Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Rafaelo napisał:

A ja jestem Ciekaw jak przy tym lifcie będzie sie Forester prowadził.

To lift na podkładkach i to gigantycznych. Nie może być dobrze. 

Do Albanii jechaliśmy ze znajomymi, którzy w aucie mieli lift 4" na podkładkach - generalnie masakra w trasie auto pływa i kładzie się, w terenie ten sam skok zawieszenia. Generalnie do dupy.

Dobry, lift zrobiony na bazie wymiany sprężyn, amortyzatorów i elementów zawieszenia często poprawia zachowanie auta w stosunku do fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To lift na podkładkach i to gigantycznych. Nie może być dobrze. 
Do Albanii jechaliśmy ze znajomymi, którzy w aucie mieli lift 4" na podkładkach - generalnie masakra w trasie auto pływa i kładzie się, w terenie ten sam skok zawieszenia. Generalnie do dupy.
Dobry, lift zrobiony na bazie wymiany sprężyn, amortyzatorów i elementów zawieszenia często poprawia zachowanie auta w stosunku do fabryki.

Ja to w pełni rozumiem , ze środek ciężkości idzie do góry a amortyzatory i sprężyny seria to ciężko będzie tym się poruszać na trasie a w terenie tez niezbyt bezpiecznie. Ale jak kto lubi ;) Wyglada fajnie ale jak dla mnie w Forku to już za wysoko i mija się z celem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Przemekkon napisał:

I namieszaliscie Mi Panowie w glowie..

Po prostu pojawiają się tu głosy rozsądku. Nie podniesiesz Forestera o pięć ba nawet o dwa cale tak jak Patrola, Jimny, Land Rovera, starą Gklasę, ponieważ te auta mają sztywne mosty, ramę i ultra proste zawieszenie w którym nawet geometrii nie ustawiasz. Dodatkowo do tych aut masz wybór dedykowanych markowych profesjonalnych zestawów zawierających amortyzatory o dłuższym skoku, (nawet o regulowanej twardisci) wahacze, sprężyny, elementy zawieszenia, gazowe odboje itd. 

Jeśli zrobisz taki lift w SUVie, zbudujesz tylko pomnik. Zmieni się tylko wygląd, dlatego auto po takim modzie to pomnik. 

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, mechanik napisał:

To lift na podkładkach i to gigantycznych. Nie może być dobrze. 

Do Albanii jechaliśmy ze znajomymi, którzy w aucie mieli lift 4" na podkładkach - generalnie masakra w trasie auto pływa i kładzie się, w terenie ten sam skok zawieszenia. Generalnie do dupy.

Dobry, lift zrobiony na bazie wymiany sprężyn, amortyzatorów i elementów zawieszenia często poprawia zachowanie auta w stosunku do fabryki.

Bo zasada jest taka : jak podnosimy to i poszerzamy.

U mnie nic nie pływa, pomimo balonu 75, idzie jak po sznurku.

 

Oczywiście mi nie uwierzysz, także zapraszam na jazdę :D 

 

B7FEA2F9-0330-4CB3-A0AA-29A8387FCD6C.jpeg

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przeraża mnie ilość tych podkładek, ilość możliwych punktów w których pojawi się luz i z hukiem rozwali geometrię.

To nie jest lift budy nad ramą, gdzie wszystko jest przykręcone do ramy i tylko na to jest nałożona buda.

Forek to nadwozie samonośne się wygina a z takim kitem może się giąć jeszcze bardziej, nie do końca tak jakbyśmy chcieli.

Mam mieszane uczucia co do takiego kitu.:OO:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że największymi krytykami podnoszenia są Ci, którzy tego nie spróbowali. Podniosłem Forka SF o 4cm. Nie zauważyłem gorszego prowadzenia. W terenie o niebo lepiej, bo jest wyżej o te 4 cm plus balon większej opony. Dzięki poszerzeniu nie wygląda jak taczka i prowadzi się przyzwoicie. Co do terenu nie ma co oczekiwać tego czego oczekuje się po autach że sztywnymi mostami. Proste.

  • Super! 3
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że największymi krytykami podnoszenia są Ci, którzy tego nie spróbowali. Podniosłem Forka SF o 4cm. Nie zauważyłem gorszego prowadzenia. W terenie o niebo lepiej, bo jest wyżej o te 4 cm plus balon większej opony. Dzięki poszerzeniu nie wygląda jak taczka i prowadzi się przyzwoicie. Co do terenu nie ma co oczekiwać tego czego oczekuje się po autach że sztywnymi mostami. Proste.
Tabletki brałeś? Ten wątek jest o różnych liftach i prawdopodobnie 90% tu piszących ma mniejsze lub większe lifty.
Ostatnie komentarze dotyczą liftu 4 CALE, to trochę więcej niż 4cm i w grę wchodzi dużo więcej modyfikacji.
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

4 cale, 4 cale, powiedz to gostkowi z żółtej hybrydy - panie, tyle modyfikacji i jak to będzie jeździć ? :D 

 

29097B2B-46A5-4F26-84CF-7394C2F490A1.jpeg

Podniesiony a prześwit i tak słaby :P i Drabinka do wsiadania potrzebna :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Rafaelo napisał:

Podniesiony a prześwit i tak słaby

Nie chodzi w tym wszystkim tylko o prześwit. 

Chodzi o

- Zwiększenie atrykulacji zawieszenia (skoku) 

- Możliwość włożenia większych kół (możliwość przejeżdżania przez większe przeszkody)

- zwiększenie głębokości brodzenia 

- Zwiększenie kątów najazdu i zjazdu 

Prześwit poprzeczny (to wbrew nazwie ten od przodu wkasnie) nie będzie gigantyczny w terenówce, jednak praca zawieszenia jest dużo ważniejsza. 

Mechanizmy różnicowe mają potężne pokrywy i nie grozi im zbytnio koleina. Jak coś wyciagarka wyciagnie, nie zawsze przejeżdża się na raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie czy ta śruba będzie odpowiednia aby wstawić na tyle aby ustawić kąty po lifcie?
 
http://e-subaru.pl/zawieszenie/3837-subaru-sruba-mimosrodowa-amortyzatora-przod-pochylenia-kata-kola-20540aa090.html
 
Bo są jeszcze takie.
https://allegro.pl/oferta/sruby-regulacji-kata-kola-subaru-forester-impreza-7929490085
 
 
Jak wszystko trwa u mnie, ale mam już/dopiero formy do odlania z poliuretanu. Obie wysokie na 30mm. Zastanawiam się czy nie wyłamać tych miejsc na śruby i wstawić tam przy odlewaniu rurek z nierdzewki albo stali Cro-Mo.

Lewa to tylna?

Prawa przednia?

Dostępny mam poliuretan o twartości 85 ShA, wszędzie jak są gotowce to wykonane są z poliuretanu o twartości 90ShA. Jak doczytałem to 100ShA to twardość betonu, a 0ShA twardość wody. 
 

53fc64cbc8a02eb7f5d145396a2d0e52.jpg
 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Cześć wszystkim, wrzucam efekt prac nad moim Forkiem. Jestem ciekawy wszego zdania. Z rzeczy, które zostały zrobione, to oprócz rekonstrukcji tylnego kielicha i konserwacji, całość została podniesiona o 5 cm i osadzona na Peddersach + płyta pod silnik. Pozdrawiam.

20210706_111459.jpg

20210706_111513.jpg

20210706_111633.jpg

20210706_111643.jpg

20210511_144514.jpg

20210601_235905.jpg

  • Super! 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Vicyou napisał:

Cześć wszystkim, wrzucam efekt prac nad moim Forkiem. Jestem ciekawy wszego zdania. Z rzeczy, które zostały zrobione, to oprócz rekonstrukcji tylnego kielicha i konserwacji, całość została podniesiona o 5 cm i osadzona na Peddersach + płyta pod silnik. Pozdrawiam.

20210706_111459.jpg

20210706_111513.jpg

20210706_111633.jpg

20210706_111643.jpg

20210511_144514.jpg

20210601_235905.jpg

Teraz by się przydały większe koła, i lekko moim zdaniem podnieść tył, jak go zladujesz to siądzie, a i tak jest niżej od przodu. Ogólnie mi się podoba;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...