Skocz do zawartości

Zbych

Użytkownik
  • Postów

    54
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    warmia
  • Auto
    FORESTER XT PLATINIUM

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Zbych

..:: Swojak ::..

..:: Swojak ::.. (2/13)

0

Reputacja

  1. Dzień dobry Mam pytanie dotyczące świateł LED dzienne/przeciwmgielne jakie można kupić w ASO numer katalogowy HAL-12322-SU - zdjęcie pudełka w załączeniu. W związku ze stłuczeniem jednej z fabrycznych lamp zakupiłem i zainstalowałem w ASO takie lampy. Przed kupnem uzyskałem zapewnienie że mają one homologację i nie będzie problemu przy przeglądzie. Jednak już po zainstalowaniu postanowiłem sprawdzić/rozszyfrować oznaczenia na kloszach - zdjęcie w załączeniu. Wg tych oznaczeń to są lampy przeznaczone do ruchu lewostronnego (strzałka w prawo pod oznaczeniem 02A). Stąd mam pytania czy ktoś może instalował takie światła i czy miał z tym problem przy przeglądach?
  2. Zbych

    Akumulator i assistance

    Wymieniłem następnego dnia na TOPLA TOP za 265 zł . Raczej nie chciałbym wymieniać na taki sam, ponieważ poprzedni (fabryczny) wytrzymał 2 lata i 2 miesiące.
  3. Zbych

    Akumulator i assistance

    Witam! Problemy z fabrycznymi akumulatorami foresterów generalnie są znane. I mój akumulator nie sprawował się najlepiej (słabe kręcenie, raz całkowite padnięcie w garażu). Dwukrotnie zgłaszałem to w ASO, gdzie po zbadaniu pojawiała się diagnoza - akumulator sprawny. Minęły dwa lata i dwa miesiące i po krótkim postoju z włączonym radiem (20 min) samochód już nie odpalił. Dyspozytor ISR powiadomił mnie telefonicznie, że mam niskie ok. 8V napięcie na akumulatorze. Niestety wiedza ta nie zmieniła sytuacji iż auto nie chce odpalić. W tej sytuacji po raz pierwszy skorzystałem z assistance. Po połączeniu i wyjaśnieniu problemu otrzymałem informację iż awaria akumulatora nie jest objęta bezpłatną pomocą i trzeba będzie zapłacić za pomoc w uruchomieniu i to od razu na miejscu. Oczywiście poradziłem sobie sam, ale niesmak pozostał. Nie dość, że fabryczne akumulatory SUBARU to najdelikatniej mówiąc porażka (wiem co mówię bo ujeżdżam trzeciego forestera z ostatnich trzech generacji) to jeszcze wyłączenie tej usługi z zakresu bezpłatnego assistance jest zupełnie niezrozumiałe. Obecnie takie assistance ma znaczenie wyłącznie marketingowe w sytuacji gdy większość polis ubezpieczeniowych oferuje znacznie większy zakres obejmujący uszkodzenie opony, awarię akumulatora, brak paliwa itd. Tego rodzaju problemy powodują, że moja miłość do marki trochę stygnie ...
  4. Od pierwszego tankowania po przeglądzie i wszystkich kolejnych, a było już ich kilka. Najczęściej tankuję po przejechaniu ok 300 km od poprzedniego tankowania i po takim dystansie średnie spalanie dotąd wynosiło 10,2-10,6 litra, obecnie utrzymuje się na poziomie 11,0 - 11,4
  5. Mam analogiczne odczucia - w okresie obserwacji zwiększonego zużycia nie zmieniła się ani pogoda ani styl jazdy, czy sposób użytkowania auta. Natomiast zwiększenie zużycia nastąpiło bezpośrednio po przeglądzie i prawdopodobnie aktualizacji softu. Co do poprawy reakcji na gaz to tego nie zaobserwowałem, ze względu na sposób użytkowania (głównie miasto i jego bliskie okolice) i fakt, że autu nigdy nie brakowało mocy . Niemniej teraz sobie potestuję wyprzedzanie w trybie "I" w którym się najgorzej zbiera i zobaczymy. Co do spalania to obserwacja ma bardziej charakter poznawczy niż roszczeniowy ponieważ nawet to zwiększone spalanie nie zbliża się do wartości z jaką liczyłem się przy zakupie XT-ka.
  6. To by tłumaczyło dlaczego po przeglądzie po 15 tys. przeprowadzonym na początku listopada zaczął mi palić ok. 0,5-1 litr więcej. Tylko mnie nikt nie informował o aktualizacji oprogramowania. Tak więc albo istotnie je wgrali albo w inny sposób zepsuli mi samochód . Może szanowna dyrekcja zweryfikowałaby lub zdementowała te informacje.
  7. Potwierdzam - sprawdziłem na własnej skórze w odniesieniu do poprzedniego modelu forestera 2.0 (silnik FB20). Mało tego po dotarciu XT-ek pali nawet ciut mniej niż wolnyssak.
  8. Cenna inicjatywa - również jestem zainteresowany i chętnie zapoznam się z efektami Twoich działań (na chwilę obecną radzę sobie poprzez sporządzenie prowizorki - wycięcie łaty z innego dywanika)
  9. Jeżeli to naprawdę działa tak jak piszesz to warto aby inne ASO się nauczyły takiego programowania (zadanie dla Dyrekcji :-)). W ASO w Olsztynie uzyskałem informację że nie ma takiej możliwości o jakiej piszesz, bo system pamięta jedynie cztery czujniki. W efekcie każda zmian kół to wizyta w ASO i wydatek 50-80 zł (50 zł W-wa A. Koper, 80 zł -Olsztyn ASO Max-Usługa.
  10. Zbych

    15MY FORESTER

    Czy można uzyskać oficjalne informacje o zmianach w foresterze 2015? Na stronie www. jest cennik, ale brak broszury modelowej i co za tym idzie informacji o wprowadzonych zmianach.
  11. Ktoś wcześniej pytał o możliwość montażu systemu Eyesight - w weekend byłem w salonie i oglądałem nowego Outbacka z tym systemem. Przy okazji uciełem sobie pogawędkę z pracownikiem serwisu. Z rozmowy wynikło, że system jest bardzo wrażliwy - na obudowie jest nawet odpowiednie oznaczenie "nie dotykać". Dodatkowo na wyposażeniu są osłonki do montażu na okoliczność czyszczenia przedniej szyby. Przy takiej wrażliwości istnieje duże ryzyko uszkodzenia kamer np przy wymianie szyby, a sam koszt systemu to ok. 30 tys. zł.
  12. Jeżeli dobrze zrozumiałem Dyrekcję to ponieważ auto nabyłem w tym roku z sieci dealerskiej SIP to mam wgrany najnowsze oprogramowanie (rok produkcji samochodu 2014)
  13. XT, N/A mają chyba system start/stop ale i ten inaczej się zachowuje - zapala się kontrolka i tyle, a u mnie zgasł i już, choinka na tablicy i tyle.
  14. No i pierwsza mało przyjemna przygoda. Samochód ma przejechane niecałe 300 km przy długim oczekiwaniu w korku na światłach (skrzynia pozycja D) silnik nagle gaśnie. Konsternacja nerwowe przyciskanie przycisku start bez efektu, po chwili ochłonięcie, zmiana z D na P przycisk start i uff odpalił. Ale niepokój i niesmak pozostał. Poczekam czy to jednorazowy wypadek czy też będzie powtórka.
  15. 1800 zł za felgę to mocno zaporowa cena. Swoją drogą widziałem na jednym z portali aukcyjnych komplet używanych z oponami za 3 000 zł - tylko jak zawsze w takich przypadkach jest ryzyko, że kupi się krzywe lub x-razy prostowane.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...