Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

Oki 

Pytanie co do mimośrodow tam sa te śmieszne podkładki z zębem jak prawidłowo je założyć ? Co do liftu spodziewam się ok 5cm  tyłu bo armory sg i springi ironman do SF podkładki mam też 5 cm z tego co pamiętam 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kris16 napisał(a):

Oki 

Pytanie co do mimośrodow tam sa te śmieszne podkładki z zębem jak prawidłowo je założyć ? Co do liftu spodziewam się ok 5cm  tyłu bo armory sg i springi ironman do SF podkładki mam też 5 cm z tego co pamiętam 

 

 

 

 

 

 

Jak założysz podkładki razem z mimośrodem to zrozumiesz, chodzi o to żeby mimośród o coś się opierał i przesuwał amortyzator, także zęby z boku.

Amory z SG to juź masz 3 cm liftu, sprężyny IRONMAN to kolejne 3 cm, podkładek raczej nie potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odgrzebię trochę temat ale mam pytanie. Chcę swojego SG '06 podnieść na podkładkach o 5cm ale nie wiem jak to do końca jest z łącznikami stabilizatora. To, że się psują itp, wyczytałem w temacie i że niektórzy je częśto wymieniają ale:

Czy jest sens dopłacać do zestawu za :

- 2 szt łącznika stabilizatora przód - przedłużone
- 2 szt łącznika stabilizatora tył - przedłużone

 

 

Znalazłem zestaw za 1049zł z łącznikami, a bez przedłużonych łączników za 650zł.

Edytowane przez Evendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2023 o 10:12, Evendi napisał(a):

jak to jest z łącznikami stabilizatora

 

Jeśli jeździsz dużo w terenie - wywal staby/łączniki :)
Jeśli nie - warto łączniki dłuższe zamontować, bo ori naciągniesz na maxa liftem 5-cmtrowym (a2+b2=c2) :D

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.08.2023 o 10:12, Evendi napisał(a):

Odgrzebię trochę temat ale mam pytanie. Chcę swojego SG '06 podnieść na podkładkach o 5cm ale nie wiem jak to do końca jest z łącznikami stabilizatora. To, że się psują itp, wyczytałem w temacie i że niektórzy je częśto wymieniają ale:

Czy jest sens dopłacać do zestawu za :

- 2 szt łącznika stabilizatora przód - przedłużone
- 2 szt łącznika stabilizatora tył - przedłużone

 

 

Znalazłem zestaw za 1049zł z łącznikami, a bez przedłużonych łączników za 650zł.

Te dłuższe łączniki są od Legacy i raczej nie kosztują 400zł kpl na dwie osie

Mogę Ci takie ogarnąć za 250zl

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Fala napisał(a):

 

Jeśli jeździsz dużo w terenie - wywal staby/łączniki :)
Jeśli nie - warto łączniki dłuższe zamontować, bo ori naciągniesz na maxa liftem 5-cmtrowym (a2+b2=c2) :D

Jeżdżę raczej mało teraz w terenie - czekam na podniesienie, bo zbyt często zdaża mi się dołem coś złapać. 

 

 

W międzyczasie znalazłem te łączniki warte 400 zł (tak to przynajmnej wygląda):

FEBI ŁĄCZNIK STABILIZATORA P SUBARU IMPREZA GF GC 42794 za 34,11 zł z Krakow - Allegro.pl - (12508792059)

NTY ŁĄCZNIK STABILIZATORA ZLT-SB-012 ZLT-SB-012 za 18,98 zł z Krakow - Allegro.pl - (14017083845)

 

Tak, że... @Oktan dzięki ale chyba taniej będzie mi je kupić w sieci. Wygląda na to, że nie kosztują 400zł, nawet nie 250zł ;).

 

Wezmę te, które wyżej wymieniłem + lift 5cm + prawdopodobnie opony 225(215?)/70r16 i powinno być już na tyle dobrze, że względne bezdroża nic mi nie zrobią.

 

Edytowane przez Evendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Evendi napisał(a):

czekam na podniesienie

 

Voilà!
:faja:

image.png.2eb4d89db92ec241dfecb095ac7cfb64.png

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Evendi napisał(a):

Jeżdżę raczej mało teraz w terenie - czekam na podniesienie, bo zbyt często zdaża mi się dołem coś złapać. 

 

 

W międzyczasie znalazłem te łączniki warte 400 zł (tak to przynajmnej wygląda):

FEBI ŁĄCZNIK STABILIZATORA P SUBARU IMPREZA GF GC 42794 za 34,11 zł z Krakow - Allegro.pl - (12508792059)

NTY ŁĄCZNIK STABILIZATORA ZLT-SB-012 ZLT-SB-012 za 18,98 zł z Krakow - Allegro.pl - (14017083845)

 

Tak, że... @Oktan dzięki ale chyba taniej będzie mi je kupić w sieci. Wygląda na to, że nie kosztują 400zł, nawet nie 250zł ;).

 

Wezmę te, które wyżej wymieniłem + lift 5cm + prawdopodobnie opony 225(215?)/70r16 i powinno być już na tyle dobrze, że względne bezdroża nic mi nie zrobią.

 

bierz te z neta , cena jest zależna od marki i jakości zmiennika ;)

 

215/70/16 trze przy maksymalnym skręcie, trzeba obniżać mocowanie wahacza przedniego na ile się da, jak pamiętam 12mm powinno się udać nim dotknie ramy pomocniczej.

5cm liftu daje radę ;)

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2023 o 23:14, Oktan napisał(a):

trzeba obniżać mocowanie wahacza przedniego na ile się da, jak pamiętam 12mm powinno się udać nim dotknie ramy pomocniczej

Teraz sam już nie wiem jak to jest z oponami. Na forum, na YT i w "sieci" trafiłem na info, że przy lifcie 2 cale (~5cm) opony 215/70/16 lub 215/75/15 (niestety nie mam takich felg :() powinny pasować bez problemu i bez dodatkowych przeróbek, a tego, co piszesz muszę jeszcze 12mm mocowanie obniżyć :(.

 

Tak przy okazji orientuje się ktoś czy @Rafaelo lub @krik nadal robią zestawy do liftu? Napisałem PW ale nie dostałem żadnej odpowiedzi. Chodzi o to, czy mają urlop czy raczej już na forum się nie pojawiają - ostatnie daty logowanie nie są takie stare... Może ktoś ma jakiś inny namiar do nich?

Edytowane przez Evendi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Forku SF miałem włożone opony 215/75 r 15 przy podkładkach 5cm oraz feldze z et38 nic nie obcierało.
Natomiast przy ori feldze z et48 musiałem dać dystans na piastę 5mm.
Dając te dystanse zmieniłeś szpilki na dłuższe czy wystarcza oryginał?

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Zakupiłem forka 2007 sg 2.0 z gazem. Tył siedzi i znalazłem takie zestawy przód i tył proszę o podpowiedz czy to wystarczy czy cis jeszcze musze dokupić i założyć ?? 
proszę o porade 


https://subarak.pl/pl/zawieszenie-zestawy/45-35-mm-zestaw-tylnego-zawieszenia-ironman-do-subaru-forester-sg.html

https://subarak.pl/pl/zawieszenie-zestawy/596-kompletny-zestaw-zawieszenia-35mm-przod-do-subaru-forester-sg-2002-2008.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie^_^...

ma ktoś doświadczenie z liftem w OBKIII 

kupiłem takowego z podkładkami 5cm (jakoś tak znajomo wyglądają :D)

i zaczynam odczuwać dziwne drgania w trasie (głównie na autostradach)

czy to przeguby??? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wreszcie podniosłem Subara i się... Zaczęło :(. 
 

Problem zasadniczo jest jeden: ustawienie pochylenia konta kół z tyłu.

Napisałem posta w temacie "regulacja nachylenia tylnego koła" (regulacja nachylenia tylnego koła - Forester - Forum SIP (subaru.pl) ale tam kolega ir3n3usz dał mi jedną... w sumie dwie rady:

1) Rozwiercić dziurę w fasolkę i w ten sposób regulować kont - ten sposób omówiłem z mechanikiem i powiedział, że się tego raczej nie podejmie bo za duże ryzyko, że nie zrobi równo.

2) Cytując część wypowiedzi kolegi "Skończyło się na wywaleniu tego dziadostwa i wstawieniu podkładek między budę a amor, chyba 2cm. - tego z kolei robić nie mam nawet zamiaru, bo jak się przejechałem z liftem to wolę opony zdzierać niż się go pozbyć :).

 

Krótki opis problemu:

Po założeniu pojechałem na stację w celu ustawienia zbieżności i tu zaczynają się schody.

To, że koła są pochylone widać gołym okiem i facet na stacji powiedział, że nie wie jak wyprostować pochylenie tylnych kół. Bez tego nie będzie nawet brał się za przód, bo to nie ma sensu. Problem jest taki, że mimośrody które zamontował mechanik kręcą się jak zwykła śruba. 
Mechanik na to, że owszem może się kręcą, bo pewnie czegoś w tym zestawie brakowało i skoro nie trzeba nic rozwiercać dodatkowo, to on nie wie jak to powinno być. Według faceta robiącego zestaw wszystko jest tak jak być powinno.

Alternatywnie można by wiercić dziurkę itp. żeby te mimośrody unieruchomić ale ponoć bez takich atrakcji powinno się dać wyregulować pochylenie tylnych kół.

 

Zasadnicze pytania:

1) Skoro w każdym zestawie 2 cale są te mimośrody to znaczy, że u każdego wymagało to jakichś (jednak) przeróbek, czy mój samochód jest jakiś popieprzony?

2) Czy sama śruba (śruby) mogły być np. wadliwe? - spotkaliście się z taką magią i nieprawdopodobieństwem?

3) Znacie sposób jak sobie z tym poradzić lub ewentualnie znacie kogoś na Śląsku, kto by pomógł?

4) Wybieram właśnie ATki i szczerze powiem, że szkoda by mi było je zdzierać przez pochylone koła z tyłu :(. 

5) Tak w praktyce w Subaru (jeżeli jakimś niemożliwym sposobem nie uda się tego zrobić) jeżdżenie z lekkim nachyleniem tyłu grozi czymś więcej niż zdartymi oponami i czy jest sens ustawiać sam przód?

Pomóżcie, bo ręce mi opadają, a frajda z jazdy jest niesamowita :).

 

 

 

 

 

 

Pomocy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pomyśleć . Chodzi o to że ważne jest aby włożyć śrubę z podkładką tak obróconą aby ich mimośród był najmniejszy. Podkladka ma taki wypust który opiera się w otworze amortyzatora. Ona ustala położenie śruby. Ja przed założeniem zaznaczyłem sobie pisakiem gdzie jest mimośród na śrubie i po założeniu przekręcasz podkładkami i srubą i widzisz jak ci się przesuwa zwrotnica względem amortyzatora. Potem dokręcasz nakrętką i to wszystko.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka



  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...