Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

  Szukaj w dziale części (kupię /sprzedam). A co by Ci trzeba było? 
Poszukuję spryskiwacza reflektora prawego - kompletnego?? Nowy wychodzi dość sporo??
Nowy to chyba 200zl na al3drogo są OEM dostępne, a z używek to większość już też ma niesprawne lub ukruszone, popękane etc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Edmund napisał:

Witam.
Czy do forestera SF można założyć tylny dyfer z imprezy GC? Jak z przełożeniami 4.11 ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
 

Można, obudowy dyfra są takie same. Tylko dobrać trzeba przełożenie. Na dobrą sprawę nie wiesz teraz jakie masz w skrzyni. Trzeba by zdjąć dupkę, pokręcić dolnym kołem zębatym i policzyć. podobnie zrobić z dyfrem. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można, obudowy dyfra są takie same. Tylko dobrać trzeba przełożenie. Na dobrą sprawę nie wiesz teraz jakie masz w skrzyni. Trzeba by zdjąć dupkę, pokręcić dolnym kołem zębatym i policzyć. podobnie zrobić z dyfrem. 
Skrzynia TY 754 XR BAA i tu jest problem bo miało być 4.11 a nie jest i tak się zastanawiam czy po zdjęciu dupki i policzeniu zębów zmieniać te wałki czy szukać dyfra a skrzynię zostawić?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia TY 754 XR BAA i tu jest problem bo miało być 4.11 a nie jest i tak się zastanawiam czy po zdjęciu dupki i policzeniu zębów zmieniać te wałki czy szukać dyfra a skrzynię zostawić?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Szukaj dyfra. Trudno później ustawić przedni dyfer tak aby dobrze pracował. Odpowiednie miejsce styku/pracy zębów i ich luz miedzyzebny. Dyfer tylko wystawiasz i gra. Tylko musisz znać przełożenie dyfra tej skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tabeli która była gdzieś na forum wynika że skrzynia ma 4.11 czyli tyle ma przedni dyfer ale na wyjściu na wał napędowy jest najprawdopodobniej redukcja 1:1,1.
Czy dobrze myślę?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.05.2021 o 13:38, Wally666 napisał:

BLASZKI WYCISZAJACE KLOCKI - GDZIE JE KUPIC????

Chyba to oznaka starzenia sie ale zaczely mi przeszkadzac na nowo te luzne zaciski oraz piszczace klocki no i mam do Was pytanie/prosbe - o ile zestawy naprawdze do zaciskow sa ogolnie dostepne, o tyle nigdzie nie moge namierzyc tych blaszanych pokladek miedzy tloczek a klocek. Co ciekawsze - nawet w katalogu elektronicznym Subaru juz nie wystepuja - chodzi o nr 14, 17 i 19. Jak to mozliwe? 

http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_9/brake_system/front_brake/illustration_2/

Czesc producentow nowych klockow dostarcza je w komplecie ale nie znalazlem w zadnym sklepie samych blaszek (jedna perforowana a druga pelna). Niestety nie umiem namierzyc ich inaczej w zadnym sklepie a chcialbym zniwelowac to piszczenie przy delikatnym hamowaniu na moich ds2500 plus moze przy okazji utrzymałyby w ryzach te niesforne luzne zaciski?

Macie jakis pomysl jak tego szukac? Od razu podpowiem, ze wszelkie wynalazki typu naklejki wyciszajace odpuszczam od razu.

 

Mały update:

Puknięcia zawieszenie z przodu. Udało się rozprawić ze stukaniem, o dziwo okazało się że to łącznik stabilizatora, wyszło dopiero na stacji diagnostycznej jak we dwójkę ostro bujaliśmy budą 3ci oglądał zawias od dołu. Wymienilem na trw, pierwszy raz robiłem to sam i muszę przyznać że nie ma przy tym żadnej filozofii a jaka satysfakcja!

 

Stukające zaciski. Udało się też wyeliminować stukanie zacisków (po raz kolejny... ciekawe na jak długo). Wymienilem prowadnice zacisków, oczyściłem blaszki, jarzma, zaciski na tyle ile się dało. Przesmarowalem miejsca styku we elementów odpowiednim smarem, klocki scialem delikatnie na bokach żeby wyeliminować piszczenie moich ds2500 w na same na klocki nakleilem shimpadsy od EBC. Jest idealnie, zero stukania, zero piszczenia a ostre hamowanie z duzej prędkości wywołuje lekkie mdłości. Mniód!!!

 

 

No to teraz kolejne pytania:

1. Potrzebuje dyszę spryskiwacza szyby przedniej (nie reflektora), regulowalem strumień igłą która się ukruszyla i nie udało mi się jej wydłubać.  Na allllledrogo ciężko namierzyć bo większość aukcji dotyczy spryskiwaczy reflektorów. Może komuś zalega ALBO jest jakiś fajny patent na zmianę spryskow na mgłowe od innego auta aby poprawić ich pokrycie?

2. Podczas wymiany oleju zauważyłem luźna na wydechu od prawej głowicy. Na zdrowy rozum to cholerstwo musiało się rozsypać skoro lata więc mechanik przyłapał mi to migomatem do obudowy dalszej części wydechu. Czy to możliwe że przez to wydech stał się głośniejszy? Czy ta oslona termiczna idącą w poprzek auta powinna luźno latać na rurce wydechu?

Edytowane przez Wally666
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wally666 napisał:

 

Mały update:

Puknięcia zawieszenie z przodu. Udało się rozprawić ze stukaniem, o dziwo okazało się że to łącznik stabilizatora, wyszło dopiero na stacji diagnostycznej jak we dwójkę ostro bujaliśmy budą 3ci oglądał zawias od dołu. Wymienilem na trw, pierwszy raz robiłem to sam i muszę przyznać że nie ma przy tym żadnej filozofii a jaka satysfakcja!

 

Stukające zaciski. Udało się też wyeliminować stukanie zacisków (po raz kolejny... ciekawe na jak długo). Wymienilem prowadnice zacisków, oczyściłem blaszki, jarzma, zaciski na tyle ile się dało. Przesmarowalem miejsca styku we elementów odpowiednim smarem, klocki scialem delikatnie na bokach żeby wyeliminować piszczenie moich ds2500 w na same na klocki nakleilem shimpadsy od EBC. Jest idealnie, zero stukania, zero piszczenia a ostre hamowanie z duzej prędkości wywołuje lekkie mdłości. Mniód!!!

 

 

No to teraz kolejne pytania:

1. Potrzebuje dyszę spryskiwacza szyby przedniej (nie reflektora), regulowalem strumień igłą która się ukruszyla i nie udało mi się jej wydłubać.  Na allllledrogo ciężko namierzyć bo większość aukcji dotyczy spryskiwaczy reflektorów. Może komuś zalega ALBO jest jakiś fajny patent na zmianę spryskow na mgłowe od innego auta aby poprawić ich pokrycie?

2. Podczas wymiany oleju zauważyłem luźna na wydechu od prawej głowicy. Na zdrowy rozum to cholerstwo musiało się rozsypać skoro lata więc mechanik przyłapał mi to migomatem do obudowy dalszej części wydechu. Czy to możliwe że przez to wydech stał się głośniejszy? Czy ta oslona termiczna idącą w poprzek auta powinna luźno latać na rurce wydechu?

1 - dział kupie sprzedam, a najszybciej to najbliższy złom i wyciągasz z jakiegoś rozbitego subaru :)
2 - osłony wydechu to najstarsza bolączka subaraków, z czasem wszystkie przerdzewiają i barabanią..... najłatwiej zaspawać to dokładnie + obejrzyj jeszcze te osłony termiczne które idą NAD wydechem (w podwoziu, ten tunel) Polecam zrobić to RAZ z wyjętym wydechem i porządnie, bo jak miejscowo będziesz robił to za jakiś czas zacznie Ci barabanić w innym miejscu... i tak w kółko. wszyscy to przechodziliśmy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wally666 napisał:

No to teraz kolejne pytania:

1. Potrzebuje dyszę spryskiwacza szyby przedniej (nie reflektora), regulowalem strumień igłą która się ukruszyla i nie udało mi się jej wydłubać.  Na allllledrogo ciężko namierzyć bo większość aukcji dotyczy spryskiwaczy reflektorów. Może komuś zalega ALBO jest jakiś fajny patent na zmianę spryskow na mgłowe od innego auta aby poprawić ich pokrycie?

 

https://www.subaru.pl/dysza-spryskiwacza-szyby-mglowa-do-forester-02-07.html

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Wally666 napisał:

No to teraz kolejne pytania:

1. Potrzebuje dyszę spryskiwacza szyby przedniej (nie reflektora), regulowalem strumień igłą która się ukruszyla i nie udało mi się jej wydłubać.  Na allllledrogo ciężko namierzyć bo większość aukcji dotyczy spryskiwaczy reflektorów. Może komuś zalega ALBO jest jakiś fajny patent na zmianę spryskow na mgłowe od innego auta aby poprawić ich pokrycie?

 

Magnes :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, ipsx82 napisał:

Gdzieś o nich czytałem, że przy większej prędkości (autostradowej) to tak nie bardzo chce na szybę płyn lecieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Ktoś poleci zestaw naprawczy do zacisków z Forka EJ205? Jarzmo na 294.

Nie podam Ci numeru, ale zajrzyj do katalogu Autofren, ich zestawy są całkiem dobrej jakości. 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał:

Nie podam Ci numeru, ale zajrzyj do katalogu Autofren, ich zestawy są całkiem dobrej jakości. 

Takie coś? 

https://allegro.pl/oferta/autofren-seinsa-d41840c-reperaturka-zacisku-z-tloc-10552728477

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Tak, ew. jeszcze spójrz na zestawy Frenkit, ja teraz robię regenerację Brembo z STI na ich zestawach i też są ok. 

Edytowane przez skwaro
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, skwaro napisał:

Tak, ew. jeszcze spójrz na zestawy Frenkit, ja teraz robię regenerację Brembo z STI na ich zestawach i też są ok. 

Wezmę tego autofrena i powinno być cacy :ok: tak więc hamulce na przód mam skompletowane i na tył też :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Michał Gdańsk napisał:

(Forester SBD 2009, 180 tys)

Tak więc, na wstępie przyjmij kondolencje... 

A na poważnie, poniżej masz lekturę która opisuje problem DPF najlepiej na Forum. Generalnie DPF jest ofiarą nieprawidłowej pracy silnika, owszem wtryskiwacze mogą być winne, natomiast najważniejsze to dobra diagnostyka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację. Mam diagnozę z ASO, że wtryskiwacze nie trzymają parametrów, czyli może mieć to wpływ na pracę DPF jak widzę. Jak sobie pomyślę o konieczności wymiany tych wtryskiwaczy za 10 tys to robi mi się niedobrze i mam ochotę postawić auto na cegłach. Co za skarbonka bez dna!

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy ktoś wie czy w forku SG można jakoś w miarę łatwo zdjąć pokrowce foteli? Widać w kilku miejscach zamki i zastanawiam się czy to można łatwo zdjąć a nie chcę tego rozbabrać i potem mieć problem ze zmontowaniem w całość. A zdjąć chce bo chciałbym dołożyć trochę pianki w okolicy lędźwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

Dziękuję za informację. Mam diagnozę z ASO, że wtryskiwacze nie trzymają parametrów, czyli może mieć to wpływ na pracę DPF jak widzę. Jak sobie pomyślę o konieczności wymiany tych wtryskiwaczy za 10 tys to robi mi się niedobrze i mam ochotę postawić auto na cegłach. Co za skarbonka bez dna!

Pierwsze co mi przyszło do głowy :biglol:

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, matmat napisał:

Cześć, czy ktoś wie czy w forku SG można jakoś w miarę łatwo zdjąć pokrowce foteli? Widać w kilku miejscach zamki i zastanawiam się czy to można łatwo zdjąć a nie chcę tego rozbabrać i potem mieć problem ze zmontowaniem w całość. A zdjąć chce bo chciałbym dołożyć trochę pianki w okolicy lędźwi.

Wielkiej filozofii nie ma tylko polecam zakup długich cienkich szczypcy (kombinerek) bo będziesz lub nie musiał takie kółeczka metalowe rozwierać, które trzymają pręty stalowe włożone w poszycia foteli i gąbki. Potrzebne też jest dużo cierpliwości w składaniu tego, a i słownik łaciny obowiązkowy :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michał Gdańsk napisał:

Dziękuję za informację. Mam diagnozę z ASO, że wtryskiwacze nie trzymają parametrów, czyli może mieć to wpływ na pracę DPF jak widzę. Jak sobie pomyślę o konieczności wymiany tych wtryskiwaczy za 10 tys to robi mi się niedobrze i mam ochotę postawić auto na cegłach. Co za skarbonka bez dna!

10? Z tego co pamiętam to 6. Lepiej zadzwoń do carfita i pogadaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...