedynie coraz bardziej się dusi i trzęsie budą. Po przekroczeniu kolejnej granicy obroty skaczą powyżej 3 tyś i dalej już stosunkowo normalnie rosną wraz ze wciskaniem gazu.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że nie występuje po nocnym odstaniu - pierwsza jazda danego dnia jest normalna.

Jakaś od koncepcja? Kłopot z przepustnicą, linką od gazu?

Świece nowe, sytuacja jest identyczna na LPG i PB.

Dorzucę zaraz filmik.


Masz jak podglądnąć kąt wyprzedzenia zapłonu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było akcji przegrzania CVT. Po prostu elektronika odcięła napęd bez próby walki :)Zero reakcji na gaz :) Po krótkim namyśle znalazłem rozwiązanie i wyjechałem ale chętnie się dowiem jak podejść do tematu w przyszłości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adam12 napisał:

Mam szybkie pytanie do tych co używają SJ XT nie tylko na wyprawy po poranne bułki. Jak ulżyć CVT czyli co włączyć a co wyłączyć w trudnych "sytuacjach" typu piach.

20210523_104808.jpg

XMODE OFF

VSC OFF

Skrzynia w tryb M

Sterownik silnika S# i rura :)

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

A może wystarczy dołożyć chłodnice ATF z termostatem. Na pewno nie zaszkodzi.

w SJ XT jest cos ala chłodnica oleju CVT ale dla mnie to bardziej wymiennik ciepła :)

można go w sumie zmienić na większy i będzie git

aczkolwiek mi sie jeszcze nie zdarzylo zagotowac skrzyni :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...