Jump to content

15MY FORESTER


Zbych
 Share

Recommended Posts

Czy można uzyskać oficjalne informacje o zmianach w foresterze 2015? Na stronie www. jest cennik, ale brak broszury modelowej i co za tym idzie informacji o wprowadzonych zmianach.

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

Lista wyposażenia jest na naszej stronie internetowej:

http://www.subaru.pl/datasheet/2015forester.pdf

 

Prospekty są już u naszych dealerów, podobnie samochody demo.

 

Zasadnicze zmiany to :

- dodanie wersji z silnikiem wysokoprężnym i skrzynia automatyczną;

- zmiana systemu audio;

 

ponadto szczególy kosmetyczne.

 

Pozdrowienia

Link to comment
Share on other sites

zmiana systemu audio;

z ciekawości - kto jest producentem nowego audio? + jakie mapy są zastosowane w nawigacji?  

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

czy nowe Forestery bez reduktora maja specjalnie krótki 1 bieg? który umożliwia podjazd pod stromsze górki?

Z automatem nie ma problemu. W przypadku 2.0 N/A ze skrzynią manualną niestety w takich sytuacjach może być kłopot, gdy wymagana jest bardzo niska prędkość.

 

Pozdrowienia 

Link to comment
Share on other sites

Przy braku reduktora problemem nie są strome górki - w aucie terenowym atakuje się je na 2 lub 3 biegu z reduktorem, czyli w okolicy niezredukowanej jedynki, do jechania pod górę momentu na kołach starczy - tylko ruszanie przy dużych oporach ruchu i przede wszystkim pełzanie. Taka krótka jedynka jak np. w dusterze, pomaga ruszyć, ale i tak jest za szybka do technicznej jazdy. I tu się kłania CVT - ta w subaru jest wyposażona w przetwornik hydrokinetyczny, taki jak w normalnym automacie (a nie jakieś sterowane komputerem sprzęgło) i pełza ślicznie.

Edited by Alfik
Link to comment
Share on other sites

przy 6 stopniowej skrzyni i wolnossacym silniku spokojnie mogla by byc krótka jedynka a pozostale 5 biegów do jazdy po asfalcie, rozumiem ze w XV jest tem sam problem (za wyjątkiem 1.6) ?

Link to comment
Share on other sites

Właśnie problemem jest to, że ta jedynka nie jest taka krótka i nie współgra dobrze z charakterystyką momentu obrotowego wolnossącej 2.0 (na Subariadzie, przy stromych podjazdach, gdzie nie było miejsca, żeby się "napędzić" silnik po prostu się dusił - oczywiście były to sytuacje sporadyczne i dość ekstremalne).

 

Wg wyjaśnień Dyrekcji taki dobór przełożeń jest spowodowany szeroko pojętą "ekologią". :(

Link to comment
Share on other sites

 

ponadto szczególy kosmetyczne.

 

Pozdrowienia

 

Na amerykańskich i australijskich stronach pisze się coś o poprawieniu wyciszenia Forestera, ale z racji różnych konwencji oznaczania roczników nie jestem pewien czy dotyczy to obecnie wprowadzanego u nas modelu czy przyszłorocznego.

Czy Dyrekcja mogłaby wyjaśnić tę wątpliwość?

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

 

(na Subariadzie, przy stromych podjazdach, gdzie nie było miejsca, żeby się "napędzić" silnik po prostu się dusił - oczywiście były to sytuacje sporadyczne i dość ekstremalne).

zawsze mozna strzelic ze sprzegła przed stromym podjazdem ale bedzie smierdzialo kapucha:)

Link to comment
Share on other sites

Panie Andrzeju nie chce zakładać nowego tematu więc skorzystam z okazji i zapytam tu:

Namówiłem kolege na nowe XV 1.6, z tego co wiem od Raju zamawiać auta można dopiero od maja bo wchodzi nowy model MY15

i pytanie czy w wersji 1.6 dalej bedzie występował reduktor?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Panie Andrzeju, jestem jednym z tych, ktorzy osmielaja sie narzekac na osiagi OBK SBD CVT -  nie dlatego ze autem sie nie da jezdzic, a raczej z powodu zbyt duzej ilosci Oktanow we krwi :)

Panska informacja o wyciszeniu Forestera MY15 jest jedna z najcenniejszych, jakie ostatnio wyczytalem tu na forum, gdyz wlasnie halasu w Foresterze (wzgledem Outbacka) obawialem sie najbardziej. Tym samym zrobilem duzy krok w strone zamowienia ;) Na poczatku maja autostradowa jazda testowa!

 

Dziekuje i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

 

 

Na poczatku maja autostradowa jazda testowa!

 

zapraszam codziennie... :) 

 

 

 

jestem jednym z tych, ktorzy osmielaja sie narzekac na osiagi OBK SBD CVT

 

szału nie ma  :rolleyes:  ale z  For. D. CVT sport jestem zadowolony ( fakt , że zrobił się bardziej żwawy po dłuższej trasie )

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP

 

 

Chyba wyciszali styropianem

Styropianem nie wolno ( niezgodność z homologacją - nie spełnia warunków p.poż ) :)

 

Pozdrowienia 

Link to comment
Share on other sites

 

Styropianem nie wolno ( niezgodność z homologacją - nie spełnia warunków p.poż )
 

 

cc28ab65b16d21bc.jpg

co prawda niewiele ale w Subaru XV jest styropianowa wkładka

 

 

Która nie jest styropianem (z jaką np. mamy do czynienia przy docieplaniu budynków), więc się nie liczy :ph34r:  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...